W124 230CE --> Turbo --> Vapari

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Tänään saatiin auto säädettyä ja se jäi nyt sitten tuollaiseksi vapariksi.
Moottorin ohjauksesta huolehtii "Turtanan" uusin prototyyppi Megasquirt & Sparkista.
Kuva
Kuva

Pitää aivan tajutonta meteliä nyt kun on turbon jäljiltä vain yksi Simonsin läpivirtaava vaimennin ja 2,5" putkisto alusta loppuun :lol:
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

onko sulla vakio imusarja tossa?!megaruutana säädetty penkissä?,lötyiskö sulta valmiita säätötaulukoita tohon?!ois samanlainen rojekti alkamassa ensiksi toki vaparina ja ehkä myöhemmin sitten ahdettu,onko sulla vielä hall anturilla megaruuta?vai kuinka oot hoitanu sytkäpuolen? oisko sulla kuvii? kiitos jo etukäteen!
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

wmix kirjoitti:onko sulla vakio imusarja tossa?!megaruutana säädetty penkissä?,lötyiskö sulta valmiita säätötaulukoita tohon?!ois samanlainen rojekti alkamassa ensiksi toki vaparina ja ehkä myöhemmin sitten ahdettu,onko sulla vielä hall anturilla megaruuta?vai kuinka oot hoitanu sytkäpuolen? oisko sulla kuvii? kiitos jo etukäteen!
Suorasytkä edelleenkin käytössä Hall anturilla ja onhan minulla tuohon kartat tallennettuna ja tarkoitus on vehje käyttää vielä varmuuden vuoksi penkissäkin vaikka se nyt toimii moitteetta ja kulkeekin paremmin kuin orggiskuntoisena vaparina. Voin laittaa lisäkuvia nettiin jahka ehdin.
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

onko sulla erillisillä puolilla tuo sytkä,jos on niin miten ohjaus onnistuu tolla megaruutanalla?!
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

toimiiko tuo megaruutta hyvin? Aattelin että onko järkeä laittaa?
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

wmix kirjoitti:onko sulla erillisillä puolilla tuo sytkä,jos on niin miten ohjaus onnistuu tolla megaruutanalla?!
Sama hukkakipinäpuola joka oli jo Tatechillakin käytössä, säätö onnistuu täysin samoin kuin Haltechilla ym...

Paitsi että säätökartta on reaaliajassa päivittyvä 3D kuutio josta saa helposti havainnolistettua kuormien ja kierrosten mukaan epätasaisuudet ja säädettyä, toisin kuin 2D softalla jossa vain tolppia säädellään.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Dieselpower kirjoitti:toimiiko tuo megaruutta hyvin? Aattelin että onko järkeä laittaa?
100%, säätämiseenkin kului huomattavasti vähemmän aikaa kuin muilla vastaavilla varsinkin kun oli tuo itse ruiskuguru "Turtana" sitä asentamassa ja säätämässä.
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

onko honda projektiin tulossa sama ruutana vai panostatko kaupalliseen?!
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

wmix kirjoitti:onko honda projektiin tulossa sama ruutana vai panostatko kaupalliseen?!
Samapa siihenkin, on pelkkää positiivista kokemusta tuosta ruiskujen linuxista.
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

<joni.p> oisko sulla lisää kuvia tosta konehuoneesta?! varsinki siitä virranjakajan tilalle rakennetusta trigger pyörästä?!oisko sulla siitä tarkempia mittoja?!onko sulla muuten ollu tossa kokoajan vakio bensapumppu?!aiheesta poiketen,myin tässä vasta e30 316 bemarin "m10" meneen ja rupes mietityttään että oisko se m10 pata sittenkin parempi turbo patana kuin m102?!ois tarkotus vähän piristää tuota perus myllyä vaikka johonki 200hv, kone siis 2litranen, onko järkee?!. ois kuitenki aika helppo väsätä tohon turboo heti kun on saanu ton ruiskun pelaan. ois laajakaista lambdakin tulossa joten säätöjen kans ei pitäs tulla ongelmia. kestiko sulla muuten taka-axeli ja vetarit hyvin ton lisätehon?! oon suunitellu jotain saabin ahdinta garret t25sia tuntuu löytyvän edullisesti riittänee vissin 250hven?!
Vastaa Viestiin