W124:sen rakentamista/virittämistä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

PTracing kirjoitti:Miks noita pitää olla 2 ? Eikös yksikin piisaa jo aika pitkälle? Jos laittaa vaan yhden niin se mahtuu sinne akun paikalle. Ei kyllä sovi mersuun joku jenkkiautotyylinen skuuppi väärin päin konepellille...
samalla niitä änkee 2kpl tuonne ku yhenki.epäälen kyl ettei tuollane yks riitä. ei mitää skuuppia tuu olemaan ikänä. avonaaseksi se jäis jos tuollai tekis.

kyllä putkienki kans on ahasta viedä tuonne akunpaikalle.
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Miksei siihen voi laittaa perinteistä välijäähdytintä keulille? Nuohan vesicoolerit tullee aiva pirusti yli konepellistä tuossa kohtaa :crazy:
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja PTracing »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=55640" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanha topic, mutta autossa vesicooleri akun paikalla ja hyvin putkitukset näkyy mahtuvan. Kuva ekan sivun loppupäässä...
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

antti_k kirjoitti:Miksei siihen voi laittaa perinteistä välijäähdytintä keulille? Nuohan vesicoolerit tullee aiva pirusti yli konepellistä tuossa kohtaa :crazy:
Pitää saada ilmastoinnin kennoki sinne sopimaan.Kuitenki käyttöautoa ois tarkotus rakentaa.
mulla oli välijäähy siä ennemmin...

noo pitää suunnitella viä muutaman kerran kuin tekis. kattoa paljoko noi tulis pellistä yli.

seki ois yksvaihtoehto että laittas nuo etupyörien etehen.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja napa »

Tompa124 kirjoitti:
seki ois yksvaihtoehto että laittas nuo etupyörien etehen.
asenna nyt jonnekin muualle nuo coolerit, kuin tuohon koneen päälle :shock: ihan vain vesikierron takia...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Kyllä mulla ainaki mahtuu ilmastoinnin kennoki olemaan cuulerin kans :roll:
Vähän vaa etupalkkia muotoilee enempi nii mahtuu vaikka isompiki mitä tuo oma on

Kuva
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

joo. kyllähä se siä mahtuu olemaan mut en näe sitä mun käytös hyödyllisenä.

ei tuu nuo jäämään tuoho koneen päälle.
oli pieni kokeelu että mitä mieltä ollaan :D .


Pitääs koittaa saada tuoho akkukoteloon niitä sopimaan jollaki lailla..

onko muute tuosta poikkituesta hyötyä?. huomaako ajos jotta sellane on kiinni?
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Paha sanoakko tuli samalla laitettua poikkituki ku päivitin jokapaikkaan polyuretaanipuslat sekä kaikki nivelet ja tangot uusiksi. Jämäkkä ja herkkä ajettava se ny on ku ei anna periksi oikee mistään. Tuntu konttorillaki välys testeissä että tippuu auto nosturin päältä :lol:
Vois toki kokeilla ajaa ilman tankoaki vaanko on kesäpirssi nii otin jo pois liikenteestä
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nyt tuon perän ja loodan kans eisaa mersun matka/nopeusmittaria enää pelaahan.

nettiä selailles löyty tuommonen ja heti ihastuun siihen. asennushelppouteen ja ulkonäköön. ei vaikuta renkaan kokoerot tai peränvälityksen muuttumiset. Nopeus näytön lukuuhin.http://www.speedhut.com/custom_gauge_de ... er-960.htm

Kierroslukumittarikaa mulla ei oo ikänä pelannu. saisko sen pelaahan tuohon samaan?. vaikka tuoki varmaan on pensavehkeisiin suunniteltu..

sais tuon rakennella nopeusmittarin tilalle.

Hyvin viisariki näytti vastaavan auton liikkeisiin.

http://www.youtube.com/watch?v=GgHV3v7ZYDM" onclick="window.open(this.href);return false;

autoakaa oo saanu muutaku pureettua. kyllä siihen menee aikaa 3kertaa enemmän mitä aluksi meinasin. taitaa rahojenki kans käydä lopuksi samoon :D.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja napa »

Tompa124 kirjoitti:Nyt tuon perän ja loodan kans eisaa mersun matka/nopeusmittaria enää pelaahan.
aijaa, eikös sun TH400 ole mittarinvaijerille paikkaa :think: mulle tuli kai niin vanhoihin kuoriin tehty TH400, että siinä on nopeusmittari ihan varpilla... vielä kun sais testattua/pääteltyä kuinka suuri heitto siinä on mersun omaan systeemiin...

turbiiniksi hain eilen 10" TCI streetfighterin, jos sillä pääsis alkuun, samaa turbiinia pitäis saada sitten myös ultimate versiona ja sen pitäis kestää yli 1000 hp, mutta sen aika ei ole vielä, sen stallikin on kyllä sitten jo jotain +5000 rpm :D tuossa normaalissa streetfighterissä stall on vain jotain 3000-3500 rpm... tehonkestoa pitäis löytyä reilu 500 hp... tai sitten vien tuon normaali streetfighter turbiinin jollekin päivitettäväksi, jos siitä sais rakenneltua jotain parempaa, nyt alkuun tuo saa kuitenkin kelvata...

peräksi ajttelin laitella myös bemarin 210 mm lukollisen, kun niitä saa tuolla samalla 3.07 välityksellä, mitä alkuperäinenkin on (ja siihen sitten tuollainen hammaskehä ABS systeemiä varten, mistä oli juttua edellisellä sivulla), enkä kyllä yhtään tiheämpää halua, jos tuolla meinaa viellä tiellä ajella...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Huikko »

TH400 voi vaihtaa sen peräosan sellaiseen jossa on vaijerille paikka. Niiden muovirattaiden väristä mitkä sieltä vaijerin reiästä pilkottaa voi koodata sen välityksen mikä vaijerille on. Sitten sen välityksen voi sovittaa sopivaksi vaihtamalla sinne ne rattaat erilaisiin. Koko sarja maksaa muutaman kymmenen taalaa missä on kaikille yleisimmille perävälityksille rattaat.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:TH400 voi vaihtaa sen peräosan sellaiseen jossa on vaijerille paikka. Niiden muovirattaiden väristä mitkä sieltä vaijerin reiästä pilkottaa voi koodata sen välityksen mikä vaijerille on. Sitten sen välityksen voi sovittaa sopivaksi vaihtamalla sinne ne rattaat erilaisiin. Koko sarja maksaa muutaman kymmenen taalaa missä on kaikille yleisimmille perävälityksille rattaat.
näin myös muistelin... mutta koska varmaa tietoa ei ollut, niin jätin sanomatta tällä kertaa :D (koski lähinnä tuon peräosan vaihtoa...)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Garash
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 24.07.2009 12:34
Paikkakunta: Joensuu

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Garash »

Tompa124 kirjoitti:Nyt tuon perän ja loodan kans eisaa mersun matka/nopeusmittaria enää pelaahan.

nettiä selailles löyty tuommonen ja heti ihastuun siihen. asennushelppouteen ja ulkonäköön. ei vaikuta renkaan kokoerot tai peränvälityksen muuttumiset. Nopeus näytön lukuuhin.http://www.speedhut.com/custom_gauge_de ... er-960.htm

Kierroslukumittarikaa mulla ei oo ikänä pelannu. saisko sen pelaahan tuohon samaan?. vaikka tuoki varmaan on pensavehkeisiin suunniteltu..

sais tuon rakennella nopeusmittarin tilalle.

Hyvin viisariki näytti vastaavan auton liikkeisiin.

http://www.youtube.com/watch?v=GgHV3v7ZYDM" onclick="window.open(this.href);return false;

autoakaa oo saanu muutaku pureettua. kyllä siihen menee aikaa 3kertaa enemmän mitä aluksi meinasin. taitaa rahojenki kans käydä lopuksi samoon :D.
Kerro ihmeessä jos saat sen kierrosmittarin toimii, kiinnostas itteeki :lol:
w202 220

ex. w124 om606st
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

napa kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:Nyt tuon perän ja loodan kans eisaa mersun matka/nopeusmittaria enää pelaahan.
aijaa, eikös sun TH400 ole mittarinvaijerille paikkaa :think: mulle tuli kai niin vanhoihin kuoriin tehty TH400, että siinä on nopeusmittari ihan varpilla... vielä kun sais testattua/pääteltyä kuinka suuri heitto siinä on mersun omaan systeemiin...

turbiiniksi hain eilen 10" TCI streetfighterin, jos sillä pääsis alkuun, samaa turbiinia pitäis saada sitten myös ultimate versiona ja sen pitäis kestää yli 1000 hp, mutta sen aika ei ole vielä, sen stallikin on kyllä sitten jo jotain +5000 rpm :D tuossa normaalissa streetfighterissä stall on vain jotain 3000-3500 rpm... tehonkestoa pitäis löytyä reilu 500 hp... tai sitten vien tuon normaali streetfighter turbiinin jollekin päivitettäväksi, jos siitä sais rakenneltua jotain parempaa, nyt alkuun tuo saa kuitenkin kelvata...

peräksi ajttelin laitella myös bemarin 210 mm lukollisen, kun niitä saa tuolla samalla 3.07 välityksellä, mitä alkuperäinenkin on (ja siihen sitten tuollainen hammaskehä ABS systeemiä varten, mistä oli juttua edellisellä sivulla), enkä kyllä yhtään tiheämpää halua, jos tuolla meinaa viellä tiellä ajella...
loota homma meni vähä piloolle. eli ei oo lootaa viä hommattuna.

kuitenki sinne on joku jenkkiloota haalittava. joko 350 tai 400. taikka joku muu vastaava. sais sen loodanki kestämään sitte kerralla kunnon tehoja. ku kartaani pitää muokkaalla tuolle pemarinperälle nii samalla sen tekee sitte ku siä on kunnon loota takana :D.

kuinka muuten tuo stalli onko se paras tuos 3000-3500 väillä? teorias matkaajos turbiini luistaa kokoajan?

Tuon mittarin haluaasin sen takia että menis mahollisimman vähän johtoja/vaijeria perään tai laattikohon. ei tarttis takuta niitten kans.
niitä tuntuu muutenki olevan liikaa vaikka onki "sähkötön" auto :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja napa »

Tompa124 kirjoitti:
loota homma meni vähä piloolle. eli ei oo lootaa viä hommattuna.

kuitenki sinne on joku jenkkiloota haalittava. joko 350 tai 400. taikka joku muu vastaava. sais sen loodanki kestämään sitte kerralla kunnon tehoja. ku kartaani pitää muokkaalla tuolle pemarinperälle nii samalla sen tekee sitte ku siä on kunnon loota takana :D.

kuinka muuten tuo stalli onko se paras tuos 3000-3500 väillä? teorias matkaajos turbiini luistaa kokoajan?
ok. mutta kyllä noita TH350/400 vielä suomesta hyvin löytää :wink:

nämä aftermarket turbiinit on vähän kinkkisiä sanoa pelkän stallin perusteella, kuinka ne lopulta käyttäytyy normaali matka-ajossa, luultavasti tuo streetfighter luistaa vähemmän 2000-2500 rpm kohdalla (se mun käyttämä n. 80 km/h matkavauhti), kuin 300E mersun oma, jossa stalli pitäis olla 1000-1500 rpm alempana :roll: mutta koska on "ei lukkoturbiinista" kyse, niin luistoa on aina kuitenkin jonkin verran... tuo 3000-3500 stall on kuitenkin laskettu niin, että turbiini olis n. 500 heppaisen isolohkon perässä, vakio 200D mersun tehoilla siinä voi stall olla jo 900 rpm tai alle (karkeasti sanottuna) :P

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

.
Viimeksi muokannut Tompa124, Ke 20.08.2014 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nonii. Turbon,pakosarjan,down pipen ja hukkaportin sain haettua ennen joulua.
Tuli siinä samaan rytäkään 2pilarinosturi asennettua helpottamaan harrastustoimintaa :D .
Joskonyt sais hommat vauhtiin.

tuolla kuva
http://tompa.kuvat.fi/kuvat/IMG_0077.JP ... hash=39467

polttoaine linjaksi löyty hyllystä 12mm rautaista hydrailiikka putkee nii ne tulee sitte siitä. pumppu takapenkin alle ja samaan kulmaan aattelin laittaa jonku suodattimen.
Kuinkas suutinten ylivuotoletkun kans? pitääkö se viedä omana linjana taakse vai voiko sen liittää jotenki paluuputkeen?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ylivuoto suoraan paluulinjaan vaan.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Petehri kirjoitti:Ylivuoto suoraan paluulinjaan vaan.
selvä homma.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nojoo nyon takakelkka tiputettuna ja puhallettuna. Saa puslavaihon aloottaa ja suunittelemaan peränasennusta. laipat saa vasta kuunlopus.

Aattelin vaihtaa eteen vakio iskarit parempiin. onko ehdotuksia?. takana ny on se tasonsääti systeemit
Lähinnä mieles ollu Bilstein sprint
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

hitaasti ja varmasti täytynee edetä. Pakosarja,Turbo,Downpie löyti paikkansa. sitte aattelin pakoputken väsäällää loodan ja takakelkan välille 2x3". siitä jatkaa loppumatka yhellä 3"putkella. perähän tuloo yksi pitkä läpivirtaava vaimennin.

Tuonne lisäälen kuvia mitä ny saan aikaaseksi.
http://tompa.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Osaasko joku sanoo että kannattaako mun vaivata päätä noitte vesikennojen vesikierron meno/paluu reijistä. Ny ne on 20 mm kokoset eli 2x20 mm reikää meno/paluu.pitääkö sen veten kuinka nopiaa siä kiertää? Jos se taas menee liian nopiaa nii kerkeekö vesi luovuttaa lämmön oikein? :crazy:
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Mistää mitää tiedä, mutta tuskin siitä haittaa on vaikka se vesi vähä nopiampaa siä kiertää..
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

entiäsitte veikkaa ja voita taitaa olla paras konsti.
Huomenna pääsee tekehe koteloa noille.
saa palat leikkaaltua.

tuollasee ratkaasuu ny sitte pääryyn. muutella sitte jos tuntuu huonolta.
Kuva
Kuva
Avatar
latvis124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 01.01.2010 13:02
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja latvis124 »

:thumbup:
W210 320 CDI -99
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Sainpa tehtyy tänään vähä koteloa valmiiks. putkelähöt pitääs viä saada meneen siististi noihi puuttuvii paloohi.
Kuva
Kuva
Kuva

tuollee se istuu akkukoteloon. boxsi härpäkkeet jouttuu kyl siirtään pellin toisellepuollelle. samalla vaivalla sen hanskalokeronki sitte purkaa ku noiki :D .
Kuva

Mitä muuten noista sähööstä voi heittää pois?. mikä toi hässäkkä on tuos akun johon takana johon saa tökättyä johtoja. joku alkeellinen vianhaku?. tartteeko sitä?.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Syyläriä koitin saada paikoolle. Aattelin että jos sen vois mahdollisimman alas nii se sais alhaalta kylmää ilmaa paremmin.
Öljypohjan kans se jäi samoohi kohtihin korkeuden puolesta.

onko silla vesikierron kans merkitystä jos syyläriä siirtää alemmas?. tuo kennokaa ollu ku 50cm korkia nii tuollei se jäis.
Kuva
Viimeksi muokannut Tompa124, Ti 20.03.2012 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tikkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 13.01.2012 17:10

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja tikkku »

ilmaruuvin kun tekasee tuohon väläriin niin hyvä tulee..
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nojoo.
Imusarjaa oon saanu tehtyä jonki verra mitä on ehtiny. Päätin tehä tuollasen AMWpainekotelon ku sitä on kehuttu joka puolelta että ois toimivin ratkaisu. Kovin on ainaki työläs tehdä. Toivottavasti tuo työnmäärä tulee hyötyhyn.

Piti saada tila alkperäselle lasinpesusäiliölle,huohotus pöntölle ja eeberille niin pitää imusarjaa pikkusen lyhentää. Ei viitti uutta lasia heti pilata vetettä pyyhkimisen takia.

Kuva

Kuva

Aika palapeli tuo on osina :o
Kuva

Sovittelua ku on saatu imusarja lyhemmäksi. Saa viä suodattimen vaihettua ilman suurempia kikkaaluja. kulmaan pitää vain joku lyhyt kiinnike hitsata.
Kuva



Mistä sais tuollasen kennon Suomes?. Menis täydellisesti poikkipalkin alapuolelle. http://www.frozenboost.com/product_info ... dfbf862ef3

Ei tuo tenavan syyläri ollukkaa lopuks nii hyvä mitä meinasin. pitäs olla päädyt viä sivuilla.
Viimeksi muokannut Tompa124, Ti 20.03.2012 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä:polttoainelinjan murhe

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Motivaatio ollu vähä hukassa hetkenaikaa. noo tänään sain repäästyä ja saanu jotaki aikahanki.


Rupesin polttoainelinjaa tekemään. Pumpulle menevä putki tulee 15mm putkesta(sattu oleen hyllys) ja pumpuksi tulee tuommonen Holley HP150 ja suodattimeksi/suodatinjalaksi tuli bosch:sin tuotantoa.

Kuva

Paluuputki rupes mietityttään tankin puolelta ku siä on kaks lähtöä. Toinen on korvaus ilmalle ja toinen polttoaineelle
nii voisko nuotten paikkoja laittaa ristiin niin sais paluuputkelle tuon isomman lähdön käyttöön.Ilma kerkiää kyl tuosta pienemmästäki?.
Viimeksi muokannut Tompa124, Ti 20.03.2012 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin