Tapellut tuon vajaalla toimivan ohjaustehostimen kanssa ja ajattelin laittaa tänne infoksi tehostimen tiivistesarjan: 000 460 47 80
Veholta kun kyselin jotain korjaussarjaa, niin uusi pumppu olisi ollut vain tarjolla. Mutta tuolla numerolla kun menee hakemaan ja sanoo haluavansa tuon osan, niin saat tiivisteet. Sisältää stefan ja o-renkaat pumpun sisään, maksaa ~20euroa.
Pansu kirjoitti: Tapellut tuon vajaalla toimivan ohjaustehostimen kanssa ja ajattelin laittaa tänne infoksi tehostimen tiivistesarjan: 000 460 47 80
Veholta kun kyselin jotain korjaussarjaa, niin uusi pumppu olisi ollut vain tarjolla. Mutta tuolla numerolla kun menee hakemaan ja sanoo haluavansa tuon osan, niin saat tiivisteet. Sisältää stefan ja o-renkaat pumpun sisään, maksaa ~20euroa.
Mitenkäs tuo oireili? Itsellä mennyt W211:stä pari kertaa ohjaustehostimen letku rikki ja viimesen vaihdon jälkeen toimi pari viikkoa ja alkoi oireilemaan, välillä jäykkä ja kaasu auttaa. Toisinaan taas se on tasasesti jäykempi. Nyt toisaalta meni moniurahihna poikki niin katsotaan onko sillä osuutta asiaan, oli ilmeisesti sotkeentunut siitä öljystä ja vähän dieselistäkin..
En tiedä onko näissä samanlainen ohjaus, minulla parametri..
Pansu kirjoitti: Tapellut tuon vajaalla toimivan ohjaustehostimen kanssa ja ajattelin laittaa tänne infoksi tehostimen tiivistesarjan: 000 460 47 80
Mitenkäs tuo oireili? Itsellä mennyt W211:stä pari kertaa ohjaustehostimen letku rikki ja viimesen vaihdon jälkeen toimi pari viikkoa ja alkoi oireilemaan, välillä jäykkä ja kaasu auttaa. Toisinaan taas se on tasasesti jäykempi. Nyt toisaalta meni moniurahihna poikki niin katsotaan onko sillä osuutta asiaan, oli ilmeisesti sotkeentunut siitä öljystä ja vähän dieselistäkin..
En tiedä onko näissä samanlainen ohjaus, minulla parametri..
Parametri minullakin ja vaivana tahmaisuus. Ajattelin sitten kurkata tuon pumpun ja samalla uusin tiivisteet. Jos painepuolen letkut räjähtelee, niin liekkö se kehittää liikaa painetta(?), siellä pumpun sisällä on ilmeisesti joku ylipaineventtiili, missä ainakin minulla oli hieman roskaa.
Useimmin kai tuo stefa käy vuotamaan öljyjä ulos ja Veholta myydään sitten uusi pumppu vaikka tuon stefan voi vaihtaa.
Motorbitin Pekka vilkaisi nyt noita minun softia ja totesi että ecun softa on tehty päin per...ja ilmeisesti tekijä ei ole tiennyt mitä tekee, kun oli jotain ihmeellisiä muutoksia. Vaihteistosoftassa ei kuulema ole väännönrajoitinta nostettu, vaikka Jerry näin väitti(ilmankos se ei osannut mitään sanoa mihin ne on nostettu). Eli jos Pekkaan on uskomista, niin silkkaa kusetusta ja paskaa koko EC:n softat.
Yllätys yllätys ettei Jerryltä ole paljon vastausta kuulunut. Älkää nyt sitten enää vahingossa rahojanne tuonne kuskatko ja tukeko tuollaista lafkaa.
Pansu kirjoitti:Parametri minullakin ja vaivana tahmaisuus. Ajattelin sitten kurkata tuon pumpun ja samalla uusin tiivisteet. Jos painepuolen letkut räjähtelee, niin liekkö se kehittää liikaa painetta(?), siellä pumpun sisällä on ilmeisesti joku ylipaineventtiili, missä ainakin minulla oli hieman roskaa.
Useimmin kai tuo stefa käy vuotamaan öljyjä ulos ja Veholta myydään sitten uusi pumppu vaikka tuon stefan voi vaihtaa.
Pitääpä pistää korvan taa tuo ja kattoa kuinka tuo pelaa kunhan saan auton takasin hihnan vaihdosta.
Laitoin EC:lle vähän tiukempaa palautetta, niin jopas kumma kun tuli heti vastaus. Kuulema loppuu vastailu jos...no kumma homma ettei mitään vastata ennen kuin joutuu laittamaan tiukempaa tekstiä saadakseen jotain Tässä oli kuitenkin viikko aikaa vastata vaikka että asiaa tutkitaan kun joudetaan, niin tietäisi viestien menneen edes perille, mutta ei mitään.
Noh katsotaan tuleeko tästä mitään.
Pansu kirjoitti:Motorbitin Pekka vilkaisi nyt noita minun softia ja totesi että ecun softa on tehty päin per...ja ilmeisesti tekijä ei ole tiennyt mitä tekee, kun oli jotain ihmeellisiä muutoksia. Vaihteistosoftassa ei kuulema ole väännönrajoitinta nostettu, vaikka Jerry näin väitti(ilmankos se ei osannut mitään sanoa mihin ne on nostettu). Eli jos Pekkaan on uskomista, niin silkkaa kusetusta ja paskaa koko EC:n softat.
Yllätys yllätys ettei Jerryltä ole paljon vastausta kuulunut. Älkää nyt sitten enää vahingossa rahojanne tuonne kuskatko ja tukeko tuollaista lafkaa.
Mistä ihmeestä tuollainen firma sitten oikein saa maineensa "parhaana softa tekijänä"? Mbworldissa mistään muusta firmasta puhuttukaan kuin tuosta silloin kun itelle auto tuli.
Tuosta TCU:sta sen verran tiesin, että softa ei ollut alunperinkään heidän tekemänsä ja ihan vain tuurilla sitä ostosoftaa heittivät asiakkaille. Lieköhän sama ollut noiden ECU softien kanssakin.
Pansu kirjoitti:Motorbitin Pekka vilkaisi nyt noita minun softia ja totesi että ecun softa on tehty päin per...ja ilmeisesti tekijä ei ole tiennyt mitä tekee, kun oli jotain ihmeellisiä muutoksia. Vaihteistosoftassa ei kuulema ole väännönrajoitinta nostettu, vaikka Jerry näin väitti(ilmankos se ei osannut mitään sanoa mihin ne on nostettu). Eli jos Pekkaan on uskomista, niin silkkaa kusetusta ja paskaa koko EC:n softat.
Mistä ihmeestä tuollainen firma sitten oikein saa maineensa "parhaana softa tekijänä"? Mbworldissa mistään muusta firmasta puhuttukaan kuin tuosta silloin kun itelle auto tuli.
Tuosta TCU:sta sen verran tiesin, että softa ei ollut alunperinkään heidän tekemänsä ja ihan vain tuurilla sitä ostosoftaa heittivät asiakkaille. Lieköhän sama ollut noiden ECU softien kanssakin.
Niin paha sanoa 100% varmuudella kuka on oikeassa. Nyt sain olevinaan vakio TCU filun ja uuden muokatun filun ja sanoi että näytäpäs näitä sille sun expertille. Muutenkin käski hänen pitää päivätyönsä ja ihmetteli miksei hän muokkaa filuja minulle kun kerran on niin tietäväinen Laitoin filut Pekalle menemään että mitä se on niistä nyt mieltä.
Ja seoksien ei pitäisi olla laihalla, kuulema minulla bensan saannissa ongelma. Täytynee nyt varmuuden vuoksi tutkia josko paineet rasituksessa romahtaa, mitä kyllä epäilen, ellei tuo suodatin ole niin paska että virtaus romahtaa. Tuskin nyt kuitenkaan 400lph Walbro kyykkää. Ihmetyttää kyllä kun sillä kapulalla pystyn rikastamaan seosta, että ei kai sekään auttaisi jos bensaa ei tule. Sain kuitenkin vielä jonkun muokatun filun, että kokeillaan, tutkitaan ja hutkitaan.
Jotenkin tulee mieleen viestit mitä Jerryltä itekin sain. Kolmannen filun kanssa vieläkin laihalla ja uusi suodatin, Walbron isompi pumppu ja bensapainemittari näyttää kokoajan järkähtämättä samaa lukemaa.
Minä sen nyt sanon, että jos joku on ostamassa EC:ltä ohjelmaa niin älkää ostako, ennen kuin lisätietoa saadaan.
Oliko amgenterillä parametriohjaus omassa? (kaikissahan tätä ei ole) Tai jollain muulla kenellä on tuo EC:n TCU ohjelma? Heitin tuossa vakio boxin kiinni ja tuntui kuin ohjaus olisi parantunut, liekkö tuon TCU:n kautta menee nopeustieto ESP:lle ja tuon virisoftan kautta tuo ohjaus ei osaakaan toimia Täytynee huomenna koittaa mittailla tuon venttiilin ohjausjohdosta että tuleeko eri arvoja tuolla vakio TCU:lla.
Nyt on myös tuon vakio softan väännönrajoitinta muutettu ja pikaisella kokeilulla ei tuota monttua AFR käppyrään tule. Toisaalta tiet oli märkänä niin ei oikein kunnolla päässyt testaamaan ilman riskiä että mersu makaa katollaan pellolla Täytyy toivoa että huomenna olis taas kuivaa..
Pansu kirjoitti:Onpa muuten taas herkkä ajaa tuolla vakio softalla, kun pienellä kaasun liikkeellä vaihtaa pienempää ja ei tarvii houkutella vaihtoa
Ootko tähän asti ajanut tuolla viri-tculla? Ei mulla kestänyt hermo sillä ajaa. Kaasupoljin alkoi kiiltämään vaikkei alumiinia olekaan, sen verran sitä piti painella tuolla virillä.
Pansu kirjoitti:Onpa muuten taas herkkä ajaa tuolla vakio softalla, kun pienellä kaasun liikkeellä vaihtaa pienempää ja ei tarvii houkutella vaihtoa
Ootko tähän asti ajanut tuolla viri-tculla? Ei mulla kestänyt hermo sillä ajaa. Kaasupoljin alkoi kiiltämään vaikkei alumiinia olekaan, sen verran sitä piti painella tuolla virillä.
Joo tuolla nilkutin talven Voi olla ettei tuu enää takas, varsinkaan jos noi rajoitin ongelmat sun muut ohjausvaivat johtuu tuosta.
Joo tuolla nilkutin talven Voi olla ettei tuu enää takas, varsinkaan jos noi rajoitin ongelmat sun muut ohjausvaivat johtuu tuosta.
Ainakin muissa nopeus tietoa tulee ja menne laatikolata esp:le ja toisin päin,
ohjelma hommissa on "kohtalinen" ero jakeleeko vaan jostain halvimmalla hommattuja ohjelmia vai onko itse alkutuottaja,
ja käyttäkö siihen tekemisen jotain valmiita ajureita tms mitkä on joku muu rakennelut omiin tarpeisiinsa
(muutetavaksi halluttu juttu sen ulkopuolella niin ei onnistu...)
Kunhan juttu on selvä niin laitaakka vähän juttua
Mbworldin ja muille "jumalaa ylempänä"
oleville ulkomaan palstoille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Nyt löytyi ainakin yksi kohde mistä voisi koittaa lisäheppoja saada.. Mittasin pakoputkiston paineet ja kierroksella&ahdoilla oli painetta putkessa ainakin 0.7bar. Olen jo pitkään miettinyt tuon putkiston riittävyyttä, kun tuo loppupätkä on 70millistä ja ennen takavaimenninta se haarautuu kahteen pienempään pilliin ja ulostulossakin on kaksi pientä reikää. Täytyy nyt alkuun kokeilla ohittaa tuo takavaimennin läpällä tuosta ensimmäisen vaimentimen jälkeen ja mittailla paineet uudelleen. Luulisi tuon nyt jotain vaikuttavan kun noinkin paljon vastapainetta putkesta löytyy
Ei kukaan ois kiinnostunut ostamaan Supersprintin cat-back putkistoa? Tuo on varmasti ihan hyvä vähän miedommin viritettyyn laitteeseen, niin ei olis tarvinnut tätä raiskata vaan tekisin sitten kokonaan uuden putkiston.
Tähän kuuluu siis seuraavat osat:
Tuo käy suoraan vakio putken tilalle, rosteria ja hintaa uudella näyttää nyt olevan 1270euroa+rahti josta voisin sitten jokusen satasen tinkiä, joten laitetaan HP. tasan 1000€
Olisi tarkoitus nyt viikonloppuna vaihtaa tuo 65mm rosterinen Eurochargedin kompressorinrulla sekä uusi MB:n moniurahihna. Onko rullaa vaihtaneilla jotain vinkkejä, vai meneekö tällä ohjeella?
Se rullan vaihto on tosi helppo juttu, mutta millähän sitä kannattaa pitää lukittuna kun kiristää sen pultin? Itse laitoin akkutoimisella mutterivääntimellä vaan.
Jukikyy kirjoitti:Olisi tarkoitus nyt viikonloppuna vaihtaa tuo 65mm rosterinen Eurochargedin kompressorinrulla sekä uusi MB:n moniurahihna. Onko rullaa vaihtaneilla jotain vinkkejä, vai meneekö tällä ohjeella?
Jos noita "shimmi" levyjä tarvitaan, niin mikä mahtaa olla sen keskireijän halkaisija?
Menee ihan noilla ohjeilla. Ite olen pitänyt kuormaliinalla siitä kytkimestä kiinni kun olen vaihtanut eri rullia. Shimmit on 32 millisiä, eli sen akselin kokoinen pitää reikä olla. Mulla on noita prikkoja pussillinen (taisi olla paksuuksia 3 ja 5). Rakotulkkihan siinä on hyvä olla kun sitä välystä mittailee.
amgenter kirjoitti:
Menee ihan noilla ohjeilla. Ite olen pitänyt kuormaliinalla siitä kytkimestä kiinni kun olen vaihtanut eri rullia. Shimmit on 32 millisiä, eli sen akselin kokoinen pitää reikä olla. Mulla on noita prikkoja pussillinen (taisi olla paksuuksia 3 ja 5). Rakotulkkihan siinä on hyvä olla kun sitä välystä mittailee.
Mä tilasin ja äsken noita shimmilevyjä 25kpl 0,3mm ja 25kpl 0,5mm (sisäreikä 32mm ja ulkohalkaisija 45mm). Eli multa saa kirjeitse shimmilevyjä jos joku tarvitsee.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Nyt on rulla vaihdettu. Samalla vaihdoin moniurahihnan sekä moottoriöljyt ja suodattimen. Toi rullan vaihto oli helppo homma. Aikaa meni noin 15min. Shimmilevyjä tarvitsin 3 kpl 0,5mm paksuisia.
Kävin koeajotkin jo ottamassa. Pari vetoa tein ja tuli sinne jo pelkällä rullan vaihdolla jotain lisää, kun ykkösellä luistonestovalo vilkkuu koko ykkösen. Ennen ei vilkahtanut yhtään, kun lähti ryömintänopeudesta liikkeelle.
Ens ke saadaan säädöt ja dynolappu. Villiveikkaus on noin 390hv ja 490Nm.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014