tuikku kirjoitti:.
Piiiitkä päivä takana.
Delphi on nyt saatu aika hyvälle mallille.
Ei nyt mitenkään varmaan lopulliseen kuosiin, mutta vetoja reilusti ja hyvin toimii.
Toimii myös kivasti muutenkin, kuin vaan kaasupohjassa.
Suutinkartan antamat 90mg on kaikki käytössä.
Max ahtopyynti 1,8bar => ei savuja.
Seuraavana varmaan pitää opetella, miten saa suutinkarttaa naplaamalla vielä lisää syöttöjä.
Niinkuin yleensäkkin, loppuratkaisun ympärillä piti tovi pyöriä, ennenkuin ymmärsin.
Hetken kirkkaampana käynyt ajatus ratkaisi.
Isosti kiinnostusta tästä delphistä.
Tuo hiukkastukko kannattaa varmaan ensin ottaa pois ennen kuin alkaa tehoja haaveilemaan tuohon 136heppaseen?
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
.
No joo, hiukkasloukkua ei varmaan kaanata erikseen "vihata".
Se on toimiessaan ihan pätevä laitos, eikä käytännössä mitään oleellista rajoita.
Vaikkapa Tapio siellä Oulussa osaa sen staarilla sitten koodata tarvittaessa poikkeen pikku korvausta vastaan.
.
Näistä Delpheistä jos vielä jotain kirjoittaisin.
Luku ja kirjoitus on tosiaan alkupään autoissa oma suorituksensa.
- Hankala
Koskee W211 - korimallin 07-10 Eemeleitä, seuraavaa korimallia pystyy jo ihan perinteisesti kaapelilla päivittämään.
Sekä W204 - korimallia tonne -10 asti.
Äkkiä varaosanumeroita selatessa näyttää, että 200/200 on sama auto, eri ohjelma.
220cdin ohjelmassa suurin syötetty polttoainemäärä luokkaa 72mg per isku suurimman väännön kohdalla ja antaa tuolloin sen 400nm.
Suutinkartassa on varoja 90mg asti, jolla pääsee siis ainakin hyvin lähelle 500nm.
Automaatissa vääntöä ei tarvi rajoitella, man vaihteisessa luulen, että jos ja kun kytkin varmaan vastaa "vanhempaa" 220cdi,n kytkintä, niin raja menee jossain 450nm kohdalla (= luokkaa 80mg), vääntökäyrää muokkaamalla voi saada korkeammille kierroksille enemmänkin - voi, en tiedä vielä.
Samassa 220 ohjelmassa max tehon kohdalla noin 60mg syöttöjä, joka siis antaa sen 170hv.
Uskoisin, että ahdin hyvin kestää luokkaa 75-80mg suurimman tehon kohdalla, jolloin tehon pitäisi olla reilusti yli kahdensadan, aika sitten senkin näyttää.
Ahtopaine vakiona 1,6bar, joka näköjään kärsii nostaa max 1,8bar kohdille, tällöin kaikki 90mg myös edelleen savutta näyttää palavan.
Maksimaaliset arvot löytyy kyllä sitten ajan kanssa, nyt ensialkuun pidän tärkeämpänä, että tulee kokemuksia varmasti toimivista versioista.
Kaiken kaikkiaan tekniikka on näissä hienosti mitoitettu ja osiin on todella panostettu.
Varsinaisesta toimivuudesta en sitten sano mitään.
Potentiaalia on paljoon.
Hankaluutena tosiaan tuo luku/kirjoitus, sekä se ettei erilaisen tekniikan aiheuttamat kummallisuudet ole vielä kaikki niin tuttuja.
Soveltuvilta osin em pätee myös aivan uusimpiin, yhden ahtimen malleihin, joita siis pystyy ihan kaapelilla päivittämään.
On ohjelmissa erojakin, mutta ei niin kovin merkittäviä.
Osa ilmamassaan perustuvalla ohjauksella, pääosa paineohjattuja.
Pakokaasun kierrätykset ja hiukkaspöntöt saa ohjelmasta poikkeen ihan vaikka staarilla koodaamalla, ne ovat ikäänkuin lisävarusteina koodattuina siellä valikossa.
Kävin eilen hakemassa C 250 CDI:n veholta suutin / ohjainboxin vaihdosta (tehdas kampanja), siinä käsittääkseni vaihdettiin Delphin pietzot Bosch:in valmistamiin solenoidisuuttimiin ja ohjain boxi myös.
Samalla vaihdettiin automatin öljyt kun oli 50tkm huollossa jäänyt vaihtamatta.
Kuvittelenko vain kun tuntuu että auto ei olisi niin ripeä kuin ennen, opiskeleeko ohjainboxi vielä jotain, eli paraneeko meno vielä, nyt ajettu alle 100 km. Muuten kyllä käy nätisti ja vetää tasaisesti.
Mitenkäs nää solenoidi suuttimilla olevat saakos nuihin ohjelmoitua lisää puhtia.
JuKoS kirjoitti:Kävin eilen hakemassa C 250 CDI:n veholta suutin / ohjainboxin vaihdosta (tehdas kampanja), siinä käsittääkseni vaihdettiin Delphin pietzot Bosch:in valmistamiin solenoidisuuttimiin ja ohjain boxi myös.
Samalla vaihdettiin automatin öljyt kun oli 50tkm huollossa jäänyt vaihtamatta.
Kuvittelenko vain kun tuntuu että auto ei olisi niin ripeä kuin ennen, opiskeleeko ohjainboxi vielä jotain, eli paraneeko meno vielä, nyt ajettu alle 100 km. Muuten kyllä käy nätisti ja vetää tasaisesti.
Mitenkäs nää solenoidi suuttimilla olevat saakos nuihin ohjelmoitua lisää puhtia.
Saa kuten saa muihinkin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
S600L kirjoitti:Tervehdys. Pitäs saada lisää voimaa tuohon 320cdi 204hp versioon. Paljonko siitä on mahdollista saada tehoa/vääntöä kohtuukustannuksilla. Aikaisempi omistaja "lastuttanut" jossakin. Pitäisi olla nyt noin 230hp, mutta lisää pitäis saada...
Omani ohjelmoitu motorbitissä ja lapun mukaa näyttäs olevan 188.1kW / 639.0Nm
Tähtikaara kirjoitti:Laitan joukon jatkoksi tämänkin.
Käytin viime vuonna BMW 335i ohjelmoinnissa ( http://www.dynopaja.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ) ja nyt w203 200 CDI:n samassa paikassa.
Kyllä täällä E- Suomessa on mukavasti ohjelmointi tarjontaa
tuoreelle foorumilaiselle terveisiä
ÄLÄ MAINOSTA.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tuikku kirjoitti:.
Tämän suoran 320cdi,n kohdalla tilanne on sellainen, että pieni cooleri ja sen todellinen kunto määrittelee sen max syöttömäärän tason.
On noista rullilla mitattu suuria lukuja, mutta ne ei valitettavasti kesäkelillä ajossa toteudu.
Mittauksen aikana ei ahtilma kerkiä kunnolla läämmetä ja leikata tehoja.
Oikeasti ajossa näin käy.
Kuvittelisin, että juurikaan yli 250hv ei kannattaisi lupailla.
Coolerin vaihdon jälkeen 270-280hv on mahdollista.
Sellaisia on mittailtu vakioahtimella.
Okei, toi 280hv kuullostas jo aika kivalta. Onko Kemi-Tornio-Oulu akselilla olemassa sellasta pajaa jossa ohjelmointi + coolerin vaihto tehtäisiin ammattitaidolla? Vai oliko täällä foorumilla mainostaminen kieletty? Entäs jos tuohon vielä yhdistettäis isompi ahdin, kestääkö vaihdelaatikko/voimansiirto enempää tehoa?
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
JuKoS kirjoitti:Kävin eilen hakemassa C 250 CDI:n veholta suutin / ohjainboxin vaihdosta (tehdas kampanja), siinä käsittääkseni vaihdettiin Delphin pietzot Bosch:in valmistamiin solenoidisuuttimiin ja ohjain boxi myös.
Edelleen pellin alta löytyy Delphiläiset
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Edelleen pellin alta löytyy Delphiläiset
Niimpä näkyy olevan, piezot on vain vaihtunut solenoideiksi. En tiedä kannattaako siitä kuitenkaan ihan noin onnellinen olla ( ) kuvittelisin Bosch:in olevan parempi.
Anyvay tuntuu ainakin hyvin kulkevan ja polttoaineen kulutuskin on pysynyt kokolailla samana, tosin näin kesällä saa ajella moottoripyörällä vauhdikkaammat reissut.
Peruskysymys:
Onko niin, että kun johonkin moottorityyppiin ja laatikkoyhdistelmään on tehty lastuohjelma, se voidaan juntata samoihin autotyyppeihin semmoisenaan ja se käy ja kukkuu niin kuin pitääkin?
grisha kirjoitti:Peruskysymys:
Onko niin, että kun johonkin moottorityyppiin ja laatikkoyhdistelmään on tehty lastuohjelma, se voidaan juntata samoihin autotyyppeihin semmoisenaan ja se käy ja kukkuu niin kuin pitääkin?
saman vuotisessa samalla tekniikalla olevassa mallissa voi olla helposti 10 eri ohjelma versiota vastaus on jotta ei
saattaa olla että samaan autoon tehty ohjelma ei enää siihenkään käy jos se on ollut välillä ajossa
tää oliskin helppoa jos noin olisi pian olis joka malliin tehty valmis ohjelma varastoon
joissain vanhemmissa autoissa toki noin onkin esim. cossu sierra tarttee vaan kattoa onko kolme vai neljä ovinen tai onko neliveto
.
Periaatteessa
Asia ohjelmien suhteen menee juuri niin, että jos on sama tekniikka, voi ohjelmaan laittaa samat arvot.
Tekniikan lisäksi, voi autojen välillä olla eroja sähköjärjestelmissä, nämähän ei silläkeinon näy ulospäin, tai suoritusarvoissa.
Hiukan vanhemmissa autoissa, edc-15 ecuisissa, on monesti niin, että ecussa on useita eri variaatioita samasta ohjelmasta, version koodauksella sitten määrätään,mitä osaa ohjelmistosta ko. auton ecu lukee.
Sitten uudemmissa mersuissa on yleensä vain oma blokkinsa man ja autom versioille, sekä se takaveto E280, jolle on omat kartat, joilla teho rajataan.
Ecuissa on sille raudalle oma numeronsa HW
Ja ohjelmalle SW
Edc-15 ecuisissa auto jollain lailla pelaa aina, kunhan edes se HW numero täsmää.
Edc-16 ecuisissa voi samalle SW numerollekkin olla tehty jokin kriittinen päivitys, kun esim jokin anturi on vaihdettu - silloin toiminta ei olekkaan niin varmaa, vaikka softanumero täsmäisikin.
Ohjelman tekoa helpottaa tietenkin suuresti se, että vaikka ohjelmat olisikkin erilaisia, niin määrättyjä karttoja voi kuitenkin siirrellä sellaisenaan, jos vain tekniikka säilyy muuttumattomana.
Varminta on tehdä joka kerta uusi ohjelma juuri sille autolle, josta ohjelmakin on luettu.
tuikku kirjoitti:.
Periaatteessa
Asia ohjelmien suhteen menee juuri niin, että jos on sama tekniikka, voi ohjelmaan laittaa samat arvot.
Tekniikan lisäksi, voi autojen välillä olla eroja sähköjärjestelmissä, nämähän ei silläkeinon näy ulospäin, tai suoritusarvoissa.
Hiukan vanhemmissa autoissa, edc-15 ecuisissa, on monesti niin, että ecussa on useita eri variaatioita samasta ohjelmasta, version koodauksella sitten määrätään,mitä osaa ohjelmistosta ko. auton ecu lukee.
Sitten uudemmissa mersuissa on yleensä vain oma blokkinsa man ja autom versioille, sekä se takaveto E280, jolle on omat kartat, joilla teho rajataan.
Ecuissa on sille raudalle oma numeronsa HW
Ja ohjelmalle SW
Edc-15 ecuisissa auto jollain lailla pelaa aina, kunhan edes se HW numero täsmää.
Edc-16 ecuisissa voi samalle SW numerollekkin olla tehty jokin kriittinen päivitys, kun esim jokin anturi on vaihdettu - silloin toiminta ei olekkaan niin varmaa, vaikka softanumero täsmäisikin.
Ohjelman tekoa helpottaa tietenkin suuresti se, että vaikka ohjelmat olisikkin erilaisia, niin määrättyjä karttoja voi kuitenkin siirrellä sellaisenaan, jos vain tekniikka säilyy muuttumattomana.
Varminta on tehdä joka kerta uusi ohjelma juuri sille autolle, josta ohjelmakin on luettu.
Ymmärsinkö oikein. Saman automallin lastutuksen voi periaatteessa käyttää sellaisenaan toiseen samanmalliseen autoon. Ja toisaalta toteat lopussa, että varminta kuitenkin voisi olla joka kerta uuden ohjelman tekeminen "uuteen" käsillä olevaan autoyksilöön, vaikka automalli näyttäisi aivan samalta.
Siis jos joku täällä on tehnyt lastuohjelman esimerkiksi 2004 E270 CDI farkkuun, saman ohjelman voi semmoisenaan ajaa johonkin toiseen 2004 E270 CDI farkkuun.
Minulle edc 15 tai 16 ecut enempää kuin ohjelmakartat yms eivät kerro yhtään mitään. Lopuksi tosiaan viimeisestä lauseestasi voi myös ymmärtää, että ehkä varminta kuitenkin vois olla jokaiseen autoyksilöön oman ohjelman tekeminen. Kumpi ymmärrys on oikeampi vai onko vielä jotakin muuta?
.
Jos autot on keskenään identtiset, niin ohjelmat voi tieten vaihtaa.
Mutta autot ei ole identtisiä, vaikka ne ulospäin näyttää samanlaisilta.
Softalla on myös omat varaosanumeronsa.
Samoin sillä raudalla, eculla, jonka sisään se on pakattu.
Ecun sisällä oleva ohjelmisto on koko auton käyttöjärjestelmä, tai "pääohjausyksikkö", ei pelkästään moottorin.
Identtisiä mersuja ei olekkaan niin paljoa, kun äkkiä saattaisi kuvitella.
Muuten samanlaisissa autoissa saattaakin sitten syystä - tai toisesta johtuen, jonka vain valmistaja tietää, olla erilaiset softat, juuri kuten xr kertoi.
Mersuissa softaa päivitetään usein, joka autoon on päivitys, jos vaan omistaja haluaa, päivityksessä softan numero ei välttämättä muutu, siksi vanhassa autossa olevaan softan numeroonkaan ei välttämättä voi luottaa, voi olla päivitetty softa - tai sitten ei.
Ohjelmistojen rakenteen vuoksi, voi tulla ongelmia, jos uudemman, päivitetyn ohjelmiston päälle kirjoittaa päivittämättömän, vanhemman softan noin vain, muutosta on muuallakin, kun vaan siinä tehoon vaikuttavassa osiossa jota muutetaan, tulee ristiriitaa.
Siksi on kuitenkin varminta tehdä muutos autossa olevaan softaan, vaikka siis identtisiin autoihin voi identtiset softat vaihtaa.
Kysymys oli esitetty niin, että luulin kysyjällä olevan edes jonkinlaista tietoa aiheesta, siksi aiemmin vastasin, kuten vastasin.
Ulospäin samannäköisissä mersuissa voi olla helposti se kymmenen eri ohjelmistoversiota täällä Suomessa, johon yksityiset on käyneet eri puolelta Eurooppaa keräilemässä niitä mersujaan.
Ja niitä on varmaan reilusti yli puolet olemassa olevasta nykyisestä kannasta.
Lastujen tarjonta voidaan jakaa ehkä pariin perusluokitukseen. Näkyvimpinä ulkonaisesti isommat firmat, joilla on näyttävät web-sivut teho-, hinta- ja referenssitietoineen.
Sitten on muutamia osaavia, ammattitaitonsa kehittäneitä ja käytännössä hyväksi todettuja yksittäisiä tyyppejä, jotka tekevät hommaa luotettavasti räätälintyönä. Isompien web-sivuja lukemalla vois luulla sitäkin, että firmoilla on yksittäisten mallien suhteen valmiiksi tehdyt oljelmapaketit, jotka sujautetaan ao malliin liki semmoisenaan. Jos autoon tulee "hikka", sitten parsitaan ohjelmaa mistä voidaan. Oikeita yksittäisiä taitureita taitaa olla aika vähän, olisko puolenkymmentä ympäri Suomen. Joillakin näistä on vielä jokunen paikallissatelliitti eli kaveri, joka syöttää autoon "isäntänsä" laatiman standardiohjelman ja korjailee ohjelmaa tarvittavin osin. Ammattitaitovaatimus on aikamoinen.
Riippumatta ohjelman tasosta ilmeisesti aika harvoin on huonosti sopivan lastun seurauksena tullut isompia vahinkoja. Vai onko tullut, tietääkö joku?
Noniin ei varsinaisesti liity CDI:n ohjelmointiin mutta mutta. Tuossa uudessa A-sarjalaisessahan noi bensakoneet on turbolla, ja 180 ja 200 mallit näyttävät olevan samalla tekniikalla, mutta eritehoisia. Kiinnostus tietysti heräsi heti olisiko tuota mahdollista ohjelmalla muuttaa 180:n 200:sta vastaavaksi? Kukaan ei vielä taida olla näihin perehtynyt?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Tuntui hieman raskaskulkuiselta tämä nykyinen E 270 joten kai sitä sitä on piristettävä.Polttoaineen kulutuskin lähempänä seiskaa matkaajossa.Katsastuksessa nokiarvo 1.44 .Aika korkea minusta.Voihan tuo imusarjakin olla töhnässä.
Ohjelma autosta ulos ja lastuttajalle.Seuraavana päivänä uusi ohjelma sisään.Kävi ilmi,että autossa oli jo lastu.Ei semmoinen oikeanlainen vaan huijausta,Suutinkarttoja oli roplattu aika ronskilla kädellä ja ilmeisesti muuta ei sitten oltu tehtykkään.Toiseksi edellinen omistaja ((saksalainen) oli syypää moiseen touhuun.Suomenmaalta löytyy osaamista ja nyt autossa on oikeat asetukset ja egr heitti karstaamasta.Vetää hyvin jo alakierroksilta ja polttoaineenkulutus laski vaatimattomat 0.7 l /100 km.Testattu piripintaan tankkauksella 300 km matkalla.Auton tietokone näyttää liikaa lähes litran.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
koyama kirjoitti:Tuntui hieman raskaskulkuiselta tämä nykyinen E 270 joten kai sitä sitä on piristettävä.Polttoaineen kulutuskin lähempänä seiskaa matkaajossa.Katsastuksessa nokiarvo 1.44 .Aika korkea minusta.Voihan tuo imusarjakin olla töhnässä.
Ohjelma autosta ulos ja lastuttajalle.Seuraavana päivänä uusi ohjelma sisään.Kävi ilmi,että autossa oli jo lastu.Ei semmoinen oikeanlainen vaan huijausta,Suutinkarttoja oli roplattu aika ronskilla kädellä ja ilmeisesti muuta ei sitten oltu tehtykkään.Toiseksi edellinen omistaja ((saksalainen) oli syypää moiseen touhuun.Suomenmaalta löytyy osaamista ja nyt autossa on oikeat asetukset ja egr heitti karstaamasta.Vetää hyvin jo alakierroksilta ja polttoaineenkulutus laski vaatimattomat 0.7 l /100 km.Testattu piripintaan tankkauksella 300 km matkalla.Auton tietokone näyttää liikaa lähes litran.
Tuo kulutusluku on helppo korjata starilla oikeaksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Ensiksikin, pitää antaa tunnustusta, kun siihen on aihetta.
Pari - kolme viikkoa sitten tei ohjelman 220,seen, jossa oli Finturbon tekemä hybridi vakioahtimesta.
Jätti kovin positiivisen kuvan, hiljainen, totteli hyvin ohjausta, kaikenkaikkiaan antoi erittäin hyvän vaikutelman.
Aivan samat syötöt ja ahdot pystyi laittamaan, kun jos olisi 270cdi,n ahdin vaihdettu.
Ahtimen vaihto/viritys ei voi enää paljoa helpottua, kun voi kuorilleen saman ahtimen laittaa entisen tilalle.
Toinen asia koskee näitä Delphiläisiä 200/220 malleja.
Kytkin/vauhtipyörä paketeissa on eroja.
Kaksataseen ei voi laittaa aivan "täysiä" syöttöjä kahden tonnin seutuville, vauhtipyörä alkaa täristämään, on nyt kokeiltu hyväkuntoisella ja todella vähän ajetulla autollakin ja on pakko uskoa.
Automaateissa ei tarvi rajoitella, eikä 220cdi manuaaleissa.
Millanen homma on muuten ECU vaihto ja asennus w211 E320:seen, kun Vehon asentaja jotain
puhui että ei muka käytettyä sais asennettua mutta kun uuden hinta kuulemma 2000€ niin varmaan..
vaan höpöhöpö juttuja. Outo vika ollut ohjelmoinnin jälkeen nyt tulee kolme kuukautta täyteen auto
lopettaa toimimisen tasasin väliajoin, alkais olemaan viiminen mahdollinen osa joka vaihtaa toi ECU..
Ja miten menee jos ECU vaihtaa lähteekö softa myös pois?
Modano kirjoitti:Millanen homma on muuten ECU vaihto ja asennus w211 E320:seen, kun Vehon asentaja jotain
puhui että ei muka käytettyä sais asennettua mutta kun uuden hinta kuulemma 2000€ niin varmaan..
vaan höpöhöpö juttuja. Outo vika ollut ohjelmoinnin jälkeen nyt tulee kolme kuukautta täyteen auto
lopettaa toimimisen tasasin väliajoin, alkais olemaan viiminen mahdollinen osa joka vaihtaa toi ECU..
Ja miten menee jos ECU vaihtaa lähteekö softa myös pois?
Ohjelma on ECU:sa eli jos ECU vaihtuu vaihtuu ohjelam siinä samalla,
mutta sen vanhan ECU:un ohjelman saa siinen toiseen myös oli se vaihto osa sitten uusi tai käytetty...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
.
Sinulla on autossasi EDC-16 ecu.
Sen vaihto on itse asiassa helppo.
BDM-mällä luetaan kaikki vanhan ecun tiedot ja poltetaan ne sitten siihen "uuteen".
Ei tarvi ensin "tyhjennellä" ja sitten käyttöönottaa, niinkuin vanhemmissa, EDC-15 ecuissa.
Jos päädyt sellaiseen ratkaisuun, niin laita tänne, minä voin hoitaa sen "siirron".
Selvä homma! Mites toi vielä, että saako käytettyä ECUa asennettua ja kuinka se tapahtuu?
Kun uusi kuitenkin se 2000€ käytetty pari sataa ebaysta.. Ja mitä täytyy huomioida käytettyä
ECUa ostettaessa?