Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Näytin autoa eilen peltisepälle; se otetaan työn alle syys-lokakuussa.

Mitenköhän, kuuluuko tähän etuhiekkapeltiä? Etsin kuvahaulla mutta aika huonosti materiaalia löytyi. Detalin räjäytyskuvistakaan ei oiken selvinnyt... omassa ei nimittäin ole :? .

Tässä spoileri varmaanikin, vähän kuin 107:ssa; kaareva:

Kuva

Tuo on varmaan jälkiasennus. Siten löytyi tällainen:

Kuva

Kuiten suurin osa kuvista on sellaisesta kulmasta että hiekkapelti jää aina varjoon...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Ei kuulu eteen hiekkapeltiä. Alimmaisena on poikkipalkki, johon puskurikin kiinnittyy.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

paloviita kirjoitti:Ei kuulu eteen hiekkapeltiä. Alimmaisena on poikkipalkki, johon puskurikin kiinnittyy.
Katseltiin merkkiliikkeen EPC:stä että näin on. Takahiekkapelti on samaa puuta koko "perälaudan" kansa ja omassa siellä on ruostetta. Toki siinä on se tuplapelti joista pagoda on kait surullisen kuuluisa :twisted: .

Maalarin kanssa tarinoitiin tänään, niinkin yksinkertainen juttu kuin magneetti oli heidän puoleltaan apuna. Halkeilleessa kohdassa oli tartunta vähän huono mutta takahiekkapellissä ja helmoissa oli vielä rautaa siellä maalin alla.

Tästä se kohta lähtee, syys-lokakuussa jos korin saisi kuntoon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Mukava kesäinen päivä tänään, vietiin pagoda korisepälle tänään Juha_M117:n kanssa. Toki rätti alhaalla ajoin; tais olla tän vuoden viimeinen kerta.

Bensatankkina toimi Bilteman 12 litran venetankki, ilman valoja ym muita takapellissä olevia osia ajelin :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Amerikassa kun pelataan tuumamitoilla niin pakkelia on takapyörän kaaren takana eli kontin kyljessä enimmillään tuuman kerros. On siellä peltiä alla, kolarikorjaus nääs. Otin kuvia muistoksi, lisään myöhemmin tähän...

Takahiekkapelti on myös pakkelilla korjattu, siellä on ruosteista peltiä alla - tuohon pitää laittaa ehjää peltiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Pyöränkaari ja kylki sekä takahiekkapelti korjattu peltiä lisäämällä :D . Taustojen tuplapellit myös korjattu. Kolmisen päivää teki peltiseppä työtä, nyt auto on maalarilla. Kuun vaihteessa pitäs olla valmis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Pistähän kuvia näytille..!!!!


~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

KOS kirjoitti:HEP!!

Pistähän kuvia näytille..!!!!

~KOS~
Tässä!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Löyty yksi ruostereikä oikeasta takahelmasa, pläkkäri on lomalla eli viipyy taas vähän, mutta ei haittaa... omassa tallissa on muuta menossa :)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Reikään laitettu mig-liimaa eilen ja tänään on taas pagoda kitattavana :D . Saiskohan huomenna uusimmat kuvat kännykästä ulos :crazy: . Ens maanantaina pitäs olla avokkaan valmis kotiutumaan :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä ne ameriikan korjaukset:

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto on nyt kotona, odottaa kasausta ja pisteosien hankintaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Hienon näköinen peli, tuosta on kiva jatkaa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Puuttuvia osia kartoitettu ebaysta ja merkkiliikkeestä. Merkkiliikkeen hintoja:
- vasen takapuskuri reilut 1400 euroa
- oikea takalyhdyn lasi 1240,-
- oikea kylkilista taakse 271,-
- tavaratilan kumimatto 115,-
- tavaratilan kumimaton oikea osa, irrallinen 36,- mutta ei saa enää, laitettu kyselyyn

Jotain saa käytettynä onneksi, ja takapuskurin saattaa saada kromautettuakin jopa... katsotaan.

Jalopuut tilaan jenkeistä ja penkin selkänojan puuttuvan tuuletusritilän, sitäkään ei saa uutena (eikä varmaan kannattaisi ostaakaan).

Kantakortin saamisessa Saksasta kesti huimat kaksi tuntia, ei mitään erikoista siinä, värihän on (ollut) 717 Papyrus Weiss. Nyt sävytettiin väri Fiatin värikartasta otetulla lähtökohdalla :P .
Viimeksi muokannut karra, To 22.11.2012 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiva takalyhdyn lasin hinta, muutenhan nuo oli kohtuullisia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja unski »

ihan ideana:

Hommaa ne "Vietnamin" RST puskurit...eihän ne aidot ole, mutta hyvin istuvat kuulemma ja kestävät Suomen "kuivassa suvessa" alkuperäisiä paremmin. Keräilet sitten hissunkissun alkuperäiset kuntoon ja myyt ne RST puskurit virheettömänä pois :)

Itse seurailisin huutokaupasta huonompiakin takavalon laseja, niistä saa oikein käyttökelpoiset liimaamalla, pesemällä ja lakkaamalla. Sitten odottelee josko kävisi oikein hyvä munkki huutokaupassa ja saisi halvalla hyvän :).

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja nykki »

tuplat
Viimeksi muokannut nykki, Pe 23.11.2012 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja nykki »

minä vaihdoin coupeen pelkät lasit takavaloihin, eikös pagodassa ole samat lasit kuin w111c:ssä?

http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... e~cadehfjE" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja unski »

ei ainakaan varaosanumerot ole samat...ulkonäköhän on vähän sinnepäin...niin ja tuo Karran hintahan oli se lasi, ei vielä koko takavalo :)

On noissa Vehon hinnoissa ilmaa ja reilusti, yhdellä ostaa ja kahdella myy :)
... Saksassa takavalon lasi, ihan Mersulta ja verollinen hinta: HECKLEUCHTE A113820166426 595,00 Euro
... Takapuskuri, oikea: STOSSFAENGER A1138800471 798,35 Euro
... Takapuskuri, vasen STOSSFAENGER A1138800371 798,35 Euro
... Tavaratilan kumimatto: GUMMIMATTE A1136840104 79,28 Euro

Timppa
Viimeksi muokannut unski, Pe 23.11.2012 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

SLS:llä näyttäisi vielä olevan jotain osia. Kannattaa tsekata.

Takakyljen lista 180 eur ja ilmeisesti orkkiskamaa, koska ei mainintaa reprosta.
Reprotakavalot 535 eur kipale. Ostin omaani reprokehykset ja ovat todella laadukkaat. Lasit ovat orkkiskamaa.
Onko 64-ssa varapyörä jo siirretty vasemmalta oikealle? Tavaratilan oikeanpuoleinen matto saatavana reprona SLS:stä. Matto on ihan Etola-kamaa...

Tuossa linkissä hieman omakohtaisia kokemuksia kromauksesta...

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 2&t=238486" onclick="window.open(this.href);return false;

nykki: W111 Coupen valot eivät käy Pagodaan. 230 SL:n ja 250 SL:n lasit eivät ole irtonaisia.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuossa linkissä hieman omakohtaisia kokemuksia kromauksesta...
Täytyy sanoa, etten kyllä haluaisi kokea moista...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Gottlieb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 03.11.2012 16:55

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Gottlieb »

W113 takapuskureita saa hyvinkin edullisesti Ebaylta toisinaan.

ps. kromaus kotimaassa on yleensä todella syvältä ja hinta järjetön...
Viimeksi muokannut Gottlieb, Pe 23.11.2012 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gottlieb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 03.11.2012 16:55

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Gottlieb »

tupla
Viimeksi muokannut Gottlieb, Pe 23.11.2012 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja nykki »

Matti Äyräväinen kirjoitti: nykki: W111 Coupen valot eivät käy Pagodaan. 230 SL:n ja 250 SL:n lasit eivät ole irtonaisia.
ok. e bay-kauppiaat vaan myyvät niitä yhteensopivina
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W111-Co ... 2577c42c62" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti Äyräväinen kirjoitti:SLS:llä näyttäisi vielä olevan jotain osia. Kannattaa tsekata.

Takakyljen lista 180 eur ja ilmeisesti orkkiskamaa, koska ei mainintaa reprosta.
Reprotakavalot 535 eur kipale. Ostin omaani reprokehykset ja ovat todella laadukkaat. Lasit ovat orkkiskamaa.
Onko 64-ssa varapyörä jo siirretty vasemmalta oikealle? Tavaratilan oikeanpuoleinen matto saatavana reprona SLS:stä. Matto on ihan Etola-kamaa...
Hitto, hyvä kun muistutit. MBClassicsin sivut toki käyty läpi. Tässähän on vielä punaiset vilkut joten niitä takalyhdyn laseja saa varmaan jenkeistä käytettynäkin, buy-it-now hintakaan ei ole paha. Varapyörä siirtyi 250 mallissa 1965 ja samalla tankki suureni. Ison maton tilasin jo, sen verran hyvää palvelua olen paikalliselta marmoririskiltä saanut.
unski kirjoitti:Hommaa ne "Vietnamin" RST puskurit
Kun ei saa. Kyttäilen käytettyä tai kunnostutan tuon oman, yksi kromaamo on tiedossa mutta tuo vaatisi aihion ruostereiän korjauksen, eli töitä on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

nykki kirjoitti:
Matti Äyräväinen kirjoitti: nykki: W111 Coupen valot eivät käy Pagodaan. 230 SL:n ja 250 SL:n lasit eivät ole irtonaisia.
ok. e bay-kauppiaat vaan myyvät niitä yhteensopivina
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W111-Co ... 2577c42c62" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosi jännä homma, tuo ilmo on MBClassicsin, sieltä suoraan saa alla satasella juuri oikean lasin. Onko kuitenkin mahdollista että lasi on sama :? , sehän täytyy vanhasta irroittaa varovasti ja uusi liimataan esim silikonilla kromikehykseen. Tuossa neuvottiin että juotoskolvia käyttäen vanhan saa hyvin irti :P . Ei olis paha hinta, jos vaihtais vasemmallekin niin olis yhtä hyvän näköiset.

Alexanderilla olis ollut mattokin 30 euroa halvempi, kerpele.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja nykki »

Juu, noin kolvilla minä iroitin vanhat lasit ja juuri MB Classicista ostin uudet. silikonilla uudet kiinni.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja paloviita »

unski kirjoitti:
Tuossa linkissä hieman omakohtaisia kokemuksia kromauksesta...
Täytyy sanoa, etten kyllä haluaisi kokea moista...

Timppa
Teetin suurimman osan kromauksista mailiketjussakin mainitulla Wittmannilla Puolassa. Erinomainen laatu ja vielä kohtuu hinnalla. Seuraava erä oli lähtövalmiina paketissa kun sain tiedon, että Adam kuoli laskuvarjo-onnettomuudessa 14.10. Tähän taisi loppua myös firman toiminta. Iso menetys paitsi perheelle, mutta myös ajoneuvoharrastajille.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

paloviita kirjoitti:Teetin suurimman osan kromauksista mailiketjussakin mainitulla Wittmannilla Puolassa. Erinomainen laatu ja vielä kohtuu hinnalla. Seuraava erä oli lähtövalmiina paketissa kun sain tiedon, että Adam kuoli laskuvarjo-onnettomuudessa 14.10. Tähän taisi loppua myös firman toiminta. Iso menetys paitsi perheelle, mutta myös ajoneuvoharrastajille.
Minäkin sain yhdeltä paikallisesta (JFK) Lincoln-harrastajalta Wittmanin pesänhoitajan tiedotteen tapahtuneesta. Sen jälkeen en ole kuullut että miten siellä olevat keskeneräiset työt hoidetaan/palautetaan.

Tilasin illalla Saksan ebaysta repro-puskurit, uudet kromatut. Joku, olikohan peräti britti, kauppasi edullisesti koko puskurisarjaa rosterista, siis etu + taka eikä ollut paha hinta - reilusti alle tonnin muistaakseni. Katsotaan mitä nyt tulee, ompahan symmetriset.

Kun sais vaan varmuuden noista takavalon linsseistä; yleensä Alexander myy kuranttia tavaraa... olis pitänyt kysyä kun sain häneltä tarjouksen maililla muutamasta palikasta mitä ei ollut nettisivuillaan. No, tsekkaan sen kerran vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Täällä http://www.sl113.org/forums/index.php?topic=16641.0" onclick="window.open(this.href);return false;
on juttua repro-lasien sopivuudesta. Osassa on ollut ongelmia ainakin "lasien" istuvuudessa kehyksiin - rakoja on jouduttu tilkitsemään silikonilla. Reprot eivät myöskään ole läpivärjättyjä (jos se jotakuta haittaa...)
Sinänsä W111 ja W112 coupen/cabrioletin muoviosa lienee sama. Värityksen suhteen taitaa olla olemassa ainakin kolmea erilaista (early vs. late sekä markkina-aluekohtaiset erot)
280:ssa on irrallinen kehys ja kehyksessä lyhyemmät kierretangot kuin vanhemmissa (joissa siis kehys ja muovi liimattu yhteen).
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13602
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiitos paloviita! Hyvää tietoa tuossa ja SL sivuston tietopläjäyksessä. Nyt selvisi että ei kannata uhrata ehjää vasenta lampunlasia vaan sen takia että saisi autoon samanlaiset linssit. Pitää etsiä jostain huonolasinen vasen jonka voi uhrata tarvikelinssille tai jättää se tuohon siksi ajaksi kunnes löytyy.

Eli otan mbclassicsilta parin tarvikelinssejä ellei sitten löydy hyvää käytettyä oikean puoleista orkkista jostain.

Pitää vielä tilata ebaysta yksi penkin selkänojan tuuletustitilä ainakin, ennen kuin myyjältä loppuu ja jalopuut - mutta ne jätän keskitalvelle. Ens vkl pääsis Vesalan klubitalliin tutkailemaan autoja ja jutustelemaan Tikan Jarin kanssa, hän on ostanut netin kautta paljon pagoda-tavaraa omaan (projektiinsa).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin