Petehri kirjoitti:Välillä vähän muovikorjaus projektia. Dansku toimitti korjattavaksi alkuperäisen W124 AMG1 puskurin
Ihan vaan heittona, että eiks toi oo AMG2. Kolmas versio tuli viimoseen faceliftiin. Minulla ainakin on ollut kolme eri versiota lankun AMG:n puskureista. Kaikista löytyy varaosanumerot.
Saako udella mikä tiggi sulla on?
DuPu kirjoitti:Keskikulutus mittarin mukaan ilmoittelee lähes litran pienempää hörppimistä, tiedä sitten mistä johtuu..
DuPu
Oho. Vahinkoja sattuu. Mielenkiintoista nähdä mihin kulutus asettuu dpf poisto ohjelman jälkeen.
MatKa kirjoitti:Taitaa olla hyviä nuo simonsin hiukkaspöntöt
Niissä on kyllä hinta/laatusuhde kohdallaan. Eikä ahdista.
Lipsanen kirjoitti:Tiggailetko juurikaasulla vai ilman?
Ilman juurikaasua hitsaan.
PepeKyy kirjoitti:Ihan vaan heittona, että eiks toi oo AMG2. Kolmas versio tuli viimoseen faceliftiin. Minulla ainakin on ollut kolme eri versiota lankun AMG:n puskureista. Kaikista löytyy varaosanumerot.
Saako udella mikä tiggi sulla on?
Saattaa muuten ollakin. En tiennytkään, että tuosta on vielä vanhempikin versio.
Mitäs tuolle ST kilpurille kuuluu, mikä meni viime kesänä hyviä aikoja vartilla. Onko siihen tullut päivityksiä ja millon mahdollisesti nähdään se viivalla.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
on kirjoitti:taitaa olla meikäläisen cossun osia... kiitokset hienosta työstä!
Kyllä vain. Hyvä että romut kelpaa.
TommiS kirjoitti:Mitäs tuolle ST kilpurille kuuluu, mikä meni viime kesänä hyviä aikoja vartilla. Onko siihen tullut päivityksiä ja millon mahdollisesti nähdään se viivalla.
Tuossahan se osina on edelleen. Talven aikana ei projekti sattuneesta syystä juurikaan edistynyt. Viime syksynä hajonnut moottori on nyt kuitenkin pois keulalta ja purettuna osiksi. Uusiksi menee käytännössä koko moottori.
Kovin suuria muutoksia tekniikkaan ei ole luvassa vaan koitetaan jatkaa hyväksi todetulla kokoonpanolla. Imusarjaan hitsattu vesi-cooleri ei ollut toimivin ratkaisu joten sovittelin keulalle uuden coolerin ja isomman syylarin. Uusiksi meni tietysti imusarja, kaikki ahtoputket ja vesiletkut. Konehuoneeseen oli matkan varrella hitsailtu mitä ihmeellisempiä korvakkeita ja kiinnikkeitä. Siivosin ne kaikki pois ja tein hieman lisätilaa pakoputkelle jonka jälkeen "Norsu" pensselöi uudet sävyt pintaan.
Alkavan viikon aikana on tarkoitus saada muutamia osia koneistamoon työn alle. Vaihteisto lähtee huoltoon ja samalla pieni lisävahvistus 3-4 vaihtoon...se kun pääsi viimekesänä parikertaa luistamaan. Laitan kyllä kuvia ja tarinaa, kun saadaan projekti edistymään.
Kivoja asioita näyttäisi tulevan tohon Petehrin ruuvaamaan ST tenavaan. Tuhannen hepan ylitys ei näemmä ole enää ongelma muuten kuin voimansiirron ja pidon kannalta...
Vaan on tuo OM60x-konesarja melkoisen onnistunut kötöstys nahkapöksymaan insseiltä. Ihmetellä oikein pitää...
Jotain kuvia tosta tenavan konehuoneen siistimisprojektista pitäisi löytyä koneeltani. Pistän kun kerkeen.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Kummeli kirjoitti:Mikäs tää nyt on että siellon tuo taka-kans vaihettu?
Tuohon on varmaankin helpompi tehdä toi kierre tulpalle, josta saa kieroksia nostettua. Ennen se piti tehdä käsityönä siihen peltiin hitsaamalla tai juottamalla ?
Sen syötönlaskun ku sais tarkemmaks. Nousis tasasesti, ja sitte mahollisimman äkisti laskis.
En tiiä johtuuko siitä, mutta mun auto ainakin (ja muutama muu samalla pumpulla) seilaa joutokäyntiä. En tiiä johtuuko siitä että niitä huhujen mukaan on muokattu noita munuaisia, mutta ainaki seilaa, vaikka kaikki pitäs olla reilassa. Voi vaikuttaa sekin, että vauhtipyörästä jonninverran massaa pois, tiedä tuota sitten. Vähän ku koskee kaasuun, että vaijeri kiristyy niin loppuu siihen se seilaus...
Kummeli kirjoitti:Mikäs tää nyt on että siellon tuo taka-kans vaihettu?
Tuohon on varmaankin helpompi tehdä toi kierre tulpalle, josta saa kieroksia nostettua. Ennen se piti tehdä käsityönä siihen peltiin hitsaamalla tai juottamalla ?
Noi taitaa syntyä automatisoidulla CNC koneella
Uusi takakansi on juuri tuota kierrostensäätö tulppaa varten tehty. Se kun ei oikein tahdo tiivistyä siihen peltikanteen. Onhan se vielä komiakin....katu-uskottavuutta lisäävä billet osa.
veskola kirjoitti:Mitäs päivitystä sinne kaivataan, eikö pumppu kierrätä vielä tarpeeksi
Pikku muutoksia vain. Yhteen noista 8mm pumpuista säädettiin 200 kuutioo ja 7000 vetävät. Saas nähä miten käyttäytyy.
norsu kirjoitti:Kivoja asioita näyttäisi tulevan tohon Petehrin ruuvaamaan ST tenavaan. Tuhannen hepan ylitys ei näemmä ole enää ongelma muuten kuin voimansiirron ja pidon kannalta...
Vaan on tuo OM60x-konesarja melkoisen onnistunut kötöstys nahkapöksymaan insseiltä. Ihmetellä oikein pitää...
Jotain kuvia tosta tenavan konehuoneen siistimisprojektista pitäisi löytyä koneeltani. Pistän kun kerkeen.
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle
Huimia on tehot jo nyt!
norsu kirjoitti:Kivoja asioita näyttäisi tulevan tohon Petehrin ruuvaamaan ST tenavaan. Tuhannen hepan ylitys ei näemmä ole enää ongelma muuten kuin voimansiirron ja pidon kannalta...
Vaan on tuo OM60x-konesarja melkoisen onnistunut kötöstys nahkapöksymaan insseiltä. Ihmetellä oikein pitää...
Jotain kuvia tosta tenavan konehuoneen siistimisprojektista pitäisi löytyä koneeltani. Pistän kun kerkeen.
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle
Huimia on tehot jo nyt!
Joo, ei varmaan tänäkesänä, olettaen että polttoaineena normi diesel, ja kaveriks ei anneta muuta.
patroltd kirjoitti:
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle
Huimia on tehot jo nyt!
Juu, latvatorsojen juttuja minustakin. Säälittävintä on tehotavoitteen asettaminen reippaasti yli kilohepan...
Tässä tenavan konehuoneen yleisilmeen kohentamista:
Hieman pahimpien paikkojen kittausta. Peltityöt jo tehty.
Pohjavärissä.
Alkuperäinen väri + AMG mattalakka. Mersua sen olla pitää...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
patroltd kirjoitti:
Vai ei oo kilohepan ylitys ongelma 3l dieselistä, tekee noin 334hp/l, kyllä jos tuo tapahtuu niin että kone pysyy nipussa edes sen yhden dynovedon niin johan on markkinat ja hattu nousee korkealle
Huimia on tehot jo nyt!
eikös tuo 334 hp/ltr ole ylitetty jo aikoja sitten pullinki puolella, että ei se varmaan ongelma ole näissä pienimmissäkään koneissa eri asia sitten kenen rahat ja rahkeet siihen riittää... "ajettavahan" se kone ei oikein enää ole, mutta jos haluaa +1000 heppaisen mersun 3 litraisen dieselin, niin kyllä se mahdollista on...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
näistä mersun monivena perheeseen kuuluvista esikammiokoneista ei oikein taida olla edes kunnollista tietoa, että kuinka huimiin tehoihin ne riittää. vakiomoottorilla on otettu mun tietääkseni OM606:sta ainakin 600 heppaa.
7mm, tai 8mm elementit mynäläiseen pumppuun, iso hyrrä kiinni ja muut hilppeet samaa rataa, riittävästi ahtopainetta, niin ollaan suunnillensa noissa tehoissa. mutta kuka on oikeesti saanu tän koneen rikki? sehän jo tiedetään, että tästä moottorista saadaan paljon tehoa, mutta että kuinka paljon? se taitaa olla vielä vähän arvotus.
motti maksaa kuitenkin sen +2000€, 2500€ taitaa olla aika lähellä markkinahintaa. kenellä on varaa alkaa kokeileen mihin se oikeesti pystyykään vakio osilla? onhan siinä moottorin jysähtäessä vaara-alueella ainakin ahdin ja hyvällä säkää voimansiirtokin. voipi mennä muutakin.
se tiedetään jo aika hyvin, mihin OM601-603 vaparikoneet pystyy. sekin on aika hyvin yleisessä tiedossa mihin OM602-603 turbokoneet pystyy. mutta se, mihin OM605 ja OM606 pystyy on pikkasen hämärän peitossa. noista 2 venttiiliä/pytty koneista menee kiertokanget, jos muuten on kunnossa ja jäähdytyksestä pidetään huolta. koskaan ei ole mun korviini kantautunut sellasta asiaa, että mersun 4 venttiili esikammio turbodiiselistä olis kankia vääntyny.
no, 1000heppaa voi olla kaukana, mutta 1000nm vääntö ei ole. ja onhan sekin jo jotakin..
valaiskaa toki, jos jollakin on parempaa tietoa asiata.
napa kirjoitti:
eikös tuo 334 hp/ltr ole ylitetty jo aikoja sitten pullinki puolella...
Yhdellä ahtimella.
Sarja-ahdolla paljon enempi. Ja käytettävyyskin jää tällätapaa hieman fiksummaksi, vaikkei kiloheppainen katuauto nyt mikään oikeutus ole penaalin terävimmäksi kynäksi...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
pera8x kirjoitti:näistä mersun monivena perheeseen kuuluvista esikammiokoneista ei oikein taida olla edes kunnollista tietoa, että kuinka huimiin tehoihin ne riittää. vakiomoottorilla on otettu mun tietääkseni OM606:sta ainakin 600 heppaa.
7mm, tai 8mm elementit mynäläiseen pumppuun, iso hyrrä kiinni ja muut hilppeet samaa rataa, riittävästi ahtopainetta, niin ollaan suunnillensa noissa tehoissa. mutta kuka on oikeesti saanu tän koneen rikki? sehän jo tiedetään, että tästä moottorista saadaan paljon tehoa, mutta että kuinka paljon? se taitaa olla vielä vähän arvotus.
motti maksaa kuitenkin sen +2000€, 2500€ taitaa olla aika lähellä markkinahintaa. kenellä on varaa alkaa kokeileen mihin se oikeesti pystyykään vakio osilla? onhan siinä moottorin jysähtäessä vaara-alueella ainakin ahdin ja hyvällä säkää voimansiirtokin. voipi mennä muutakin.
se tiedetään jo aika hyvin, mihin OM601-603 vaparikoneet pystyy. sekin on aika hyvin yleisessä tiedossa mihin OM602-603 turbokoneet pystyy. mutta se, mihin OM605 ja OM606 pystyy on pikkasen hämärän peitossa. noista 2 venttiiliä/pytty koneista menee kiertokanget, jos muuten on kunnossa ja jäähdytyksestä pidetään huolta. koskaan ei ole mun korviini kantautunut sellasta asiaa, että mersun 4 venttiili esikammio turbodiiselistä olis kankia vääntyny.
no, 1000heppaa voi olla kaukana, mutta 1000nm vääntö ei ole. ja onhan sekin jo jotakin..
valaiskaa toki, jos jollakin on parempaa tietoa asiata.
Nii, no eikös noita oo jo monivenan kankiakin vääntyny? Kukas niitä nyt tahallaan hajottamaan.
Ei taida vielä penkkilappua olla että olis 1knm, mutta sellasia koneita jo on, missä tiellä on tuo vääntö. Jos penkitys epäonnistuu täysin ja lapussa on 9 alkava vääntö, niin voi käytännössä sanoa että tiellä on jo 1000nm.
TommiS kirjoitti:Norsu minkäslainen projekti tuo sinun tenava on? Rivien välistä luettavissa että on tulossa jotain mielenkiintoista
TommiS kirjoitti:Mitäs tuolle ST kilpurille kuuluu, mikä meni viime kesänä hyviä aikoja vartilla. Onko siihen tullut päivityksiä ja millon mahdollisesti nähdään se viivalla.
Kyseessä sama auto. Tärkein tehtäväni tässä projektissa on kännätä takapenkillä ja puhua ihmeellisiä... Joskus jopa molempia yhtäaikaa...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Joopa jooo.....monenlaista tähdellistä on taas työn alla.
Oli pakko hankkia itselle hieman edustavampi käyttöauto. Kohdalle osui 280E -93 manuaali. Leimaa vuosi ja tekniikka toimii moitteettomasti. Kori erittäin ruosteinen ja ruma...aito suomiauto siis.
Pikkku "ehostuksen" jälkeen auto näyttäisi tältä:
Alustaan tuli H&R vieterit sopivasti lyhennettynä. Vanteiksi löytyi varastosta sopivan kulahtaneet aidot 8x17" amg ja kumeiksi 215/40-17. Etulokarit vaati hieman venytystä ja etupuskuriin väsäsin pienen lipan.
Viimeksi muokannut Petehri, Ti 28.06.2011 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.