no niin rengas gurut kertokaapa kummoset renkaat olis hyvät 7*15 tuuman vanteille, meniskö 195/70/15 kesärenkaat? tiedän että toi 70 on lähes korkein.... mutta mahtuuko se sinne, autoa ei ole madallettu....
ja muitakin ehdotuksia hyvistä renkaista, mutta etenkin rengaiden koosta
enduroman87 kirjoitti:no niin rengas gurut kertokaapa kummoset renkaat olis hyvät 7*15 tuuman vanteille, meniskö 195/70/15 kesärenkaat? tiedän että toi 70 on lähes korkein.... mutta mahtuuko se sinne, autoa ei ole madallettu....
ja muitakin ehdotuksia hyvistä renkaista, mutta etenkin rengaiden koosta
minkä ihmeen takia tuo koko ? hieman korkeat ovat, voi jopa vakioalustalla raapia. Osta sellaiset mitkä siihen kuuluukin eli 195-65-15. Ja kyllä rengasliikkeessä osaavat neuvoa myös...
enduroman87 kirjoitti:no niin rengas gurut kertokaapa kummoset renkaat olis hyvät 7*15 tuuman vanteille, meniskö 195/70/15 kesärenkaat? tiedän että toi 70 on lähes korkein.... mutta mahtuuko se sinne, autoa ei ole madallettu....
ja muitakin ehdotuksia hyvistä renkaista, mutta etenkin rengaiden koosta
minkä ihmeen takia tuo koko ? hieman korkeat ovat, voi jopa vakioalustalla raapia. Osta sellaiset mitkä siihen kuuluukin eli 195-65-15. Ja kyllä rengasliikkeessä osaavat neuvoa myös...
No toi koko nyt tuli vaan mieleen, kun alkuperäisestä koosta ei ole pienintä aavistustakaan koska vanhat kesärenkaat on 175/70/14 ja talvirenkaat 185/70/15......ja tiedän että rengasliikkeet osaa neuvoa, mutta ajattelin että saisin täältä nyt edes sen oikean koon selville
195/65/15 on halpa ja yleinen koko.
Loppu talvesta 2004 ostin Kumhon nastat 200€ Euromasterilta ja on ihan riittävän hyvät ollu mun käyttöön, tosin eipä ole paljoo tullu kilometrejäkään.
jarski kirjoitti:Nuo 185/70x15 renkaat ovat kyllä hieman korkeat w201:een. 185/65x15 olisi sopiva.
Monesti olen nähnyt 195/60x15 renkaita w201:en alla... Näyttää vannekin isommalta, kun ei ole liikaa kumia sen päällä..
Mulla oli W201:ssa 205/60x15 renkaat, hyvin toimivat ja sopivat ja mittarivirhekin pysyi käytännössä ihan ennallaan. Eli sikäli allekirjoitan myös tämän.
täytyypi minunkin sitten varmaan hommata 195/60*15 kokoset rinkulat
Muutama päivä myöhemmin.......
meneekös muuten noi 195 tai 205 renkaat 6 tuumaa leveelle vanteelle...kun oli tullu 6 tuumaa leveet eikä 7 tuumaa leveet
Tilanne on muuttunut.........sain neuvoteltua 7 tuumaa leveet........
Viimeksi muokannut teinitähti, To 18.11.2004 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulipa tuossa renkaanvaihdon yhteydessä huomattua, että oikean kesätakarenkaan (leveys 205) sisäreuna oli kulunut keväästä miltei kaljuksi, vaikka muuten renkaat olivat säilyneet suht kuosissa. Mistä alkaa hakea syytä? Kulmien pitäis olla kunnossa ja ilmanpaineistakin olen pitänyt huolta...
mr kirjoitti:Tulipa tuossa renkaanvaihdon yhteydessä huomattua, että oikean kesätakarenkaan (leveys 205) sisäreuna oli kulunut keväästä miltei kaljuksi, vaikka muuten renkaat olivat säilyneet suht kuosissa. Mistä alkaa hakea syytä? Kulmien pitäis olla kunnossa ja ilmanpaineistakin olen pitänyt huolta...
Ko.rengas harittaa, tsekkaa kulmat nyt kuitenkin, aika pahoin pielessä jos kesässä menee tuohon kuntoon. Onko iskarit molemmin puolin ok?
kertokaapa...onko autoni uraherkkyys 205/50/17 renkailla ominaisuus johon ei voi vaikuttaa millään. auto tuntuu "haistavan" urat tiessä jopa naapurin kaistalta ja hyökkää sinne.......pyöränkulmat ovat alkup asetuksien mukaisesti ja kohdallaan. 195/65/15 talvipyörillä ok..... oon jo harkinnut vaihtaa kesäkumitkin pienempiin. nuo ovat kyllä alla hyvän näköiset mutta eivät ajettavat....... tai paremminkin...... ajaa saa koko ajan........
juhnu kirjoitti:kertokaapa...onko autoni uraherkkyys 205/50/17 renkailla ominaisuus johon ei voi vaikuttaa millään. auto tuntuu "haistavan" urat tiessä jopa naapurin kaistalta ja hyökkää sinne.......pyöränkulmat ovat alkup asetuksien mukaisesti ja kohdallaan. 195/65/15 talvipyörillä ok..... oon jo harkinnut vaihtaa kesäkumitkin pienempiin. nuo ovat kyllä alla hyvän näköiset mutta eivät ajettavat....... tai paremminkin...... ajaa saa koko ajan........
mikä auto ? jotain on pielessä, omat 225-40-18 eivät tuota tee
niimpä..... jopa 124 300 TE farkkukin loppuunkuluneilla kitkoilla kulkee urissa suorempaan joten jotain täytyy olla pahasti pielessä.......siinä "rantsille".... mutta takaisin asiaan... onko esim. rengasmerkeissä eroa tuon ominaisuuden suhteen..........
juhnu kirjoitti:niimpä..... jopa 124 300 TE farkkukin loppuunkuluneilla kitkoilla kulkee urissa suorempaan joten jotain täytyy olla pahasti pielessä.......siinä "rantsille".... mutta takaisin asiaan... onko esim. rengasmerkeissä eroa tuon ominaisuuden suhteen..........
no täältähän tippu heti loisto vinkkejä........mustat pyöreät ja nokialaiset... jep, eikun kaupoille kokeiltu on nyt niitä misukoita jotka oli melko pyöreä kulmaiset sekä kumhoja jotka taas oli teräväkulmaiset, tuolla ei juuri ollut vaikutusta urakäyttäytymiseen. asiiaan vaikutta varmasti myös vanteet jotka tuovat renkasta melkoisesti ulos... alkup. verrattuna...... kulmia ei taida tällöin saada kohdalleen.....
Moro, Mersun ajo-ominaisuuksista en tiedä vielä syvällistä, mutta kyllä tuo uraherkkyys ja hyökkäily viittaa ihan selvästi jonkin paikan säätötarpeeseen.
Mulla oli uudesssa Porschessa kesärenkailla sama vika. Ajelin muutamia vuosia, kunnes huollossa sanoivat, että etupäässä on kulmat pielessä. Säätölaite oli heillä rikki ja ajoin toiseen paikkaan säätämään. Samalla vaihdoin gummit pyöreämpiolkaisiin. Vetely hävisi kerrasta niin, että nauratti! Heti piti päästä kokeilemaan kovavauhtista ajoa....
XR3 Escortisssa oli mulla aikoinaan sama hyökkäily, kun takapään kulmat harottivat. Siitäkin pääsi kerralla eroon säätämällä takapään aurauksen kohdalleen.
Säätö vaikutti myös talvikeli (ja -rengas) ominaisuuksiin.
Hyvä ehdotus on ostaa pohjoismaiden suurimman rengasvalmistajan gummit - Nokian Renkaat. Ja leveyttä voi olla vaikka 205 , kunhan korkeus ei ole alle 60.
Tsekkaaapa vielä kerran ne alustan puslat ja kallistuksenvakaajan nivelet. Niitä et käsin heiluttelemalla haista.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
joo, samaa mieltä renkaan korkeudesta . 60 tai yli ei vetele kun kaikki kunnossa..... tuosta takapään kulmista ei täyttä varmuutta mut väljiä ei sielläkään...... vai nokialaiset...... oman kokemuksen perusteella ei ole kyllä ykkösvaihtoehto..... sen verran nuiden kans on kyllä kirottu.....maanantai
kappaleita 190:n ei vain mahdu, tai ainakaan tuohon kuin 205/45/17 tai sama 50 sarjana, joka tosin jo vähän ottaa joustoissa kiinni. oon kyllä jo vakavasti harkinnut luopua noista, ovat niin sa.......n kovat ajaakin. alusta melko jäykkä muutenkin. kunnon renkaat..... esim 215/60/15 tai 215/60/16.... ovat mukavat ajaa ja ominaisuudet riittävät siihen mihin autokin.......ehkä jopa ne nokialaiset kävisivät.......
[quote="Pasi M."]Tässä tiedotemuotoisessa topicissa saa kertoa / kysyä kokemuksia kaikesta pyöriin liittyvästä, esim. rengassuosituksia, ET-juttuja, :D vannemerkkejä, hyviä tarjouksia rengaskaupoissa, kannattaako / mahtuuko kysymyksiä ja lyörähän vielä pultit ja pyörien hoitokin samaan syssyyn.
[size=18][i][color=green]Sana on vapaa...[/color][/i][/size][/quote]
Minulla on MB W124 300D -90. Auton mukana tuli aluvanteet, joilla raideleveys
kasvoi noin 50 mm. Takapuolituntumalla se vaikutti negatiivisesti ajo-ominaisuuksiin verrattuna nyt allaoleviin peltivanteisiin talvipyöriin. Lähinnä vaikutus on voimakkaampi puoltaminen tien kallistuksen suuntaan. Onko jollain tästä kokemuksia? Auton ohjauksen keskialueella on pieni löysä alue, josta syystä auto vaeltelee urien, sivutuulen ym. vaikutuksesta. Onko siihen parannuskeinoa olemassa?
"Hemingway"=Mahtuu, itellä 18 tuumaset 8 tuumaa leveät 225/40 renkailla. Sopii, toki autossa on alustasarja, bilsteinin sprintit. Ei ota kiinni ku aivan ääritilanteissa eestä, ja sillonkin sisäpuolelta, ei lokariin.
Eli kyllä varmaan menee sit 255/40-17 124 koriin taakse kerta sul 18"
Tommoset ois tarkotus taakse ja eteen varmaan 225/45-17 ku niitä hyllyyn on yhet jääny