c32 amg
Re: c32 amg
No ni poijaat se ois nyt elettävä ilman AMG, auto meni kaupaksi, joten kaikki ylimääräiset osat on jälleen myynnissä ja nyt myydään!!
Re: c32 amg
Nyt on sovittu Motorbitin kanssa penkitys ja softanteko.Jukikyy kirjoitti:Motorbit jo ilmoitti, että heillä onnistuu custom-softan teko ja vaihdelaatikon TCM/TCU-softan teko tarvittaessa.amgenter kirjoitti:Ilmoittelehan mitä saat vastaukseksi. Vähän nihkeää on ollut täällä kekkoslovakiassa tuo softan teko.
Ensi viikon torstaina menen penkittämään auton vakiona ja sitten huhti-toukokuussa muutosten kanssa säätöön ja uusi dynolappu ulos.
Oma villiveikkaus: vakiotehot 335-340hv ja 440-460nm.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Hyvä, että käyt ottamassa vakiona vedon niin tulee tuo delta-arvo tietoon uuden softan jälkeen. Sen tuijottaminen on kannattavampaa kuin absoluuttisten lukujen.
Re: c32 amg
Onkohan vesipumppu menossa tai sen lämpö anturi kun pinta kaasulla kiihdyttäessä 1000-2000rpm kierrokset tippuu juuri ennen 2000rpm takaisin 1700rpm, ja siitä sitten nousee. risteyksestä runsaammalla kaasulla lähdettäessä tätä ei tapahdu (tai ei huomaa). Menohaluja vielä kyllä löytyy .. ainoastaa ärsyttää työ pieni nykäisy.
Re: c32 amg
Jukikyy kysäise jos sais myös käppyrät takapyörätehosta, vaikka en nyt muista oliko se tuolla edes mahdollista mutta kysymällähän se selviää. Sitten kun tekevät ohjelmaa niin olisi mielenkiintoista tietää koskeeko ne myös sytytysennakkoon(ja kuinka paljon) vai katsovatko vain bensat kohdalleen.
Re: c32 amg
Mä kyselen ja otan järkkärin mukaan, niin saadaan FullHD kuvaa penkityksestä.Pansu kirjoitti:Jukikyy kysäise jos sais myös käppyrät takapyörätehosta, vaikka en nyt muista oliko se tuolla edes mahdollista mutta kysymällähän se selviää. Sitten kun tekevät ohjelmaa niin olisi mielenkiintoista tietää koskeeko ne myös sytytysennakkoon(ja kuinka paljon) vai katsovatko vain bensat kohdalleen.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Ääni tälle kans.Jukikyy kirjoitti:Mä kyselen ja otan järkkärin mukaan, niin saadaan FullHD kuvaa penkityksestä.Pansu kirjoitti:Jukikyy kysäise jos sais myös käppyrät takapyörätehosta, vaikka en nyt muista oliko se tuolla edes mahdollista mutta kysymällähän se selviää. Sitten kun tekevät ohjelmaa niin olisi mielenkiintoista tietää koskeeko ne myös sytytysennakkoon(ja kuinka paljon) vai katsovatko vain bensat kohdalleen.

Re: c32 amg
Meinaat vesipumppua, etkä ahtimen pumppua, koska ahtimen pumpun heikentyessä tuota ei kyllä esiinny.tipiiri kirjoitti:Onkohan vesipumppu menossa tai sen lämpö anturi kun pinta kaasulla kiihdyttäessä 1000-2000rpm kierrokset tippuu juuri ennen 2000rpm takaisin 1700rpm, ja siitä sitten nousee. risteyksestä runsaammalla kaasulla lähdettäessä tätä ei tapahdu (tai ei huomaa). Menohaluja vielä kyllä löytyy .. ainoastaa ärsyttää työ pieni nykäisy.
Enempi viittaisi johonkin laatikon anturiin.
Auto kylmänä/lämpöisenä?
Re: c32 amg
Siis tuota ahtimen pumppua.. lämpimällä koneella tuota tekee.. kolmanteen ristekseen pääsee ni sitte moottori lämpä näkyy siinä 40c alkaa voi olla että kylmänäkin ..amgenter kirjoitti:Meinaat vesipumppua, etkä ahtimen pumppua, koska ahtimen pumpun heikentyessä tuota ei kyllä esiinny.tipiiri kirjoitti:Onkohan vesipumppu menossa tai sen lämpö anturi kun pinta kaasulla kiihdyttäessä 1000-2000rpm kierrokset tippuu juuri ennen 2000rpm takaisin 1700rpm, ja siitä sitten nousee. risteyksestä runsaammalla kaasulla lähdettäessä tätä ei tapahdu (tai ei huomaa). Menohaluja vielä kyllä löytyy .. ainoastaa ärsyttää työ pieni nykäisy.
Enempi viittaisi johonkin laatikon anturiin.
Auto kylmänä/lämpöisenä?
"http://www.crossfireforum.org/forum/cro ... -pump.html" "mine was the sensor, the revs dropped, S/C wouldn't engage all the time."
tuo tuntui vaa olevan ainoo missä oli rev drop.. ko oon jotenki aika varma että vaihdetta se ei vaihta siinä nykäsyssä..
Re: c32 amg
Vakiopumppuja on hajonnut noin 50 tuhannen välein. Joten jos tuo km määrä sattuu kohdalleen niin ehkä sitten voisi olla uuden pumpun paikka. Tässä ketjussa oli vast'ikään Boschin uuden pumpun numero.tipiiri kirjoitti: tuo tuntui vaa olevan ainoo missä oli rev drop.. ko oon jotenki aika varma että vaihdetta se ei vaihta siinä nykäsyssä..
Noilla kierroksilla ahdin ei vielä ehdi oikein kunnolla mukaan, että ehtisi lämpöä tuottaa. Jos OBD-laite käytettävissä niin kattele sieltä "Intake Air Temperature" tms. En nyt juuri muista tarkkaa nimeä mutta tuota seuraamalla selviää ainakin jos kyseessä viallinen/tehonsa menettänyt pumppu.
Re: c32 amg
Ketä noita SL55 AMG:n Y-pipejä on autoonsa asentanut, niin tällaisen varaosan löysin netistä 1130900129 (with inlet tubes AND Y-Pipe). Lienee oikea osa?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
En kyllä numeroa enää muista, mutta tuo ei aivan mahdottomia maksanut Vehollakaan. Ja nykyisin ei saa pelkkää Y-pipeä, vaan se tulee sarjana juurikin noiden kumiletkujen kanssa. Tuohon 82mm kaasuläppään tuo Y-pipe sarja oli melkein puolet kalliimpiJukikyy kirjoitti:Ketä noita SL55 AMG:n Y-pipejä on autoonsa asentanut, niin tällaisen varaosan löysin netistä 1130900129 (with inlet tubes AND Y-Pipe). Lienee oikea osa?

Ps. tänään lähtee pakettia sinulle

Re: c32 amg
Kiitos! Taidan ensi viikon viikonloppuna purkaa auton atomeiksi ja aloittaa uusien osien paikalle laiton. Piti pa-pumppu ja pa-suodatin laittaa jo nyt vko loppuna sekä takajarrut, mutta pa-suodatin ei ole vielä tullut. Taidan kerätä kaikki osat kasaan ja yhdellä kertaa asentaa kaikki.Pansu kirjoitti:Ps. tänään lähtee pakettia sinulle
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Vakioon menee seuraavat:Jukikyy kirjoitti:Ketä noita SL55 AMG:n Y-pipejä on autoonsa asentanut, niin tällaisen varaosan löysin netistä 1130900129 (with inlet tubes AND Y-Pipe). Lienee oikea osa?
A1130940103 (Y-putki)
Kumiletkut:
A1130942382
A1130942482
Toki näitä voi olla useallakin numerolla mutta nuo on omassa paikoillaan ja vakiokaasuläppä. Kun ottaa käteen tuon C32:en vakio Y-putken ja vertaa sitä isompaan niin huomaa todella miten paljon sitä on kuristettu.
Re: c32 amg
Ostinpa tämän työkalun ja ei se ainakaan meidän moottoreihin käy. Maksoi vielä 52euroa moinen pellin lärpäkejohani kirjoitti:Siihenhän on myynnissäkin "erikoistyökalu"
[ http://www.samstagsales.com/mercedes/mb602589014000.jpg ]
Re: c32 amg
Onko sulla tietoa, mihin koneeseen se sun lärpäke käy? Onko siinä alkuperäistä osanumeroa?Pansu kirjoitti: Ostinpa tämän työkalun ja ei se ainakaan meidän moottoreihin käy. Maksoi vielä 52euroa moinen pellin lärpäke
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Tuossa linkissä näkyy osanumero: 602 589 01 4000. En tiedä mihin käy.
Mutta nyt on tehty sopiva työkalu tuohon ketjunvaihtoon jos joku kaipaa, omassa koneessa jo uusi ketju paikoillaan. Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
Mutta nyt on tehty sopiva työkalu tuohon ketjunvaihtoon jos joku kaipaa, omassa koneessa jo uusi ketju paikoillaan. Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
Re: c32 amg
km?Pansu kirjoitti: Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: c32 amg
No sehän om602 diesel moottoriin sopiva.Pansu kirjoitti:Tuossa linkissä näkyy osanumero: 602 589 01 4000. En tiedä mihin käy.
Mutta nyt on tehty sopiva työkalu tuohon ketjunvaihtoon jos joku kaipaa, omassa koneessa jo uusi ketju paikoillaan. Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
Re: c32 amg
Jotain 180tkm taitaa olla mittarissa.amgenter kirjoitti:km?Pansu kirjoitti: Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
Huomasinpa sellaisenkin, että kompurarullan laakeri kahisee jo melkoisesti. Tämä se EC:n alumiinirulla ja olenhan minä ajanut tuolla jo jopa muutaman tonnin

Jokuhan kehui löytäneensä tuota laakeria Suomesta?
Re: c32 amg
Olisin voinut lunastaa pois, mutta tarkistin WISsistä, niin ei ole käypänen M113-koneeseen.Pansu kirjoitti:Tuossa linkissä näkyy osanumero: 602 589 01 4000. En tiedä mihin käy.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Nyt Walbro 255 polttoainepumppu ja Fram polttoainesuodatin vaihdettu. Aikaa meni yhteensä noin 4 tuntia (reilu 3 pumppuun ja vajaa 1 suodattimeen. Ei se pumppu ihan plug and play asennus ollut. Hankala saada pumppua pois tankista tai ainakin oli hankala, kun ei ole ennen tästä autosta pumppua irroittanut. Lyhykäisyydessään vaihto meni näin:Jukikyy kirjoitti: Ei tässä kauaa jaksa aikailla eli nyt on Pa-pumppu tilattu Walbro 255 Futurezilta sekä Fram pa-suodatin kaverin autokorjaamon kautta.
1. Apukuskin puolen takapenkin alta metalli kansi pois, kiinni kuudella pultilla.
2. Kierrettävä muovirengas kannen päältä pois, oli pirun piukassa.
3. Kansi nostamalla pois.
4. Liittimiä irti 3kpl ja pa-letku siirtopumpusta
5. Tankissa sisällä olevan "muoviämpärin" kansi pois ja pois tankista.
6. Muoviämpäri irti metallisesta peltilevystä, jossa kiinni siirtopumppu ja pois tankista.
7. Siirtopumppu pois tankista peltilevyn kanssa.
8. Uuden pumpun sovittaminen muoviämpärin kanteen (piti tehdä rosterista sovite ja letkukiristimellä kiinni).
9. Johdot poikki tankissa olevasta pa-pumpulle menevästä johtoparista ja pa-pumpun mukana tullut liitin kiinni johtoihin.
10. Peltilevy ja siirtopumppu takaisin tankkiin.
11. Muoviämpäri takaisin tankkiin.
12. Muoviämpärin kansi, jossa uusi pa-pumppu kiinni tankkiin
13. Kansi paikalle muoviämpäriin
14. Muoviämpäri kiinni peltilevyyn.
15. Liittimet 3 kpl kiinni.
16. Siirtopumpun letku kiinni muoviämpärin kanteen.
17. Uusi 8mm polttoaineletku kiinni pa.pumppuun ja linjastoon.
18. Kansi paikoilleen.
19. Muovirengas kierretään kiinni
20. Metallinen kansi paikoilleen.
Pa-suodatin on kuljettajan puolella takarenkaan etupuolella suojamuovien alla. Todella helppo vaihtaa. Peltiset letkunkiristimet irti 4 kpl ja suodatin irti. Uusi suodatin paikoilleen ja uusilla letkunkiristimillä kiinni.
Laitan myöhemmin asennuskuvia.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Itse olen nostanut koko pumppuyksikön pois ja jättänyt sen pellin siirtopumppuineen tankkiin, eli en sitä ämpäriä pura siellä tankissa. Se peltihän ei ole kuin sellaisilla klipsuilla siinä kyljessä. Onnistuu varmaan helpommin purkaa tuo pumppu pois sieltä pöydällä. Ja pumpunhan voi melkein heittää pönttöön, ei se sieltä mihinkään karkaa, eikä sen tarvitse siitä ylhäältä tiivis olla, mulla oli kumiletkun pätkä pumpun ympärilla että pysyi vain suurin piirtein pystyssä(asennolla tosin ei ole mitään merkitystä)
Itse sorvailin tänään työkalut millä voi pakosarjan tiivisteet prässätä uudelleen käyttöön, niin tarvii joka kerta uusia ostaa jos joutuu purkuhommiin. Nyt on myös uusi jäähdytin keulassa ja juurikaan isompaa ei tuohon enää mahdu, ellei rälläköi todella radikaalisti puskuria.
Kenno on ns. single pass, mikä ehkä toimii paremmin tuon tehokkaan pumpun kanssa.


Itse sorvailin tänään työkalut millä voi pakosarjan tiivisteet prässätä uudelleen käyttöön, niin tarvii joka kerta uusia ostaa jos joutuu purkuhommiin. Nyt on myös uusi jäähdytin keulassa ja juurikaan isompaa ei tuohon enää mahdu, ellei rälläköi todella radikaalisti puskuria.
Kenno on ns. single pass, mikä ehkä toimii paremmin tuon tehokkaan pumpun kanssa.


Re: c32 amg
Projektit kansiossa kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=30Jukikyy kirjoitti:Laitan myöhemmin asennuskuvia.
Mä en saanut sitä siirtopumppua pelteineen irti siitä muoviämpäristä, joten tästä syystä irrotin ensin sen ämpärin kannen. Mä duunasin tuon sovitteen siksi, että saan tuon Walbron imevän kohdan sinne ämpärin pohjalle, kuten alkuperäinenkin oli. Toi Walpro oli noin 30-40mm lyhempi kuin alkuperäinen, joten se ei olisi imenyt bensaa sieltä ämpärinpohjalta asti. En tiedä onko merkitystä, mutta näin tein.Pansu kirjoitti:Itse olen nostanut koko pumppuyksikön pois ja jättänyt sen pellin siirtopumppuineen tankkiin, eli en sitä ämpäriä pura siellä tankissa. Se peltihän ei ole kuin sellaisilla klipsuilla siinä kyljessä. Onnistuu varmaan helpommin purkaa tuo pumppu pois sieltä pöydällä. Ja pumpunhan voi melkein heittää pönttöön, ei se sieltä mihinkään karkaa, eikä sen tarvitse siitä ylhäältä tiivis olla, mulla oli kumiletkun pätkä pumpun ympärilla että pysyi vain suurin piirtein pystyssä(asennolla tosin ei ole mitään merkitystä)
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Se pumppuhan imee sieltä pohjalta kun viskaa vain se sinne pöntön pohjalle, kuten sanoin ei se sieltä mihinkään karkaa ja säiliö on jatkuvasti pintaan saakka täynnä bensaa(myös bensanpaluu tulee siihen säiliöön) Mutta onhan se nätimpi kun hifistelee sen kiinnityksen
itsellä oli juurikin tuo kumiletku siinä pumpun päällä jatkona jotta se istui siihen alkuperäiseen kumiin kannessa.

- HeikkiSa
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
- Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno
Re: c32 amg
Missäs tässä autossa on bensapumppu, kun pääsi aine loppumaan kesken ajon, laitoin tankkiin ainetta mutta käy huonosti. Ei ilmesty mitään vikakoodia ainakaan perus obd mittarilla. Sulake 4 ainakin ehjä. Käynnistyy siis mutta ei käy normaalisti.
NYK: S211 E320 CDI -03
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Re: c32 amg
Takapenkin penkin alla apukuskin puolella bensatankin sisällä. Katso linkistäHeikkiSa kirjoitti:Missäs tässä autossa on bensapumppu
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=30
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Hallelujaa!! Näin eilen omalla kirkonkylällä täysin samanlaisen C32 AMG:n kuin oma eli värikoodi 189U, farkku, tutkat, kattoluukku jne. Morjestin kuskille, kun siirsin (noin 4km) juuri pestyä autoa työpaikan autopesupaikalta takaisin kotiin autotalliin. Kuski morjesti takaisin.
Pitää varmaan joku muu auto ostaa, ettei joka kurvissa tule samanlaista vastaan.
Niin ja ensi viikonloppuna pitäisi isompi välijäähdytin, tehokkaampi kiertovesipumppu ja kirkaslasiset sumarit asentaa, kunhan posti ne ensin kiikuttaa. Sit menee tämä projekti pariksi viikoksi jäihin loman ja uuden tulevan auton (Skoda Octavia RS Combi) osien asentelun takia.
Pitää varmaan joku muu auto ostaa, ettei joka kurvissa tule samanlaista vastaan.
Niin ja ensi viikonloppuna pitäisi isompi välijäähdytin, tehokkaampi kiertovesipumppu ja kirkaslasiset sumarit asentaa, kunhan posti ne ensin kiikuttaa. Sit menee tämä projekti pariksi viikoksi jäihin loman ja uuden tulevan auton (Skoda Octavia RS Combi) osien asentelun takia.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Lainaan tänne tuon Jukikyyn penkitys tuloksen vakiosta

On näissä vähän surullisen paljon noi voimansiirron hävikit.. Tuon mukaan reilu 80hevosvoimaa katoaa matkalle

On näissä vähän surullisen paljon noi voimansiirron hävikit.. Tuon mukaan reilu 80hevosvoimaa katoaa matkalle

Re: c32 amg
Jep. Se tomaatti vie paljon välistä. Pekka sanoi, että tämä on ensimmäinen yksilö, josta on vakiona penkitetty yli 250kW. Normaalisti pyörii siellä 240kW tienoilla. Mitä enemmän on ajettu sitä vähemmän on tehoa. Kertoi mm., että W211 E55AMG menetti tehoa 40hv 40tkm aikana.Pansu kirjoitti:On näissä vähän surullisen paljon noi voimansiirron hävikit.. Tuon mukaan reilu 80hevosvoimaa katoaa matkalle
Yli malkaisesti sanoi, että C32 mallista uupuu 20-30 hv ja E55 mallista 40-60hv ilmoitettuihin.
Tosiaan uusi softa koneelle tehdään 23.4 ja samalla tehdään uusi softa automaattilaatikolle. Laatikon vaihto nostetaan 6200rpm:stä noin 6550rpm:ään. Pekka ounasteli että tulevilla modeilla
- WalBro 255 polttoainepumppu
- Eurocharged rosterinen kompressorinpyörä 73.6mm->65mm
- Parempi välijäähdytin
- Tehokkaampi välijäähdyttimenpumppu Bosch (E55 AMG:n)
- Y-pipe (E55 AMG:n)
Saadaan noin 30-40kW lisää moottoritehoa.
Pekka tosiaan tiesi yhtä jos toista näistä kompura-ahdetuista Mersuista. Eli ammattimainen kuva jäi ko. hepusta.
Nyt pitäisi vkoloppuna vaihtaa tuo välijäähdytin ja pumppu sekä sumarit ja tod. näk. Y-pipe, jos aika riittää.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014