W124 ajovalot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W124 ajovalot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Halvimmat on toimineet riittävän hyvin, eli kestävät useita vuosia.
Ongelmana H4:ssä lähes aina se xenonissa että joko lähi- tai kaukovalon suuntaus ei ole kohdallaan. Jos kytkee niin että lähivaloxenon palaa aina niin ei hyvä, jos apukaukovaloissa ei ole xenoneita niin niiden valo näyttää porkkananväriseltä jne...
wiimax.fi
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja maalari »

Joo o.. eli aloitetaan homma umpioiden kunnostuksella. Heijastin pinnat on tosi kulahtaneet. Saakohan uusia heijastin pintoja mistään? Vai pitäisikö katella purkuautosta koko umpio...? Käykö vanhemman mallin umpio E mallin keulaan jos lasin vaihtaa entisestä umpiosta?

Juuri kun minulla ei ole lisäpitkissä xenoneita.. :( ajattelin että jos jättäisi palamaan pelkät lyhyet, saisi valokuvion kuntoon..? Kannattaisikos minun nyt sitten katella niihin lisävaloihinkin xenoneita..? Vai miten muut olette toteuttaneet w124 valoparannuksia?
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Minulla oli joskus omassa 124:ssä sellainen setti että lähivaloissa xenonit jotka jäivät palamaan myös kaukovaloilla. Kaukovaloina syttyi vain Bosch 190:t 100w halogeeneilla.
Ei ollut hyvä juuri siksi että lähellä oli liikaa valoa, ei nähnyt kauas kunnolla. Sitten on parempi jos laittaa xenonit apukaukovalohinkin, mutta lumikeleillä (täällä pohjoisessa sentään joskus) tuntuu että parempi on halogeeni lähivalot ja apukaukovalot xenoneilla, ja toiminta normaalikytkennällä. Osin makuasioitakin varmasti, ja miten itse kukin kokee...

Xenonit on toki yleensä ottaen hyvät lähivaloissakin mutta valokuvio ei 124:ssä ole ihan parhaita, ainakaan niillä sarjoilla mitä olen kokeillut. Yksien merkki oli Cobra ja parit on tainnut olla jotain muita.
wiimax.fi
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Onkos xenoneilla jotain syttymisviiveitä..?

Kattelin noita valovahvistimia ja hakkureita mutta en enää löytänyt niitä mistään.. Siis H4 vahvistimia...
Vai kannattaako laittaa ajovaloihin vaikka H1 ja lisävalot rinnalle, tai sitten sammuttaa lyhyet... Pitäs varmaan vaan kokeilla...
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Miksi H1 ? Vai meinasitko vaihtaa umpiot sellaisiin joissa hooykköset.

Xenonilla on aina syttymisviivettä, mutta kaukovaloissa ei ole ainakaan minua haitannut. Auton tullessa vastaan ajetaan sen verran aikaa lähivaloilla että kaukovaloxenon ei ehdi jäähtyä kokonaan ---> syttyy riittävän nopeasti.
wiimax.fi
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Lähinnä mielenkiinnosta tulee kyseltyä kaikkea kun ei ole mitään kokemusta xenoneista.. :D

Kuitenkin pitää aloitella umpioiden kunnostuksesta. Sopiiko vanhemman mallin umpiot uudempaan jos vaihtaa lasit? Ja pitää nyt releyttää nuo omat valonsa. Ainakin aluksi...
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Käsittääkseni vain lasi on eri ja sen voi vaihtaa kumpaan vaan
Vastaa Viestiin