e 200cdi tyhjäkäynti heittelee ja savuttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: e 200cdi tyhjäkäynti heittelee ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Dieselesbenz kirjoitti:Joo. Tonni oli kuitenkin Järvisen arvio projektin hinnaksi. Kun koko auton arvo on korkeintaan pari tonnia, eikä kyse ole erikoisyksilöstä, joutuu miettimään, kannattaako enää tehdä mitään.
Jos itse kykenee tekemään, niin onhan turbiineja saatavana purkaamoilta. Asiassa etenisin edellämaintsemallani tavalla, viasta varmennus Starilla ja sitten toimenpiteet.
+358 18B8FE99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: e 200cdi tyhjäkäynti heittelee ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos purkaamosta tms alkaa käytettyä turbinia hankimaan
Niin varmistua että on juuri samanlaiseen autoon tai muuten sopivuudesta
Osanumerolla tms Varmistua, niitä on useita ulkoisesti saman näköisiä
mitkä ei ole keskenään vaihtokelpoisia(monet osa kauppiat silti myyvät sopivina...)
Toinen mistä kannatta varmistua on että irto osaa on säilytetty
Asian mukaisesti(usein näkee lojumassa jossain pölyn ym seassa
Ilman suojausta...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Dieselesbenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 02.03.2010 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: e 200cdi tyhjäkäynti heittelee ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja Dieselesbenz »

Pätevyyttä tai hallitiloja ei ihan turbiinin vaihtoon ole, joten siksi joutuu turvautumaan ammattilaisiin ja samalla punnitsemaan, mitä tämän arvoisiin vehkeisiin enää kannattaa investoida. Ja vähän liioittelin kun puhuin arvona kahdesta tonnista, 90-luvun lopun suht ehjiä W202 automaattidieseleitä saa jo reilulla tonnilla. Käyttöarvoa toimivalla pelillä toki on hintaansa enemmän.
W202 200CDI aut. 1999 & Wartburg 353W 1984 (vallankumouksen varalle)
Vastaa Viestiin