s124 300TDT TEHOT HÄVISI [Toimii taas!]

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Siekkinen kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
Monivenassahan se on melko yleistä että 500 000 kilsan jälkeen ei enää imuventtiilit mene kiinni.
mutta eikös tässä ollu ihan 2venttiiliä/sylinteri?
On ja sen tuossa aiemmin mainihin että ei näissä ole niin yleistä :D
niinpä. tollasella vaparin kannellahan ajaa yli miljoonan. jossain kohtaa menee pahvi rikki, mutta sen uusimalla pääsee taas pitkälle. ja jossain lähellä miljoonaa alkaa venttiilin ohjurit oleen sen verran väljät, että ne tarvii laittaa. ja lopulta halkee kansi, jos on autosta enää mitään muuta jäljellä, että sillä voi ajaa. pitkälle kyllä pötkii tollasella vaparin kannella. turbollisissahan noi on järjestään kaikki halki jo ennen miljoonaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

pera8x kirjoitti:mites se ohivirtaus mittaus? laitoitko sitä paineilmaa sinne sylinteriin? sillähän se selviäis kertalaakista, mikä noista on rikki, mäntä, venttiili, vai venttiili.
laitoinha minä mutta siinne imuuhan se kaiken työntää ku se on auki.
-s124 300tdt -92
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pera8x kirjoitti:voiko sellasta kantta ollakkaan? kait se ennemmin halkee, kun että venttiilit painuu niin syvälle, ettei toimintavarat enää piisaa.
Ei se nyt niin tavatonta ole kapiakantisessakaan ettei enää nostajien säätövarat riitä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18340
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noin kuukausi sitten sattui viimeksi eteen kansi jossa venttiileitä niin syvällä ettei käynyt tyhjäkäyntiä kunnolla, kyseessä piiiitkä Sprinter bussi jolla ajettu alle 400tkm ja moottori 2,9.
(kilometrit pitävät paikkansa, käyttötunnit =??)
Vika ei kuitenkaan ole yleinen mersuissa. Jumittuneita venttiilinnostimia en ole tavannut yhtään.
wiimax.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

itse ennemmin veikkaan nostajan olevan jumissa koska vastaha tuo kansi oli pajalla ja tehtii venttiilityöt....
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:itse ennemmin veikkaan nostajan olevan jumissa koska vastaha tuo kansi oli pajalla ja tehtii venttiilityöt....
Laitettiinkos seetit uusiksi?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:itse ennemmin veikkaan nostajan olevan jumissa koska vastaha tuo kansi oli pajalla ja tehtii venttiilityöt....
Laitettiinkos seetit uusiksi?
juu venttiilit hiottiin ja istukat koneistettiin.
-s124 300tdt -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eli ne koneistettiin syvemmälle, aijai...

...tosin perskeles semmonen kansihan se minullakin taitaa olla. Tosin siinä on venttiilinvarret (ja venttiilit) "säädetty" tilanteeseen sopivaksi.

Asiansaomaava kansipaja *) kyllä pitäisi osata mitata se nostajalle jäävä vara, kun noin virittäjäpajatkin osaavat sen tehdä :roll: Eriasia sitten jos vain otettiin rahat pois.

Nostajat pois ja sitten jostakin koneistamolta tai forumilta löytyy mitta minkä se venttiilin pää saa olla suhteessa kannen ylätasoon tjms. Sitten pikkunen rälläkkä käteen ja venttiilin päästä milli pois :? (Mulla taitaa olla vielä semmonen testinostajakin, millä ihmeteltiin mittoja)


*) mulle viimeksi naureskeli että tästä sun kannesta on koneistusvarat menneet ohi jo monta käyntikertaa sitten, ei niitä tartte edes mitata :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

veskola kirjoitti:Eli ne koneistettiin syvemmälle, aijai...

...tosin perskeles semmonen kansihan se minullakin taitaa olla. Tosin siinä on venttiilinvarret (ja venttiilit) "säädetty" tilanteeseen sopivaksi.

Asiansaomaava kansipaja *) kyllä pitäisi osata mitata se nostajalle jäävä vara, kun noin virittäjäpajatkin osaavat sen tehdä :roll: Eriasia sitten jos vain otettiin rahat pois.

Nostajat pois ja sitten jostakin koneistamolta tai forumilta löytyy mitta minkä se venttiilin pää saa olla suhteessa kannen ylätasoon tjms. Sitten pikkunen rälläkkä käteen ja venttiilin päästä milli pois :? (Mulla taitaa olla vielä semmonen testinostajakin, millä ihmeteltiin mittoja)


*) mulle viimeksi naureskeli että tästä sun kannesta on koneistusvarat menneet ohi jo monta käyntikertaa sitten, ei niitä tartte edes mitata :lol:
en usko että "otettiin rahat" vain pois koska tuttu teki tuon kannen... Sekä en ole varma että onko tuo vain seetit hiottu vai myös istukat koneistettu kun tuossa laskussa ei ole erittelyssä semmosta kohtaa missä lukis "seetien koneistus". Eli on laitettu vaa kohtaa missä lukee "istukan koneistus". noh kuha ny sais ensin sen jumittavan nostajan pois.
-s124 300tdt -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja veskola »

No ei siinä onneksi kauaa nokka :D tuhise kun nokka :D otetaan pois edestä. Pulttien järjestyksen varmaan tiedätkin, ja laita nippuside nokan rattaaseen pitämään ketjua kiinni, niin ei se jakokaan mene vahingossa sekaisin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1172
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ja muista irroittaa ketjun kiristin nii ei lähe karkuun se ratas. Kyllä näitä on nähty että venttiilit painuu kanteen kapiakantisessakin, harvinaista mutta mahdollista.

Tyhjensitkös nostimet ennen paikoilleen laittoa?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei niitä tarvitse tyhjentää, ne kyllä tyhjenevät itsestään kun sitä vähän käyttää. Tosin ei tyhjentämisestä mitään haittaa ole ja silloin tulee samalla varmistettua, että se alue on käytössä. Aina nokkaa asennettaessa kannattaa pyörittää konetta ja nostajia ja varmistua että siellä on tilaa pyöriä, siis nostaja pyörii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

multiviri kirjoitti:Ja muista irroittaa ketjun kiristin nii ei lähe karkuun se ratas. Kyllä näitä on nähty että venttiilit painuu kanteen kapiakantisessakin, harvinaista mutta mahdollista.

Tyhjensitkös nostimet ennen paikoilleen laittoa?
Ei kyllä tullu tyhjättyä. Vois tänää tyhjätåä ku käyttää irti
-s124 300tdt -92
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

sain nokka-akselin irti ja vähä mittailinki jo. mittasin siis venttiilin pään ja kannen ylätason välisen eron 3. ja 4. pytyn imuvenoista. Näytti olevan tuo nelosen imu jopa aavistuksen matalemmalla kuin kolmosen. painelin venttiileitä ja tuntui painuvan suunnilleen samalla voimalla alas. tuo nelosen nostin ei painu yhtään sormilla puristaessa, mutta esim kolmosen nostin painuu vähäse (en vielä tyhjänny näitä). kertokaas ny vielä millanen sen nostimen OIKEASTI pitää olla? oon kuullu ristiriitaisia testaamistapoja.
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:sain nokka-akselin irti ja vähä mittailinki jo. mittasin siis venttiilin pään ja kannen ylätason välisen eron 3. ja 4. pytyn imuvenoista. Näytti olevan tuo nelosen imu jopa aavistuksen matalemmalla kuin kolmosen. painelin venttiileitä ja tuntui painuvan suunnilleen samalla voimalla alas. tuo nelosen nostin ei painu yhtään sormilla puristaessa, mutta esim kolmosen nostin painuu vähäse (en vielä tyhjänny näitä). kertokaas ny vielä millanen sen nostimen OIKEASTI pitää olla? oon kuullu ristiriitaisia testaamistapoja.
Kyllä ne sen verran jämäkät on ettei sormella painu. Tai riippuu tietenkin kuka on painamassa :lol: no ei, kyllä se ainakin viilapenkin ja pienen hylsyn tarvihtee että painuu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18340
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näytti olevan tuo nelosen imu jopa aavistuksen matalemmalla kuin kolmosen.
= venttiili mutkalla :(
wiimax.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin no, nyt on tärkeintä mitata vuotaako se edelleen, jos vuotaa niin on luultavasti mutkalla kun ei pääse nousemaan ylös saakka.

Se mutkalla olo olisi aika luonnollinen selitys kun tämähän kaiketi hajosi käskyttäessä kierroksilla.

Tuo nostajien kovus vaihtelee hirmuisesti, jotkut tyhjenevät itsestään kun odottaa seuraavaan aamuun ja sitten ne on vain löysät jouset siellä. Sehän pitäisi purkaa eikä painaa väkisin sisään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

miten voiki potkia tämä rojekti näin paljon vastaan... tosiaan nokkaa tuossa koittelin laittaa ja sitte ei menny enää ratas paikoillee. pari kertaa kokeili uuestaa ja lopulta tuli katottua että onhan se yläkuolokohdassa se kone. no eipäs olekkaan, kampiakseli on n.40 eykk. :clap: onko tuo kone voinu pyörähtää vastapäivään ku laitoin ilmaa sylintereihin?
-s124 300tdt -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja veskola »

On voinut mutta ei se tahtia haittaa, pistä merkki kohdilleen ja nokka paikalleen, mutta selvisikö tämä tiideysasia jo vai miksi olet nokkaa paikalleen laittamassa.

(Ajoitus pysyy kyllä kohdillaan vaikka kone vähän pyörii välillä eestaas).

Ihan hirmuisia paineita ei sinne kampikammioon muuten kannata puhaltaa, ellei sitten halua keratä stefoja tallin sieniltä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

veskola kirjoitti:On voinut mutta ei se tahtia haittaa, pistä merkki kohdilleen ja nokka paikalleen, mutta selvisikö tämä tiideysasia jo vai miksi olet nokkaa paikalleen laittamassa.

(Ajoitus pysyy kyllä kohdillaan vaikka kone vähän pyörii välillä eestaas).

Ihan hirmuisia paineita ei sinne kampikammioon muuten kannata puhaltaa, ellei sitten halua keratä stefoja tallin sieniltä.
Kyllä uskon että se alkoi nyt pitämään. Ainakin sen perusteella mitä sain sinne puhallettua ilmaa. No sittehän sen näkee, eihän tuo ole enäa iso homma purkaa taas ku on tässä jo harjoteltu :D ja hakee se paikkansa
-s124 300tdt -92
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
-s124 300tdt -92
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5453
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
En kaiva verta nenästä mutta kysäisen et mitä sattu?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
Paljoko maksaa? :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Jari Ke kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
En kaiva verta nenästä mutta kysäisen et mitä sattu?
ei toimi ni ei toimi
-s124 300tdt -92
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5453
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mgo- kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:NYT LÄHTEE HYVÄ ROJEKTI JOLLEKKI!!! itsellä meni mielenterveys tuon paska kasan kanssa. avaimet on virtalukossa hae pois pihasta
En kaiva verta nenästä mutta kysäisen et mitä sattu?
ei toimi ni ei toimi
Se pyttykö ei toimi missä oli epäilys venttiilijumista vai tarkoititko että oireet on samat mitä aiemminkin? Missäspäin tämä potilas oikein on?
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja antti86 »

hinta :?:
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

antti86 kirjoitti:hinta :?:
eihän romurauta montaa euroa maKsa? Tosin voi olla että ajattelen :angel: ennemmin muitten parasta ajan rotkoon tuon.
-s124 300tdt -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pistä myyntipalstalle hintapyynnön ja paikkakunnan kera.

Ei konevikainen 300tdt tosin paljon maksa. Oliko tämä vähäpäästöinen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

veskola kirjoitti: Oliko tämä vähäpäästöinen ?
tuntuu että kaikki nämä mersut on vähäpäästösiä, kun saa olla rassaamassa aina. :clap:

mitä on käynyt????? tai siis miksi näin on käynyt. tuolla "uuella" kannellaki saa varmaa heittää vesilintua :wave:

Kuva

Kuva
-s124 300tdt -92
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Näyttäsi että on jotain ylimäärästä ollut pytyssä pyörimässä.

Kannen kuvassa taitaa olla jotain ylimäärästä tuossa pakoventtiilin yläpuolella vasemmalla?
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Vastaa Viestiin