Automaattilaatikko hajosi (722.6). HOMMA OK !

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei nyt mätsää tuo varaosanumero (A 611 094 00 48 ), vai tuijotanko sitä liikaa?
Jututkin kuulosti osalla porukasta hurjilta, kun oli kulutus noussut.
veskola kirjoitti:Niin tai ne kenellä on varaa tuommoseen autoon niiden ei tarvitse vaivautua korjailemaan / pohtimaan mikä siinä on vikana :D
Hommahan menee just toisinpäin :wink:
Kyllähän näitä hommailee vaikka rivin (ja pankeilla on rahaa), mutta kuka piru näillä pystyy enää ajamaan :shock:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

kardaani kirjoitti:Siis VAG-tuotteisiin kuten seatin dieseleihin kannattaa ostaa mersun ilmamassamittari, on siis mersussa halvempi.
Alppilan Autohuolto (Mersu- ja Bosch -liike):
Ilmamassamittari: 409 e, alennusta vähän -> hinta 388 e.

Tarina ei täsmää tuon ffp:n juttujen kanssa (~100e).
Tai sitten 300 TDT:ssä on täysin erilainen mittari = kalliimpi.

Perkule, näiden kanssa menee kohta ihan sekaisin :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kardaani kirjoitti:Siis VAG-tuotteisiin kuten seatin dieseleihin kannattaa ostaa mersun ilmamassamittari, on siis mersussa halvempi. Ja pitäisi myös kulkea paremmin. Näinpäin asian olen nähnyt tehtävän. Yksi autosähköliike myös kertoi tämän todeksi. Heillä on hyllyssä mersun ilmamäärämittareita, joita asennetaan muihin merkkeihin, kuten Seat.
Aivan, pistin nuo linkit, jotta jokainen voi tehdä omat johtopäätökset. On aivan ilmiselvää, että eri ilmamassa-anturit ovat "hieman" vaihtokelpoisia koska toimintaperiaate on aivan sama eri antureissa, ja kokeilemalla on löydetty käypä ja/tai jopa sama anturi mersun ja volkkarin välille. Kuitenkaan ei voi tehdä johtopäätöstä, että jokaiseen mersuun käy mikä tahansa volkkarin anturi tai päin vastoin.

En usko että Ari lähtee sille tielle, että mersuun laitetaan kokeilemalla jokin anturi ja katsotaan pelittääkö se oikein. Voi tulla kalliita kokeiluja kun käytettyä anturia ei voi palauttaa. Johonkin viritettyyn volkkariin nyt voidaan noin tehdäkin varsinkin kun niitä on jo kutiteltu lastulla.

Tietysti kun purkaa sen anturin siitä massamittarin rungosta ja jos pierburgilta löytyy vastaava osa niin ei muuta kun ostamaan. Ensin pitänee katsoa saako sen anturin edes irti siitä mersun rungosta...ja tietysti on hyvä ajatus ostaa pelkkkä rikkoutunut anturi, eikä koko runkoa, siis jos se anturi nyt edes on rikki (edelleenkään en usko :shock: mutta fifty fifty)

[edit]: Niin Ari se massamittari koostuu rungosta jossa on anturi, ja nyt puhuttiin anturista ....
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti: [edit]: Niin Ari se massamittari koostuu rungosta jossa on anturi, ja nyt puhuttiin anturista ....
OK.
Näin minäkin ymmärsin, että "runko" on se putkenpätkä jossa anturi on kiinni.
Anturi on kiinni rungossa kahdella torxilla.

Tais olla Jani L joka eilen antoi linkin sivulle, jossa tuo hela hoito näkyi.
Putkineen siis.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Ensiksi niin... Se jännite käväisee yli neljässä voltissa ja laskee yhtä nopeasti ku nousikin. Eli ei yleensä tarvitse rajoittimelle asti polkea, saati pitää siellä. Eri asia on jos kone ottaa kierroksia muutoin hitaammin jostain muusta syystä, esim just katin sisällys poikittain tai varpunen imuputkesa.
VW:n mittaria EI kannata kysellä. Pierburg parantaa joissain tapauksissa VW:tä, joten itte ajatellen hyvä VW mittari (Bosch) ei kuitenkaan paranna MB:tä.
Ja tarkennus; virheellisesti kirjoitan mittarista kun pitäisi olla anturi eli se sisällä oleva osa. Jotkut teen-kaiken-itte-ja-paremmin-miehet kertovat putsanneensa osan ja saaneensa potkua autoon. Todennäköisesti suurin vauhti tulee henkiselle puolelle, ei kellolla mitattavaksi.
Todellakaan en tiedä millainen massamittari on 300TDT vm.nuonkinuusi, enkä mallien yhteensopivuuksia, mutta jos mittaus tavasta olisi apua niin oleppa hyvä. Oli myyntipaikkojakin joku jo laittanut pk-seudulta. Itte oon E-P:ltä.
Viimeksi muokannut timo76, Ke 21.09.2005 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18195
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin täälläpäin homma toimii noiden ilmamassamittareiden kanssa niin, että vanhasta osasta katsotaan varaosanumero ja sitten soitetaan vaikkapa Ylivieskan Autotarvikkeeseen.
Kerrotaan varaosanumero; myyjä katsoo taulukosta onko vastaavaa saatavana; kertoo hinnan osalle jos on.

Ei ollenkaan vaikeaa.
Ei tarvitse kokeilla että sattuuko toimimaan, vaan ostetaan sopiva osa... :D

Tuo että auto sammuu kun laitetaan pakki päälle on oire joka on tullut ennenkin vastaan, silloin oli muistaakseni mersussa vaihdekepin juuressa oleva ohjainlaite rikki.
Vaan se auto sammui melkein joka kerta kun laittoi pakin päälle...
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Ei ollenkaan vaikeaa.
Ei kai. Vaan pirustako näistä tietää mitä saa tarvikkeena ja mitä ei :oops:
Ehkä parin vuoden "harjoittelujakson" jälkeen tietää :D
dealer kirjoitti: Tuo että auto sammuu kun laitetaan pakki päälle on oire joka on tullut ennenkin vastaan, silloin oli muistaakseni mersussa vaihdekepin juuressa oleva ohjainlaite rikki.
Vaan se auto sammui melkein joka kerta kun laittoi pakin päälle...
Joo... tuo oli ilmeisesti vain sattumajuttu.
Tuli lähdettyä totuttuun tapaan liikkeelle, kun ei ollut vielä tietoa sammahtelutaipumuksista.
Nythän tuo kylmänä kovemmalla pakkasella prakaa joka kerta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Vielä vähän. Bensiinimoottoriin on kokeltu (vahingos tai ei) dieselin ilman mittaus anturia, se kun sopii suoraan samaan koloon. Moottori käy ja kukkuu mutta ei toimi täydellisesti. Kannattaa, hinnasta huolimatta, käyttää moottorityypille tarkoitettuja osia (sehän on selvä), kuitenkaan alkuperäinen ei aina ole paras saati sitten halvin.
Anturi toimii kuumalanka systeemillä ja jotenkin jäähtymisestä laskee imetyn ilmamäärän, lämpöanturien tiedolla ecu laskee massan, jolloin saadaan parempi hyötysuhde (jotenkin noin...saa korjata). Kun massamittarin anturi hiljaa hiipuu, johtuu se kuumalangan pinnalle palaneista epäpuhtauksista, jolloin jäähtyminen ei ole enää niin tehokasta lian alla. Kannattanee pitää ilmanputsari kunnossa ja jos sitä ilmalla puhaltelee niin jossain muualla kuin imuputken vieressä. :idea:
-kerran MB, aina MB-
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

dealer kirjoitti:Ei ollenkaan vaikeaa.
ari66; Ei kai. Vaan pirustako näistä tietää mitä saa tarvikkeena ja mitä ei :oops:

Voisiko päätellä että merkkiliikkeillä ei voida juurikaan tarjota muita kuin "omia" tuotteita, eikä listoja eli kirjoja joista tarkistaa muuta tarjontaa. Alkuperäisen ja tarvikkeen hinnat vaihtelevat joskus myös alkup. osaa puoltavasti. Autotarvikkeeseen soittamalla sai tietoa muista rinnakkais lääkkeistä... Joskus saa puhelinkuluille hyvinkin katetta soittelemalla, joskaan vastapuoli ei ole aina yhtä innostunut hintojen kysyjistä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

timo76 kirjoitti:Vielä vähän. Bensiinimoottoriin on kokeltu (vahingos tai ei)
[Näitä juttujani lukija sisäistää omalla vastuullaan, tiedot perustuvat MUTU tutkimukseen 8) ]

Justiinsa bensiinissä se on elintärkeä, että on juuri sopiva, dieselissä se vaikuttaa lähinnä tehoihin (ja savutukseen).

Ilman virtausnopeudethan on erilaisia eri koneissa, johtuen juuri putken poikkipinta-alasta, ja tuo tieto on 'kovakoodattu' ecun sielunelämään. Toinen muuttuva tekijä on maksimikierrosluku.

Nyt kun ahdinpojat nostavat ahtopaineita volkkareissa, virtausnopeudet nousevat. Tällöin olisi hyvä jos dieselkoneessa vaihdettaisiin hieman erilainen maf, eli sellainen joka antaa 'maksimin' vasta kun korotetuilla ahtopaineilla saavutettu uusi maksimivirtausnopeus saavutetaan. Mikäli maf antaa oman maksiminsa jo aikaisemmin kone pölläyttää mustaa kiihdytyksen aikana (edellyttäen että syöttöä on ruuvattu/suuttimia vaihdettu). Toisaalta tuo näkyy parantuneena tehoja ja sitä kautta on toivottu ominaisuus :roll: No eipä tässä juuri uutta infoa nyt synny :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Justiinsa bensiinissä se on elintärkeä, että on juuri sopiva, dieselissä se vaikuttaa lähinnä tehoihin (ja savutukseen).

Eräs teknisesti valaistuneempi kertoi että ohjailaite laskee imetyn ilmamassan perusteella paljonko voi ruikata dieseliä jotta palaisi vielä puhtaasti....Savuihin joo.
Ja jos mittari näyttää vähäistä ilman virtausta ei ainettakaan anneta eikä meno maistu. Toisin päin; ruokitaan oikeaa määrää suuremmalla polttoainemäärällä, kaikki ei pala kunnolla ja savua tunkee putken täydeltä.
Vika tuli tyhjäkäynnin jälkeen, silloinhan kierrätetään aika paljon savuja takaisin? Jos EGRrä jää "selälleen" tai muuten vuotamaan, tehot putoaa ja miten käy ahtopaineen...

-On aina helpompi huudella sivusta-
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti: No eipä tässä juuri uutta infoa nyt synny
Syntyy toki, koko ajan.
Kohtahan on ainekset koossa superturbotukseen, +500 hp tuntuisikin tämän jälkeen mukavalta :wink:

Sitä paitsi, aika kauas on päästy alkuperäisestä aiheesta joka virheellisesti ja tarkemmin tietämättä tuli otsikoitua laatikkoviaksi :oops:
timo76 kirjoitti:Jos EGRrä jää "selälleen" tai muuten vuotamaan, tehot putoaa ja miten käy ahtopaineen...
Hyvä päätelmä, kuulostaa ainakin teoriassa hyvältä näin äkkipäätä ajateltuna.
Mielessä olikin sen EGR:n toiminnan poistaminen, mutta sitä en vielä ole kokeillut.
Ja voi olla turhakin, jos siinä jo vikaa on (eli ei venttiili sulkeudu).

Mutta mikähän anturi lienee imusarjan alla?
Suunnilleen samoilla kohdilla, kuin on EGR -venttiili.

Siitä anturin likaantumisen mahdollisuudesta vielä.
Ilmansuodatin oli jonkin verran likainen, ei kuitenkaan niin paljoa että tehonpuute sillä selittyisi.

Mutta ilmakanava kun siitä jatkuu, niin ensimmäisenä on vastassa ilmanputsarin kannessa harvahko muoviritilä ja sen pinnassa oli jonkin verran mustaa muhjua, arvetenkin sitä on sitten anturissakin.

Toinen juttu onkin sitten se, uskaltaako sitä anturia alkaa puhdistelemaan jos se vaikka onkin ehjä ja vielä toimiva. Ja "puhdistuksen" jälkeen enää ei.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Elä hyvä miäs lähde soveltamaan sinne mitään ihme ilmapuntaria.
Wolkkari väki viritelkööt waageneitaan Mersun osilla, ketä kiinnostaa ja jos se heitä jotenkin auttaa, niin mikäs siinä. Hatun noston arvoinen löydös :lol:

Se ilmapuntari mikä tuohon 210.225:seen kuuluun on Boschin 0 281 002 152 tai alkuperäisosana 000 094 12 48.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

timo76 kirjoitti:Justiinsa bensiinissä se on elintärkeä, että on juuri sopiva, dieselissä se vaikuttaa lähinnä tehoihin (ja savutukseen).

Eräs teknisesti valaistuneempi kertoi että ohjailaite laskee imetyn ilmamassan perusteella paljonko voi ruikata dieseliä jotta palaisi vielä puhtaasti....Savuihin joo.
Ja jos mittari näyttää vähäistä ilman virtausta ei ainettakaan anneta eikä meno maistu. Toisin päin; ruokitaan oikeaa määrää suuremmalla polttoainemäärällä, kaikki ei pala kunnolla ja savua tunkee putken täydeltä.
Vika tuli tyhjäkäynnin jälkeen, silloinhan kierrätetään aika paljon savuja takaisin? Jos EGRrä jää "selälleen" tai muuten vuotamaan, tehot putoaa ja miten käy ahtopaineen...

-On aina helpompi huudella sivusta-
Aivan ja juuri tuossa on se pointti. maf mittaa ilmamäärän noin sormen paksuisen poikkipinnan mukaan ja sen perusteella ecu tulkistee paljonko ranteen paksuisen putken läpi menee. Nyt mafia (tai sitä ranteen paksuista putkea) muuttamalla tuo informaatio menee pieleen, eli ecu tulkitsee koneeseen menevän ilmamäärän vääräksi ja ruiskuttaa liikaa tai liian vähän. Sen takia se maf pitää olla juuri kyseiseen koneeseen suunniteltu tai oikeammin "kalibroitu" ecun ohjelmaan. Oleellista siis on, jotta poikkipinta-ala sillä mafin kohdalla pysyy vakiona, ja jollei pysy niin ecun karttoja pitää muuttaa eli "chipata".

Hyvä pointti tuo egr vikamahdollisuus, mutta pääseekö sitä kautta kiertämään niin paljon "ilmaa", että se vaikuttaa noin radikaalisti...hmmm ehkä. EGR kannattaa jokatapauksessa tulpata...
Ari66 kirjoitti: Ja voi olla turhakin, jos siinä jo vikaa on (eli ei venttiili sulkeudu).

Kyllä se sulkeutuu, jollei hyvällä niin sitten pahalla, kun tulppaat sen 'imusarjaan' menevän putken, itse venttiili saa vuotaa jos huvittaa.
Ari66 kirjoitti: Toinen juttu onkin sitten se, uskaltaako sitä anturia alkaa puhdistelemaan jos se vaikka onkin ehjä ja vielä toimiva. Ja "puhdistuksen" jälkeen enää ei.....
Netistä löytyy ohjeita, ja äärettömän varovasti/oikeilla menetelmillä. Se on herkkä osa, tietysti kun se kerran 'haistelee' ilmanvirtausta. Yleensä se maf kyllä alkaa kulahtamaan ja puhdistus on vähän kuten saattohoitoa...Riippuen nyt tietysti onko se likainen vai ei, siinähän ei pitäisi olla mitään epäpuhtauksia (suodattimen jälkeen).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

E300TDT :n ilmamassamittareista tietoa:
-MB nro 000 094 12 48
-Bosch nro 0 281 002 152 tai 0 281 002 153.

Sama mittari löytyy myös E200CDi/E220CDi/E220CDi T-model 07/98-06/99.

Tiedot Boschilta.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Boschilaisen hinta Merteilissä 237 e.
Alkaa olla hintaluokka jo vähän paremmin kohdillaan.

Huomenissa sitten selvinnee, pitääkö se vaihtaa vai onko vika laatua "paalaus" :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Naapuritopic

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Joko joku vinkkasi naapuritopicissa esiintyvän ehdotuksen ongelmiesi syyksi? Eli tankin huohotuksen. Jospa vaikka tankkiin kerääntyy alipainetta ja se aiheuttaisi kuvaamasi oireet....
Terveisin
Tero
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Kuulostaa epätodennäköiseltä, että olisi tuosta tankin huohotuksesta. Eiköhän Ari ole välissä jo ehtinyt tankillekin.. Vai pääseekö 300 TDT:llä kaupungissa niiin :shock: vähällä, ettei tarvi kahteen viikkoon käydä tankilla :wink: Ja kyllä kai se yön aikana ainakin tasaantuisi..
edit: eihän se ollutkaan kuin viikon vanha tämä topicci. Ehtinyt vain kertyä sen verran vastauksia, että muistelin olevan jo vanhempi.. :oops:
Mutta onhan tuota ehditty jo tankkaillakin. Olisi sen tuossa pitänyt ainakin alkuunsa olla tehot tallella..
Ari66 kirjoitti: Nyt illalla tankkasinkin vilkasliikenteiseltä Essolta 35 litraa edellisen n. 10-15 litran päälle.
130 km testiajoa ja ikään kuin jotain parannusta olisi, vaan taitaa olla niin että laiskaan menoon jo tottui
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jep.
Korkki heitettiin kokeeksi jalkatilaan jo ensimmäisenä vikailtana.
Ei vaikutusta.

Ja aika pienellä tuo kaupungissakin tuntuu menevän, alittuu ilmoitettu 11,4 l/100 km :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18195
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"aika kauas on päästy alkuperäisestä aiheesta joka virheellisesti ja tarkemmin tietämättä tuli otsikoitua laatikkoviaksi "

Tosiaan, voisit muutella otsikkoa vastaamaan aihetta - tiedä vaikka löytyisi lisää tietäjiä joita vaihteisto-ongelmat eivät kiinnosta mutta tietävät ilmapuntareista kaiken :shock:
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Tosiaan, voisit muutella otsikkoa vastaamaan aihetta - tiedä vaikka löytyisi lisää tietäjiä joita vaihteisto-ongelmat eivät kiinnosta mutta tietävät ilmapuntareista kaiken :shock:
Asiaa tuli harkittua jo kohta alkuvaiheessa, kun totuus alkoi hahmottua alkupanikoinnin jälkeen.
Mutta toista kautta ajatellen, oireet viittasivat selvästi laatikkoon, ainakin pikadiagnoosin perusteella (eli ensimmäiset 5 kauhunsekuntia rekka persiissä kun ei päässyt alta pois). :D
Siksi päätin pitää otsikon vielä ennallaan.

Eikä sitä vielä kirkossa ole kuulutettu, etteikö laatikostakin (tai sen ohjauksesta) vika löytyisi :wink:
Kuten "veskolakin" jossain vaiheessa arveli.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Huomennahan oli aika Veholle? Ehtisi tänään vielä luetella kaikki mahdolliset vikapaikka arvaukset niin voisi huomenna vian (ehkä) selvittyä ilmoittaa jo eilen kirjoittaneensa siitä :D
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

timo76 kirjoitti:Huomennahan oli aika Veholle? Ehtisi tänään vielä luetella kaikki mahdolliset vikapaikka arvaukset niin voisi huomenna vian (ehkä) selvittyä ilmoittaa jo eilen kirjoittaneensa siitä :D
Huomenna juu.

Pitäisiköhän vielä alkaa pikaisesti ottamaan vastaan vetoja :D
Verkkopankilla vedonlyönnit tilille ja perjantai-iltana voitonjako.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
bonfire
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 14.11.2003 20:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja bonfire »

Pitäisiköhän vielä alkaa pikaisesti ottamaan vastaan vetoja
Onhan tuokin hyvä keino rahoittaa remontti.. :D
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

bonfire kirjoitti:Onhan tuokin hyvä keino rahoittaa remontti.. :D
Hys-hys.......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ilmamassamittarissahan se vika sitten kuitenkin oli.
Toisella testattuna toimi (ainakin testerissä kiinni ollessaan) ok.

En tosin antanut vaihtaa uutta 409 euron arvoista Vehon mittaria, vaan tilasin Boschin anturin Hessumobiilista hintaan 215 e.
Maanantaina saapuu.

Kiitokset vinkeistä ja henkisestä tuesta :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

No halvallapa sitten selvisit... :D
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mitä muuten veloittivat testeriajosta? Mites muut toimilaitteet testerin mukaan toimivat, ahtopainepuoli yms?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veppe kirjoitti:Mitä muuten veloittivat testeriajosta?
Noin 35 e.
veppe kirjoitti: Mites muut toimilaitteet testerin mukaan toimivat, ahtopainepuoli yms?
En tiedä, eipä asentaja muista vioista huomauttanut.
Kunnossa kai sitten sen mukaan.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hyvä kun saat auton kuntoon. Kuten kirjoitin pari päivää sitten. Ilmamäärämittari rikki, koska se on kotikonstein mitattu (todettu ehjäksi) ja ikäänkuin poistettu vikalistalta. :D Auto ei liene enää myytävänä?
Vastaa Viestiin