c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Varmaan PIDit, joissa "Oxygen sensor voltage".

Tuolla täydellisempi lista: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs

Edit:

Jos niitä antureita otat putkistosta irti niin laita jotain ainetta vaikuttamaan kierteisiin ennen alat vääntämään. Ovat aika ohkaisella kierteellä. Tosin reiän voi kierteiden rikkomisen jälkeen hoonata kierrevapaaksi ja täpätä anturit kiinni hitsillä. :lol:

Tuossa jotain esimerkkiä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=158122
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

amgenter kirjoitti:
HeikkiSa kirjoitti:Mitäs seuraavaksi, kun tällasta koodia pukkaa: p0432 main catalyst below threshold bank 2 sekä p0422 main catalyst below threshold bank 1.

Ilmeisesti katalysaattoreihin, mutta voiko molemmat hajota samanaikaisesti? Mites nuo sensorit, onko hankala paikantaa?
Eikös tuo testaaminen onnistu ihan ODB-liittimen kautta halpisvehkeellä. Etummaisen anturin jännitteen pitää heilua helevetisti edes takas kun säätää seosta ja toisen pysyä paikoillaan siinä 0,5 voltin kohdilla kun se vain chillailee ja kattelee, että onko kaikki ok.

Infralämpömittarilla tutkailu myös onnistuu. Ennen kattia lämpötilan pitää olla huomattavasti alempi kuin katin jälkeen.
Kaikki neljä lukemaa heiluivat n. 0,1 - 0,9 voltin välillä, ilmeisesti etummaiset sensorit näyttivät jonkin prosenttiluvun, ilmeisesti sitä happea, mutta jälkimmäisissä oli N/A.
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Kyllä nuo lukemat viittaisi siihen, että katit ei toimi. Voltteja niistä kaikista tulee ja tosiaan takimmaisten pitäisi olla huomattavasti stabiilimmat kuin etummaisten.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kaikki ketkä tuskaili sen EC:n TCU ohjelman kanssa, niin tarkistakaapas Starilla onko perävälitys koodattu oikein. Käsittääkseni oikean koodin pitäisi olla AH04 ja minulla ainakin tuo oli jotain muuta. Tuossa on vielä toinen kohta mitä selvittelen, mutta pelkästään tuo välitys oikein laittamalla käytös parani, ei jurraa enää vitosella viidenkympin vauhdissa :thumbup:

SCN kodierung PKW = AH04 (pitäisi olla 3.07 meidän perävälitys)

SCN kodierung NFZ, tämän merkitys on vielä arvoitus minulle, kuitenkin itsellä se on tyhjänä ja luulisi että jotain siinäkin tulisi olla :think:
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

amgenter kirjoitti:Kyllä nuo lukemat viittaisi siihen, että katit ei toimi. Voltteja niistä kaikista tulee ja tosiaan takimmaisten pitäisi olla huomattavasti stabiilimmat kuin etummaisten.
Mitäs toimenpiteitä tuo vaatii jos katit sitten rykäsee pois ja putkea tilalle? Vaikuttaako käyntiin? Entäpä sitten nuo sensorit, mihin ne piilotetaan?
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

HeikkiSa kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Kyllä nuo lukemat viittaisi siihen, että katit ei toimi. Voltteja niistä kaikista tulee ja tosiaan takimmaisten pitäisi olla huomattavasti stabiilimmat kuin etummaisten.
Mitäs toimenpiteitä tuo vaatii jos katit sitten rykäsee pois ja putkea tilalle? Vaikuttaako käyntiin? Entäpä sitten nuo sensorit, mihin ne piilotetaan?
Ei mitään vaikutusta auton toimintaan. Ensimmäiset anturit ei välitä siitä onko katteja vai ei. Ne säätää siltikin seosta. Toiset valittaa tuota samaa koodia mutta ei vaikuta muuten mihinkään (ne valvoo vain sitä, että katit toimii). Äänet paranevat kattien poiston jälkeen ja päästöistä ei mene läpi ilman katteja. Eipä siinä oikein muuta. Ohjelmaa muokkaamalla (toisen lambdat pois käytöstä) poistuu vikavalokin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Kaikki ketkä tuskaili sen EC:n TCU ohjelman kanssa, niin tarkistakaapas Starilla onko perävälitys koodattu oikein. Käsittääkseni oikean koodin pitäisi olla AH04 ja minulla ainakin tuo oli jotain muuta. Tuossa on vielä toinen kohta mitä selvittelen, mutta pelkästään tuo välitys oikein laittamalla käytös parani, ei jurraa enää vitosella viidenkympin vauhdissa :thumbup:

SCN kodierung PKW = AH04 (pitäisi olla 3.07 meidän perävälitys)

SCN kodierung NFZ, tämän merkitys on vielä arvoitus minulle, kuitenkin itsellä se on tyhjänä ja luulisi että jotain siinäkin tulisi olla :think:
NZF tuleekin olla tyhjä
jos PKW on (PKW=henkilöauto :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Kaikki ketkä tuskaili sen EC:n TCU ohjelman kanssa, niin tarkistakaapas Starilla onko perävälitys koodattu oikein. Käsittääkseni oikean koodin pitäisi olla AH04 ja minulla ainakin tuo oli jotain muuta. Tuossa on vielä toinen kohta mitä selvittelen, mutta pelkästään tuo välitys oikein laittamalla käytös parani, ei jurraa enää vitosella viidenkympin vauhdissa :thumbup:

SCN kodierung PKW = AH04 (pitäisi olla 3.07 meidän perävälitys)

SCN kodierung NFZ, tämän merkitys on vielä arvoitus minulle, kuitenkin itsellä se on tyhjänä ja luulisi että jotain siinäkin tulisi olla :think:
NZF tuleekin olla tyhjä
jos PKW on (PKW=henkilöauto :) )
Ahaa eli se onkin viittaus kuorma-autoon(?), eli siihen ei tarvii koskee.

Mistähän noille PKW:n alla oleville koodeille löytyis selitykset, että mitä mikin tarkoittaa. Tuon AH04 bongasin jenkkien puolelta ja sillä ainakin tuntuu paremmin toimivan. Aikaisemmin tuossa oli joku listan puolivälin AH50 tai jotain sinnepäin. Että onko tuokaan koodi nyt varmasti oikein :think:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Kaikki ketkä tuskaili sen EC:n TCU ohjelman kanssa, niin tarkistakaapas Starilla onko perävälitys koodattu oikein. Käsittääkseni oikean koodin pitäisi olla AH04 ja minulla ainakin tuo oli jotain muuta. Tuossa on vielä toinen kohta mitä selvittelen, mutta pelkästään tuo välitys oikein laittamalla käytös parani, ei jurraa enää vitosella viidenkympin vauhdissa :thumbup:

SCN kodierung PKW = AH04 (pitäisi olla 3.07 meidän perävälitys)

SCN kodierung NFZ, tämän merkitys on vielä arvoitus minulle, kuitenkin itsellä se on tyhjänä ja luulisi että jotain siinäkin tulisi olla :think:
NZF tuleekin olla tyhjä
jos PKW on (PKW=henkilöauto :) )
Ahaa eli se onkin viittaus kuorma-autoon(?), eli siihen ei tarvii koskee.

Mistähän noille PKW:n alla oleville koodeille löytyis selitykset, että mitä mikin tarkoittaa. Tuon AH04 bongasin jenkkien puolelta ja sillä ainakin tuntuu paremmin toimivan. Aikaisemmin tuossa oli joku listan puolivälin AH50 tai jotain sinnepäin. Että onko tuokaan koodi nyt varmasti oikein :think:
Kantakortista voi koittaa joskus on merkatu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:Kantakortista voi koittaa joskus on merkatu
Mistäs mää tälläsen löydän :lol:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kantakortista voi koittaa joskus on merkatu
Mistäs mää tälläsen löydän :lol:
Auton huoltokirjan takasivulla "pahvinen" kortti missä auton tiedot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kantakortista voi koittaa joskus on merkatu
Mistäs mää tälläsen löydän :lol:
Auton huoltokirjan takasivulla "pahvinen" kortti missä auton tiedot
Ei oo koko huoltokirjaa :lol:
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

amgenter kirjoitti:Kyllä nuo lukemat viittaisi siihen, että katit ei toimi. Voltteja niistä kaikista tulee ja tosiaan takimmaisten pitäisi olla huomattavasti stabiilimmat kuin etummaisten.
Nyt muuten valehtelin, nuo jälkimmäiset pysyykin paikoillaan , tässä koneen lämmetessä nousevat vain pikkuhiljaa.
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

HeikkiSa kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Kyllä nuo lukemat viittaisi siihen, että katit ei toimi. Voltteja niistä kaikista tulee ja tosiaan takimmaisten pitäisi olla huomattavasti stabiilimmat kuin etummaisten.
Nyt muuten valehtelin, nuo jälkimmäiset pysyykin paikoillaan , tässä koneen lämmetessä nousevat vain pikkuhiljaa.
Kone lämpöiseksi, kierroksia pari tuhatta ja sitten kattelet arvoja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jahas eipä tuo PKW muuta vain perävälitystä :crazy:
Hi mate,

Today i have little time to test the TCU's
Firstly i connect the CLK55 03 tcu to my C32, checked the code - it was AK50
Change it to AH04 and the TCU become with S/W It was no longer S/M/C... It behaves like a normal C32 TCU, the shifting was at 6000rpm compared to 6500 for the CLK55 (AK50 code)

So i hook up my original with AH04 and code it to AK50 - it become with 3 modes S/M/W... And it drives like the CLK55 one

- changes gears with little trotle at 1500
- changes gear at WOT at 6500
Nyt olis kuitenkin CLK55 03 ja CLK/C55 05-06 filet minulla, vois vähän tehdä testausta..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Jahas eipä tuo PKW muuta vain perävälitystä :crazy:
Hi mate,

Today i have little time to test the TCU's
Firstly i connect the CLK55 03 tcu to my C32, checked the code - it was AK50
Change it to AH04 and the TCU become with S/W It was no longer S/M/C... It behaves like a normal C32 TCU, the shifting was at 6000rpm compared to 6500 for the CLK55 (AK50 code)

So i hook up my original with AH04 and code it to AK50 - it become with 3 modes S/M/W... And it drives like the CLK55 one

- changes gears with little trotle at 1500
- changes gear at WOT at 6500
Nyt olis kuitenkin CLK55 03 ja CLK/C55 05-06 filet minulla, vois vähän tehdä testausta..
Siihen välityksen säätellyn
(sehän "kestää" vähän olla suuntansa sivussa mikä mm vaikutaa vaihto kohtaan)
vielä päälle
niistä muista valikoista ... ;) jos on (kaikissa ei ole)
Kun valkailee sopivat päälle saa vielä lisää vaikutsta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Mutta pelkästään tuota koodia vaihtamalla saa esim. tuon S/M/W valikon esiin, jopa vakio TCU ohjelmalla :o
Avatar
Stile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 19.02.2011 19:39
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Stile »

Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Stile kirjoitti:Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Ripuu hiukan mitä tietoja mutta *:r
MPPS ovat merssun toimivia jälkimäinen lähinnä disel ensimäinen kaikkin mersuhin ja oikeastaan anoa millä tekee mitään

-290

E: siis kaikien mersujen kohdalla ja noillakin luettan eri tietoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Stile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 19.02.2011 19:39
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Stile »

CDI203 kirjoitti:
Stile kirjoitti:Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Ripuu hiukan mitä tietoja mutta *:r
MPPS ovat merssun toimivia jälkimäinen lähinnä disel ensimäinen kaikkin mersuhin ja oikeastaan anoa millä tekee mitään

-290

E: siis kaikien mersujen kohdalla ja noillakin luettan eri tietoja
Star oli kyllä tiedossa, mutta hakusessa olisi lähinnä jokin puhelimen/tabletin kanssa yhteensopiva systeemi.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Stile kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Stile kirjoitti:Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Ripuu hiukan mitä tietoja mutta *:r
MPPS ovat merssun toimivia jälkimäinen lähinnä disel ensimäinen kaikkin mersuhin ja oikeastaan anoa millä tekee mitään

-290

E: siis kaikien mersujen kohdalla ja noillakin luettan eri tietoja
Star oli kyllä tiedossa, mutta hakusessa olisi lähinnä jokin puhelimen/tabletin kanssa yhteensopiva systeemi.
Ilmeisesti lukemis tarve olisi vika koodeile ja arvojen
katselulle siihen bensan kohdal voi joku kohtuudella tomiva systeemi löytyäkin
ei ohjelmien lukemiselle eri yksiköistä


Noista ei tietoa muuta kuin tabletti menee kielen alle ja puhelin korvalle :)

E: -289
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Stile kirjoitti:Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Bensanpaineelle oma mittari, samoin seoksen lukuun erillinen laajakaistalambda. Loput sitten voikin lukea esim. jollain ELM327-vehkeellä, joka juttelee bluetoothilla. Siihen sitten vaikka sellainen 7- tai 10-tuumainen android-tabletti ja ohjelmaksi Torque BHP. Näillä mennään ite. IOS:lle ja muille varmaan on olemassa vastaavia softia.

Oletin nyt, että ihan sellaista normaalia ajonaikaista dataa haetaan, eikä mitään joka nurkan nuuskivaa maailmanhallintaohjelmaa.
Avatar
Stile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 19.02.2011 19:39
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Stile »

amgenter kirjoitti:
Stile kirjoitti:Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Bensanpaineelle oma mittari, samoin seoksen lukuun erillinen laajakaistalambda. Loput sitten voikin lukea esim. jollain ELM327-vehkeellä, joka juttelee bluetoothilla. Siihen sitten vaikka sellainen 7- tai 10-tuumainen android-tabletti ja ohjelmaksi Torque BHP. Näillä mennään ite. IOS:lle ja muille varmaan on olemassa vastaavia softia.

Oletin nyt, että ihan sellaista normaalia ajonaikaista dataa haetaan, eikä mitään joka nurkan nuuskivaa maailmanhallintaohjelmaa.
Oikeassa olit, eli ajonaikainen data olisi haussa. Täytyy laittaa ELM327 palikkaa tilaukseen.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Stile kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
Stile kirjoitti:Hieman offtopikiksi menee tämä kysymys. Millä ohjelmalla/laitteella luette tietoja autoistane? IAT yms..
Bensanpaineelle oma mittari, samoin seoksen lukuun erillinen laajakaistalambda. Loput sitten voikin lukea esim. jollain ELM327-vehkeellä, joka juttelee bluetoothilla. Siihen sitten vaikka sellainen 7- tai 10-tuumainen android-tabletti ja ohjelmaksi Torque BHP. Näillä mennään ite. IOS:lle ja muille varmaan on olemassa vastaavia softia.

Oletin nyt, että ihan sellaista normaalia ajonaikaista dataa haetaan, eikä mitään joka nurkan nuuskivaa maailmanhallintaohjelmaa.
Oikeassa olit, eli ajonaikainen data olisi haussa. Täytyy laittaa ELM327 palikkaa tilaukseen.
Lueskelin tätä ja laitoin äsken tilaukseen kiinasta tuollaisen palikan, saa nähä koska tulee ja tekeekö sillä mitään :lol: Ei se ainakaan paljoa maksanut.
http://www.aliexpress.com/item/2014-Sup ... 03359.html" onclick="window.open(this.href);return false;
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

noroljan kirjoitti:Lueskelin tätä ja laitoin äsken tilaukseen kiinasta tuollaisen palikan, saa nähä koska tulee ja tekeekö sillä mitään :lol: Ei se ainakaan paljoa maksanut.
http://www.aliexpress.com/item/2014-Sup ... 03359.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla ollut tuollainen vanhempi malli (fyysiseltä kooltaan isompi) toiminnassa jo neljä vuotta. Maksoi jonkun 30 euroa kun ostin ja hyvin on pelannut. Eihän nuo komponentit maksa noihin kuin muutaman euron. Kannattaa samalla tilata pari-kolme niin on sitten mitä lainata kaverille ja korvata oma jos sattuu rikkoutumaan tai menemään hukkaan.

Ainoa vika noissa on se, että päivitysnopeus on melko matala, joten mitään 0 - 100 km/h aikoja on aika turha mittailla. Tiedä sitten onko uudemmat interfacet nopeampia. Mutta hyviä vehkeitä perusseurantaan. Näilläkin näkee ihan hyvin jos autossa alkaa jotain pientä vikaa olemaan, esim. juuri tuon IAT:n seuraaminen voi hyvinkin antaa vihjeitä laiskaksi käyneestä vesipumpusta.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Monessa autossa se OBD portin nopeus ongelma tarkalle loggaukselle, eli ei välttämättä ole mittalaitteissa vika.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ihan mielenkiinnosta tuon tilasin, että saa jotain ajonaikaista dataa näytölle. Latasin tuon Torque ohjelman ilmaisversion (Android) puhelimeen ja tabletille. Jossain noissa ELM327 mokkuloissa luki, ettei toimi iOS:n kanssa, tiedä sitten, itselle ei ole tarvettakaan saada toimimaan mädän omenan kanssa.

Tilasin vaan yhden, kun en tiedä toimiiko se missään autossani (tai yhteen puhelimeni tai Tabletin kanssa) ja sitten voi tilata toisenlaisen, jos ei toimi. Oli muuten jo tänään lähtenyt ilmoituksen mukaan matkaan. Yleensä tuolla aliexpressillä tuntuu ainakin viikon kestävän, ennenkuin lähtee edes tavara tulemaan ja 2-3 viikossa on yleensä tullut (riippuu tietysti myös myyjästä aktiivisuus).

Starilla sitten tutkitaan vikoja :), mutta tolla voi katsella kaikkea kivaa ajaessa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Olisko kiinnostuneita vaihteiston softaukselle? Nyt pitäisi olla true manual mode jne. eikä mikään Eurochargedin kusetus. Kimpassa hinnan saisi vähän halvemmaksi ja näitä ei ole normaalisti helposti saatavilla, lähteenä ihan AMG pajan muokkaama softa.
Sparky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 14.09.2013 09:30
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sparky »

Mitä kaikkea tuo softa muuttaa?
GL 350 CDI
ex: C32 AMG
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Olisko kiinnostuneita vaihteiston softaukselle? Nyt pitäisi olla true manual mode jne. eikä mikään Eurochargedin kusetus. Kimpassa hinnan saisi vähän halvemmaksi ja näitä ei ole normaalisti helposti saatavilla, lähteenä ihan AMG pajan muokkaama softa.
Nytkö tulee oikein yber-ohjelma?

Kiinnostusta on vaikka mulla jo kaksi ohjelmaa on. Toki hintakin hieman vaikuttaa.
Vastaa Viestiin