W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 E-sarja topikki
Ero on merkittävä, mutta on tietenkin jokaisen oma asia kuinka tärkeäksi sen katsoo omassa käytössään?
Valotehossa ei ole suurta eroa, mutta älyssä ja adaptiivisuudessa on. W212 ILS säätää yhtä xenonvaloa ohjauksen ja auton edessä olevan vapaan tilan mukaan käännellen. Multibeam ei ole vain yksi valaisin, vaan matriisi, jota varjostetaan niissä kohdissa valokuviota, jossa valot ovat vaarassa häikäistä muita tai itseä liikennemerkkien heijastusten kautta.
Teorian lisäksi myös käytännön ero on selvä. W212 ILS toimii niin töksösti, ettei sitä viitsi käyttää kun automatiikan virheitä joutuu korjaamaan jatkuvasti. Multibeam oikeasti toimii. Heikoilla valoilla hitaasti ajavaa tavoittaessa näkee kuinka omat kaukovalot painuvat mustan aukon ohitse kahta puolta mutta edellä kulkeva valoton on silti varjossa.
Valotehoa pelkkä Multibeam ei valitettavasti takaa, vaan siihen pitäisi olla suurteho LEDit S-sarjan tapaan, että poronhoitoalueella viitsisi ajaa ilman lisävaloja.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Ok! W212 facelift ILS taitaa kylläkin olla toteutettu led-valolla eikä xenonilla?
Hankalaa on löytää W213 käytettynä jos kriteerinä on multibeam ja nahkapenkit aitoa nahkaa.. Tuntuu että edellisen korimallin eemelit on nettiautossa/autoscoutissa huomattavasti paremmin varusteltuja.
Hankalaa on löytää W213 käytettynä jos kriteerinä on multibeam ja nahkapenkit aitoa nahkaa.. Tuntuu että edellisen korimallin eemelit on nettiautossa/autoscoutissa huomattavasti paremmin varusteltuja.
Re: W213 E-sarja topikki
Anteeksi, niin tietenkin onkin. Yllä mainittu vertaukseni koskee pre-facelift W212.
Kiitos korjauksesta!
Kiitos korjauksesta!
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W213 E-sarja topikki
Jep, multibeamien kantama ei ole erityisen pitkä, mutta älyä on reippaasti. Sen lisäksi, että jättää pimeällä tiellä edellä ajavan auton kohdalle valaisemattoman alueen, niin tekee saman valisemattoman kohdan vastaantulevalle autolle ja se valaisematon alue seuraa vastaantulevaa saumattomasti. Tien oikea reuna ja oma kaista valaistaan kunnolla. Sen olen myös huomannut, että valaisee erikseen myös liikennemerkit... välillä heijastavat kyllä hieman liikaa.740 GLE kirjoitti: ↑Su 20.12.2020 22:48Ero on merkittävä, mutta on tietenkin jokaisen oma asia kuinka tärkeäksi sen katsoo omassa käytössään?
Valotehossa ei ole suurta eroa, mutta älyssä ja adaptiivisuudessa on. W212 ILS säätää yhtä xenonvaloa ohjauksen ja auton edessä olevan vapaan tilan mukaan käännellen. Multibeam ei ole vain yksi valaisin, vaan matriisi, jota varjostetaan niissä kohdissa valokuviota, jossa valot ovat vaarassa häikäistä muita tai itseä liikennemerkkien heijastusten kautta.
Teorian lisäksi myös käytännön ero on selvä. W212 ILS toimii niin töksösti, ettei sitä viitsi käyttää kun automatiikan virheitä joutuu korjaamaan jatkuvasti. Multibeam oikeasti toimii. Heikoilla valoilla hitaasti ajavaa tavoittaessa näkee kuinka omat kaukovalot painuvat mustan aukon ohitse kahta puolta mutta edellä kulkeva valoton on silti varjossa.
Valotehoa pelkkä Multibeam ei valitettavasti takaa, vaan siihen pitäisi olla suurteho LEDit S-sarjan tapaan, että poronhoitoalueella viitsisi ajaa ilman lisävaloja.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
Kyllä Multibeamien valoteho on erittäin paljon parempi kuin ILS-ledien. Varsinkin pitkien kantama on kasvanut ja älykin toimii huomattavasti paremmin.
Omassa valot oli suunnattu aivan liian ylös tehtaan jäljiltä mutta huollossa säätivät kohdalleen. Nyt näyttää pitkätkin tosi hyvin.
ILS:ien suurin ongelma on pitkien kantama niin xenoneissa kuin ledeissäkin. Niiden kanssa lisävalot on melkein välttämättömyys jos paljon ajelee pimeällä.
Multibeamien uudempi versio olisi mielenkiintoista kokeilla. TM:ssä ne oli mitattu facelift-Eemelistä ja pitkien kantama on ainakin paperilla loistava.
Omassa valot oli suunnattu aivan liian ylös tehtaan jäljiltä mutta huollossa säätivät kohdalleen. Nyt näyttää pitkätkin tosi hyvin.
ILS:ien suurin ongelma on pitkien kantama niin xenoneissa kuin ledeissäkin. Niiden kanssa lisävalot on melkein välttämättömyys jos paljon ajelee pimeällä.
Multibeamien uudempi versio olisi mielenkiintoista kokeilla. TM:ssä ne oli mitattu facelift-Eemelistä ja pitkien kantama on ainakin paperilla loistava.
w213, w124
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Hyvät valothan nuo 213 Multibeamit on, mutta onkohan valojen suuntauksessa ongelmaa, kun vastaantulijat vilkuttelevat valoja jatkuvasti, jos ajaa automaattipitkät päällä maantiellä? Tätä tapahtuu erityisesti motarilla, kulkine on 2017 S213.
Prefacelift S212:n ILS-valoissa tuo lieni ennemminkin ominaisuus, kun vaihtoi lyhyille aika myöhään. Multibeamit kyllä vaihtaa kuviota auton tullessa vastaan, mutta mahdotonta sanoa, miten paljon ne sitten häikäisee vastaantulijaa..
Prefacelift S212:n ILS-valoissa tuo lieni ennemminkin ominaisuus, kun vaihtoi lyhyille aika myöhään. Multibeamit kyllä vaihtaa kuviota auton tullessa vastaan, mutta mahdotonta sanoa, miten paljon ne sitten häikäisee vastaantulijaa..
Re: W213 E-sarja topikki
Suuntaus kannattaa tietysti tarkistuttaa. Itselläkin välillä ovat vastaantulijat vilkuteleet valoja, mutta voi olla myös olosuhteista johtuvaa.
Multibeamien ei pitäisi häikäistä, kun vastaantulevaa autoa ei valaista, vaan siihen jää valaisematon alue.
Kuinka monella on nyt ilmankosteuden ollessa varsin korkea auto ilmoittanut kameranäyvyyden olevan rajoittunut ja automaattisten ILS+ - kaukovalojen olevan poixs käytöstä?? Johtunee kameran huurtumisesta?
Multibeamien ei pitäisi häikäistä, kun vastaantulevaa autoa ei valaista, vaan siihen jää valaisematon alue.
Kuinka monella on nyt ilmankosteuden ollessa varsin korkea auto ilmoittanut kameranäyvyyden olevan rajoittunut ja automaattisten ILS+ - kaukovalojen olevan poixs käytöstä?? Johtunee kameran huurtumisesta?
S213 -17, W212 -11
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 08.01.2021 19:50
Re: W213 E-sarja topikki
Juuri tullut E350e omistajaksi. Nyt sitten nähdään kannattiko!
Tuohon edelliseen keskusteluun ajovaloista haluasin sanoa, että kyllä se vastaantulija on se, joka tietää häikäiseekö valot vai ei!
Se on ihan sama mitä valmistaja sanoo tai miltä käyttäjästä tuntuu valojen toiminta tai että luulee että niiden ei pitäisi häikäistä.
Kyllä tässä vuosien saatossa niitä paskoja jälkiasennus kxenoneita on saanut katsella ihan tarpeeksi, ei paljon järki paljon päätä pakota kun niitä vanhoihin e mersuihin mukulat asentelee.
Itellä autossa ne perus ledit mitkä varmaa ton -17 mallin halvimmat.
Tuohon edelliseen keskusteluun ajovaloista haluasin sanoa, että kyllä se vastaantulija on se, joka tietää häikäiseekö valot vai ei!
Se on ihan sama mitä valmistaja sanoo tai miltä käyttäjästä tuntuu valojen toiminta tai että luulee että niiden ei pitäisi häikäistä.
Kyllä tässä vuosien saatossa niitä paskoja jälkiasennus kxenoneita on saanut katsella ihan tarpeeksi, ei paljon järki paljon päätä pakota kun niitä vanhoihin e mersuihin mukulat asentelee.
Itellä autossa ne perus ledit mitkä varmaa ton -17 mallin halvimmat.
Re: W213 E-sarja topikki
En huomannut että kukaan yllä olisi syyttänyt vastaantulijoita häikäisyn havainnoinnista. Itse olisin kyllä voinut siihenkin viitata. Siis edellä keskusteltu ongelma varmaan johtuu valojen säädöistä tms. ja vastaantulijat syystä "kommentoi" mutta sanoisin että nämä älykkäät valot myös hämää vastaantulijaa kun vastaantulijasta ei usein huomaakaan sitä selvää vaihtoa pitkiltä lyhyille.LassiLehtinen kirjoitti: ↑Pe 08.01.2021 20:14 Juuri tullut E350e omistajaksi. Nyt sitten nähdään kannattiko!
Tuohon edelliseen keskusteluun ajovaloista haluasin sanoa, että kyllä se vastaantulija on se, joka tietää häikäiseekö valot vai ei!
Se on ihan sama mitä valmistaja sanoo tai miltä käyttäjästä tuntuu valojen toiminta tai että luulee että niiden ei pitäisi häikäistä.
Kyllä tässä vuosien saatossa niitä paskoja jälkiasennus kxenoneita on saanut katsella ihan tarpeeksi, ei paljon järki paljon päätä pakota kun niitä vanhoihin e mersuihin mukulat asentelee.
Itellä autossa ne perus ledit mitkä varmaa ton -17 mallin halvimmat.
Erittäin harvoin kyllä omalle kohdalle on osunut joku protestoija. Uskoisin johtuvan siitä että valoautomatiikka on oikein säädetty, toimii oikein eikä vastaantulija koe tulleensa häikäistyksi.
Re: W213 E-sarja topikki
Luulen myös että osaltaan vaikuttaa se että selvää valojen vaihtumista on vaikea huomata nykyisillä älyvaloilla. 213:ssa on vielä multibeamien päävaloyksikkö umpion sisäreunassa missä ennen yleensä ollut pitkät. Äkkiä näyttää vastaantulijasta siltä että pitkät päällä.
Silloin kun w212:een tuli ILS-ledit näitä vilkuttelijoita oli enemmän. Aina yleensä vanhemmista autoista joten kai ne luuli että tullaan pitkät päällä vastaan kun keulassa paloi neljä valoa. Suuntaus ei ollut pielessä eikä pitkät päällä. Ei vain oltu totuttu uudenlaisiin valaisimiin jossa ei ole enää erillisiä valaisimia pitkille ja lyhyille.
Minulla on ollu kahdet multibeamit jotka molemmat tehtaan jäljiltä väärin suunnattu. Pitkät näytti puunlatvoihin ja toisessa vielä liikaa ojaan päin. Säätämällä tuli hyvät valot eikä nykyään enää vilautella kuin hyvin harvoin.
Silloin kun w212:een tuli ILS-ledit näitä vilkuttelijoita oli enemmän. Aina yleensä vanhemmista autoista joten kai ne luuli että tullaan pitkät päällä vastaan kun keulassa paloi neljä valoa. Suuntaus ei ollut pielessä eikä pitkät päällä. Ei vain oltu totuttu uudenlaisiin valaisimiin jossa ei ole enää erillisiä valaisimia pitkille ja lyhyille.
Minulla on ollu kahdet multibeamit jotka molemmat tehtaan jäljiltä väärin suunnattu. Pitkät näytti puunlatvoihin ja toisessa vielä liikaa ojaan päin. Säätämällä tuli hyvät valot eikä nykyään enää vilautella kuin hyvin harvoin.
w213, w124
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo on kyllä totta ja varsin looginen syy. Vastaantulija ei välttämättä tajua, ettei ole pitkät päällä, vaikka multibeamit jättävät valaisemattoman kohdan. Vanhemmissa autoissa on monesti hieman heikommat ja kellertävät valot... multibeamien pitkien valaisema alue erottuu selkeästi moisen auton etupuolella... voi olla, että sekin vaikuttaa.Vallgren kirjoitti: ↑La 09.01.2021 15:46 Luulen myös että osaltaan vaikuttaa se että selvää valojen vaihtumista on vaikea huomata nykyisillä älyvaloilla. 213:ssa on vielä multibeamien päävaloyksikkö umpion sisäreunassa missä ennen yleensä ollut pitkät. Äkkiä näyttää vastaantulijasta siltä että pitkät päällä.
Silloin kun w212:een tuli ILS-ledit näitä vilkuttelijoita oli enemmän. Aina yleensä vanhemmista autoista joten kai ne luuli että tullaan pitkät päällä vastaan kun keulassa paloi neljä valoa. Suuntaus ei ollut pielessä eikä pitkät päällä. Ei vain oltu totuttu uudenlaisiin valaisimiin jossa ei ole enää erillisiä valaisimia pitkille ja lyhyille.
Minulla on ollu kahdet multibeamit jotka molemmat tehtaan jäljiltä väärin suunnattu. Pitkät näytti puunlatvoihin ja toisessa vielä liikaa ojaan päin. Säätämällä tuli hyvät valot eikä nykyään enää vilautella kuin hyvin harvoin.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
19.tammikuuta tulee Saksassa myyntiin 2-litraisen OM654:n tehokkain versio; 195 kW + 15 kW EQ Boost:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... estellbar/
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... estellbar/

Re: W213 E-sarja topikki
on kyllä yllättävänkin kova tehon nosto. voi olla jo vaikeaa perustella 6 konetta(400d) ainakin suomessa jossa autoverotus nostaa sen hintaa entisestään.
tuohan menee melkeen superturbo kategoriaan jo tehtaalta kun on +130hp/ litra..
en ole ihan hirveästi huonoa kuullut tuosta om 654 koneesta muutenkaan vaikka niitäkin on jo +400tkm ajettuina näkynyt, joitain edullisten alihankijamerkkien tekemiä osia ja antureita nyt moottorissa ja korissa on ,joka on kai vaan sitä nykypäivää.
tuohan menee melkeen superturbo kategoriaan jo tehtaalta kun on +130hp/ litra..

en ole ihan hirveästi huonoa kuullut tuosta om 654 koneesta muutenkaan vaikka niitäkin on jo +400tkm ajettuina näkynyt, joitain edullisten alihankijamerkkien tekemiä osia ja antureita nyt moottorissa ja korissa on ,joka on kai vaan sitä nykypäivää.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 08.01.2021 19:50
Re: W213 E-sarja topikki
Asiasta toiseen, olisko jollain tietoa mitä tarkoittaa info symboli jossa on auton kuva ja sisällä nuoli ylöspäin?
Auto on -17 vuoden E 350e bensa hybridi.
Saksan tuontia( itse asiassa hollanti), ei löydy ohjekirjaa suomeksi.
Olisko tietoa mistä sais mahdollisesti kaikki vika yms. symbolien merktykset?
Auto on -17 vuoden E 350e bensa hybridi.
Saksan tuontia( itse asiassa hollanti), ei löydy ohjekirjaa suomeksi.
Olisko tietoa mistä sais mahdollisesti kaikki vika yms. symbolien merktykset?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 08.01.2021 19:50
Re: W213 E-sarja topikki
Löysinkin jo tietoo vähän tonkimalla. Liittyy säädettävään ilmajousitukseen, ja tietenkin pitäis viedä huoltoon tarkistettavaksi.
No, koitan vielä sulatella auton näiden lumisateiden jäljiltä josko olis jotain lumipakkautumia alustassa ja anturit ei oikein tykkää.
No, koitan vielä sulatella auton näiden lumisateiden jäljiltä josko olis jotain lumipakkautumia alustassa ja anturit ei oikein tykkää.
Re: W213 E-sarja topikki
Suomenkielinen ohjekirja löytyy appina tai niinkin yllättävästä osoitteesta kuin: https://www.mercedes-benz.fi/LassiLehtinen kirjoitti: ↑To 14.01.2021 19:14 Asiasta toiseen, olisko jollain tietoa mitä tarkoittaa info symboli jossa on auton kuva ja sisällä nuoli ylöspäin?
Auto on -17 vuoden E 350e bensa hybridi.
Saksan tuontia( itse asiassa hollanti), ei löydy ohjekirjaa suomeksi.
Olisko tietoa mistä sais mahdollisesti kaikki vika yms. symbolien merktykset?
Re: W213 E-sarja topikki
Morjensta vaan 213 omistajat. Olen tässä kohta vuoden päivät yrittänyt saada aikaiseksi auton vaihtoa ja pääasiassa olen katsonut S212 Faceliftia, mutta tässä jo pitkän aikaa on ollut huomattavissa, ettei S213 ole välttämättä kovinkaan paljon arvokkaampi kuin S212Fl jos hyväksyy vähän isommat metrit. Pääasiassa olen katsonut n.150-250tkm metreillä olevaa 212:sta mutta käytännössä samaan rahaan saisi 270-350tkm ajetun S213.
Sitten se kysymys, onko mitään ideaa ostaa noilla metreillä näin uutta autoa? Oma mielipide on, että 212 on jo vanhanaikainen, mutta toisaalta melko kestävää perustekniikkaa. Se on jo vanha malli, niin osia saa sekä tarvikkeena, että purettuna. Se tietysti tiputtaa korjauskuluja merkittävästi.. vai onko 213:een saatavilla jo hyvin perus kulutusosaa muualtakin kuin veholta? Purkuautoina 213:sta ainakin näyttää olevan heikosti.
Sitten se kestävyys, miten tuollainen -/+300tkm ajettu todennäköisesti vanha taksi kestää ajossa? Leipaseeko siitä kaikki seuraavan 100tkm aikana? Työkaverilla on tuollainen S213 220cdi, mutta siinäkin kilsat vasta 100tkm, joten ei oikein kokemusta paljon ajetuista lähipiirissä. Toki siis omat kaksi edellistä 204:sta on n.400tkm ajettuja olleet, mutta näissä on paljon vähemmän tuota sähkövarustetta, niin jotenkin luotan enemmän 204/212?
Tekniikkana valitsisin kummassakin tapauksessa rehdin dieselin, ei hybridiä eikä bensaa. 213:ssa kiinnostaisi nykyaikainen design, ja omaan silmään se on paljon hienompi kuin vanhemmat mallit. Myös sisusta on selvästi uusi. Nythän jos vaihdan -14 C 204:n samanikäiseen E:hen niin konttorihan ei muutu oikeastaan yhtään.
Molempia malleja olen ajanut, ja pikainen käsitys oli se, että 212 tuntui ketterämmältä ja kompaktimmalta. 213 oli toki juhlava, mutta ison oloinen ja jotenkin kankea? En toki ole sillä ajanut kun kerran niin ehkä siihen tottuisi.
Mutta kertokaahan mielipiteenne kumpi olisi järkevämpi valinta?
Sitten se kysymys, onko mitään ideaa ostaa noilla metreillä näin uutta autoa? Oma mielipide on, että 212 on jo vanhanaikainen, mutta toisaalta melko kestävää perustekniikkaa. Se on jo vanha malli, niin osia saa sekä tarvikkeena, että purettuna. Se tietysti tiputtaa korjauskuluja merkittävästi.. vai onko 213:een saatavilla jo hyvin perus kulutusosaa muualtakin kuin veholta? Purkuautoina 213:sta ainakin näyttää olevan heikosti.
Sitten se kestävyys, miten tuollainen -/+300tkm ajettu todennäköisesti vanha taksi kestää ajossa? Leipaseeko siitä kaikki seuraavan 100tkm aikana? Työkaverilla on tuollainen S213 220cdi, mutta siinäkin kilsat vasta 100tkm, joten ei oikein kokemusta paljon ajetuista lähipiirissä. Toki siis omat kaksi edellistä 204:sta on n.400tkm ajettuja olleet, mutta näissä on paljon vähemmän tuota sähkövarustetta, niin jotenkin luotan enemmän 204/212?
Tekniikkana valitsisin kummassakin tapauksessa rehdin dieselin, ei hybridiä eikä bensaa. 213:ssa kiinnostaisi nykyaikainen design, ja omaan silmään se on paljon hienompi kuin vanhemmat mallit. Myös sisusta on selvästi uusi. Nythän jos vaihdan -14 C 204:n samanikäiseen E:hen niin konttorihan ei muutu oikeastaan yhtään.
Molempia malleja olen ajanut, ja pikainen käsitys oli se, että 212 tuntui ketterämmältä ja kompaktimmalta. 213 oli toki juhlava, mutta ison oloinen ja jotenkin kankea? En toki ole sillä ajanut kun kerran niin ehkä siihen tottuisi.
Mutta kertokaahan mielipiteenne kumpi olisi järkevämpi valinta?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Takseissa on koneen yläpää yleensä jo korjattu. En ostaisi vanhaa taksia missä sitä ei ole tehty. Koskee mallin alkupäätä. Kulutusosia saa lemförderinä yms. Huoltoosat saa tarvikkeena. Jousissa on viela puutteita tarvikkeena.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Kuten tuossa jo mainittiin, tuohon 300 tkm + mennessä suurimmat remontit on todennäköisesti tehty ja paljon kulutusosia on vaihdettu. Toki siitä on syytä varmistua. S213 on noin 140 kg kevyempi kuin S212. S213:ssa on käytetty enemmän alumiinia.
Ulkonäkö on tietty makuasia ja S213:ssa on hienoja vaihtoehtoja. S213:n sisusta kyllä tekee VAU- efektin S212:een verrattuna... tuntuu selkeästi uudelta designilta ja näyttää hienolta... toki sekin makuasia. Ehkäpä useampia koeajoja molemmilla ja sen jälkeen peruspäätös.
Ulkonäkö on tietty makuasia ja S213:ssa on hienoja vaihtoehtoja. S213:n sisusta kyllä tekee VAU- efektin S212:een verrattuna... tuntuu selkeästi uudelta designilta ja näyttää hienolta... toki sekin makuasia. Ehkäpä useampia koeajoja molemmilla ja sen jälkeen peruspäätös.
S213 -17, W212 -11
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W213 E-sarja topikki
@EVO X
Ero saattaa johtua esim varuste eroista. Jos AMG paketti, niin ohjaus on nopeampi ns. Parametri ohjaus.
Ero saattaa johtua esim varuste eroista. Jos AMG paketti, niin ohjaus on nopeampi ns. Parametri ohjaus.
Re: W213 E-sarja topikki
Muuttuva ohjausvälitys on w212 joo lisävaruste, joka oli mun edellisessäkin, w213 ohjaus on hyvä myös, tosi nopea.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Voi hyvin olla, että se 213:n jäykkyys oli myös henkistä kun 40t euron kampetta yritti änkeä ahtaaseen parkkipaikkaan.. toki kävin ajamassa suoraan liikkeestä aikoinaan uutta 212fl:iä mutta ei siinä tullut samaa efektiä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W213 E-sarja topikki
Niin no, ei välttämättä ole S213 helpoin parkkeerattava, mutta parkkitutka-anturit ja mahdollisesti kamerat toimivat hyvin. Enemmän tietoa on ympäristöstä verrattuna S212- malliin... ainakin ennen faceliftiä. Suosittelen koeajamaan molempia samana päivänä.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
Suoraa vastausta siihen mikä on järkevä vaihtoehto, on vaikea antaa. Kyllähän 213 on hieno auto mutta jotenkin vikaherkkä verrattuna 212. Vai onko mulla sitten sattunut yksilöitä joissa vikavalo koristaa kojetaulua säännöllisesti ? Viimeinen 212 mitä oli niin kertaakaan ei mennyt vikatilaan eikä tarvinnut starilla kuittailla valoja ja yli 400k ajoin sillä. Enkä ottanut Vehon päivityksiä kun ei ollut pakollisia ...
212 on vanhahtava ja 213 sen verran tuore että menee vielä vuosia ns vanhenemiseen.
212 on vanhahtava ja 213 sen verran tuore että menee vielä vuosia ns vanhenemiseen.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
Vuosi ja 55 tkm takana S213 -17 220d, ostin käytettynä, liisinkivehje, ajettu oli silloin 55 tkm, nyt 110 tkm. Edellisessä huollossa uusittiin molemmat alatukivarret eteen, edellisen omistajan aikana ainakin tuulilasi ja ilmajousikilkkeet. Haeskelin autoa ilman kusivehkeitä, mutta ostin sitten tämän.
Edellisellä, w212 -09 220d, ajoin 9,5 vuoden aikana 530 tkm, ilman isompia murheita, virtalukko ja imusarja vaihdettiin, suuttimet pari kertaa tehtaan takuuseen.
Molemmat Avantgardeja, kyyti ei juurisen kummempaa uudessa, samat renkaan jyrinät, ehkä kulutus on pienempi.
Farkulle ei sinänsä tarvetta, mutta sain läheltä ja sopivalla hinnalla.
Sähköhärpäkkeiden ja muiden avustimien sekä kusivehkeiden kesto hieman huolettaa
Edellisellä, w212 -09 220d, ajoin 9,5 vuoden aikana 530 tkm, ilman isompia murheita, virtalukko ja imusarja vaihdettiin, suuttimet pari kertaa tehtaan takuuseen.
Molemmat Avantgardeja, kyyti ei juurisen kummempaa uudessa, samat renkaan jyrinät, ehkä kulutus on pienempi.
Farkulle ei sinänsä tarvetta, mutta sain läheltä ja sopivalla hinnalla.
Sähköhärpäkkeiden ja muiden avustimien sekä kusivehkeiden kesto hieman huolettaa
Re: W213 E-sarja topikki
Moro. Itse pähkäilin myös tuo w212 ja w213 mallin välillä. Koska aiempi oli tuota vanhempaa mallia, halusin vähän uudistaa tuota korimallia. Tämä uusi on -18 mallia , ajettu 50 tuhatta.Ei ollut mitään vaikeutta hypätä uuden mallin puikkoihin, paljon samoja toimintoja. Yksi kriteeri minulla oli neliveto, joten laitoin nyt nelivetomallin. Aiempi oli keppivaihteinen takapotkumalli, joten nyt tuli automaatti. Kone päivittyi nyt 220 d-malliin, aiempi 200d. Tehon lisäys on ihan huomattava. Tuo tehdaswebasto on vaan sellainen , että se menee automaattisesti aina päälle, kun kone on kylmä. Sen tosin saa heti kytkimestä pois, jos haluaa, että lyhyillä matkoilla ei käynnisty. Sen saa etänä päälle myös mersedes Me sovelluksella. Tuo kusihomma huolettaa, miten se toimii kovilla pakkasilla, palstalaisilla näkyy olevan ongelmia sen kanssa. Tuo nivelien heikkous myös huolettaa. Rengasmelu on tässä kovempi kuin edellisessä, jotuu kaiketi leveämmistä renkaista, ainakin talvirenkailla. Kesäpyöriä en ole vielä päässyt kokeilemaan. Ihan hyvä fiilis vielä autosta, tosin sen ollut minulla vasta muutaman kuukauden.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W213 E-sarja topikki
Mun auto on 6/16. Ei vikavaloja, ei vikatilaa. Alapallo varret on vaihdettu kerran, nyt 116tkm. Taloudellinen käyttää.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Samoin ei vikavaloja, eikä vikatiloja. Ei ole vaihdettu vielä mitään osia. Tosin vasta 94 tkm ajettuna. Webasto käynnistyy, vaikka auto olisi lämpimässä tallissa + 15 astetta, jos ulkona on kylmä. Saa tosiaa halutessa pois päältä ja näppärästi päälle Mercedes Me- sovelluksella. Ad-blue neste jäätyy -11 asteessa, joten kovilla pakkasilla sitä ei käytetä. Ilmeisesti toimii sitten taas, kun pakkaset hellittää. Jää nähtäväksi. Rengasmelu on tosiaan kovempi... myös kesärenkailla. Voi johtua toki renkaista, mutta itsellä vain 225 leveät. Taloudellinen on tosiaan.
S213 -17, W212 -11
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
- Paikkakunta: Espoo
Re: W213 E-sarja topikki
All Terrain ilmajousitus herjaa kovan pakkasen aikaan häiriötä ”aja enintään 80km/h”. Häiriö tulee satunnaisesti ajon aikana. Jousitus kyllä laskee/nousee eri ajomoodeja käytettäessä niin kuin pitääkin. Onko syytä huolestua vai onko ”pakkasominaisuus”?
Sitten toinen juttu on että olisiko ilmajousitukselle syytä tehdä tiettyjä ennaltaehkäiseviä huoltoja? Jos niin mitä? Tämä on ensimmäinen omistamani auto ilmajousituksella -josta on mahdoton luopua.
Sitten toinen juttu on että olisiko ilmajousitukselle syytä tehdä tiettyjä ennaltaehkäiseviä huoltoja? Jos niin mitä? Tämä on ensimmäinen omistamani auto ilmajousituksella -josta on mahdoton luopua.