Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

No nyt tulis S124:seen 8.5x18 et35 ja niihin renkaat 215/40 vai 225/40?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

215/40/18

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »


Ok, ne tilataan :thumbup:
Onko muuten mitään rengaskokoa mitä et oo kokeillut? kaikista löytyy aina kuva :D
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no yli 255 leveyksiä en oo kokeillu. enkä alle 195.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Noniin nyt olis asennettu jouset ja iskarit eteen nimellismadallukdella -45mm. Todellisuudessa reilusti enemmän, navasta kaareen oli ennen mitään ajoa 30cm. Laitoin eteen 8x17 adapterivanteet et:llä 40 ja kumilla 205/40 ja kuuluu nitkahdus ääntä joissain töyssyissä. Lokasuojan kanttia ei ole taitettu ja siihen varmaan ottaa. Ei kehtais alkaa moukaroimaankaan kun juuri maalauksesta tullut ja uudet lokasuojat. Millähän et:llä se mahtuu siellä olemaan, ettei ota iskariin eikä kanttiin? :shock:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tiesithän alkuperäisen AMG kikan lokarin levitykseen? Valitettavasti myös alkuperäinen tehtaan tapa lokarin kaaren käsittelyyn on rullaus. Mutta se pitäs kyllä onnistua maalia rikkomatta valssia ja kuumailmapuhallinta apua käyttäen. Tällä tavalla AMG on sovittanut autoihin 7½x17et42 vanteet 225/45/17 renkailla vaikka ne on madallettu reilusti.

Kuva

Kuva
Nuo ruuvit ja prikat tulee lokasuojan ja rungon väliin, huom, ovenpuoleinen B ruuvi pysyy alkuperäisessä pituudessa.
Kuva
Kuva
Nuo renkulat laitetaan iskarin yläpäähän pohjaanlyontikumien päälle estämään liian syvälle joustoa.
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

jjasse kirjoitti:Noniin nyt olis asennettu jouset ja iskarit eteen nimellismadallukdella -45mm. Todellisuudessa reilusti enemmän, navasta kaareen oli ennen mitään ajoa 30cm. Laitoin eteen 8x17 adapterivanteet et:llä 40 ja kumilla 205/40 ja kuuluu nitkahdus ääntä joissain töyssyissä. Lokasuojan kanttia ei ole taitettu ja siihen varmaan ottaa. Ei kehtais alkaa moukaroimaankaan kun juuri maalauksesta tullut ja uudet lokasuojat. Millähän et:llä se mahtuu siellä olemaan, ettei ota iskariin eikä kanttiin? :shock:

ei pitäis mitään ongelmaa olla noin kapeilla seteillä jotka jää kaaren sisään :shock: mitä jää rakoa kaaren ja renkaan väliin kun pyörä linkussa ? vai raapiiko vain suoraan ajettaessa ?
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja jjasse »

epk kirjoitti:
jjasse kirjoitti:Noniin nyt olis asennettu jouset ja iskarit eteen nimellismadallukdella -45mm. Todellisuudessa reilusti enemmän, navasta kaareen oli ennen mitään ajoa 30cm. Laitoin eteen 8x17 adapterivanteet et:llä 40 ja kumilla 205/40 ja kuuluu nitkahdus ääntä joissain töyssyissä. Lokasuojan kanttia ei ole taitettu ja siihen varmaan ottaa. Ei kehtais alkaa moukaroimaankaan kun juuri maalauksesta tullut ja uudet lokasuojat. Millähän et:llä se mahtuu siellä olemaan, ettei ota iskariin eikä kanttiin? :shock:

ei pitäis mitään ongelmaa olla noin kapeilla seteillä jotka jää kaaren sisään :shock: mitä jää rakoa kaaren ja renkaan väliin kun pyörä linkussa ? vai raapiiko vain suoraan ajettaessa ?

Raapas, kun lähdin pihasta takaperin pieni kynnys siinä ja sitten 80km/h tiellä silta ja siinä sillan alussa olevassa "sillan rajassa" narahti suoraan ajaessa. Toisella puolella näköjään raapaisi vain, sen verran erilaiset tarvike lokarit. Tässä toisessa täysin suora kantti sisäänpäin, johon narahti. Näköjään sitä kanttia pystyi suht helposti vääntämään rengasta vasten jollain kumisella jne varrella. Vissiin sitä joutuu sen kantin kääntää, tuntuu että sen verran ulkona se vanne on..
Avatar
turbotiisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 22.06.2010 17:31
Paikkakunta: Vaarojen välissä

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja turbotiisseli »

Tuommosta vannetta mersun taakse tulossa. :roll: Kuva
Wsatakakskolomonen
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Nyt asensin myös taakse nuo ta technixit -45 sarjasta ja onpas erikoinen setti kieltämättä. Edessä piti laittaa 3 kumit ja navasta kaareen tällöin 30-31. Takana myös 3 kumit, kun luulin että roikkuu samanlailla, mutta päinvastoin, navasta kaareen 36cm! Kunnon etukeno asento ja tuskin millään kumien vaihdolla laskee. Ja onko normaalia, että kynnyksissä tai korkeissa kohdissa tiessä, kääntyessä vakiorenkaat raapivat kaareen tuolla alustalla.
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ei muista miten matala on oma mutta "vakio kokosetkin" rappaa ja komiasti tarpeeks madalletussa kyllä sinne sun tänne eessä. Tarttee esim 205/50/16 "alikokosen" ettei hankaa mihinkää.
S124 & W124
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Nyt on alkanut syödä edestä renkaan sisäreunaa vähälle ajalle, kun Madalsin. Varsinkin kuskin puolella reilusti kallistunut rengas sisäänpäin. Onko tämä kulma säädettävissä?
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

S124 sportline + "isot jarrut" , vanne 18" et32 ja ottaa satulaan kiinni. Pystyykö joku ulkomuistista heittään minkä vahvuinen spaceri vai meneekö mittailuksi? :clap:
Edit: Ja vanteet on siis

Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja acparma »

Takajousi poikki ja tuli hommattua uusi madallussarja Eibach Pro Kit W124 300E:hen. Ja ei mitään tietoa mikä tämän auton vanha madallussarja on, otteessa lukee edessä 31,5cm ja takana 34cm renkaan navasta kaareen. Eli haluaisin kuulla kokemuksia/tietoa sopiiko Pro Kit sarja hyvin alle orkkis iskareiden kanssa ja ilman jousikumeja, renkaat 225/45/17?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja acparma »

acparma kirjoitti:Takajousi poikki ja tuli hommattua uusi madallussarja Eibach Pro Kit W124 300E:hen. Ja ei mitään tietoa mikä tämän auton vanha madallussarja on, otteessa lukee edessä 31,5cm ja takana 34cm renkaan navasta kaareen. Eli haluaisin kuulla kokemuksia/tietoa sopiiko Pro Kit sarja hyvin alle orkkis iskareiden kanssa ja ilman jousikumeja, renkaat 225/45/17?
Ilmeisesti sopii orkkis iskareiden kanssa kun tässä näitä topickeja on tullut lueskeltua. Mutta vielä noista jousikumeista, eli meneekö liian alas ilman kumeja? Koska autossahan on jo madallusjouset eikä niillä raavi mistään.
W124 300 E -87 Aut.
kfunk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 23.05.2014 16:37

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja kfunk »

elikkä jousina itellä h&r -60mm ja edestä yks kierros laikattu ja takaa enemmän mutta takapää tehdään uudestaan vanteiden löydyttyä mahtuuko tolla etupäällä http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1829683" onclick="window.open(this.href);return false; nuo pyörimään
Avatar
poju89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 27.10.2011 20:47
Paikkakunta: Urjala

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja poju89 »

kfunk kirjoitti:elikkä jousina itellä h&r -60mm ja edestä yks kierros laikattu ja takaa enemmän mutta takapää tehdään uudestaan vanteiden löydyttyä mahtuuko tolla etupäällä http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1829683" onclick="window.open(this.href);return false; nuo pyörimään

No mitään faktaa ei oo mut -60mm+rälläkkä+19"vanne ei kuulosta helpolta :D

Meilläpäin tehään sillai et ostetaan eka mieleiset vanteet ja sit muutetaan vasta autoo vanteiden mukaan..
W124 300D 94
Skyline R32 90


W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Avatar
poju89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 27.10.2011 20:47
Paikkakunta: Urjala

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja poju89 »

acparma kirjoitti:
acparma kirjoitti:Takajousi poikki ja tuli hommattua uusi madallussarja Eibach Pro Kit W124 300E:hen. Ja ei mitään tietoa mikä tämän auton vanha madallussarja on, otteessa lukee edessä 31,5cm ja takana 34cm renkaan navasta kaareen. Eli haluaisin kuulla kokemuksia/tietoa sopiiko Pro Kit sarja hyvin alle orkkis iskareiden kanssa ja ilman jousikumeja, renkaat 225/45/17?
Ilmeisesti sopii orkkis iskareiden kanssa kun tässä näitä topickeja on tullut lueskeltua. Mutta vielä noista jousikumeista, eli meneekö liian alas ilman kumeja? Koska autossahan on jo madallusjouset eikä niillä raavi mistään.

Riippuu taas kuinka paljon se sarja madaltaa, noitakin eri pituisia. Nopeella googlella ilmeisesti n30-40mm madaltava? En usko että menee liian matalaksi mut miks ilman kumeja?
W124 300D 94
Skyline R32 90


W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja acparma »

poju89 kirjoitti:
acparma kirjoitti:
acparma kirjoitti:Takajousi poikki ja tuli hommattua uusi madallussarja Eibach Pro Kit W124 300E:hen. Ja ei mitään tietoa mikä tämän auton vanha madallussarja on, otteessa lukee edessä 31,5cm ja takana 34cm renkaan navasta kaareen. Eli haluaisin kuulla kokemuksia/tietoa sopiiko Pro Kit sarja hyvin alle orkkis iskareiden kanssa ja ilman jousikumeja, renkaat 225/45/17?
Ilmeisesti sopii orkkis iskareiden kanssa kun tässä näitä topickeja on tullut lueskeltua. Mutta vielä noista jousikumeista, eli meneekö liian alas ilman kumeja? Koska autossahan on jo madallusjouset eikä niillä raavi mistään.

Riippuu taas kuinka paljon se sarja madaltaa, noitakin eri pituisia. Nopeella googlella ilmeisesti n30-40mm madaltava? En usko että menee liian matalaksi mut miks ilman kumeja?
Joo sarja madaltaa max 40mm ja meinaan pistää 1 kumit eteen ja taakse. Olisiko hyvä setti?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja acparma »

Nyt on alla pro kit sarja + 1 jousikumit joka nurkkaan. Edessä molemmin puolin hyvä madallus ja takana kuskin puoli hyvä mutta apukuskin takaa näyttää niinkuin olisi taksi jousi jos nyt vähän liioittelee. Mikä tämän voisi saada aikaan? Voisiko eri paria olevat iskarit aiheuttaa tämän?

Apuskuskin taakse menee kolme sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin ja kuskin puolelle ei saa aivan kahta sormea väliin.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja acparma »

acparma kirjoitti:Nyt on alla pro kit sarja + 1 jousikumit joka nurkkaan. Edessä molemmin puolin hyvä madallus ja takana kuskin puoli hyvä mutta apukuskin takaa näyttää niinkuin olisi taksi jousi jos nyt vähän liioittelee. Mikä tämän voisi saada aikaan? Voisiko eri paria olevat iskarit aiheuttaa tämän?

Apuskuskin taakse menee kolme sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin ja kuskin puolelle ei saa aivan kahta sormea väliin.
No niin tuli ajeltua vähä enempi illalla ja tutkailtua autoa tasaisemmalla alustalla niin kyllähän se näyttää tasaantuvan siitä. Mutta omasta mielestä perä ei paljon madaltanut, edestä madalsi paremmin. Pistän myöhemmin kuvia tulemaan.
W124 300 E -87 Aut.
mrv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 22.03.2014 14:45
Paikkakunta: Vilppula

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja mrv »

225/40/r18. Kuva
Avatar
Veivaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 12.06.2014 20:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Veivaaja »

Kuinka vaivattomasti mahtuu 124 CE230:ssä pyörimään Amg Monoblockit, joiden mitat ovat siis:

edessä 18x8" et31 235/40 ja takana 18x9" et35 265/35

Madallusta tulisi olemaan maltilliset 30-40mm. Voi olla että asiaa on jo käsitelty, mutta en jaksanut koko ketjua plärätä läpi.
C124 W212 W213
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

turhan leveet joka nurkassa.


215-40 ja 225-40 olis passeli. Ei tarvii tapella mahtumisen kanssa eikä hae urissa.
Avatar
Veivaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 12.06.2014 20:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Veivaaja »

Ok, näin epäilinkin. Toinen vaihtoehto olisi laittaa tuon etuvanteen kokoiset joka kulmaan, joka taitaa ohjattavuuden kannalta olla se järkevin vaihtoehto, varsinkin jos on tarvetta enemmänkin kehäteiden urissa kyntää.

Jos 225/40 laittaisi 18x8 et31 vanteille joka nurkkaan niin ne vissiin mahtuu hyvin pyörimään, eikös vaan?
C124 W212 W213
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

eiköhän ne mene juu.
Avatar
Veivaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 12.06.2014 20:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Veivaaja »

Kiitos neuvoista!
C124 W212 W213
Avatar
Veivaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 12.06.2014 20:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Veivaaja »

Kuinka iso et saa 18x8" etuvanteessa olla että ei ota sisäreuna kiinni?

Jos oletetaan että kumi olisi se 225/40 ja madallusta 40mm.
C124 W212 W213
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ainaklaa et44 ei ottanu kii iskariin tms.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
angerfiz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Su 25.11.2012 10:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja angerfiz »

Saako w202 iskareita ja jousia w124 alle? Epäilen mutta jos joku tietäisi varmaksi?
Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89

ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Vastaa Viestiin