
W123 200D museointi --> YETI
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Komia talli!! Kyllä nyt kelpaa tehdä. Tuosta työpöydästä piti eriksehen kehua että toi takaseinän "pystyprässäys" on fiksu idea. Pöydällä olevat työkalut ei murjo kyprog seinää särki ja puhtaanapitäminen on helpompaa kun seinän ja pöydän väliin ei voi tippua mitään roskaa. Iso yläpeukku täältä työtiloille ja tekijöille 

Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kiitos kiitos.
Pitäisi vielä löytää järkihintaista kumimattoa,tyyliin 4mm ja leikata muutama 60x80cm pala vielä pöydille,mukavampi käsitellä öljyisiä osia,pysyvät paikoillaan...
Etrasta katselin jo,hinnat vaan karkaavat sen verran ettei oikein kohtaa hinta/mitä saa rahalle vastinetta.
Tyyliin 30-40€/m2
Tuollaisia suunnittelin,tiedä sitten miten kestävät kemikaaleja.
http://www.omasali-kauppa.fi/product/41 ... e--tunturi" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi vielä löytää järkihintaista kumimattoa,tyyliin 4mm ja leikata muutama 60x80cm pala vielä pöydille,mukavampi käsitellä öljyisiä osia,pysyvät paikoillaan...
Etrasta katselin jo,hinnat vaan karkaavat sen verran ettei oikein kohtaa hinta/mitä saa rahalle vastinetta.
Tyyliin 30-40€/m2
Tuollaisia suunnittelin,tiedä sitten miten kestävät kemikaaleja.
http://www.omasali-kauppa.fi/product/41 ... e--tunturi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tällästä mattoa ite suunnitellut, kylläkin huoltoauton takaloosteriin, mitä motonetissa ihmettelin niin ihan pätevän oloista tavaraa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/424161/K ... -200x120cm
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tai sitten oikeen halavalla lattiamatosta.
Esimerkki.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tto-39083/" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimerkki.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tto-39083/" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 & W124
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tuota katselin Motonetissa myös,kuten myös tuo Bilteman versio.Ei ole kovin helppo putsattava vs. tasainen matto.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Onkai noi autonmatot yleesä aika sileitä takapuolelta? Ja löytyy jokasen nurkista ilmasia.
S124 & W124
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Itte olen hakenut useammatkin roiskeläppäkumit jne kamppeet tälltä. http://www.muovikuisma.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; kohtuu hinnat ja ollu laadukasta kamaa. Mut Raisiosta tohon myllyojankadun myymälään on toki matkaa. Jos mainostin foorumin sääntöjenvastaisesti, pliis vinkkiä miten olis pitänt toimia.. 

Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Projektista sivuun vähän lisää.Tämän päivän hankinta ja tuleva elinteluovuttaja,että saa mopopojat ihmeteltävää





Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tänään saapui odotettu paketti.



Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Homma etenee,monitoimi kone sai siirrettävän pedin.Nosturitolppien alle saatiin tänään 1x1m 25mm teräslaput.
Jalustan hiiieno siirto hässäkkä,saa käyttää mut hei ei ol pakko
Jos Toni vaikka sattuu lukemaan niin,vielä KIITOS!
Huomenna Kolibrin kautta joskos saataisiin petiin ruiskulla väri pintaan




Jalustan hiiieno siirto hässäkkä,saa käyttää mut hei ei ol pakko

Jos Toni vaikka sattuu lukemaan niin,vielä KIITOS!
Huomenna Kolibrin kautta joskos saataisiin petiin ruiskulla väri pintaan




Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Nosturin pystyttäjät,virvokkeet tukevasti käsissä



Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tuota moottoriasiaa kun miettii niin jonkun mersun koneen käyttö tässä projektissa olisi "tyylikkäämpi" ratkaisu. M103 3-litrainen bensakone turbotettuna ja modernilla moottoriohjauksella edustaisi kopan kannalta oikeaa ikäluokkaa teknologisesti ja toisi sen 700-900 hp. Ruotsista löytyy kaikki palikat bolt-on ja osaaminen. Linjaan vielä mersun automaattilaatikko vahvistettuna.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Käypäs tsekkaamassa kumipaja nuppulantiellä. Se ei yleensä ainakaan ole ollut kovin kallis ja kumia on varmasti oikeanlaista. Hyvännäköistä projektia teillä pukkaa. Itsekin tässä Raision seudulla pyörin eli tämä ilmeisesti mahdollista nähdä liikenteessä?
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Wazzup



//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Jäänyt foorumi keskustelut/auton rakentelu melko pitkäksi aikaa.Talli saatu tässä kesän aikana siihen malliin että rupeaa olemaan pelit ja pensselit kohdillaan.Kaikki laadukas tuntuu olevan niin hemmetin kallista
Mersu lepää vakio kone paikallaan nosturilla.Muuten autoharrastuksen ympärillä on tutkittu ja visioitu.Tämä projekti tuntuu menevän melko sysäys kerralla eteenpäin meiningillä.No hyvin suunniteltu puoliksi tehty,vai miten se meni?
Täytyy ottaa vaikka viikonloppuna mehustelu kuvia tallilta...


Täytyy ottaa vaikka viikonloppuna mehustelu kuvia tallilta...
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kiinnostaisi saada hieman lisäymmärrystä tästä taka-akseli ratkaisusta. Omaani olen lukkoperää suunnittelemassa ja ymmärtääkseni W123 taka-akseli on rakenteeltaan sama kuin W114/115? Toisin sanoen, tämä sinun ratkaisusi sopisi suoraan W114 perään?hejola kirjoitti: Lunastin foorumilaiselta,melko täydellisen alustaratkaisun.
-Toisen taka-akselin kokonaisuudessaan.Sovitettuna e36 M3 210 lukkoperä,custom Karpiolan vetarit
VW Transportterin 108mm sisänivelillä,e36 BMW ulkonivelillä.
-custom perän kannake
-uuden BMW e36 M3 perän vakionopeusnivelen+Komet OY puntittaman,hitsaaman kardaanin
Kilometrejä näillä oli kertynyt ST w123 laitteessa toin 20tkm.Sisäänajetuista siis puhutaan.
[ [url=http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_1659.JPG/_bigthumb.jpg] ][/url]
[ [url=http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/IMG_1662.JPG/_bigthumb.jpg] ][/url]
Omani ei tietenkään tarvitse olla noin jykevä, mutta ilmeisesti samat custom palikat tarvitaan mikäli BMW-osista lähtisi tekemään?
PS. Kyselin myös foorumililaiselta Sultzilta neuvoa mutta miehestä ei ole kuulunut mitään. Ilmeisesti ei ole enää hoodeilla?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
W114/5 ei näiltä osin ole tuttu.Nopealla googlailulla kovin samalta ainakin osat näyttävät,takatukivarsia myytiin samalla listauksella molempiin malleihin.
Käytännössä sama homma siis mitä tähän on tehty,perän kiinnikkeet joutuu tekemään niin etukiinnikkeen kuin taka kannakkeenkin.Vetarit menevät mittatilaus hommiksi.Sikäli nuo tukivarret tosiaan ovat samat niin tuo e36 ulkonivelen boori sopii siis suoraan.Käytettävästä perästä riippuen sisänivelet joutuu valikoimaan sopivat.Esimerkiksi e36 type 188 lukkoperiä saa suht järki rahaan.Perän sovitus paikoilleen ja kiinnikkeiden teko,e36 vakio vetarit rälläkällä poikki,mittaus sopivaksi ja hepeillä kiinni.Tikut irti ja lähetys esimerkiksi juuri vaikka Karpiolalle.Kardaani menee myös custom osaksi.Tuo BMW kardaanin vakionopeus nivel on siitäkin hyvä että antaa anteeksi muutaman millin heiton perän asennuksessa.Vastaava Cv joint siis kuin vetareissakin.
Melkoisen liimaa leikkaa hommahan tuo on mutta eipä niitä kovin helppoja vaihtoehtoja näiden mallien suhteen ole.
En tiedä oliko tästä mitn apua mutta näin karkeasti.
Laitetaan nyt linkki siistimpään kuvaan niin tulee parempi fiilis
http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w1 ... G_0501.JPG
Käytännössä sama homma siis mitä tähän on tehty,perän kiinnikkeet joutuu tekemään niin etukiinnikkeen kuin taka kannakkeenkin.Vetarit menevät mittatilaus hommiksi.Sikäli nuo tukivarret tosiaan ovat samat niin tuo e36 ulkonivelen boori sopii siis suoraan.Käytettävästä perästä riippuen sisänivelet joutuu valikoimaan sopivat.Esimerkiksi e36 type 188 lukkoperiä saa suht järki rahaan.Perän sovitus paikoilleen ja kiinnikkeiden teko,e36 vakio vetarit rälläkällä poikki,mittaus sopivaksi ja hepeillä kiinni.Tikut irti ja lähetys esimerkiksi juuri vaikka Karpiolalle.Kardaani menee myös custom osaksi.Tuo BMW kardaanin vakionopeus nivel on siitäkin hyvä että antaa anteeksi muutaman millin heiton perän asennuksessa.Vastaava Cv joint siis kuin vetareissakin.
Melkoisen liimaa leikkaa hommahan tuo on mutta eipä niitä kovin helppoja vaihtoehtoja näiden mallien suhteen ole.
En tiedä oliko tästä mitn apua mutta näin karkeasti.

Laitetaan nyt linkki siistimpään kuvaan niin tulee parempi fiilis

http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w1 ... G_0501.JPG
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
hejola,hejola kirjoitti:W114/5 ei näiltä osin ole tuttu.Nopealla googlailulla kovin samalta ainakin osat näyttävät,takatukivarsia myytiin samalla listauksella molempiin malleihin.
Käytännössä sama homma siis mitä tähän on tehty,perän kiinnikkeet joutuu tekemään niin etukiinnikkeen kuin taka kannakkeenkin.Vetarit menevät mittatilaus hommiksi.Sikäli nuo tukivarret tosiaan ovat samat niin tuo e36 ulkonivelen boori sopii siis suoraan.Käytettävästä perästä riippuen sisänivelet joutuu valikoimaan sopivat.Esimerkiksi e36 type 188 lukkoperiä saa suht järki rahaan.Perän sovitus paikoilleen ja kiinnikkeiden teko,e36 vakio vetarit rälläkällä poikki,mittaus sopivaksi ja hepeillä kiinni.Tikut irti ja lähetys esimerkiksi juuri vaikka Karpiolalle.Kardaani menee myös custom osaksi.Tuo BMW kardaanin vakionopeus nivel on siitäkin hyvä että antaa anteeksi muutaman millin heiton perän asennuksessa.Vastaava Cv joint siis kuin vetareissakin.
Melkoisen liimaa leikkaa hommahan tuo on mutta eipä niitä kovin helppoja vaihtoehtoja näiden mallien suhteen ole.
En tiedä oliko tästä mitn apua mutta näin karkeasti.
Laitetaan nyt linkki siistimpään kuvaan niin tulee parempi fiilis![]()
http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w1 ... G_0501.JPG



Erittäin paljon kiitoksia!

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Omaan w123seen oon miettiny 450 kitkalukko perää, sopii suoraan mutta hintaa tulee sen 1500-2000e jos käyttämättömän hommais.
Pitäisi kyllä olla kestävä.

w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ihan uteliaana. Mistä ajattelit käyttämättömän hommata?Isto95 kirjoitti:Omaan w123seen oon miettiny 450 kitkalukko perää, sopii suoraan mutta hintaa tulee sen 1500-2000e jos käyttämättömän hommais.Pitäisi kyllä olla kestävä.
Jotenkin vaan varmistuu, mitä enemmän asiaa tutkii, että Mersun lukkoperä ei oikein missään muodossa yllä kestävyydessä Bemarin perien tasolle

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
http://m.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W11 ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false; Tommosta katoin. 

w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Luulisin, että joku tekee siihen ässän isompaan perään paremman lukon halvemmallaIsto95 kirjoitti:Omaan w123seen oon miettiny 450 kitkalukko perää, sopii suoraan mutta hintaa tulee sen 1500-2000e jos käyttämättömän hommais.Pitäisi kyllä olla kestävä.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tää menee nyt pikkasen hejolan ketjun kaappaamiseksi, mutta...S202 kirjoitti:Luulisin, että joku tekee siihen ässän isompaan perään paremman lukon halvemmallaIsto95 kirjoitti:Omaan w123seen oon miettiny 450 kitkalukko perää, sopii suoraan mutta hintaa tulee sen 1500-2000e jos käyttämättömän hommais.Pitäisi kyllä olla kestävä.

Tai ainakaan mä en ole vielä löytänyt ratkaisua. Jos joku tietää, niin täällä ollaan yhtä korvaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Asiallinen keskustelu aiheesta kun aiheesta sopii aina tähän ketjuun.hismajestics kirjoitti:Tää menee nyt pikkasen hejolan ketjun kaappaamiseksi, mutta...S202 kirjoitti:Luulisin, että joku tekee siihen ässän isompaan perään paremman lukon halvemmallaIsto95 kirjoitti:Omaan w123seen oon miettiny 450 kitkalukko perää, sopii suoraan mutta hintaa tulee sen 1500-2000e jos käyttämättömän hommais.Pitäisi kyllä olla kestävä.
ei välttämättä tee.
Tai ainakaan mä en ole vielä löytänyt ratkaisua. Jos joku tietää, niin täällä ollaan yhtä korvaa.

Iso plussa tässä perä konversiossa on että,jos ja kun osia hajoaa kovassa käytössä niin korvaavia kilkkeitä löytyy järkirahaan.Esimerkiski nuo vw Transportterin 108mm sisänivelet maksavat varaosaliikkeissä uudet alta 50€ kpl.36 ulkoniveliä löytyykin jo pari varuksi hyllystä,tuleviin koitoksiin.Kuten aikaisemminkin mainitsin niin uskon tässä konversiossa heikoimman lenkin olevan noiden ulkonivelien.Tuo 210 perä kiristettynä ja asteen ramppikulmaa muuttamalla kestää varmasti kaiken väännön mitä tähän koriin uskaltaa pyörille johtaa,+1000nm.
Asiasta toiseen,viime yrityksellä Bostikin kera tuo takaluukun tiivisteen liimaus meni ihan käsille niin laitoin pienen tutkinnan jälkeen tällaista tilaukseen.
3M™ Black Super Weatherstrip and Gasket Adhesive, 08008
http://tradeparts.info/verkkokauppa/fin ... l-p-248-0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Nättiä, nättiä...hejola kirjoitti:Laitetaan nyt linkki siistimpään kuvaan niin tulee parempi fiilis![]()
http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/w1 ... G_0501.JPG

Sen verran vielä tuosta murikan kiinnityksestä; kuvassa se näyttäisi olevan kiinni "takapäästään" kahdella pultilla. Miten kardaaninpuoli on ratkaistu?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tässä kuva tuosta etukiinnikkeestä,perähän kiinnittyy tuolla uudestaan valetulla vakio kannakkeella koriin.Perän ja tuon vakio kannakkeen välistä sovitetta en nyt kuvista löydä.

Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Sain kaivettua motivaatiota jostain ja aloitettua loppujen ovien alareunojen puhdistuksen.
Alimmat listat menivät roskiin ja uusia pitäisi laittaa tilaukseen.Samalla kun uudet tiivisteetkin.
Huonokuntoisin ovi paikkailtiin ja maalattiin aikaisemmin, muiden koritöiden ohessa.
Tuo yksi ovi tehtiin tänään paikallaan kokeeksi.Varmasti helpoimalla pääsee ja lopputuloksesta saa huomattavasti paremman,kun ei sitä rupea paikallaan maalailemaan.
Ensiviikolla ovet irti ja soodapuhallus vehkeitä hankkimaan,niin saa kaiken ruosteen pois.
Huonot nuo ei ole,mitään akuuttia tarvetta hommalle ei olisi vielä ollut,mutta koitetaan nyt tehdä niin hyvää kun järki suhteessa saa,ilman koko auton purkamista.
Räpsin samalla muutamia fiilistely kuvia.
Pylväskone löysi pienessä tallissa paikkansa,muutaman päivän suunnittelun tuloksena.
ACDC Kempille tehtiin tuollainen kotelo pöytätason alle,suurin osa tigillä hitsaamisesta tehdään kuitenkin pöydällä.
Pihalla odottelisi hitsauspöydän päälle alumiininen huuva aihio,kärynpoistoa varten.Ennen lumia varmaan tarvisi asentaa,ettei auramies vie mukanaan.
Loput pultit ja tilpehöörit saatiin pois laatikon pohjalta,ei tarvitse ihan heti lähteä paikalliseen pulttikauppaan.
JA mikä tärkein jääkaappi pakastin vesiautomaatilla+jääpalakoneella löysi paikkansa.Hei tämä on luxusta





Laatutyökaluja kiinan pakin päällä,huh huh

Alimmat listat menivät roskiin ja uusia pitäisi laittaa tilaukseen.Samalla kun uudet tiivisteetkin.
Huonokuntoisin ovi paikkailtiin ja maalattiin aikaisemmin, muiden koritöiden ohessa.
Tuo yksi ovi tehtiin tänään paikallaan kokeeksi.Varmasti helpoimalla pääsee ja lopputuloksesta saa huomattavasti paremman,kun ei sitä rupea paikallaan maalailemaan.
Ensiviikolla ovet irti ja soodapuhallus vehkeitä hankkimaan,niin saa kaiken ruosteen pois.
Huonot nuo ei ole,mitään akuuttia tarvetta hommalle ei olisi vielä ollut,mutta koitetaan nyt tehdä niin hyvää kun järki suhteessa saa,ilman koko auton purkamista.
Räpsin samalla muutamia fiilistely kuvia.
Pylväskone löysi pienessä tallissa paikkansa,muutaman päivän suunnittelun tuloksena.
ACDC Kempille tehtiin tuollainen kotelo pöytätason alle,suurin osa tigillä hitsaamisesta tehdään kuitenkin pöydällä.
Pihalla odottelisi hitsauspöydän päälle alumiininen huuva aihio,kärynpoistoa varten.Ennen lumia varmaan tarvisi asentaa,ettei auramies vie mukanaan.
Loput pultit ja tilpehöörit saatiin pois laatikon pohjalta,ei tarvitse ihan heti lähteä paikalliseen pulttikauppaan.

JA mikä tärkein jääkaappi pakastin vesiautomaatilla+jääpalakoneella löysi paikkansa.Hei tämä on luxusta






Laatutyökaluja kiinan pakin päällä,huh huh


Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Älä soodapuhallinta osta, sillä ei lähde ruoste yhtään. Biltemasta 20€ hiekkapuhallin ja joko hienoa hiekkaa tai motonetistä lasikuulaa pönikkä, sillä lähtee jo vähän paksumpikin ruoste. Tuon oven takakulmaa olisi hyvä vähän avata ja koittaa hapottaa fosforihapolla, huuhdella huolellisesti ja laittaa vähän epoksia väliin ja painaa kantti takas kiinni. Luulisin että niin tehden ruoste vois pysyäkin pois. Sittenhän tuo sauma kannattais liimata samaan tyyliin mitä uudemmissa autoissa. Mulla olis ihan ylimääräisenä uudet ovitiivisteet, jos niitä tarkoitit 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Siinä on hyvä ohje kyllä tällaisiin korjauksiin,samalla kaavalla tuo yksi ovi aikaisemmin tehtiinkin,muiden korihommien ohessa.
Tuollainen pistehiekkapuhallin löytyykin hyllystä.
Soodalaite ollut mielessä jo pitkän aikaa.Pelkällä soodalla ei tosiaan ruoste kovin hyvin irtoa,niinkun mainittiinkin,mutta muihin tarkoituksiin oikein pätevä.Tarkoitus oli koittaa tuollaista 80% sooda+20% alumiinioksidi mixiä tuollaisen läpi.
Tuo soodalaitteita valmistava Nordblast on ihan kivenheiton päässä,meinasin käydä kysymässä tuollaista Prolite mallia.Joskos siitä saisi hyvän harrastaja/pieni sponssi hinnan.
Tuo Bilteman fosforihappo on todettu oikein päteväksi.Halvemalla sitä toki muualta saa,mutta eipä tuota kovin paljon kulukkaan.
Tuollaisista Bilteman telineistä sai jalostettua oikein toimivan oloiset med kontaktiliimaa ja makuualusta.
Ovipahvit irroitettiin tänään,meni melko hätäisesti,vanhasta tottumuksesta.
Hantin etuovi lähti ensimmäisenä ja tästä "ovenkarmit" saatiin puhtaaksi,reilun 30 vuoden mohjosta.



Tuollainen pistehiekkapuhallin löytyykin hyllystä.
Soodalaite ollut mielessä jo pitkän aikaa.Pelkällä soodalla ei tosiaan ruoste kovin hyvin irtoa,niinkun mainittiinkin,mutta muihin tarkoituksiin oikein pätevä.Tarkoitus oli koittaa tuollaista 80% sooda+20% alumiinioksidi mixiä tuollaisen läpi.
Tuo soodalaitteita valmistava Nordblast on ihan kivenheiton päässä,meinasin käydä kysymässä tuollaista Prolite mallia.Joskos siitä saisi hyvän harrastaja/pieni sponssi hinnan.
Tuo Bilteman fosforihappo on todettu oikein päteväksi.Halvemalla sitä toki muualta saa,mutta eipä tuota kovin paljon kulukkaan.
Tuollaisista Bilteman telineistä sai jalostettua oikein toimivan oloiset med kontaktiliimaa ja makuualusta.
Ovipahvit irroitettiin tänään,meni melko hätäisesti,vanhasta tottumuksesta.
Hantin etuovi lähti ensimmäisenä ja tästä "ovenkarmit" saatiin puhtaaksi,reilun 30 vuoden mohjosta.



Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Muutama tunti tinnerin käryssä ja hiomapölyssä.
Asia meno Pasilla!
https://www.youtube.com/watch?v=5OdpqbJgVE0


Asia meno Pasilla!
https://www.youtube.com/watch?v=5OdpqbJgVE0

