STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Jaahas rupesi taas pelleilemään toi muxi. Ei mennyt W220:aan, mutta W164:seen sai yhteyttä. Eli samallalailla aloitti oireilun, kun ekalla kerralla. W220:ssa pääsi siis tähän vaiheeseen:
Pystyykö mitään päättelemään, siitä, että toi menee tuohon kohtaan saakka, vaikkei autossa ole edes virrat päällä ja tietokoneen näytöltä lukko menee oikeasta alareunasta kiinni. Ei kait sen noin pitäisi toimia, jos ei saa virtalukon kautta virtaa, vai olenko väärässä, en nyt tarkkaan ole seurannut miten se käyttäytyy normaalisti?
Pystyykö mitään päättelemään, siitä, että toi menee tuohon kohtaan saakka, vaikkei autossa ole edes virrat päällä ja tietokoneen näytöltä lukko menee oikeasta alareunasta kiinni. Ei kait sen noin pitäisi toimia, jos ei saa virtalukon kautta virtaa, vai olenko väärässä, en nyt tarkkaan ole seurannut miten se käyttäytyy normaalisti?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Lisäystä edelliseen epäselvään viestiin:
Normaalisti, jos autossa (PreFacelift W220) ei ole avainta käännetty, tulee muistaakseni tämä ilmoitus (E: ei tule tässä oli muksissa vikaa): Nyt tuota ei tule, olkoon autossa sytytysvirta päällä tai ei, vaan menee kohtaan: Jonka jälkeen pääsee normaaliin, "aloitusvalikkoon", jossa on pikatesti ym, mutta kun kokeilee yhteyttä johonkin laitteelle kysyy tätä: Tuohon vaikka syöttää alustanumeron, ei se saa yhteyttä laitteille. Vaan tulee ensimmäisen kuvan mukainen virheilmoitus.
Normaalisti, jos autossa (PreFacelift W220) ei ole avainta käännetty, tulee muistaakseni tämä ilmoitus (E: ei tule tässä oli muksissa vikaa): Nyt tuota ei tule, olkoon autossa sytytysvirta päällä tai ei, vaan menee kohtaan: Jonka jälkeen pääsee normaaliin, "aloitusvalikkoon", jossa on pikatesti ym, mutta kun kokeilee yhteyttä johonkin laitteelle kysyy tätä: Tuohon vaikka syöttää alustanumeron, ei se saa yhteyttä laitteille. Vaan tulee ensimmäisen kuvan mukainen virheilmoitus.
Viimeksi muokannut noroljan, Ti 22.09.2015 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Onko tuo muksi c3 jos on katso palaako siinä kyljessä se vihreä valo jos ei pala. Niin voi olla joku regulaattori kyrvähtänyt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Juu on C3. Valo palaa ja mittailin viimekerralla, että ainakin johonkin asti se KL15 virtakin menee, laitteen sisällä. Mittasin regutkin ja ulos tuli ihan sitä mitä pitikin. Toi 5V regu vaan kuumenee ihan törkeesti, siihen kun osuu sormi, niin polttaa oikein huolella. Etkös Arska ollut rakennellut jonkun lisäjäähyn, johonkin reguun, vai muistanko väärin?arska10 kirjoitti:Onko tuo muksi c3 jos on katso palaako siinä kyljessä se vihreä valo jos ei pala. Niin voi olla joku regulaattori kyrvähtänyt.
Itsetestikin näytti jotain sinnepäin, viimeksi se näytti noita voltteja miten sattuu, vaikka rupesikin toimimaan sen jälkeen. Vaikea on vika tutkia tälleen yksinkertaiselle ihmiselle

Koodi: Valitse kaikki
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 22.08.2015 15:11
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.1 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 11.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 8 (+), 27 (-)


Viimeksi muokannut noroljan, Su 23.08.2015 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joo tollaiset tein joskus nuo ruuvit on siinä protovaiheesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Paljonko muksi haukkaa virtaa (helpointa mitata sillä banaanikaapelilla virtaa syöttämällä)? Ei tuon kauheasti pitäisi henkilöautojännitteillä kuumentua. Se TIP-trankku sitten kuumenee eniten kun jännitteet nousee 24 volttiin ja yli.
Jäähdytyksessä oleellista olisi saada jäähdytyslevyille pinta-alaa. Massa vain hidastaa lämpenemistä. Pitkän päälle joka tapauksessa lämpö pitäisi johtaa purkista ulos kun se purkin "sisäilma" lämpenee nopeasti. Siksi alkuperäisessä PartD/C3 muksissa lämpö johdetaankin siihen muksin koteloon suoraan alumiiniprofiililla jolloin muksin ulkokuori toimii jäähdytyslevynä.
En kyllä usko että jäähdytyksen puute olisi tässä primääri syy ongelmiin.
En muista 220 korimallista mutta kyllä monilla muilla "DAS-autoilla" pääsee autoon kiinni vaikka virta-avain ei olisi virtalukossa ollenkaan. 906, 221, 211 jne. Kaikkia testejä ei pystyt tekemään eikä kaikkiin ohjainlaitteisiin pääse ellei kytke virtoja (DAS yleensä kertoo jos virrat tarvitaan). Voisko 220:n omistajat kommentoida, ne joilla testeri kunnossa (tai muisti parempi kuin minulla).
Jäähdytyksessä oleellista olisi saada jäähdytyslevyille pinta-alaa. Massa vain hidastaa lämpenemistä. Pitkän päälle joka tapauksessa lämpö pitäisi johtaa purkista ulos kun se purkin "sisäilma" lämpenee nopeasti. Siksi alkuperäisessä PartD/C3 muksissa lämpö johdetaankin siihen muksin koteloon suoraan alumiiniprofiililla jolloin muksin ulkokuori toimii jäähdytyslevynä.
En kyllä usko että jäähdytyksen puute olisi tässä primääri syy ongelmiin.
En muista 220 korimallista mutta kyllä monilla muilla "DAS-autoilla" pääsee autoon kiinni vaikka virta-avain ei olisi virtalukossa ollenkaan. 906, 221, 211 jne. Kaikkia testejä ei pystyt tekemään eikä kaikkiin ohjainlaitteisiin pääse ellei kytke virtoja (DAS yleensä kertoo jos virrat tarvitaan). Voisko 220:n omistajat kommentoida, ne joilla testeri kunnossa (tai muisti parempi kuin minulla).
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mäkin ruuvasin niihin kaikkiin sellaset pienet siilit kiinni, niissä kun ei mitään alunperin ollut. Ja mä muuten vaihdoin sen 8V regun 5 volttiseksi kun tuolloin oli foorumilla juttua 'vääristä' regulaattoriarvoista, hyvin on pelittänyt ...noroljan kirjoitti: Mittasin regutkin ja ulos tuli ihan sitä mitä pitikin. Toi 5V regu vaan kuumenee ihan törkeesti, siihen kun osuu sormi, niin polttaa oikein huolella. Etkös Arska ollut rakennellut jonkun lisäjäähyn, johonkin reguun, vai muistanko väärin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
DBFI kirjoitti:
En muista 220 korimallista mutta kyllä monilla muilla "DAS-autoilla" pääsee autoon kiinni vaikka virta-avain ei olisi virtalukossa ollenkaan. 906, 221, 211 jne. Kaikkia testejä ei pystyt tekemään eikä kaikkiin ohjainlaitteisiin pääse ellei kytke virtoja (DAS yleensä kertoo jos virrat tarvitaan). Voisko 220:n omistajat kommentoida, ne joilla testeri kunnossa (tai muisti parempi kuin minulla).
Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen? Omaa "DAS-autoa" käytän usein muksin tai softan testaukseen ja luen vaikkapa oviohjainlaitteen tiedot ilman että mukana on auton avaimia ollenkaan. Voin kyllä sen 211:nkin muistaa väärin, aika paljon aikaa siitä kun sellainen oli omassa tallissa (paljon aikaa suhteessa omaan muistiin).MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
No sellanen mielikuva mulla on että en pääse edes siihen vaiheeseen missä valitaan pikatesti tai ohjainlaitteet, jossei ole virta päällä... siitä on kauan kun olen unohtanut laittaa virrat päälle, enkä tosiaan edes muista kumpi (vai molemmat) mun autoista sen teki...DBFI kirjoitti:Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen? Omaa "DAS-autoa" käytän usein muksin tai softan testaukseen ja luen vaikkapa oviohjainlaitteen tiedot ilman että mukana on auton avaimia ollenkaan. Voin kyllä sen 211:nkin muistaa väärin, aika paljon aikaa siitä kun sellainen oli omassa tallissa (paljon aikaa suhteessa omaan muistiin).MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ainkin 2000 vuotisestaMiHe kirjoitti:No sellanen mielikuva mulla on että en pääse edes siihen vaiheeseen missä valitaan pikatesti tai ohjainlaitteet, jossei ole virta päällä... siitä on kauan kun olen unohtanut laittaa virrat päälle, enkä tosiaan edes muista kumpi (vai molemmat) mun autoista sen teki...DBFI kirjoitti:Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen? Omaa "DAS-autoa" käytän usein muksin tai softan testaukseen ja luen vaikkapa oviohjainlaitteen tiedot ilman että mukana on auton avaimia ollenkaan. Voin kyllä sen 211:nkin muistaa väärin, aika paljon aikaa siitä kun sellainen oli omassa tallissa (paljon aikaa suhteessa omaan muistiin).MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
220 niin saa tutkittua virtalukon/avaimen tiedot
kunhan seurailee"tarkistus polkua" minkä siitä herjasta antaa
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
En minäkään usko, että se vika tuosta jäähdytyksestä tulee, mutta tuntui vaan omaan sormeen vähän turhan kuumalta tuo 5V regu. Jonkun näköinen jäähy noissa kahdessa regussa on (musta huopa päällä):
Kuitenkin pääsin ilman virtoja (aluksi syötetty manuaalisesti VIN.) melkein käsiksi tuonne oviohjaimeen, eli ei pyytänyt virtojen kytkentää. Kuitenkin se päättyi tälläiseen virheeseen: Comandiin, kun kokeilin mennä, niin silloin sanoi, että "Kytke sytytysvirta", lopulta tämäkin kokeilu tosin päässtyi tuohon ylläolevaan virheeseen. Kaivoin esille vanhan tietokoneen AT Powerin, kait se täytyy rakentaa siitä virtalähde, että pääsee mittamaan virrankulutusta ym. Ei tarvi noilla akuilla leikkiä sisälllä
Eli en tiedä vielä paljon haukkaa virtaa muxi.
Eilen kokeilin taas kahteen W220:aan yhteyttä, ei onnistunut. Enkä nyt ole kyllä varma miten tuo virtojen kytkeminen virtalukosta vaikuttaa, kun ei toi toimi koko p*ska.Kuitenkin pääsin ilman virtoja (aluksi syötetty manuaalisesti VIN.) melkein käsiksi tuonne oviohjaimeen, eli ei pyytänyt virtojen kytkentää. Kuitenkin se päättyi tälläiseen virheeseen: Comandiin, kun kokeilin mennä, niin silloin sanoi, että "Kytke sytytysvirta", lopulta tämäkin kokeilu tosin päässtyi tuohon ylläolevaan virheeseen. Kaivoin esille vanhan tietokoneen AT Powerin, kait se täytyy rakentaa siitä virtalähde, että pääsee mittamaan virrankulutusta ym. Ei tarvi noilla akuilla leikkiä sisälllä

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Testasin pikaisesti tuon mun W210:n, muistin (sprintteriongelmasi ei ikävä kyllä tainnut johtua tästä) väärin; ilman sytytysvirtaa pääsee testivalikkoon asti mutta esim pikatesti ei onnistu ilman... en alkanut muita ohjainlaitteita kokeilemaan kun olet varmasti oikeassa... täytyy vielä kokeilla tuo W211 jossain vaiheessa jos laittaisin sen turvavyöpiipin takaisin nyt kun mahdollisesti tiedän mikä parametri sieltä vaihtuu sillä valmiilla piipinpoistoscriptillä...DBFI kirjoitti:Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen?MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
Kävin sitten vain tyhjäämässä ziljoona talvella tullutta alijännitekoodia

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Onko oheista virheilmoitusta ollut jollain Kiinan päästä tilatussa kovalevyssä, tai vaikka muualtakin.
"A Disk Read Error Occured. Press CTRL ALT DEL to restart"
Ja vielä jos on saanut sen elvytettyä toimimaan, niin se kiinnostaisi.
IBM T30 kyseessä.
"A Disk Read Error Occured. Press CTRL ALT DEL to restart"
Ja vielä jos on saanut sen elvytettyä toimimaan, niin se kiinnostaisi.
IBM T30 kyseessä.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tuo nyt ei sinänsä liity STARiin vaan on yleinen virheilmoitus jonka tietokoneen BIOS antaa kun ei saa bootattua kovalevyltä. Oletan siis, että tuo tulee heti ensimmäisenä kun koneen käynnistää?
Joko boottausjärjestys on väärä ja kone yrittää käynnistyä väärältä/olemattomalta asemalta tai sitten rauta on rikki, joko tietokone tai todennäköisimmin se kovalevy.
Joko boottausjärjestys on väärä ja kone yrittää käynnistyä väärältä/olemattomalta asemalta tai sitten rauta on rikki, joko tietokone tai todennäköisimmin se kovalevy.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tietokone toimii hyvin vanhalla kovalevyllä, sen puolesta asia ok. Bios päivitetty, joten tunnistaa isomman levyn kuin alkuperäinen.
Tämä tilattu STAR-levy vain ei aukea. Useamman kerran edestakaisin vaihtanut uutta ja vanhaa, joten ei myöskään asennusvika.
YV:llä voi viestiä jos jollain esiintynyt kyseinen vika ja toimivaksi eheyttänyt niin, että STAR tiedot säilyvät toimintakuntoisina.
Edit: Biosiin pääsee sittenkin se tieto oli virheellinen.
Alkuperäisen levyn tilalle laittanut, kelkkaa ei ole käytössä.
Tämä tilattu STAR-levy vain ei aukea. Useamman kerran edestakaisin vaihtanut uutta ja vanhaa, joten ei myöskään asennusvika.
YV:llä voi viestiä jos jollain esiintynyt kyseinen vika ja toimivaksi eheyttänyt niin, että STAR tiedot säilyvät toimintakuntoisina.
Edit: Biosiin pääsee sittenkin se tieto oli virheellinen.
Alkuperäisen levyn tilalle laittanut, kelkkaa ei ole käytössä.
Viimeksi muokannut 0000, Ti 25.08.2015 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koitatko sitä alkuperäisen levyn tilalle vai kelkkaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
vaikutais että yrittää A levyltä käynistyä eikä C0000 kirjoitti:Onko oheista virheilmoitusta ollut jollain Kiinan päästä tilatussa kovalevyssä, tai vaikka muualtakin.
"A Disk Read Error Occured. Press CTRL ALT DEL to restart"
Ja vielä jos on saanut sen elvytettyä toimimaan, niin se kiinnostaisi.
IBM T30 kyseessä.
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Moro! Osaisikohan joku auttaa. Tuli ostettua tuollainen w204 enkä saanut luettua vikamuistia starilla. Samalla laitteella olen värkännyt w211 ja w203 MB:tä ilman ongelmia. Nyt das kysyy jotain salasanaa ja xentry herjaa sisäistä vikaa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Siitä Xentry-virheestä pitäisi saada tarkempi tieto, muuten vastaus on yhtä tarkka (sille pitää tehdä joku korjaus).Veikko S kirjoitti:Moro! Osaisikohan joku auttaa. Tuli ostettua tuollainen w204 enkä saanut luettua vikamuistia starilla. Samalla laitteella olen värkännyt w211 ja w203 MB:tä ilman ongelmia. Nyt das kysyy jotain salasanaa ja xentry herjaa sisäistä vikaa.
Mikäs DAS/Xentry ohelmistoversio? Varmaan yksi niitä välivaiheen juttuja joissa 204 DAS:in puolella tuettuna mutta salasanan takana. Pienellä muutoksella pitäisi salasanakyselystä päästä eroon. Toinen vaihtoehto password laskuri, kömpelömpi vaan käyttää.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Eli ruutuun tuli, sisäinen virhe:(3.1)-3.70 ota ehdottomasti yhteyttästar help deskiin. Xentry software versio 11.0.9 . Das kun aukeaa niin diagnoositiedot versio 07/2012 (2012-06-21)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
olikohan avainta vaille kun tuon koodin antoiVeikko S kirjoitti:Eli ruutuun tuli, sisäinen virhe:(3.1)-3.70 ota ehdottomasti yhteyttästar help deskiin. Xentry software versio 11.0.9 . Das kun aukeaa niin diagnoositiedot versio 07/2012 (2012-06-21)
(senhän onneksi saa sieltä mistä on kaluston hankkinut)
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Pitäisi tulla "ei käyttöoikeutta" tai vastaava virhe toisella numerotunnuksella. Silti olisi hyvä aina saada tällainenkin taustatieto keskustelun pohjaksi ettei turhaan mietitä kaikkia vaihtoehtoja.FinlandMerceds kirjoitti:olikohan avainta vaille kun tuon koodin antoiVeikko S kirjoitti:Eli ruutuun tuli, sisäinen virhe:(3.1)-3.70 ota ehdottomasti yhteyttästar help deskiin. Xentry software versio 11.0.9 . Das kun aukeaa niin diagnoositiedot versio 07/2012 (2012-06-21)
(senhän onneksi saa sieltä mistä on kaluston hankkinut)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Vuonna 2006 hankittu star c3 ei saa yhteyttä autoon 2014 softalla. Voiko tuota muxia päivittää? Uudella muxilla toimii.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ei sitä C3:sta voi päivittää. Onko se uusi muksi myös C3? Mihin autoon sitä yhteyttä kokeilit? Toimiiko tuolla 2014-softalla minkään korimallin kanssa?Haraso kirjoitti:Vuonna 2006 hankittu star c3 ei saa yhteyttä autoon 2014 softalla. Voiko tuota muxia päivittää? Uudella muxilla toimii.
Muksi voi olla rikki, softa voi olla konffattu SDconnectille etc. etc.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Uusi muxi on myös c3 ja toimii 2014 softan kanssa kaikissa autoissa joissa kokeillut. Samalla softalla pyörittänyt myös sdconnectia.
Vanha muxi toimii hyvin 2006 softalla, tosin eri läppärissä.
Vanha muxi toimii hyvin 2006 softalla, tosin eri läppärissä.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koita muuttaa noita com portin asetuksia 9600 baud stopbit 1 Ja databit 8 josko toimisi. Tai katso siitä vanhasta softasta com 2 portin asetukset
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Vika löytyi. Kiitos dbfi:n arvailusta. 872 error tulee, kun koittaa das autoon. Xentryvehkeissä herjaa jännitteistä ym. Eli tuossa uudemmassa softassa vanha muksi on mustalistattuna. Mitenkähän tuon saisi helpoiten fixailtua?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Laitan tämän keskustelun toisaalta tänne, että pysyy vähän kasassa ongelmani:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7#p1104277" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä tossa itsetestissäkään nyt mitään ihmeellistä ole (auto käynnissä tehty). Tosin toisella kerralla sekin rupesi taas näyttämään ihan mitä sattuu, KL15 oli 0,03V. Ihme kiukuttelija tämä kyseinen muksi kyllä on
Muutin tuon COM2 portinkin nopeudeksi joskus 9600, mutta se näkyy itsetestissä aina vaan 19200. Tietokoneen laitehallinnasta siis sen muutin. Ei varmaan tähän ongelmaan liity, mutta kuitenkin.
Virrankulutustakin mittailin: työpöydällä se imasi virtaa "tyhjäkäynnillä" 0.19 - 0.21A ja itsetestin aikana enimmillään 0.33A.
PS. toinen halpis muksi tulossa kiinasta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7#p1104277" onclick="window.open(this.href);return false;
noroljan kirjoitti:nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.
Mittalinen eilen taas noita regulaattoreita ja ainakin mittaushetkellä toimivat. Näytin niille vähän kolvia kuitenkin varmuudeksi. Sitten kokeilu autoon ja ei herjannut enää DAS alijännitettä, mutta ei kyllä yhteyskään muodostunut (W220).arska10 kirjoitti:Yleensä joku niistä 3kpl regulaattoria kiukutelee
Koodi: Valitse kaikki
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 10.09.2015 18:49
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 14.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 14.1 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 9 (+), 26 (-)

Muutin tuon COM2 portinkin nopeudeksi joskus 9600, mutta se näkyy itsetestissä aina vaan 19200. Tietokoneen laitehallinnasta siis sen muutin. Ei varmaan tähän ongelmaan liity, mutta kuitenkin.
Virrankulutustakin mittailin: työpöydällä se imasi virtaa "tyhjäkäynnillä" 0.19 - 0.21A ja itsetestin aikana enimmillään 0.33A.
PS. toinen halpis muksi tulossa kiinasta

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Meni hermot tuon virtuaali vehkeen kanssa,joten tilasin kovon tuolle d630 elle,12.2014 ohjelmalla.Mutta nyt en ymmårrä mitään tuosta kun ei siinä oo kun xentry +xentry akt ja developed.ensimmäisiin ei pääse ollenkaa ja tossa viimisessä on key generaattori.utilites startkey centteriin ei pääse ,noissa tulee vaan englannin kielellä,että vaatii päivitystä tai jotain ettei pysty joku lukemaan?ossaako joku auttaa?