Valitusosoite on verotuspäätöksessä.tony kirjoitti:hpl kirjoitti:Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009
Veroprosentti määritetään ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Tulli soveltaa veroprosenttina alinta ajoneuvon hiilidioksidipäästön mukaan määräytyvää veroprosenttia, jolla samanlaista uutena tai käytettynä maahan tuotua ajoneuvoa on verotettu.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 2_2007.pdf
Eikös tuossa välissä maksettu alv vielä päälle ja 1.4 2009 alkaen alv jäi pois ja autoveroprosentti nousi.
joten tuon perusteella veroprosentti olisi 18,7%
Valittaa kannattaa koska joka tapauksessa rahaa tulossa takaisin
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Selvä, kokeillaan. Onko jotain ns valmiskaavakkeita, vai tehdäänkö vain vapaamuotoinen valitus ja minne ? Sori tyhmät kysymykset, mutta varmasti moni tehny ja tietää paremmin, niin ei tartte tonkia nettiä läpi. Kiitos.
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Autoverotuksen oikaisuvaatimus
Autoverotuspäätös asianumero: _____________________________________________
tai
Ajoneuvon valmistenumero (VIN):____________________________________________
Vaadin autoverotuksen oikaisua siten, että autoveroprosenttina käytetään auton ensirekisteröintipäivän
mukaista autoveroprosenttia, mikäli tämä on alempi kuin autoverotuspäätöksessä käytetty
autoveroprosentti.
Vaadin lisäksi liikaa kannetun autoveron palauttamista korkoineen korkolain mukaan.
Perustelut oikaisuvaatimukselle
Korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisu 19.12.2014, KHO
182.
Muutoksenhakijan tiedot
Nimi:_____________________________________________________________________
Kotipaikka:________________________________________________________________
Osoite:___________________________________________________________________
Puhelin:__________________________________________________________________
Sähköposti:______________________________@________________________________
Pankkitili IBAN:_____________________________________________________________
Pankkitili BIC:_______________________________________________________________
Paikka, päivämäärä ja allekirjoitus
Autoverotuspäätös asianumero: _____________________________________________
tai
Ajoneuvon valmistenumero (VIN):____________________________________________
Vaadin autoverotuksen oikaisua siten, että autoveroprosenttina käytetään auton ensirekisteröintipäivän
mukaista autoveroprosenttia, mikäli tämä on alempi kuin autoverotuspäätöksessä käytetty
autoveroprosentti.
Vaadin lisäksi liikaa kannetun autoveron palauttamista korkoineen korkolain mukaan.
Perustelut oikaisuvaatimukselle
Korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisu 19.12.2014, KHO
Muutoksenhakijan tiedot
Nimi:_____________________________________________________________________
Kotipaikka:________________________________________________________________
Osoite:___________________________________________________________________
Puhelin:__________________________________________________________________
Sähköposti:______________________________@________________________________
Pankkitili IBAN:_____________________________________________________________
Pankkitili BIC:_______________________________________________________________
Paikka, päivämäärä ja allekirjoitus
C207 rouvalla, Fordilla mä itte 

Re: Tarinointia tuontiautoista
Valitus tehty. Onko tietoa millanen käsittelyaika ? 

S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämän samaisen threadin edelliseltä sivulta:tony kirjoitti:Valitus tehty. Onko tietoa millanen käsittelyaika ?
12.09.2014 verotettu auto
03.02.2015 valitus kirjattu
22.12.2015 kirje Tullilta päätöksestä
03.01.2015 maksupäivä tilille
Eli valituksesta maksuun 11 kuukautta selvässä asiassa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tullin sivutkin on hyvä tietolähde:
Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.
Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.
Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tarinointia tuontiautoista
noroljan kirjoitti:Tullin sivutkin on hyvä tietolähde:
Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.
Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko joku jo tehnyt valitusta viime vuoden oikaisupyyntöön?
Eikös laki taas jo muuttunut kun vuosi vaihtui?

Re: Tarinointia tuontiautoista
Tällainen C200 CDI tuli hankittua eilen:
052 AEJ 11/2
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
221A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
3P2 DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL THERMOTRONIC
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
802 MODEL YEAR 2012
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH GREAT CAPACITY - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G996 TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NF5 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R95 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. MIXED TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Lähden 5.2. noutamaan Stuttgartista.
052 AEJ 11/2
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
221A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
3P2 DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL THERMOTRONIC
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
802 MODEL YEAR 2012
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH GREAT CAPACITY - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G996 TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NF5 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R95 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. MIXED TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Lähden 5.2. noutamaan Stuttgartista.
Re: Tarinointia tuontiautoista
tn62634 kirjoitti:Tällainen C200 CDI tuli hankittua eilen:
2U1 RADIATOR SHUTTER
Millainen systeemi tuo on?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Re: Tarinointia tuontiautoista
Aina kannattaa.BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri

Yleensä aina enemmän varusteita kuin suomiautossa. Eikä ole nähnyt suolattuja teitä.
Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin. Varsinkin jos tulee Tukholmaan asti ajamalla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko siellä jonkun sortin kaihdin syylarin takana? Tuo taitaa olla kaikissa.taky kirjoitti:Millainen systeemi tuo on?tn62634 kirjoitti:Tällainen C200 CDI tuli hankittua eilen:
2U1 RADIATOR SHUTTER
Re: Tarinointia tuontiautoista
Verotettuna vai ei? Jos hintahaitari on loppusumma Suomen kilvissä, pidän hieman kyseenalaisena kannattavuutta.BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Re: Tarinointia tuontiautoista
siis ilman veroatn62634 kirjoitti:Verotettuna vai ei? Jos hintahaitari on loppusumma Suomen kilvissä, pidän hieman kyseenalaisena kannattavuutta.BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Re: Tarinointia tuontiautoista
No voi kannattaa, jos sopivan ostettavan löytää. 

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tietenkin kannattaa jos tarvii itse tai joku kaveri autoa,mutta jos myyntiä meinaat niin hyvin pitää osata ostaa jos trokareilta omansa saat pois,on sillä alalla yrittäjiä. Itse ostan aina Saksasta tai Hollannista mutta autot tulee käyttöön ja tarpeeksi kallista kuitenkin.Mutta sieltä löytyy vähänajettuja vanhempiakin autoja ja samat takuut kuin täältä uudella.BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kaikesta muusta samaa mieltä, paitsi tästä. No, Saksassa voi olla jännää jos pääsee ajamaan kovaa (harvoin pääsee), mutta Tanska ja Ruotsi on niin kaukana jännästä kuin vaan voi olla.Jartza77 kirjoitti: Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joka kertahan siellä kahtasataa pääsee ajamaan, jos auto vaan kulkee. 
Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä ja Rodbyn satama kiinni ja sinne 10 km jono sekä Iso-Beltin silta suljettu. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä.

Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä ja Rodbyn satama kiinni ja sinne 10 km jono sekä Iso-Beltin silta suljettu. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä.

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei kai tuosta ole kuin kuukausi kun Berliinistä pohjoiseen räppäs kuvan 140 vauhdissa, että on siellä noita 120 rajoituksiakin, onneksi ei ole tullut lappua kun huomasivat että poromiehiä perkele.tn62634 kirjoitti:Joka kertahan siellä kahtasataa pääsee ajamaan, jos auto vaan kulkee.
Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Pari vuotta sitten räppäs Kasselin mäessä kuvan. 40kmh ylinopeus. Sakko ja kuva tuli postissa. Kokonaista 20e sakkoa.jussilampi kirjoitti:Ei kai tuosta ole kuin kuukausi kun Berliinistä pohjoiseen räppäs kuvan 140 vauhdissa, että on siellä noita 120 rajoituksiakin, onneksi ei ole tullut lappua kun huomasivat että poromiehiä perkele.tn62634 kirjoitti:Joka kertahan siellä kahtasataa pääsee ajamaan, jos auto vaan kulkee.
Marraskuussa 2010 oli kyllä tosi jännää tulla kotiin Ruotsin halki kesärenkailla, kun lunta pyrytti yöllä Helsingborgista Jönköpingiin. Samoin pari vuotta sitten Tukholmasta Tanskaan joulun alla, kun oli joku myrsky päällä ja rekkoja ja autoja hangessa ojassa E4-tiellä. Kyllä se ihan jännä reissu välillä on, mutten kaipaa elämääni ihan noin paljoa jännitystä.

Re: Tarinointia tuontiautoista
Jokunen vuosi sitten Kotkanpesän lähistöllä jossain taajamassa 60km/h alueella 65km/h kameraan.Jartza77 kirjoitti: Pari vuotta sitten räppäs Kasselin mäessä kuvan. 40kmh ylinopeus. Sakko ja kuva tuli postissa. Kokonaista 20e sakkoa.
Lappu tuli vuokra-autolla ajosta parin viikon päästä, muistaakseni pari kymppiä sekin oli.
Ihan inhimillistä täkäläisiin maksuihin verrattuna.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Taitaa olla toisinpäin. vetokoukku on harvinaisuus, saatika moottorilämmitin jotka suomiautosta usein löytyy. Ilmastointi ja vakkari on nykyään miltei joka autossa.Jartza77 kirjoitti:BHN kirjoitti:
Yleensä aina enemmän varusteita kuin suomiautossa. Eikä ole nähnyt suolattuja teitä.
Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin. Varsinkin jos tulee Tukholmaan asti ajamalla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei taida. Ainakin suht tuoreissa jos etsii oikeasti hyvin varusteltua, niin Suomesta on ihan turha etsiä. Saksastakin joutuu hakemaan, mutta lopulta löytyy. Ja puhun nyt käsivarren mittaisesta varustelistasta, enkä ilmastoinnista ja vakkarista.BHN kirjoitti:Taitaa olla toisinpäin. vetokoukku on harvinaisuus, saatika moottorilämmitin jotka suomiautosta usein löytyy. Ilmastointi ja vakkari on nykyään miltei joka autossa.Jartza77 kirjoitti:BHN kirjoitti:
Yleensä aina enemmän varusteita kuin suomiautossa. Eikä ole nähnyt suolattuja teitä.
Ja onhan se jännä reissu ajaa kotiin. Varsinkin jos tulee Tukholmaan asti ajamalla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itsellä on ollut C-sarjalaisessa moottorinlämmitin kaukokäytöllä, vetokoukku, lasikatto, Distronic, AMG-paketti, Fahrdynamik-paketti ym., mutta ei niitä joka autossa todellakaan ole. Huippuvarusteet ovat Saksassakin harvoissa ja Suomessa niitä löytyy lähinnä tuontiautoista.
Tuossa ylläolevassa uudessa autossanikin on suht. hyvät varusteet mielestäni C200 CDI:ksi, mutta moottorinlämmitin puuttuu.
Tuossa ylläolevassa uudessa autossanikin on suht. hyvät varusteet mielestäni C200 CDI:ksi, mutta moottorinlämmitin puuttuu.
Re: Tarinointia tuontiautoista
tn62634 kirjoitti:Itsellä on ollut C-sarjalaisessa moottorinlämmitin kaukokäytöllä, vetokoukku, lasikatto, Distronic, AMG-paketti, Fahrdynamik-paketti ym., mutta ei niitä joka autossa todellakaan ole. Huippuvarusteet ovat Saksassakin harvoissa ja Suomessa niitä löytyy lähinnä tuontiautoista.
Tuossa ylläolevassa uudessa autossanikin on suht. hyvät varusteet mielestäni C200 CDI:ksi, mutta moottorinlämmitin puuttuu.
Aika monessa Suomi mersussa on manuaali laatikko.
Harvemmin löytyy Saksasta manuaaleja. On toki niitäkin. Mutta ne onkin halvimmasta päästä.
Jos samaan yksilöön haluaa comandin, distronicin, kaukosäätöisen webaston ja hierovat penkit.
Saa alkaa tosissaan etsimään.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämä kiinnostaisi itseänikin.Jartza77 kirjoitti:noroljan kirjoitti:Tullin sivutkin on hyvä tietolähde:
Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.
Tiedotamme jatkossakin verkkosivuillamme käsittelyaikojen etenemisestä ja mahdollisista muutoksista. (12.1.2016)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko joku jo tehnyt valitusta viime vuoden oikaisupyyntöön?
Eikös laki taas jo muuttunut kun vuosi vaihtui?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mitä valitettavaa taas on?
Re: Tarinointia tuontiautoista
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;tn62634 kirjoitti:Mitä valitettavaa taas on?
Liekkö sitten muuttaa enää asiaa omalta kohdaltani, C200K vm. 2008.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009
Veroprosentti määritetään ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Tulli soveltaa veroprosenttina alinta ajoneuvon hiilidioksidipäästön mukaan määräytyvää veroprosenttia, jolla samanlaista uutena tai käytettynä maahan tuotua ajoneuvoa on verotettu.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 2_2007.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuossa välissä maksettu alv vielä päälle ja 1.4 2009 alkaen alv jäi pois ja autoveroprosentti nousi.
joten tuon perusteella veroprosentti olisi 18,7%
Ymmärtääkseni nyt muuttunut tulkinta vaikuttaa juurikin tuonikäisiin autoihin, toki että valitusaika ei ole mennyt umpeenLiekkö sitten muuttaa enää asiaa omalta kohdaltani, C200K vm. 2008.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte 

Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämä uusin käänne tarkoittaa sitä , että tullin pitää verottaa auto alimman veroprosentin mukaan mitä ed.mallisarjassa on aikoinaan käytetty .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.