W124 OM603 -> OM606

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siellähän on justiinsa semmosia jälkiä kuin odotinkin. Veikkaanpas nyt että se on vain laitettu nokka-akselin jako väärin tuossa koneessa ja siitä se on sitten pikkuhiljaa naputellut mäntiin pusuja kunnes tuli se suuri pamaus.

Ellei nyt sitten löydy rattaista selvää syytä tälle tapaturmalle.

...mutta leuka kohti rintaa ja kohti uusia seikkailuja ylväästi. Ei se täälläkään niin hohdokasta taas ole kun huomasin, että laturin hajoaminen johtui sen rungon aukeamisesta :roll: lähes 7 vuotta on se laturi pysynyt kasassa, mutta ei pysynyt ihan loppuun saakka. Kyllä se kierreliima vaan taitaa olla tarpellista tavaraa. Eniten harmittaa etten huomannut tuota, mutta löytyipäs nyt sitten kahinoille selvä syy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

E200kompressor kirjoitti:Miten jako on hypännyt pois paikoiltaan? Männissähän on selvät kosketusjäljet ja nostajat olleet tiukilla kun ovat hakanneet venttiileitä mäntiä vasten josta syystä niissä näkyy mekaanista kulumaa.

Ovatko venttillit silmämääräisesti suorat ja ehjät?

Kuvista päätellen ovat...
Venttiilit ovat silmämääräisesti suorat ja ehjät, tosin 1. ja 2. pytyn venttiilit ovat hieman raollaan. Liekkö vääntyneet eivätkä sen takia pääse takaisin normaaliin asentoihinsa?
veskola kirjoitti:Siellähän on justiinsa semmosia jälkiä kuin odotinkin. Veikkaanpas nyt että se on vain laitettu nokka-akselin jako väärin tuossa koneessa ja siitä se on sitten pikkuhiljaa naputellut mäntiin pusuja kunnes tuli se suuri pamaus.

Ellei nyt sitten löydy rattaista selvää syytä tälle tapaturmalle.

...mutta leuka kohti rintaa ja kohti uusia seikkailuja ylväästi...
Tainut tosiaan mennä edellisen omistajan kansiremontissa jotain väärin, tehty tosiaan alle 1000 km sitten, olisiko ajettu jotain 800 kilometriä. Tosin nyt löysin jonkun muovinpalasen koneen päältä. Se muovipala, ja 5mm halkaisijalla ja 5mm korkeudella oleva metallinen ympyrälieriö löytyi siis jakoketjun alapuolelta ja alipainepumpun yläpuolella olevalta "tasolta". Mistä lie sinne tulleet.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:Venttiilit ovat silmämääräisesti suorat ja ehjät, tosin 1. ja 2. pytyn venttiilit ovat hieman raollaan. Liekkö vääntyneet eivätkä sen takia pääse takaisin normaaliin asentoihinsa?
Noinhan se taitaa olla. Näkyykin tuosta kuvasta. Toinen syy vois olla kiinni leikannut nostinkuppi.
Jupezki kirjoitti:Tainut tosiaan mennä edellisen omistajan kansiremontissa jotain väärin, tehty tosiaan alle 1000 km sitten, olisiko ajettu jotain 800 kilometriä. Tosin nyt löysin jonkun muovinpalasen koneen päältä. Se muovipala, ja 5mm halkaisijalla ja 5mm korkeudella oleva metallinen ympyrälieriö löytyi siis jakoketjun alapuolelta ja alipainepumpun yläpuolella olevalta "tasolta". Mistä lie sinne tulleet.
Voisko olla ketjulaahain jonka palasia sieltä löytyy? Se olis mahdollista rikkoa kansiremontissa jos oikein taitava on.
Viimeksi muokannut Siekkinen, Ma 26.11.2012 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Siekkinen kirjoitti:Voisko olla ketjulaahain jonka palasia sieltä löytyy? Se olis mahdollista rikkoa kansiremontissa jos oikein taitava on.
Täytyy tutkaila tämä. Mistä tuo metallinen ympyrälieriö sitten olisi kotoisin?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Voisko olla ketjulaahain jonka palasia sieltä löytyy? Se olis mahdollista rikkoa kansiremontissa jos oikein taitava on.
Täytyy tutkaila tämä. Mistä tuo metallinen ympyrälieriö sitten olisi kotoisin?
Onko sulla kuvaa siitä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
kimmok83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 12.06.2012 17:09
Paikkakunta: Sipoo

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja kimmok83 »

E200kompressor kirjoitti:
Jupezki kirjoitti:Ja kuvaa tulee.


Miten jako on hypännyt pois paikoiltaan? Männissähän on selvät kosketusjäljet ja nostajat olleet tiukilla kun ovat hakanneet venttiileitä mäntiä vasten josta syystä niissä näkyy mekaanista kulumaa.

Ovatko venttillit silmämääräisesti suorat ja ehjät?

Kuvista päätellen ovat...
Oliko yläkerta kuiva kun avasit sen?
S212 E250 CDI 4matic -12
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79

ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

En ole vielä napannut. Tässä illanpäälle laittelen, jos tarvetta on.
kimmok83 kirjoitti:Oliko yläkerta kuiva kun avasit sen?
Venttiilikoneistossa, nokka-akselissa ja kannen "pohjalla" oli öljyä, jos tätä kysyit. :D
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mahtaako nuita löytämiäsi palasia olla öljypohjassakin? Joukossa joku sellainen jossa näkyy myös hammasrattaanjäljet :?

Jahka kerkeet ni pistä kuva siitä löytämästäsi palasesta. Joku vois tietää mistä se on Näkee miten iso rotankolo löytyy ja sitämyöten selviää ehkä sekin onko palasia jossain muuallakin eikä vain sun käsissä?
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Tälleen nopeesti näppästy. Tämän metallisen ympyrälieriön mitat oli tosiaan niin, että korkeus 5mm ja halkaisja myös 5mm. Muovipala noin pari senttiä. Ei näyttänyt olevan ketjunlaahaimesta, vaikkakin sama värisiä ovat. Tai en ainakaan huomannut, että tuollainen pala uupuisi.

Kuva

Ja neliön sisällä olevalta paikalta löytyi nämä osat.

Kuva
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siekkinen kirjoitti:Voisko olla ketjulaahain jonka palasia sieltä löytyy? Se olis mahdollista rikkoa kansiremontissa jos oikein taitava on.
Ei siihen hommaan tarvita edes älyä, saatoin itsekkin hajottaa yhden semmosen, en kyllä edelleenkään tajua miten ihmeessä, mutta ihmeellisiä asioita tapahtuu minun tallissa.


Onko toi lieriö nyt sitten semmoinen rullalaakeri ? En muista että tuommosta kuuluu irtonaisena sinne laittaa...vai onko se jostakin venttiilikoneistosta eli vaikka hydraulinostimen sisäinen sielu.

Ketjun osa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Voisko olla ketjulaahain jonka palasia sieltä löytyy? Se olis mahdollista rikkoa kansiremontissa jos oikein taitava on.
Ei siihen hommaan tarvita edes älyä, saatoin itsekkin hajottaa yhden semmosen, en kyllä edelleenkään tajua miten ihmeessä, mutta ihmeellisiä asioita tapahtuu minun tallissa.
Itsekkin olen yhden laahaimen taidolla rikkonut mutta se tapahtu niin että pidin ketjupyörää toisessa kädessä ja toisella pyöritin konetta kampuran päästä puskurin alta. Pyörä lopetti hetkeks pyörimisen ja jatkoin koneen pyörittämistä ja silloin ratas hyppäs ja löi laahaimen halki. Eipä tuo kuitenkaan mitään haitannu kun palasta ei irronnu ja vaan noin sentin matkalta halkes. Näkyi vaan kun väänti laahainta "auki" :D

Mutta tuohon kuvaan. Jos pala ei ole kummastakaan laahaimesta niin en kyllä tiedä mistä sinne on muovia joutunut :shock:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Nuo palaset on sellaisessa kohtaa ettei oikein muten siihen joudu kuin putoamalla suoraan tai sitten on tullet noka-akselinrattaan ja ketun välissä ja pudonneet tuhon. Siitä kyllä jako sekoaa. Nostimissa on nuita pahempia jälkiä senverran vähän että lie on tulleet siinävaiheessa kun 60 vauhdissa samu?

Jos rulla on tullu tiukasta paikasta läpi jossa on muovia niin on voinu repäistä samaan matkaan palasen? Oliko tuossa muoviosassa hampaanjälkijä?

Ketjussa ei tuollaisia rullia ole ja nostimessakaan käsittääkseni ei?
Rullalaakerin rullalta tuo vaikuttaa tai sitten kohdistustappi? Nyt kun en muista mutta oliko kannessa kohdistustappeja ja jos oli niin millaiset ne oli?

Syöttöpumpun etummainen laakeri taisi olla rullalaakeri mutta sen rullat ei kait pääse öljypohjanpuolelle jos nyt ulkomuistista muistan sitä rakennetta?

Jokatapauksessa tuo varmaan kannattaa selvittää mistä rulla on kotoisin ja onko tuo muovinpalanen ainoa joka on irti lähteny?

Mä vaihtaisin ketjun jokatapauksssa jos tuosta mosasta tekee kalun koskapa ketju on taatusti käyny tiukalla. Ja mix ei tekis kalua jos suurimmat viat on vääntyneet venttiilit. Samalla saat kunnolla käsiin sen ketjuohjurin ja näkee onko palanen siitä.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jari Ke kirjoitti:Syöttöpumpun etummainen laakeri taisi olla rullalaakeri mutta sen rullat ei kait pääse öljypohjanpuolelle jos nyt ulkomuistista muistan sitä rakennetta?
Siellä on neulalaakeri ja ne neulat ei pääse tippumaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

imu venoja uusittu tolokusti :think:
w201 om605
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Voisko nuo rippeet olla kotoisin ketjunkiristinlaahaimesta? Siellä on vähän ton näköstä kamaa?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja veskola »

Öljypumpun ketjun laahaimen pala ja se tappi, joka sitä pitää paikallaan ?

....öööh sitten se selviää kun sen purkaa atomeiksi ja sehän nyt on miltei pakko tehdä. Onko männissä pahasti painaumaa ?

ai niin ja voikos se olla se tappi joka on ketjukiristimen nysä joka painaa kiristintä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

JP74 kirjoitti:Voisko nuo rippeet olla kotoisin ketjunkiristinlaahaimesta? Siellä on vähän ton näköstä kamaa?
Tämä kävi mielessä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Se täytynee sitten nostaa loputkin koneesta ulos tuohon pöydälle. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -kg-15370/" onclick="window.open(this.href);return false; Mahtaakko tälläisellä tehdä mitään, jos tuon lohkon tälläiseen tuuttais kiinni? Onko tosiaan niin, että tuo kestää 450kg ja kestääkö laittaa kiinni vaihdelaatikon kierteisiin? Vai miten tulee kiinni? Miten koneen pois otto, laatikon kanssa vai ilman, kumpi helpompi?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jupezki kirjoitti:Se täytynee sitten nostaa loputkin koneesta ulos tuohon pöydälle. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -kg-15370/" onclick="window.open(this.href);return false; Mahtaakko tälläisellä tehdä mitään, jos tuon lohkon tälläiseen tuuttais kiinni? Onko tosiaan niin, että tuo kestää 450kg ja kestääkö laittaa kiinni vaihdelaatikon kierteisiin? Vai miten tulee kiinni? Miten koneen pois otto, laatikon kanssa vai ilman, kumpi helpompi?
Mulla on tommonen bilteman pukki ja hyvin on kestänyt om 603:enkin. Neljällä pultilla tuo tulee kiinni koneeseen. Itse olen vetänyt yleensä mesen kannenpulteilla kahteen ylimpään reikään ja jollain läpipulteilla sivuilta.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:Se täytynee sitten nostaa loputkin koneesta ulos tuohon pöydälle. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -kg-15370/" onclick="window.open(this.href);return false; Mahtaakko tälläisellä tehdä mitään, jos tuon lohkon tälläiseen tuuttais kiinni? Onko tosiaan niin, että tuo kestää 450kg ja kestääkö laittaa kiinni vaihdelaatikon kierteisiin? Vai miten tulee kiinni? Miten koneen pois otto, laatikon kanssa vai ilman, kumpi helpompi?
Koko paketti vaan niin ei tarvii laatikon pultteja aukoa. Toisaalta jos on mahollisuus lootan pultit aukoa helposti niin pelkkä kone on järkevämpi. Se on miten tykkää :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Eikö sinne laatikolle mene vaijerit ja kaikkea? :D Niiten kanssa saa sitten tapella, että saa toimimaan, jos ottaa laatikon irti. :lol:
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:Eikö sinne laatikolle mene vaijerit ja kaikkea? :D Niiten kanssa saa sitten tapella, että saa toimimaan, jos ottaa laatikon irti. :lol:
Meneehän sinne mutta ei niitä niin paljoa ole. Jos saat lootan pultit suosiolla auki niin sitten voit koittaa niin mutta myös paikalleen laitto voi olla turbiinin osalta melko tympeää noin päin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljypohjan voi irrottaa moottori paikallaan, tietysti myös männät jne... mutta tiloista ja suunnitelmista riippuu miten kannattaa tehdä.
wiimax.fi
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Nii, kyllähän tuon laatikon saa varmaan yksinäänkin pois sieltä. Ja sitten laittaa molemmat yhtäaikaa takasi.
dealer kirjoitti:Öljypohjan voi irrottaa moottori paikallaan, tietysti myös männät jne... mutta tiloista ja suunnitelmista riippuu miten kannattaa tehdä.
Tilat on kyllä ihan hyvät, lämmin halli ja tilaakin jonkun verran on.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1159
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Sekotetaan soppaa :D Minkänäköisiä on ennakonsäätimen painolimput?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
kimmok83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 12.06.2012 17:09
Paikkakunta: Sipoo

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja kimmok83 »

Jupezki kirjoitti:Se täytynee sitten nostaa loputkin koneesta ulos tuohon pöydälle. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -kg-15370/" onclick="window.open(this.href);return false; Mahtaakko tälläisellä tehdä mitään, jos tuon lohkon tälläiseen tuuttais kiinni? Onko tosiaan niin, että tuo kestää 450kg ja kestääkö laittaa kiinni vaihdelaatikon kierteisiin? Vai miten tulee kiinni? Miten koneen pois otto, laatikon kanssa vai ilman, kumpi helpompi?

Laatikon kanssa vain pois kun joutuu irroittamaan sen lodjun joka tapauksessa, kivempi irroittaa kehän pultit pöydän ääressä. :D
S212 E250 CDI 4matic -12
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79

ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Niin, tuostako vielä koneen rakentaa vai pitääkö alkaa etsiä hajottamolta? Tai kyllähän siitä rakentaa koneen, mutta kumpi halvempi?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2638
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Jupezki kirjoitti:Niin, tuostako vielä koneen rakentaa vai pitääkö alkaa etsiä hajottamolta? Tai kyllähän siitä rakentaa koneen, mutta kumpi halvempi?
Miksi moottori pitäisi irroittaa...?

Rikkinäisiä osia kuvien perusteella jakopään kiristimeen liittyvät palat ja mahdollisesti jokunen venttiili.
Männät näyttävät aivan ehjiltä ja venttiilit joka tapauksessa ovat heikompi lenkki.

Venttiilien tarkistus ja hionta käsipelillä hiomatahnan (http://www.chemico.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;) kanssa sekä jakopään risat kiristäjät uusiksi. Uusi kannentiiviste ja takaisin ajoon.

Voit hävitä ainoastaan kannentiivisteen plus jakopään osien hinnan. JOS moottori edelleen osoittautuu rikkinäiseksi niin vasta sen jälkeen toinen moottori hakuun.
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Moottori olisi siksi hyvä käyttää irti, että saa kunnolla katsottua, mitä se on syönyt. Tuo metallin pala, joka koneesta löytyi, jää kyllä aivan varmasti kaivertamaan mieltä, jos ei ole varma mistä se on kotoisin. Koneen ollessa pukissa olisi helppo tarkastaa koko kone kerralla. Ei tätä remonttia enään kehtaa hätäilemällä pilalle pistää. Ja toisaalta turha ailkaa sijoittamaan rahaa ja uutta osaa tuohon koneeseen, jos on epävarma siitä, tuleeko kone kestämään tulevaisuudessa. Tällä tarkoitan taas sitä metallipalaa...

Miten ne automaatin vaijerit, miten ne on kiinni ja monta niitä on jajajaja?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:Miten ne automaatin vaijerit, miten ne on kiinni ja monta niitä on jajajaja?
Yks vaijeri on ja se kannattaa ottaa siitä syöttöpumpun takaa irti. Siinä on sellanen muovikiinnike jolla vaijeri tulee siihen metallilätkään kiinni. Laatikon päästä se on todella turhamainen irrottaa kun tilaa on vähän. Onhan siellä sitten myös nopeusmittarin vaijeri lootan takapäässä joka irtoaa kun otat sen 10mm kannalla olevan pultin pois. Sitten on kickdownin johto lootan takapäässä, sähköpistoke kuskin puoleisessa kylessä, kartaani, vaihevipu ja öljynjäähyttimen putket. Tietenkin myös lootan takakannake.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin