c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

No ni poijaat se ois nyt elettävä ilman AMG, auto meni kaupaksi, joten kaikki ylimääräiset osat on jälleen myynnissä ja nyt myydään!!
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Jukikyy kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Ilmoittelehan mitä saat vastaukseksi. Vähän nihkeää on ollut täällä kekkoslovakiassa tuo softan teko.
Motorbit jo ilmoitti, että heillä onnistuu custom-softan teko ja vaihdelaatikon TCM/TCU-softan teko tarvittaessa.
Nyt on sovittu Motorbitin kanssa penkitys ja softanteko.

Ensi viikon torstaina menen penkittämään auton vakiona ja sitten huhti-toukokuussa muutosten kanssa säätöön ja uusi dynolappu ulos.

Oma villiveikkaus: vakiotehot 335-340hv ja 440-460nm.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Hyvä, että käyt ottamassa vakiona vedon niin tulee tuo delta-arvo tietoon uuden softan jälkeen. Sen tuijottaminen on kannattavampaa kuin absoluuttisten lukujen.
tipiiri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 15.11.2011 22:20

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja tipiiri »

Onkohan vesipumppu menossa tai sen lämpö anturi kun pinta kaasulla kiihdyttäessä 1000-2000rpm kierrokset tippuu juuri ennen 2000rpm takaisin 1700rpm, ja siitä sitten nousee. risteyksestä runsaammalla kaasulla lähdettäessä tätä ei tapahdu (tai ei huomaa). Menohaluja vielä kyllä löytyy .. ainoastaa ärsyttää työ pieni nykäisy.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kysäise jos sais myös käppyrät takapyörätehosta, vaikka en nyt muista oliko se tuolla edes mahdollista mutta kysymällähän se selviää. Sitten kun tekevät ohjelmaa niin olisi mielenkiintoista tietää koskeeko ne myös sytytysennakkoon(ja kuinka paljon) vai katsovatko vain bensat kohdalleen.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:Jukikyy kysäise jos sais myös käppyrät takapyörätehosta, vaikka en nyt muista oliko se tuolla edes mahdollista mutta kysymällähän se selviää. Sitten kun tekevät ohjelmaa niin olisi mielenkiintoista tietää koskeeko ne myös sytytysennakkoon(ja kuinka paljon) vai katsovatko vain bensat kohdalleen.
Mä kyselen ja otan järkkärin mukaan, niin saadaan FullHD kuvaa penkityksestä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Jukikyy kysäise jos sais myös käppyrät takapyörätehosta, vaikka en nyt muista oliko se tuolla edes mahdollista mutta kysymällähän se selviää. Sitten kun tekevät ohjelmaa niin olisi mielenkiintoista tietää koskeeko ne myös sytytysennakkoon(ja kuinka paljon) vai katsovatko vain bensat kohdalleen.
Mä kyselen ja otan järkkärin mukaan, niin saadaan FullHD kuvaa penkityksestä.
Ääni tälle kans. :thumbup:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

tipiiri kirjoitti:Onkohan vesipumppu menossa tai sen lämpö anturi kun pinta kaasulla kiihdyttäessä 1000-2000rpm kierrokset tippuu juuri ennen 2000rpm takaisin 1700rpm, ja siitä sitten nousee. risteyksestä runsaammalla kaasulla lähdettäessä tätä ei tapahdu (tai ei huomaa). Menohaluja vielä kyllä löytyy .. ainoastaa ärsyttää työ pieni nykäisy.
Meinaat vesipumppua, etkä ahtimen pumppua, koska ahtimen pumpun heikentyessä tuota ei kyllä esiinny.

Enempi viittaisi johonkin laatikon anturiin.

Auto kylmänä/lämpöisenä?
tipiiri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 15.11.2011 22:20

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja tipiiri »

amgenter kirjoitti:
tipiiri kirjoitti:Onkohan vesipumppu menossa tai sen lämpö anturi kun pinta kaasulla kiihdyttäessä 1000-2000rpm kierrokset tippuu juuri ennen 2000rpm takaisin 1700rpm, ja siitä sitten nousee. risteyksestä runsaammalla kaasulla lähdettäessä tätä ei tapahdu (tai ei huomaa). Menohaluja vielä kyllä löytyy .. ainoastaa ärsyttää työ pieni nykäisy.
Meinaat vesipumppua, etkä ahtimen pumppua, koska ahtimen pumpun heikentyessä tuota ei kyllä esiinny.

Enempi viittaisi johonkin laatikon anturiin.

Auto kylmänä/lämpöisenä?
Siis tuota ahtimen pumppua.. lämpimällä koneella tuota tekee.. kolmanteen ristekseen pääsee ni sitte moottori lämpä näkyy siinä 40c alkaa voi olla että kylmänäkin ..

"http://www.crossfireforum.org/forum/cro ... -pump.html" "mine was the sensor, the revs dropped, S/C wouldn't engage all the time."

tuo tuntui vaa olevan ainoo missä oli rev drop.. ko oon jotenki aika varma että vaihdetta se ei vaihta siinä nykäsyssä..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

tipiiri kirjoitti: tuo tuntui vaa olevan ainoo missä oli rev drop.. ko oon jotenki aika varma että vaihdetta se ei vaihta siinä nykäsyssä..
Vakiopumppuja on hajonnut noin 50 tuhannen välein. Joten jos tuo km määrä sattuu kohdalleen niin ehkä sitten voisi olla uuden pumpun paikka. Tässä ketjussa oli vast'ikään Boschin uuden pumpun numero.

Noilla kierroksilla ahdin ei vielä ehdi oikein kunnolla mukaan, että ehtisi lämpöä tuottaa. Jos OBD-laite käytettävissä niin kattele sieltä "Intake Air Temperature" tms. En nyt juuri muista tarkkaa nimeä mutta tuota seuraamalla selviää ainakin jos kyseessä viallinen/tehonsa menettänyt pumppu.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Ketä noita SL55 AMG:n Y-pipejä on autoonsa asentanut, niin tällaisen varaosan löysin netistä 1130900129 (with inlet tubes AND Y-Pipe). Lienee oikea osa?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:Ketä noita SL55 AMG:n Y-pipejä on autoonsa asentanut, niin tällaisen varaosan löysin netistä 1130900129 (with inlet tubes AND Y-Pipe). Lienee oikea osa?
En kyllä numeroa enää muista, mutta tuo ei aivan mahdottomia maksanut Vehollakaan. Ja nykyisin ei saa pelkkää Y-pipeä, vaan se tulee sarjana juurikin noiden kumiletkujen kanssa. Tuohon 82mm kaasuläppään tuo Y-pipe sarja oli melkein puolet kalliimpi :crazy:

Ps. tänään lähtee pakettia sinulle :wink:
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:Ps. tänään lähtee pakettia sinulle :wink:
Kiitos! Taidan ensi viikon viikonloppuna purkaa auton atomeiksi ja aloittaa uusien osien paikalle laiton. Piti pa-pumppu ja pa-suodatin laittaa jo nyt vko loppuna sekä takajarrut, mutta pa-suodatin ei ole vielä tullut. Taidan kerätä kaikki osat kasaan ja yhdellä kertaa asentaa kaikki.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:Ketä noita SL55 AMG:n Y-pipejä on autoonsa asentanut, niin tällaisen varaosan löysin netistä 1130900129 (with inlet tubes AND Y-Pipe). Lienee oikea osa?
Vakioon menee seuraavat:

A1130940103 (Y-putki)

Kumiletkut:

A1130942382
A1130942482

Toki näitä voi olla useallakin numerolla mutta nuo on omassa paikoillaan ja vakiokaasuläppä. Kun ottaa käteen tuon C32:en vakio Y-putken ja vertaa sitä isompaan niin huomaa todella miten paljon sitä on kuristettu.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

johani kirjoitti:Siihenhän on myynnissäkin "erikoistyökalu"

[ http://www.samstagsales.com/mercedes/mb602589014000.jpg ]
Ostinpa tämän työkalun ja ei se ainakaan meidän moottoreihin käy. Maksoi vielä 52euroa moinen pellin lärpäke
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Pansu kirjoitti: Ostinpa tämän työkalun ja ei se ainakaan meidän moottoreihin käy. Maksoi vielä 52euroa moinen pellin lärpäke
Onko sulla tietoa, mihin koneeseen se sun lärpäke käy? Onko siinä alkuperäistä osanumeroa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuossa linkissä näkyy osanumero: 602 589 01 4000. En tiedä mihin käy.

Mutta nyt on tehty sopiva työkalu tuohon ketjunvaihtoon jos joku kaipaa, omassa koneessa jo uusi ketju paikoillaan. Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti: Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
km?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Pansu kirjoitti:Tuossa linkissä näkyy osanumero: 602 589 01 4000. En tiedä mihin käy.

Mutta nyt on tehty sopiva työkalu tuohon ketjunvaihtoon jos joku kaipaa, omassa koneessa jo uusi ketju paikoillaan. Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
No sehän om602 diesel moottoriin sopiva.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti: Oli itselläkin entinen ketju venynyt ainakin 5-6mm.
km?
Jotain 180tkm taitaa olla mittarissa.

Huomasinpa sellaisenkin, että kompurarullan laakeri kahisee jo melkoisesti. Tämä se EC:n alumiinirulla ja olenhan minä ajanut tuolla jo jopa muutaman tonnin :eh: Mahtaakohan toi laakeri olla edes NSK, tai mikä lie halpis kun ei juuri mitään kestänyt..

Jokuhan kehui löytäneensä tuota laakeria Suomesta?
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Pansu kirjoitti:Tuossa linkissä näkyy osanumero: 602 589 01 4000. En tiedä mihin käy.
Olisin voinut lunastaa pois, mutta tarkistin WISsistä, niin ei ole käypänen M113-koneeseen.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Jukikyy kirjoitti: Ei tässä kauaa jaksa aikailla eli nyt on Pa-pumppu tilattu Walbro 255 Futurezilta sekä Fram pa-suodatin kaverin autokorjaamon kautta.
Nyt Walbro 255 polttoainepumppu ja Fram polttoainesuodatin vaihdettu. Aikaa meni yhteensä noin 4 tuntia (reilu 3 pumppuun ja vajaa 1 suodattimeen. Ei se pumppu ihan plug and play asennus ollut. Hankala saada pumppua pois tankista tai ainakin oli hankala, kun ei ole ennen tästä autosta pumppua irroittanut. Lyhykäisyydessään vaihto meni näin:

1. Apukuskin puolen takapenkin alta metalli kansi pois, kiinni kuudella pultilla.
2. Kierrettävä muovirengas kannen päältä pois, oli pirun piukassa.
3. Kansi nostamalla pois.
4. Liittimiä irti 3kpl ja pa-letku siirtopumpusta
5. Tankissa sisällä olevan "muoviämpärin" kansi pois ja pois tankista.
6. Muoviämpäri irti metallisesta peltilevystä, jossa kiinni siirtopumppu ja pois tankista.
7. Siirtopumppu pois tankista peltilevyn kanssa.

8. Uuden pumpun sovittaminen muoviämpärin kanteen (piti tehdä rosterista sovite ja letkukiristimellä kiinni).
9. Johdot poikki tankissa olevasta pa-pumpulle menevästä johtoparista ja pa-pumpun mukana tullut liitin kiinni johtoihin.
10. Peltilevy ja siirtopumppu takaisin tankkiin.
11. Muoviämpäri takaisin tankkiin.
12. Muoviämpärin kansi, jossa uusi pa-pumppu kiinni tankkiin
13. Kansi paikalle muoviämpäriin
14. Muoviämpäri kiinni peltilevyyn.
15. Liittimet 3 kpl kiinni.
16. Siirtopumpun letku kiinni muoviämpärin kanteen.
17. Uusi 8mm polttoaineletku kiinni pa.pumppuun ja linjastoon.
18. Kansi paikoilleen.
19. Muovirengas kierretään kiinni
20. Metallinen kansi paikoilleen.


Pa-suodatin on kuljettajan puolella takarenkaan etupuolella suojamuovien alla. Todella helppo vaihtaa. Peltiset letkunkiristimet irti 4 kpl ja suodatin irti. Uusi suodatin paikoilleen ja uusilla letkunkiristimillä kiinni.


Laitan myöhemmin asennuskuvia.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itse olen nostanut koko pumppuyksikön pois ja jättänyt sen pellin siirtopumppuineen tankkiin, eli en sitä ämpäriä pura siellä tankissa. Se peltihän ei ole kuin sellaisilla klipsuilla siinä kyljessä. Onnistuu varmaan helpommin purkaa tuo pumppu pois sieltä pöydällä. Ja pumpunhan voi melkein heittää pönttöön, ei se sieltä mihinkään karkaa, eikä sen tarvitse siitä ylhäältä tiivis olla, mulla oli kumiletkun pätkä pumpun ympärilla että pysyi vain suurin piirtein pystyssä(asennolla tosin ei ole mitään merkitystä)

Itse sorvailin tänään työkalut millä voi pakosarjan tiivisteet prässätä uudelleen käyttöön, niin tarvii joka kerta uusia ostaa jos joutuu purkuhommiin. Nyt on myös uusi jäähdytin keulassa ja juurikaan isompaa ei tuohon enää mahdu, ellei rälläköi todella radikaalisti puskuria.
Kenno on ns. single pass, mikä ehkä toimii paremmin tuon tehokkaan pumpun kanssa.

Kuva
Kuva
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Jukikyy kirjoitti:Laitan myöhemmin asennuskuvia.
Projektit kansiossa kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=30

Pansu kirjoitti:Itse olen nostanut koko pumppuyksikön pois ja jättänyt sen pellin siirtopumppuineen tankkiin, eli en sitä ämpäriä pura siellä tankissa. Se peltihän ei ole kuin sellaisilla klipsuilla siinä kyljessä. Onnistuu varmaan helpommin purkaa tuo pumppu pois sieltä pöydällä. Ja pumpunhan voi melkein heittää pönttöön, ei se sieltä mihinkään karkaa, eikä sen tarvitse siitä ylhäältä tiivis olla, mulla oli kumiletkun pätkä pumpun ympärilla että pysyi vain suurin piirtein pystyssä(asennolla tosin ei ole mitään merkitystä)
Mä en saanut sitä siirtopumppua pelteineen irti siitä muoviämpäristä, joten tästä syystä irrotin ensin sen ämpärin kannen. Mä duunasin tuon sovitteen siksi, että saan tuon Walbron imevän kohdan sinne ämpärin pohjalle, kuten alkuperäinenkin oli. Toi Walpro oli noin 30-40mm lyhempi kuin alkuperäinen, joten se ei olisi imenyt bensaa sieltä ämpärinpohjalta asti. En tiedä onko merkitystä, mutta näin tein.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Se pumppuhan imee sieltä pohjalta kun viskaa vain se sinne pöntön pohjalle, kuten sanoin ei se sieltä mihinkään karkaa ja säiliö on jatkuvasti pintaan saakka täynnä bensaa(myös bensanpaluu tulee siihen säiliöön) Mutta onhan se nätimpi kun hifistelee sen kiinnityksen :thumbup: itsellä oli juurikin tuo kumiletku siinä pumpun päällä jatkona jotta se istui siihen alkuperäiseen kumiin kannessa.
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Missäs tässä autossa on bensapumppu, kun pääsi aine loppumaan kesken ajon, laitoin tankkiin ainetta mutta käy huonosti. Ei ilmesty mitään vikakoodia ainakaan perus obd mittarilla. Sulake 4 ainakin ehjä. Käynnistyy siis mutta ei käy normaalisti.
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

HeikkiSa kirjoitti:Missäs tässä autossa on bensapumppu
Takapenkin penkin alla apukuskin puolella bensatankin sisällä. Katso linkistä

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=30
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Hallelujaa!! Näin eilen omalla kirkonkylällä täysin samanlaisen C32 AMG:n kuin oma eli värikoodi 189U, farkku, tutkat, kattoluukku jne. Morjestin kuskille, kun siirsin (noin 4km) juuri pestyä autoa työpaikan autopesupaikalta takaisin kotiin autotalliin. Kuski morjesti takaisin.

Pitää varmaan joku muu auto ostaa, ettei joka kurvissa tule samanlaista vastaan.

Niin ja ensi viikonloppuna pitäisi isompi välijäähdytin, tehokkaampi kiertovesipumppu ja kirkaslasiset sumarit asentaa, kunhan posti ne ensin kiikuttaa. Sit menee tämä projekti pariksi viikoksi jäihin loman ja uuden tulevan auton (Skoda Octavia RS Combi) osien asentelun takia.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lainaan tänne tuon Jukikyyn penkitys tuloksen vakiosta

Kuva

On näissä vähän surullisen paljon noi voimansiirron hävikit.. Tuon mukaan reilu 80hevosvoimaa katoaa matkalle :|
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:On näissä vähän surullisen paljon noi voimansiirron hävikit.. Tuon mukaan reilu 80hevosvoimaa katoaa matkalle :|
Jep. Se tomaatti vie paljon välistä. Pekka sanoi, että tämä on ensimmäinen yksilö, josta on vakiona penkitetty yli 250kW. Normaalisti pyörii siellä 240kW tienoilla. Mitä enemmän on ajettu sitä vähemmän on tehoa. Kertoi mm., että W211 E55AMG menetti tehoa 40hv 40tkm aikana.

Yli malkaisesti sanoi, että C32 mallista uupuu 20-30 hv ja E55 mallista 40-60hv ilmoitettuihin.

Tosiaan uusi softa koneelle tehdään 23.4 ja samalla tehdään uusi softa automaattilaatikolle. Laatikon vaihto nostetaan 6200rpm:stä noin 6550rpm:ään. Pekka ounasteli että tulevilla modeilla
- WalBro 255 polttoainepumppu
- Eurocharged rosterinen kompressorinpyörä 73.6mm->65mm
- Parempi välijäähdytin
- Tehokkaampi välijäähdyttimenpumppu Bosch (E55 AMG:n)
- Y-pipe (E55 AMG:n)

Saadaan noin 30-40kW lisää moottoritehoa.

Pekka tosiaan tiesi yhtä jos toista näistä kompura-ahdetuista Mersuista. Eli ammattimainen kuva jäi ko. hepusta.

Nyt pitäisi vkoloppuna vaihtaa tuo välijäähdytin ja pumppu sekä sumarit ja tod. näk. Y-pipe, jos aika riittää.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Vastaa Viestiin