Mitä tarkoitat tuolla "tätä kautta"? Mobilo hommaa auton korjaamolle ja siellä tekevät MBUX-päivityksen jos asiakas osaa sitä voimasanoilla evästettynä vaatia. Koko MBUX-päivitys kestää tosi pitkään.
W206 threadi
Re: W206 threadi
Re: W206 threadi
Ja Mobilohan ei sitten ole mikään ilmaiskorjaus, taisi olla niin ett takaa korjauksen kolmessa päivässä jos osia saa. Eli jos ei mene takuuseen/goodwilliin, saa itse maksaa
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W206 threadi
Eli jos en pysty tuota satunnaista boottailua mitenkään todistettua, niin pitää taas lyödä kättä taskuun että versio päivitetään uusimpaan?
Re: W206 threadi
Ainiin yksi kysymys vielä:
Mikä on paras tapa rampauttaa takalasinpyyhin? Tullut nyt järjestäen jokaisesta autosta otettua pois käytöstä tuo lasinraaputin. Eihän tuo muuten mitään haittaa, mutta sateella tihkupäällä alkaa pakittaessa aina pyyhkimään takalasia.
Tuli muuten ihmeteltyä, kun auto alkoi pitämään töyssyissä kolinaa/räminää. Aika kauan jouduin äänen lähdettä etsimään, kunnes huomasin että pohjapanssarista puuttuu yksi kiinnike ja panssari pääsee rämisemään pohjaa vasten.
Ja nyt tuli seuraava kysymys:
Mitä tarkoittaa "jännitteen saanti päällä" mobiilisovelluksessa? Yritin laittaa esilämmitystä päälle ja tuollainen teksti lävähti silmille, eikä mikään komento mene läpi.
Mikä on paras tapa rampauttaa takalasinpyyhin? Tullut nyt järjestäen jokaisesta autosta otettua pois käytöstä tuo lasinraaputin. Eihän tuo muuten mitään haittaa, mutta sateella tihkupäällä alkaa pakittaessa aina pyyhkimään takalasia.
Tuli muuten ihmeteltyä, kun auto alkoi pitämään töyssyissä kolinaa/räminää. Aika kauan jouduin äänen lähdettä etsimään, kunnes huomasin että pohjapanssarista puuttuu yksi kiinnike ja panssari pääsee rämisemään pohjaa vasten.
Ja nyt tuli seuraava kysymys:
Mitä tarkoittaa "jännitteen saanti päällä" mobiilisovelluksessa? Yritin laittaa esilämmitystä päälle ja tuollainen teksti lävähti silmille, eikä mikään komento mene läpi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Cinetic, Su 24.11.2024 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W206 threadi
Oliko auto ajossa tai virrat päällä? Saman viestin olen nähnyt kun katson missä vaimon auto luuraa ja onkin ollut ajossa (ovien lukot automaattilukituksella liikkeessä niin näyttää samaa listaa kuin kuvassa yllä).
Re: W206 threadi
Auto oli pihassa laturin nokassa. Eilen viimeksi ajettu autolla ja kaikki oli silloi ok. Esilämmitys meni läpi sillä, kun heitin lähtöajan vartin päähän. Pitänee tätäkin seurailla. Aikaisemmin auto herjasi sovellukseen lähes aina latauksen päätteeksi latausvikaa, mutta tuo korjaantui takaisinkutsussa, kun BMS päivitettiin.
Re: W206 threadi
Kokeilitko laittaa lämmityksen päälle autosta?Cinetic kirjoitti: ↑La 23.11.2024 15:01 Auto oli pihassa laturin nokassa. Eilen viimeksi ajettu autolla ja kaikki oli silloi ok. Esilämmitys meni läpi sillä, kun heitin lähtöajan vartin päähän. Pitänee tätäkin seurailla. Aikaisemmin auto herjasi sovellukseen lähes aina latauksen päätteeksi latausvikaa, mutta tuo korjaantui takaisinkutsussa, kun BMS päivitettiin.
Olisko vaan jäänyt viimeisin auton tilatieto kulkeutumatta serverille ja siellä luultu että autossa on virrat päällä. Oma auto puurunkoisessa, puuverhoillussa autotallissa ja siellä on hyvä kännykkäverkkojen kuuluvuus mutta silti sovellus usein töpeksii ja puhuu kuuluvuusongelmista.
Tuollaisen latausvika -ilmoituksen muistan omastakin plugarista latauksen päätteeksi, luulin wallboxin ja auton väliseksi ongelmaksi mutta ei mitenkään haitannut toimintaa. On tainnut omastakin autosta hävitä kun en muista hiljattain tuollaista ilmoitusta saaneeni.
Re: W206 threadi
En kerinnyt testaileemaan kun piti lähteä tienpäälle. Pitänee tuota vähän seurailla vielä. Auto ulkona katoksessa ja vastaavaa ei ole koskaan ennen tapahtunut. Vähän siis hankala uskoa, että olisi kuuluvuusongelmasta kyse.
Re: W206 threadi
En kerinnyt testaileemaan kun piti lähteä tienpäälle. Pitänee tuota vähän seurailla vielä. Auto ulkona katoksessa ja vastaavaa ei ole koskaan ennen tapahtunut. Vähän siis hankala uskoa, että olisi kuuluvuusongelmasta kyse.
Offtopiccina muuten sellainen, että tulee vähän tästä keissistä liiaksi mieleen se uuden A-mersun omistaja, joka teki youtubeen videoita otsikolla "painajaisten auto" tms. Silloin tuli naureskeltua aiheelle, mutta nyt alkaa olemaan itselläkin vitsit vähissä. Kaveri taisi muuten päästä johonkin päätköseen asiasta Maahantuojan kanssa, koska videot hävisi tubesta vaivihkaa ja mitään tietoa ei ole kuulunut miten asia ratkottiin.
Offtopiccina muuten sellainen, että tulee vähän tästä keissistä liiaksi mieleen se uuden A-mersun omistaja, joka teki youtubeen videoita otsikolla "painajaisten auto" tms. Silloin tuli naureskeltua aiheelle, mutta nyt alkaa olemaan itselläkin vitsit vähissä. Kaveri taisi muuten päästä johonkin päätköseen asiasta Maahantuojan kanssa, koska videot hävisi tubesta vaivihkaa ja mitään tietoa ei ole kuulunut miten asia ratkottiin.
Re: W206 threadi
Ei siinä listallasi minusta muuta kriittistä ollut kuin se PTC-lämmitin ja ehkä se takaluukun aukeaminen. Suurin osa softaongelmista varmaan hoituu päivityksellä, ihan varmasti jotain kiusaa jää jäljelle tai tulee päivityksessä uusia mutta häiritsevät jos saisi kuriin.Cinetic kirjoitti: ↑Su 24.11.2024 14:15 ...
Offtopiccina muuten sellainen, että tulee vähän tästä keissistä liiaksi mieleen se uuden A-mersun omistaja, joka teki youtubeen videoita otsikolla "painajaisten auto" tms. Silloin tuli naureskeltua aiheelle, mutta nyt alkaa olemaan itselläkin vitsit vähissä. Kaveri taisi muuten päästä johonkin päätköseen asiasta Maahantuojan kanssa, koska videot hävisi tubesta vaivihkaa ja mitään tietoa ei ole kuulunut miten asia ratkottiin.
Se liikennevalonäkymä tulee vain jos olet ensimmäisenä valoissa. Kamera ei zoomaa liikennevaloihin, näyttää vaan sen minkä normaalistikin näkee. Olen sen kytkenyt pois (antaa vain ilmoituksen että halutessaan pystyy aktivoimaan näkymän) enkä osaa sanoa tunnistaako liikennevalot aina.
206:ssakin varmaan kapasitiivinen rattianturi käsiotteen tunnistamiseen. Amatoori taisi kommentoida että EQE:ssä oli samaa ongelmaa ja se poistui/parani softapäivityksellä. Hoituu myös jos pitää tukevasti ratista oikeista kohdista, mielellään kummallakin kädellä eikä käytä hanskoja.
Profiilit tuppaa omassa elämään vähän omaa elämää vaikka aika harvoin kuski vaihtuu perheen autoissa. Etäyhteys tökki juuri kun vaihdoin latausprofiilin (OK) ja asetin lataustauon. Jälkimmäinen ei onnistunut heti perään, oli kännykkäpeitto kuulemma juuri hävinnyt. Heti perään toinen yritys ja nyt oli kännykkäverkko taas kunnossa.
Re: W206 threadi
Liikennevalonäkymästä olen toden totta väärää infoa. Tosiaan tuon tarkoitus on näyttää ruudulla laajempi näkymä mitä kuskin paikalta on nähtävissä (silloin ollut ihan kätevä ominaisuus kun ainoa näkyvissä oleva valo on heti auton keulan päällä).
Rattianturia olen nyt testaillut enemmän tuolla näkökulmalla, että se on kapasitiivinen ja nyt ongelmat on poissa (eli suomeksi sanottuna muutin vähän käden paikkaa ratissa, jos auto alkaa herjaamaan).
Oliko kenelläkään antaa vinkkiä tuohon takalasinpyyhkimen disablointiin? Pitääkö käydä softallisesti poistamassa vai onnistuuko ihan sulakkeen poistolla (jos onnistuu niin mikä sulake ja missä)?
Rattianturia olen nyt testaillut enemmän tuolla näkökulmalla, että se on kapasitiivinen ja nyt ongelmat on poissa (eli suomeksi sanottuna muutin vähän käden paikkaa ratissa, jos auto alkaa herjaamaan).
Oliko kenelläkään antaa vinkkiä tuohon takalasinpyyhkimen disablointiin? Pitääkö käydä softallisesti poistamassa vai onnistuuko ihan sulakkeen poistolla (jos onnistuu niin mikä sulake ja missä)?
Re: W206 threadi
Näyttää takalasin pyyhkimen moottori olevan elektronisesti suojattu, sille ei ole omaa sulaketta.
Häpeällistä että kylmien maiden maahantuojat eivät ole saaneet tehdasta joko versiokoodaamaan autot niin että takalasin pyyhin ei toimi automaattisesti lainkaan tai lisäämään asetuksiin valikko jolla automaatin saa pois talvella.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 20.07.2024 15:41
Re: W206 threadi
Monitoimiviiksi ratin vasemmalla puolella....käännä viiksen päässä olevasta nupista pyyhkimet off - tilaan eli automatiikka pois päältä.
Re: W206 threadi
Hyvä tieto. Itsellä ei ole ollut farkkua varmaan 30 vuoteen, luulin että takalasin pyyhin lähtee pakilla päälle "nolla-asennossakin". Ei tuo täydellinen ratkaisu talveen ole mutta hyvämuistisille OK.itärajanpepe kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 08:25 Monitoimiviiksi ratin vasemmalla puolella....käännä viiksen päässä olevasta nupista pyyhkimet off - tilaan eli automatiikka pois päältä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 20.07.2024 15:41
Re: W206 threadi
Pieni lisäys vielä. Jos esim. käytät kertapyyhkäisyä tuulilasinpyyhkimille siitä vasemman viiksen päässä olevasta napista ja samaan aikaan laitat pakin päälle (auto siis pysähtyneenä tällöin), niin silloin se pyyhkäisee myös takalasia (farkussa). Pidän itse pakkasilla pyyhkimen off - asennossa, eikä ongelmia ole ollut.
Re: W206 threadi
Ensiviikolle varattuna veholla defan ”letkulämmittimen” asennus tähän c300e autoon.
Pitkään puntaroin webaston ja tämän välillä.
Päätin lopulta säästää vähän euroja ja defaan päädyttiin.
Lisäksi järkeilin asian niin että kun nämähän pakkokäynnistää polttiksen vasta kylmemmässä kuin -11c.
Sisätilat saa aina lämmitettyä ajoakulla ja minulla ajoprofiilit ovat sellaisia että kotona saan aina tuon tulevan defan lämmittämään halutessani ja töissä auto seisoo lämpimässä hallissa. Todella harvassa ovat ne ajokerrat jolloin joutuu polttiksen käynnistämään yli -11c pakkasessa tämän defan asennuksen jälkeen. En nähnyt webastoon sijoitukselle xxxx€ järkeä.
Täytyy kommentoida tänne kokemuksia asennuksen jälkeen.
Vehon mukaan tämä lämmitin ei aiheuta vikavaloja, toisin kuin kiertovesipumpulliset saattavat tehdä, tai ainakin ex s205 220d meni aivan sekaisin sellaisesta.
Pitkään puntaroin webaston ja tämän välillä.
Päätin lopulta säästää vähän euroja ja defaan päädyttiin.
Lisäksi järkeilin asian niin että kun nämähän pakkokäynnistää polttiksen vasta kylmemmässä kuin -11c.
Sisätilat saa aina lämmitettyä ajoakulla ja minulla ajoprofiilit ovat sellaisia että kotona saan aina tuon tulevan defan lämmittämään halutessani ja töissä auto seisoo lämpimässä hallissa. Todella harvassa ovat ne ajokerrat jolloin joutuu polttiksen käynnistämään yli -11c pakkasessa tämän defan asennuksen jälkeen. En nähnyt webastoon sijoitukselle xxxx€ järkeä.
Täytyy kommentoida tänne kokemuksia asennuksen jälkeen.
Vehon mukaan tämä lämmitin ei aiheuta vikavaloja, toisin kuin kiertovesipumpulliset saattavat tehdä, tai ainakin ex s205 220d meni aivan sekaisin sellaisesta.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: W206 threadi
Tänään olin ulkona 16 asteen pakkasessa kolmisen tuntia auton avain taskussa. En saanut autoa ensin käyntiin, valitti ”avaimen paristo on tyhjä”. Soittelin Wetterille huoltoon ja sain ohjeeksi lämmittää avain ja laittaa avain keskikonsolin lokeroon kumimatossa olevan avaimen kuvan päälle. Tällä konstilla sain auton käyntiin. Kävin paluumatkalla vaihdattamassa uuden patterin avaimeen. Melkein kolme vuotta patteri kesti. Kannattaa vaihdattaa patteri ajoissa, ettei tule tälläistä pakkasylläriä.
Autolla ajettu nyt 21000 km uudesta. Keskikulutus uudesta asti ajotietokoneen mukaan 6.7 l/100 km.
Autolla ajettu nyt 21000 km uudesta. Keskikulutus uudesta asti ajotietokoneen mukaan 6.7 l/100 km.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W206 threadi
Minulla on vaihdettu patteri jo 2 kertaa vuoden aikana EQB:n avaimeen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W206 threadi
Tuli yllättäen tarvetta asennuttaa irroitettava vetokoukku. Mietin asennuttaakko Wetterillä vai Koukkupajalla Oulussa? Mietin vaan osaavatko Koukkupajalla laittaa koukkua näin uuteen mersuun, kun mersun sähköjärjestelmä on niin herkkä? Varmaan siellä olisi halvempi laittattaa kuin Wetterillä. Täytyy varmaan käydä kuitenkin ensin Wetterillä kysymässä mitä siellä maksaisi ja milloin ehtisivät tekemään.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W206 threadi
Jos ei käytettyjä osia pelkää niin tälläkin hetkellä bildesbasen.se on kaksikin alkuperäistä koukkua myynnissä naapurimaan puolella. Noin 120e tulee toimituskuluja. Minusta tuo alkuperäinen oriksen koukku on kaikkein paras vaihtoehto.
En ole varma kuin on niin uusi että onko tuohon erillinen boksi koukun johtosarjalle vai kytketäänkö taka-samiin suoraan. Sen mahdollisen boksin joutuu etsimään.
Veikkaan että wetterin tarjous on 1800e vähintään. Johtuen että heidän virallinen ohje saattaa käskeä vaihtamaan esim jäähdyttimen puhaltimen tehokkaampaan. Tämä ainakin 212 mallissa.
En ole varma kuin on niin uusi että onko tuohon erillinen boksi koukun johtosarjalle vai kytketäänkö taka-samiin suoraan. Sen mahdollisen boksin joutuu etsimään.
Veikkaan että wetterin tarjous on 1800e vähintään. Johtuen että heidän virallinen ohje saattaa käskeä vaihtamaan esim jäähdyttimen puhaltimen tehokkaampaan. Tämä ainakin 212 mallissa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: W206 threadi
Päädyin Kokkupajan joulutarjoukseen yht. 970 eur irroitettava koukku 13 napaisella ja lisävirtasarjalla asuntovaunua varten. Asennus vasta tammikuun puolella.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W206 threadi
Devi82 kirjoitti: ↑La 14.12.2024 19:22 Ensiviikolle varattuna veholla defan ”letkulämmittimen” asennus tähän c300e autoon.
Pitkään puntaroin webaston ja tämän välillä.
Päätin lopulta säästää vähän euroja ja defaan päädyttiin.
Lisäksi järkeilin asian niin että kun nämähän pakkokäynnistää polttiksen vasta kylmemmässä kuin -11c.
Sisätilat saa aina lämmitettyä ajoakulla ja minulla ajoprofiilit ovat sellaisia että kotona saan aina tuon tulevan defan lämmittämään halutessani ja töissä auto seisoo lämpimässä hallissa. Todella harvassa ovat ne ajokerrat jolloin joutuu polttiksen käynnistämään yli -11c pakkasessa tämän defan asennuksen jälkeen. En nähnyt webastoon sijoitukselle xxxx€ järkeä.
Täytyy kommentoida tänne kokemuksia asennuksen jälkeen.
Vehon mukaan tämä lämmitin ei aiheuta vikavaloja, toisin kuin kiertovesipumpulliset saattavat tehdä, tai ainakin ex s205 220d meni aivan sekaisin sellaisesta.
Nyt on reilut pari viikkoa testailtu moottorin lämmitystä.
Hienosti toimii, ei häiriövaloja eikä huutavia flektejä kuten s205 220d teki tt-thermolla, ihan sama kuinka kauan sitä lämmitti.
Testailtu useilla tyyleillä, oli 0c ulkolämpötilassa 4h lämmityksessä, -10c kokeiltu 1h ja 2h ajalla ja kaikkea siltä väliltä. Mittariston vedenlämpömittari ei nouse, mutta se alkaakin näyttää vasta yli +50c lämpöjä, turha niin kuumaksi yrittää esilämmittää kun eihän kesäisinkään autoja lämmitellä. Moottori on lämmin kauttaaltaan kädellä kokeillessa, arviolta +30c ja sehän riittää hienosti talvella.
Uskallan suositella tuota defan 550w letkulämmitintä, ei aiheuta auton sekoilua.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: W206 threadi
Vetokoukun asennus tehty tänään Koukkupajalla. 3 tuntia meni.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 20.07.2024 15:41
Re: W206 threadi
Tässä ketjussa kirjoitin heinäkuussa 2024 kokemuksia MB C300 e W206 ladattavan hybridin kokemuksia. Autolla on nyt ajettu yli 50 000 km. ja se on 2.5 vuotias. Mitään ongelmia ei ole toistaiseksi ollut. Tarkemmat kokemukset voitte lukea ylempää tästä ketjusta.
Koska nyt on menossa kova haukkumiskampanja ladattavia hybridejä kohtaan ja erityisesti Kokkolan Autohuollon Jesse Haapalan toimesta, niin otanpa asiaan kantaa. Katsoin eilen Jesse Haapalan uusimman videon, missä hän perusteli, miksi ladattavilla hybrideillä ei tee mitään.
Niin Jesselle, kuin palstaa lukeville lähtee tässä yhteiset terveiset. Jesse siellä Kokkolassa : Perustelit videolla, että hybridit ovat surkeita siksi, että bensamoottori käynnistyy lyhyeksi aikaa ja moottoriöljyn sekaan menee bensaa, eikä se pala pois öljystä, koska moottori ei käy kuumaksi. Tämä on todellakin ongelma ja pitää paikkansa.
Mutta Jesse: Sinä korjaat esim. MB C350 e Mersuja, joiden vuosimalli on 2015 - 2017 ja tältä pohjalta haukut kaikki lataushybridit.
Ja Jesse, kerron sinulle, että tässä kyseisessä MB C 300 e vm. 2022 lataushybridissä moottori ei minun käytössäni käynnisty koskaan lyhyeksi aikaa sähköajossa, eikä moottoriöljyn sekaan kerry bensaa. Ja kun bensamoottori käynnistyy, ajan sen aina kuumaksi, moottoriöljyn sekä jäähdytysnesteen lämmön voi tarkistaa ajotietokoneen näytöstä. Tässä myös käyttäjällä on iso merkitys miten autoa käyttää. Itse ajan välillä sport moodilla, jolloin bensamoottori käy aina ja tässä ajotilassa moottori lämpiää normilämpöön nopeasti myös talvella.
Mersu on tässä kohtaa ollut fiksu ja kun autoa käyttää oikein, on mahdollista säästyä ongelmilta. Nämä laitteet ovat niin uusia, että vielä kukaan ei tiedä akkujen ym. kestoaikaa, et myöskään sinä Jesse, vaikka kovasti tuot esille 3000 lataussyklin määrää, jonka jälkeen lataushybridi on romu.
Se, että korjaamoyrittäjä vetää mutkat suoriksi haukkumalla kaikki lataushybridit surkeiksi, ei ainakaan minulla lisää luottamusta tällaista korjaamoa kohtaan. Autoissa on aina ollut suuria eroja eri merkkien, mallien ja vuosimallien välillä, näin tulee olemaan myös jatkossa.
Koska nyt on menossa kova haukkumiskampanja ladattavia hybridejä kohtaan ja erityisesti Kokkolan Autohuollon Jesse Haapalan toimesta, niin otanpa asiaan kantaa. Katsoin eilen Jesse Haapalan uusimman videon, missä hän perusteli, miksi ladattavilla hybrideillä ei tee mitään.
Niin Jesselle, kuin palstaa lukeville lähtee tässä yhteiset terveiset. Jesse siellä Kokkolassa : Perustelit videolla, että hybridit ovat surkeita siksi, että bensamoottori käynnistyy lyhyeksi aikaa ja moottoriöljyn sekaan menee bensaa, eikä se pala pois öljystä, koska moottori ei käy kuumaksi. Tämä on todellakin ongelma ja pitää paikkansa.
Mutta Jesse: Sinä korjaat esim. MB C350 e Mersuja, joiden vuosimalli on 2015 - 2017 ja tältä pohjalta haukut kaikki lataushybridit.
Ja Jesse, kerron sinulle, että tässä kyseisessä MB C 300 e vm. 2022 lataushybridissä moottori ei minun käytössäni käynnisty koskaan lyhyeksi aikaa sähköajossa, eikä moottoriöljyn sekaan kerry bensaa. Ja kun bensamoottori käynnistyy, ajan sen aina kuumaksi, moottoriöljyn sekä jäähdytysnesteen lämmön voi tarkistaa ajotietokoneen näytöstä. Tässä myös käyttäjällä on iso merkitys miten autoa käyttää. Itse ajan välillä sport moodilla, jolloin bensamoottori käy aina ja tässä ajotilassa moottori lämpiää normilämpöön nopeasti myös talvella.
Mersu on tässä kohtaa ollut fiksu ja kun autoa käyttää oikein, on mahdollista säästyä ongelmilta. Nämä laitteet ovat niin uusia, että vielä kukaan ei tiedä akkujen ym. kestoaikaa, et myöskään sinä Jesse, vaikka kovasti tuot esille 3000 lataussyklin määrää, jonka jälkeen lataushybridi on romu.
Se, että korjaamoyrittäjä vetää mutkat suoriksi haukkumalla kaikki lataushybridit surkeiksi, ei ainakaan minulla lisää luottamusta tällaista korjaamoa kohtaan. Autoissa on aina ollut suuria eroja eri merkkien, mallien ja vuosimallien välillä, näin tulee olemaan myös jatkossa.
Re: W206 threadi
Tätäkö tarkoitat kun taitaa uusin video olla:
https://youtu.be/qoaXY_8c-cw?si=QbLaBclU4gavYct_
Eipä tuossa omasta mielestä haukkumista ole ja myöntää ettei tee ihan uusimpia autoja.
Korjaamolla kuitenkin usein korjataan vaan viallisia autoja ja he(kin) yrittävät niitä korjata eivätkä pelkästään vaihda osia kuten merkkiliikkeessä tehtäisiin. Tämän luulisi olevan etu auton käyttäjällekin.
Itselle hybridi kävisi,mutta sähköauto käy vielä paremmin ainakin viimeisen 5 vuoden ajojen perusteella.
Jo vuosia sitten ajattelin että jätän hybridin väliin, koska 2 eri tekniikkaa samoissa kuorissa jotka voivat vikaantua ja polttomoottoria täytyy kuitenkin huoltaa takuunalaisessa autossa vaikka pääasiassa sähköllä ajaisi.
Pahoittelut offtopic, jätän kirjoittamisen tähän kun ei otsikon aiheeseen ole tällä hetkellä sanottavaa.
https://youtu.be/qoaXY_8c-cw?si=QbLaBclU4gavYct_
Eipä tuossa omasta mielestä haukkumista ole ja myöntää ettei tee ihan uusimpia autoja.
Korjaamolla kuitenkin usein korjataan vaan viallisia autoja ja he(kin) yrittävät niitä korjata eivätkä pelkästään vaihda osia kuten merkkiliikkeessä tehtäisiin. Tämän luulisi olevan etu auton käyttäjällekin.
Itselle hybridi kävisi,mutta sähköauto käy vielä paremmin ainakin viimeisen 5 vuoden ajojen perusteella.
Jo vuosia sitten ajattelin että jätän hybridin väliin, koska 2 eri tekniikkaa samoissa kuorissa jotka voivat vikaantua ja polttomoottoria täytyy kuitenkin huoltaa takuunalaisessa autossa vaikka pääasiassa sähköllä ajaisi.
Pahoittelut offtopic, jätän kirjoittamisen tähän kun ei otsikon aiheeseen ole tällä hetkellä sanottavaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W206 threadi
50tkm ja yksi auto on vielä melko vähän arvioida kestävyyttä, kun taas korjaamolla on kokemusta sadoista autoista.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W206 threadi
Sinulla tietoa että w206 on korjattavana sielä ?tahtoomersun kirjoitti: ↑Ti 28.01.2025 21:16 50tkm ja yksi auto on vielä melko vähän arvioida kestävyyttä, kun taas korjaamolla on kokemusta sadoista autoista.
Re: W206 threadi
Mersulta tuli nimellä sähköposti, jossa uhataan digitaalisten palveluiden loppumisella, jos en ”maksa lunnaita” 14 päivän sisään.
Suora lainaus sähköpostista
”Päättyvät palvelut
• Pysäköidyn auton paikannus
• Auton maantieteellinen valvonta
• Auton paikannus
• Auton sijainti
• Pysäköintipalvelun valvonta
• Keskuslukituksen etälukitus ja -avaus
• Yksilöinti
• Ikkunoiden etäkäyttö
• Digitaalisen avaimen luovutus
Palveluiden hallinta
Tiedoksesi: Päättyvät palvelut deaktivoituvat automaattisesti, jos et jatka niitä.
Tämä ei koske muita käytössäsi olevia Mercedes-Benz-palveluita.
Terveisin
Mercedes-Benz”
Täytyy lähteä kyselemään marmorilta paljonko ”lunnaat” on tällä kertaa.
Pikkusen alkaa mietityttämään…
———-
Kävin marmorilla kysymässä huollon vastaanotosta. Heidän mukaan Mersulta saa ostaessa uuden auton joukon ilmaisia digipalveluita, jotka muuttuvat maksullisiksi kolmen vuoden kohdalla. Niitä voi aktivoida mercedesMe-älypuhelin sovelluksen kautta yksittäin.
En muista, että missään vaiheessa autoa ostaessa olisi tullut ilmi, että osa palveluista ei kuulukkaan kauppaan. Täytyy sanoa, että kyllä Mersun osakkeet laski allekirjoittaneen mielessä tälläisen pelleilyn vuoksi.
Suora lainaus sähköpostista
”Päättyvät palvelut
• Pysäköidyn auton paikannus
• Auton maantieteellinen valvonta
• Auton paikannus
• Auton sijainti
• Pysäköintipalvelun valvonta
• Keskuslukituksen etälukitus ja -avaus
• Yksilöinti
• Ikkunoiden etäkäyttö
• Digitaalisen avaimen luovutus
Palveluiden hallinta
Tiedoksesi: Päättyvät palvelut deaktivoituvat automaattisesti, jos et jatka niitä.
Tämä ei koske muita käytössäsi olevia Mercedes-Benz-palveluita.
Terveisin
Mercedes-Benz”
Täytyy lähteä kyselemään marmorilta paljonko ”lunnaat” on tällä kertaa.
Pikkusen alkaa mietityttämään…
———-
Kävin marmorilla kysymässä huollon vastaanotosta. Heidän mukaan Mersulta saa ostaessa uuden auton joukon ilmaisia digipalveluita, jotka muuttuvat maksullisiksi kolmen vuoden kohdalla. Niitä voi aktivoida mercedesMe-älypuhelin sovelluksen kautta yksittäin.
En muista, että missään vaiheessa autoa ostaessa olisi tullut ilmi, että osa palveluista ei kuulukkaan kauppaan. Täytyy sanoa, että kyllä Mersun osakkeet laski allekirjoittaneen mielessä tälläisen pelleilyn vuoksi.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ke 29.01.2025 16:38. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561