Raptec - Projekteja Vol1

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Petehri kirjoitti:Välillä vähän muovikorjaus projektia. Dansku toimitti korjattavaksi alkuperäisen W124 AMG1 puskurin
Ihan vaan heittona, että eiks toi oo AMG2. Kolmas versio tuli viimoseen faceliftiin. Minulla ainakin on ollut kolme eri versiota lankun AMG:n puskureista. Kaikista löytyy varaosanumerot.
Saako udella mikä tiggi sulla on?
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

DuPu kirjoitti:Keskikulutus mittarin mukaan ilmoittelee lähes litran pienempää hörppimistä, tiedä sitten mistä johtuu..

DuPu
Oho. Vahinkoja sattuu. Mielenkiintoista nähdä mihin kulutus asettuu dpf poisto ohjelman jälkeen.
MatKa kirjoitti:Taitaa olla hyviä nuo simonsin hiukkaspöntöt 8)
Niissä on kyllä hinta/laatusuhde kohdallaan. Eikä ahdista. :wink:
Lipsanen kirjoitti:Tiggailetko juurikaasulla vai ilman?
Ilman juurikaasua hitsaan.
PepeKyy kirjoitti:Ihan vaan heittona, että eiks toi oo AMG2. Kolmas versio tuli viimoseen faceliftiin. Minulla ainakin on ollut kolme eri versiota lankun AMG:n puskureista. Kaikista löytyy varaosanumerot.
Saako udella mikä tiggi sulla on?
Saattaa muuten ollakin. En tiennytkään, että tuosta on vielä vanhempikin versio.

Tiggi on Migatronic PI250 vesijäähdytyksellä.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Taas tuli rakenneltua tupla-plenum imusarja OM606 koneeseen. Aihiona tälläkertaa turbon imusarja katkaistuna + amw kotelo jatkettuna.

Kuva

Kotelon sisään tuli kiihdytysrenkaat

Kuva

Kuva

Imusarja valmiina

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Samalla hitsailin muutaman kytkinkopan mersun dieselin ja Tremec Tko600 lootan väliin.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lisää kuvia
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Mitäs tuolle ST kilpurille kuuluu, mikä meni viime kesänä hyviä aikoja vartilla. Onko siihen tullut päivityksiä ja millon mahdollisesti nähdään se viivalla.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Komeen näköistä tekemistä on kyllä :thumbup:
Kyllä tietää keneltä tilaa amuliinikilkkeitä jos sitä intoutuu joskus vielä toisen superin tekemään.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja on »

taitaa olla meikäläisen cossun osia... kiitokset hienosta työstä! :thumbup:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

on kirjoitti:taitaa olla meikäläisen cossun osia... kiitokset hienosta työstä! :thumbup:
Kyllä vain. Hyvä että romut kelpaa.
TommiS kirjoitti:Mitäs tuolle ST kilpurille kuuluu, mikä meni viime kesänä hyviä aikoja vartilla. Onko siihen tullut päivityksiä ja millon mahdollisesti nähdään se viivalla.
Tuossahan se osina on edelleen. Talven aikana ei projekti sattuneesta syystä juurikaan edistynyt. :cry: Viime syksynä hajonnut moottori on nyt kuitenkin pois keulalta ja purettuna osiksi. Uusiksi menee käytännössä koko moottori.

Kovin suuria muutoksia tekniikkaan ei ole luvassa vaan koitetaan jatkaa hyväksi todetulla kokoonpanolla. Imusarjaan hitsattu vesi-cooleri ei ollut toimivin ratkaisu joten sovittelin keulalle uuden coolerin ja isomman syylarin. Uusiksi meni tietysti imusarja, kaikki ahtoputket ja vesiletkut. Konehuoneeseen oli matkan varrella hitsailtu mitä ihmeellisempiä korvakkeita ja kiinnikkeitä. Siivosin ne kaikki pois ja tein hieman lisätilaa pakoputkelle jonka jälkeen "Norsu" pensselöi uudet sävyt pintaan.

Alkavan viikon aikana on tarkoitus saada muutamia osia koneistamoon työn alle. Vaihteisto lähtee huoltoon ja samalla pieni lisävahvistus 3-4 vaihtoon...se kun pääsi viimekesänä parikertaa luistamaan. Laitan kyllä kuvia ja tarinaa, kun saadaan projekti edistymään.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kivoja asioita näyttäisi tulevan tohon Petehrin ruuvaamaan ST tenavaan. Tuhannen hepan ylitys ei näemmä ole enää ongelma muuten kuin voimansiirron ja pidon kannalta... :angel:

Vaan on tuo OM60x-konesarja melkoisen onnistunut kötöstys nahkapöksymaan insseiltä. Ihmetellä oikein pitää... :shock:

Jotain kuvia tosta tenavan konehuoneen siistimisprojektista pitäisi löytyä koneeltani. Pistän kun kerkeen.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Sellainen pyöreä mukava tasaluku tuo tuhat heppaa.
Tuliskos nyt sellainen lappu näytille?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No joo. Saatas nyt ensiksi edes se 500 hepan lappu jostain vehkeestä. :roll:

Tänään tuli kävästyä mynässä

Kuva

Kuva


Tuollaisia tarttu matkaan.....mitäköhän noillakin tekisi?? :wtf:
Viimeksi muokannut Petehri, Ti 12.07.2011 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mikäs tää nyt on että siellon tuo taka-kans vaihettu? :shock:

Aika kaukana vielä se 1000hv näistä esikammioista. Teoriassa ei varmaan kaukana, mutta käytännössä pari "pientä" mutkaa... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti: Aika kaukana vielä se 1000hv näistä esikammioista. Teoriassa ei varmaan kaukana, mutta käytännössä pari "pientä" mutkaa... :roll:
Eikö se noista kunkku motoreista tuu tosta vaa.

Asiallista jäläkee Petehriltä, mitäpä muutakaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kummeli kirjoitti:Mikäs tää nyt on että siellon tuo taka-kans vaihettu? :shock:
Tuohon on varmaankin helpompi tehdä toi kierre tulpalle, josta saa kieroksia nostettua. Ennen se piti tehdä käsityönä siihen peltiin hitsaamalla tai juottamalla ?

Noi taitaa syntyä automatisoidulla CNC koneella :crazy:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Niijoo, no on tosiaan helepompi. Eikö mitään muuta päivitystä vielä oo? Esim. kierrostenrajoittaja lumppuihin?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitäs päivitystä sinne kaivataan, eikö pumppu kierrätä vielä tarpeeksi :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Sen syötönlaskun ku sais tarkemmaks. Nousis tasasesti, ja sitte mahollisimman äkisti laskis.

En tiiä johtuuko siitä, mutta mun auto ainakin (ja muutama muu samalla pumpulla) seilaa joutokäyntiä. En tiiä johtuuko siitä että niitä huhujen mukaan on muokattu noita munuaisia, mutta ainaki seilaa, vaikka kaikki pitäs olla reilassa. Voi vaikuttaa sekin, että vauhtipyörästä jonninverran massaa pois, tiedä tuota sitten. Vähän ku koskee kaasuun, että vaijeri kiristyy niin loppuu siihen se seilaus...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

veskola kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Mikäs tää nyt on että siellon tuo taka-kans vaihettu? :shock:
Tuohon on varmaankin helpompi tehdä toi kierre tulpalle, josta saa kieroksia nostettua. Ennen se piti tehdä käsityönä siihen peltiin hitsaamalla tai juottamalla ?

Noi taitaa syntyä automatisoidulla CNC koneella :crazy:
Uusi takakansi on juuri tuota kierrostensäätö tulppaa varten tehty. Se kun ei oikein tahdo tiivistyä siihen peltikanteen. Onhan se vielä komiakin....katu-uskottavuutta lisäävä billet osa. 8)
veskola kirjoitti:Mitäs päivitystä sinne kaivataan, eikö pumppu kierrätä vielä tarpeeksi :shock:
Pikku muutoksia vain. Yhteen noista 8mm pumpuista säädettiin 200 kuutioo ja 7000 vetävät. Saas nähä miten käyttäytyy. :roll:
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja patroltd »

norsu kirjoitti:Kivoja asioita näyttäisi tulevan tohon Petehrin ruuvaamaan ST tenavaan. Tuhannen hepan ylitys ei näemmä ole enää ongelma muuten kuin voimansiirron ja pidon kannalta... :angel:

Vaan on tuo OM60x-konesarja melkoisen onnistunut kötöstys nahkapöksymaan insseiltä. Ihmetellä oikein pitää... :shock:

Jotain kuvia tosta tenavan konehuoneen siistimisprojektista pitäisi löytyä koneeltani. Pistän kun kerkeen.
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle :shock:
Huimia on tehot jo nyt!
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

patroltd kirjoitti:
norsu kirjoitti:Kivoja asioita näyttäisi tulevan tohon Petehrin ruuvaamaan ST tenavaan. Tuhannen hepan ylitys ei näemmä ole enää ongelma muuten kuin voimansiirron ja pidon kannalta... :angel:

Vaan on tuo OM60x-konesarja melkoisen onnistunut kötöstys nahkapöksymaan insseiltä. Ihmetellä oikein pitää... :shock:

Jotain kuvia tosta tenavan konehuoneen siistimisprojektista pitäisi löytyä koneeltani. Pistän kun kerkeen.
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle :shock:
Huimia on tehot jo nyt!
Joo, ei varmaan tänäkesänä, olettaen että polttoaineena normi diesel, ja kaveriks ei anneta muuta.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja norsu »

patroltd kirjoitti: Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle :shock:
Huimia on tehot jo nyt!
Juu, latvatorsojen juttuja minustakin. Säälittävintä on tehotavoitteen asettaminen reippaasti yli kilohepan... :ugeek:


Tässä tenavan konehuoneen yleisilmeen kohentamista:

Hieman pahimpien paikkojen kittausta. Peltityöt jo tehty.
Kuva

Pohjavärissä.
Kuva

Alkuperäinen väri + AMG mattalakka. Mersua sen olla pitää... :D
Kuva
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Latvatorso :lol: oppii näemmä uusia ilmaisuja :D
Tavoitteita aina olla pitää!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja napa »

patroltd kirjoitti:
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle :shock:
Huimia on tehot jo nyt!
eikös tuo 334 hp/ltr ole ylitetty jo aikoja sitten pullinki puolella, että ei se varmaan ongelma ole näissä pienimmissäkään koneissa :roll: eri asia sitten kenen rahat ja rahkeet siihen riittää... "ajettavahan" se kone ei oikein enää ole, mutta jos haluaa +1000 heppaisen mersun 3 litraisen dieselin, niin kyllä se mahdollista on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo eikait kukaan nii oo väittänykkään että mikään mahotonta olis. Aikaa ja rahaa ni johan tapahtuu.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja pera8x »

näistä mersun monivena perheeseen kuuluvista esikammiokoneista ei oikein taida olla edes kunnollista tietoa, että kuinka huimiin tehoihin ne riittää. vakiomoottorilla on otettu mun tietääkseni OM606:sta ainakin 600 heppaa.

7mm, tai 8mm elementit mynäläiseen pumppuun, iso hyrrä kiinni ja muut hilppeet samaa rataa, riittävästi ahtopainetta, niin ollaan suunnillensa noissa tehoissa. mutta kuka on oikeesti saanu tän koneen rikki? sehän jo tiedetään, että tästä moottorista saadaan paljon tehoa, mutta että kuinka paljon? se taitaa olla vielä vähän arvotus.

motti maksaa kuitenkin sen +2000€, 2500€ taitaa olla aika lähellä markkinahintaa. kenellä on varaa alkaa kokeileen mihin se oikeesti pystyykään vakio osilla? onhan siinä moottorin jysähtäessä vaara-alueella ainakin ahdin ja hyvällä säkää voimansiirtokin. voipi mennä muutakin.

se tiedetään jo aika hyvin, mihin OM601-603 vaparikoneet pystyy. sekin on aika hyvin yleisessä tiedossa mihin OM602-603 turbokoneet pystyy. mutta se, mihin OM605 ja OM606 pystyy on pikkasen hämärän peitossa. noista 2 venttiiliä/pytty koneista menee kiertokanget, jos muuten on kunnossa ja jäähdytyksestä pidetään huolta. koskaan ei ole mun korviini kantautunut sellasta asiaa, että mersun 4 venttiili esikammio turbodiiselistä olis kankia vääntyny.

no, 1000heppaa voi olla kaukana, mutta 1000nm vääntö ei ole. ja onhan sekin jo jotakin..

valaiskaa toki, jos jollakin on parempaa tietoa asiata.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja norsu »

napa kirjoitti: eikös tuo 334 hp/ltr ole ylitetty jo aikoja sitten pullinki puolella...
Yhdellä ahtimella.

Sarja-ahdolla paljon enempi. :wink: Ja käytettävyyskin jää tällätapaa hieman fiksummaksi, vaikkei kiloheppainen katuauto nyt mikään oikeutus ole penaalin terävimmäksi kynäksi... :wtf:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Norsu minkäslainen projekti tuo sinun tenava on? Rivien välistä luettavissa että on tulossa jotain mielenkiintoista :think:
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

pera8x kirjoitti:näistä mersun monivena perheeseen kuuluvista esikammiokoneista ei oikein taida olla edes kunnollista tietoa, että kuinka huimiin tehoihin ne riittää. vakiomoottorilla on otettu mun tietääkseni OM606:sta ainakin 600 heppaa.

7mm, tai 8mm elementit mynäläiseen pumppuun, iso hyrrä kiinni ja muut hilppeet samaa rataa, riittävästi ahtopainetta, niin ollaan suunnillensa noissa tehoissa. mutta kuka on oikeesti saanu tän koneen rikki? sehän jo tiedetään, että tästä moottorista saadaan paljon tehoa, mutta että kuinka paljon? se taitaa olla vielä vähän arvotus.

motti maksaa kuitenkin sen +2000€, 2500€ taitaa olla aika lähellä markkinahintaa. kenellä on varaa alkaa kokeileen mihin se oikeesti pystyykään vakio osilla? onhan siinä moottorin jysähtäessä vaara-alueella ainakin ahdin ja hyvällä säkää voimansiirtokin. voipi mennä muutakin.

se tiedetään jo aika hyvin, mihin OM601-603 vaparikoneet pystyy. sekin on aika hyvin yleisessä tiedossa mihin OM602-603 turbokoneet pystyy. mutta se, mihin OM605 ja OM606 pystyy on pikkasen hämärän peitossa. noista 2 venttiiliä/pytty koneista menee kiertokanget, jos muuten on kunnossa ja jäähdytyksestä pidetään huolta. koskaan ei ole mun korviini kantautunut sellasta asiaa, että mersun 4 venttiili esikammio turbodiiselistä olis kankia vääntyny.

no, 1000heppaa voi olla kaukana, mutta 1000nm vääntö ei ole. ja onhan sekin jo jotakin..

valaiskaa toki, jos jollakin on parempaa tietoa asiata.
Nii, no eikös noita oo jo monivenan kankiakin vääntyny? Kukas niitä nyt tahallaan hajottamaan.

Ei taida vielä penkkilappua olla että olis 1knm, mutta sellasia koneita jo on, missä tiellä on tuo vääntö. Jos penkitys epäonnistuu täysin ja lapussa on 9 alkava vääntö, niin voi käytännössä sanoa että tiellä on jo 1000nm.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja norsu »

TommiS kirjoitti:Norsu minkäslainen projekti tuo sinun tenava on? Rivien välistä luettavissa että on tulossa jotain mielenkiintoista :think:
TommiS kirjoitti:Mitäs tuolle ST kilpurille kuuluu, mikä meni viime kesänä hyviä aikoja vartilla. Onko siihen tullut päivityksiä ja millon mahdollisesti nähdään se viivalla.
Kyseessä sama auto. Tärkein tehtäväni tässä projektissa on kännätä takapenkillä ja puhua ihmeellisiä... Joskus jopa molempia yhtäaikaa... :shifty:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

:lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Joopa jooo.....monenlaista tähdellistä on taas työn alla.

Oli pakko hankkia itselle hieman edustavampi käyttöauto. :wink: Kohdalle osui 280E -93 manuaali. Leimaa vuosi ja tekniikka toimii moitteettomasti. Kori erittäin ruosteinen ja ruma...aito suomiauto siis. :D

Pikkku "ehostuksen" jälkeen auto näyttäisi tältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alustaan tuli H&R vieterit sopivasti lyhennettynä. Vanteiksi löytyi varastosta sopivan kulahtaneet aidot 8x17" amg ja kumeiksi 215/40-17. Etulokarit vaati hieman venytystä ja etupuskuriin väsäsin pienen lipan.

Kuva
Viimeksi muokannut Petehri, Ti 28.06.2011 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin