Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
[/quote]Teetin suurimman osan kromauksista mailiketjussakin mainitulla Wittmannilla Puolassa. Erinomainen laatu ja vielä kohtuu hinnalla. Seuraava erä oli lähtövalmiina paketissa kun sain tiedon, että Adam kuoli laskuvarjo-onnettomuudessa 14.10. Tähän taisi loppua myös firman toiminta. Iso menetys paitsi perheelle, mutta myös ajoneuvoharrastajille.[/quote]
Keväällä olin viimeksi yhteydessä Adamiin ja tuolloin hän sanoi tämän vuoden työvarannon olevan täynnä. Tarkoituksena oli lähettää valmiiksi hiotut osat hänelle nyt vuodenvaihteessa. Uutinen Adamin kuolemasta oli järkytys. Nyt täytyy taas etsiä uutta kromaamoa... Jos jollakulla on kokemuksia/tietoa kromaamoista niin olen tiedoista kiitollinen.
R113 ja W111 Coupe takavaloista: En ole koskaan pitänyt käsissäni yhtäaikaa ko. takavaloja. Oletan, että valot eivät ole vaihtokelpoisia, koska (MB)varaosanumerot ovat erilaiset. Valoihin, jossa "lasi" on ruiskupuristettu (kromattu kehys on laitettu ruiskupuristusmuottiin) kehykseen kiinni ei tietääkseni ole saatavana alkuperäisiä irtolaseja. 280 SL:ssä on kahta erimallista takavaloa (early/late), kiinteää sekä irrallista lasia. Omassani on irralliset lasit (autoni on valmistunut syyskuussa -69).
Keväällä olin viimeksi yhteydessä Adamiin ja tuolloin hän sanoi tämän vuoden työvarannon olevan täynnä. Tarkoituksena oli lähettää valmiiksi hiotut osat hänelle nyt vuodenvaihteessa. Uutinen Adamin kuolemasta oli järkytys. Nyt täytyy taas etsiä uutta kromaamoa... Jos jollakulla on kokemuksia/tietoa kromaamoista niin olen tiedoista kiitollinen.
R113 ja W111 Coupe takavaloista: En ole koskaan pitänyt käsissäni yhtäaikaa ko. takavaloja. Oletan, että valot eivät ole vaihtokelpoisia, koska (MB)varaosanumerot ovat erilaiset. Valoihin, jossa "lasi" on ruiskupuristettu (kromattu kehys on laitettu ruiskupuristusmuottiin) kehykseen kiinni ei tietääkseni ole saatavana alkuperäisiä irtolaseja. 280 SL:ssä on kahta erimallista takavaloa (early/late), kiinteää sekä irrallista lasia. Omassani on irralliset lasit (autoni on valmistunut syyskuussa -69).
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Kysyin takavalon laseista mbclassicsin Alexanderilta ja ne lasit käyvät siis sekä W111 että W113 autoihin, mutta vaativat sen oman kehyksensä mikä pitää irrottaa vanhasta.
Takapuskurit tuli viime perjantaina, siistit ovat. Tuollaiset:

Puuttuva koristelista saattaa löytyä klubikaverilta; ei keritty viime lauantaina penkomaan hänen hyllyjään kunnolla mutta sieltä bongasimme juuri samanlaiset puskurit, tulleet jenkeistä vuonna 2007.
Tarttis vaan alkaa tehdä autolle jotain, ihme lamaannus ollut kohta 2 kk toivottavasti remonttikipinä löytyy jostain.
Takapuskurit tuli viime perjantaina, siistit ovat. Tuollaiset:
Puuttuva koristelista saattaa löytyä klubikaverilta; ei keritty viime lauantaina penkomaan hänen hyllyjään kunnolla mutta sieltä bongasimme juuri samanlaiset puskurit, tulleet jenkeistä vuonna 2007.
Tarttis vaan alkaa tehdä autolle jotain, ihme lamaannus ollut kohta 2 kk toivottavasti remonttikipinä löytyy jostain.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Ajattelin että pakko alkaa tätä rojektia eteenpäin viemään; sain kuutisen tuntia menemään askarrellessa radion eli Blaupunkt Frankfurt TR:n kanssa, no olihan siinä iltapalan nauttiminen välissä.
Purin lämppärin ilmanjakopömpelin irti jotta sain radio-osan sinne kojelaudan takakautta ujutettua. Iso työ oli saada radio kunnolla kiinni; minulla oli vanhoja asennuskehyksia ym paloja ja rautoja mutta eri auttanut, piti tehdä itse kiinnikeraudat jotka jäävät sitten etulevyn peittämäksi. Sitä kakkosyksikköä en kiinnittänyt vielä kun kokeilin että toimiiko radio ja aika huonosti kuului. Nykäisin sitten irti sen ja kun laitetta hypisteli äänenvoimakkuus muuttui ja kanavakin siirtyi.
Teleme kertoi että testaa laitetta asennuksen eri vaiheessa koska se yksiköiden välikaapeli saattaa aiheuttaa ongelmia. Minulla ei se, vaan ilmeisimmin putket; kun pariin putkeen koskee niin laite alkaa temppuilemaan. Tallin pöydällä pelaa hyvin mutta kun pääyksikön ottaa käteen niin alkaa reistaamaan.
Pitää viedä Telemeen tuo, tulee taas satasen kulu ja tuo itse soitinkin maksoi perhana yli 200 euroa kun noita pienellä etulevyllä olevia on harvemmin tarjolla, sekä beckereitä että blaukkareita.
Purin lämppärin ilmanjakopömpelin irti jotta sain radio-osan sinne kojelaudan takakautta ujutettua. Iso työ oli saada radio kunnolla kiinni; minulla oli vanhoja asennuskehyksia ym paloja ja rautoja mutta eri auttanut, piti tehdä itse kiinnikeraudat jotka jäävät sitten etulevyn peittämäksi. Sitä kakkosyksikköä en kiinnittänyt vielä kun kokeilin että toimiiko radio ja aika huonosti kuului. Nykäisin sitten irti sen ja kun laitetta hypisteli äänenvoimakkuus muuttui ja kanavakin siirtyi.
Teleme kertoi että testaa laitetta asennuksen eri vaiheessa koska se yksiköiden välikaapeli saattaa aiheuttaa ongelmia. Minulla ei se, vaan ilmeisimmin putket; kun pariin putkeen koskee niin laite alkaa temppuilemaan. Tallin pöydällä pelaa hyvin mutta kun pääyksikön ottaa käteen niin alkaa reistaamaan.
Pitää viedä Telemeen tuo, tulee taas satasen kulu ja tuo itse soitinkin maksoi perhana yli 200 euroa kun noita pienellä etulevyllä olevia on harvemmin tarjolla, sekä beckereitä että blaukkareita.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Mulla olis grand prix varaosiksi josta puuttuu vahvistin ja etulevy.
http://www.huuto.net/kohteet/becker-gra ... /248768755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/becker-tai ... /247987823" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/becker-tai ... /247988230" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/blaupunkt- ... /249181537" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/becker-mon ... /248627542" onclick="window.open(this.href);return false;
Tartteis saada vähän rahhoo ulkomaille muuttoa varten.
http://www.huuto.net/kohteet/becker-gra ... /248768755" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/becker-tai ... /247987823" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/becker-tai ... /247988230" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/blaupunkt- ... /249181537" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/kohteet/becker-mon ... /248627542" onclick="window.open(this.href);return false;
Tartteis saada vähän rahhoo ulkomaille muuttoa varten.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
No hitto kirjottelin pitkän stoorin mutta se katosi
Sitä vaan että W111:een sopiva putkibeckeri Europa TG ei mahtunut pagodaan mutta Blaukkarin Frankfurt TG sopi, putkikone sekin.
Lisäksi, laitoin omasta pagodasta jääneet takapuskurin ja kaiuttimen ritilän huutonettiin.
Äsken ostin ebaysta penkin taakse tulevan tuuletusritilän, yksi puuttui.


Sitä vaan että W111:een sopiva putkibeckeri Europa TG ei mahtunut pagodaan mutta Blaukkarin Frankfurt TG sopi, putkikone sekin.
Lisäksi, laitoin omasta pagodasta jääneet takapuskurin ja kaiuttimen ritilän huutonettiin.
Äsken ostin ebaysta penkin taakse tulevan tuuletusritilän, yksi puuttui.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Takakontin kimpussa muutama ilta. Sinne on joku ruiskuttanut alustamassaa, siis vasemmalle puolelle. Sitä irroiteltu ja pintaruosteita poistettu eri menetelmin. Lopullinen ruosteen poisto oli ruosteenmuuntoaineella. Maalaus vielä tekemättä, tällä välillä hiottu puhtaaksi sähkökaapeleita peittävät metalliset listat 2 kpl ja bensatankin täyttöputken suojapeltitötterö. Ne on maalattukin jo mustiksi.
Vasemmalla puolella sähköjohtoja peittää muovinen lista joka oli halki ja keskeltä pala murtunut. Korjasin sen "muovihitsaamalla" materiaalia W124 etupuskurista, hyvin sulivat keskenään yhteen. Tarttee varmaan maalata se mustaksi, kosmeettisista syistä.
Blaupunkt on viety Telemeen, sitä odotellessa.
Tarttis takavaloasialle jotain tehdä. Ostaisiko vasemmalle puolelle irtokehyksen ja sitten vaihtaisi molemmille puolelle tarvikelinssit. Oikeaa takavalon lasia kun ei tahdo oikein löytyä käytettynä.
14.1. aukeaa mbclassics joten tilaus muutamasta palikasta lähtee sinne ensi viikolla.
Vasemmalla puolella sähköjohtoja peittää muovinen lista joka oli halki ja keskeltä pala murtunut. Korjasin sen "muovihitsaamalla" materiaalia W124 etupuskurista, hyvin sulivat keskenään yhteen. Tarttee varmaan maalata se mustaksi, kosmeettisista syistä.
Blaupunkt on viety Telemeen, sitä odotellessa.
Tarttis takavaloasialle jotain tehdä. Ostaisiko vasemmalle puolelle irtokehyksen ja sitten vaihtaisi molemmille puolelle tarvikelinssit. Oikeaa takavalon lasia kun ei tahdo oikein löytyä käytettynä.
14.1. aukeaa mbclassics joten tilaus muutamasta palikasta lähtee sinne ensi viikolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Kromikehykset ovat erimuotoiset koria vasten tulevan reunan osalta. W113-korissa peräpeiliä vasten tuleva reuna on suora kehyksen ylä- ja alareunassa ja kaartuu siitä pyöreällä säteellä kulman ympäri. W111/112 cp/cab lamppussa vastaavasti kehyksen yläreuna mukailee peräpeilin muodokkaampaa pokkausta tehden "S-mäisen" koukkauksen kaartuessaan kulman ympäri.Matti Äyräväinen kirjoitti:.
R113 ja W111 Coupe takavaloista: En ole koskaan pitänyt käsissäni yhtäaikaa ko. takavaloja. Oletan, että valot eivät ole vaihtokelpoisia, koska (MB)varaosanumerot ovat erilaiset. Valoihin, jossa "lasi" on ruiskupuristettu (kromattu kehys on laitettu ruiskupuristusmuottiin) kehykseen kiinni ei tietääkseni ole saatavana alkuperäisiä irtolaseja. 280 SL:ssä on kahta erimallista takavaloa (early/late), kiinteää sekä irrallista lasia. Omassani on irralliset lasit (autoni on valmistunut syyskuussa -69).
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Huomenna tulossa 280 SL mallin takavalonkehys mallattavaksi/verrattavaksi, ja puuttuva kylkilista.
Vein päivällä Telemeen klubitoverin radioita ja kuulin että Blaupunkt Frankfurtini on korjattu ja otettu tänään aamusta koekuunteluun, perjantaina sais kotiin. Sitä oli gyntteri korjannut, vahvistinosaan vaihdettu komponentteja, oikeita sekä laadukkaita. Volyymipotikka oli otettu taasen transistorimallisesta vaikka tämä putkisoitin. Telemellä oli oikeavastuksinen varaosa hyllyssä ja nyt poppi pauhaa sillä volyymilla kuin pitääkin. Piirilevyn juotokset korjattu; Blaukkarissa helpompi koska on "yksipuolinen" verrattuna beckerin "kaksipuoleiseen". Jotain konkkia tms vaihdettu lisää.
Vein päivällä Telemeen klubitoverin radioita ja kuulin että Blaupunkt Frankfurtini on korjattu ja otettu tänään aamusta koekuunteluun, perjantaina sais kotiin. Sitä oli gyntteri korjannut, vahvistinosaan vaihdettu komponentteja, oikeita sekä laadukkaita. Volyymipotikka oli otettu taasen transistorimallisesta vaikka tämä putkisoitin. Telemellä oli oikeavastuksinen varaosa hyllyssä ja nyt poppi pauhaa sillä volyymilla kuin pitääkin. Piirilevyn juotokset korjattu; Blaukkarissa helpompi koska on "yksipuolinen" verrattuna beckerin "kaksipuoleiseen". Jotain konkkia tms vaihdettu lisää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
No niin arvon höpilistit; sain käsiini uuden käyttämättömän irtokehyksen, eli suurella varmuudella sen täytyy olla 280 SL mallista jos kerran early model on ruiskupuristetulla muovilinssillä. Verrattuna vanhaan uusi on jämäkämpi, molemmat ovat metallia mutta uusi on tukevampi ja aavistuksen painavampi (vaikea verrata kun vanhassa on linssi kiinni). Muodoiltaan identtiset ja sama valunumero. Vanhassa näkee kuinka muovi on levinnyt liiman lailla sinne taustalle osan valmistusvaiheessa.Andreas kirjoitti:Kromikehykset ovat erimuotoiset koria vasten tulevan reunan osalta.Matti Äyräväinen kirjoitti:R113 ja W111 Coupe takavaloista: En ole koskaan pitänyt käsissäni yhtäaikaa ko. takavaloja. Oletan, että valot eivät ole vaihtokelpoisia, koska (MB)varaosanumerot ovat erilaiset. Valoihin, jossa "lasi" on ruiskupuristettu (kromattu kehys on laitettu ruiskupuristusmuottiin) kehykseen kiinni ei tietääkseni ole saatavana alkuperäisiä irtolaseja. 280 SL:ssä on kahta erimallista takavaloa (early/late), kiinteää sekä irrallista lasia. Omassani on irralliset lasit (autoni on valmistunut syyskuussa -69).
Omassa vasen lyhdynlasi on kohtuu hyvä; kehys on todella siisti kuten oikeakin. Vasemmassakin on ihan pieni särö peruutusvalon linssiin ja päävalon rajapinnassa sekä oikea linssi taasen on liimailtu palasista kasaan. Taidan ostaa parin tarvikelinssejä ja asentaa ne, eli vanhoista pitää tuhota ne linssit mutta taloudelliseti tämä on mielestäni kannattavin vaihtoehto ja sitten peräpää on edes jonkunlaisessa harmoniassa; siistit raamit ja uudet tarvikelinssit molemmilla puolilla.
Oikea kylkilista taakse lienee hankittu; sain valittavaksi siistin mutta mutkilla olevan (revitty irti ruuveineen) sekä suoran mutta kromiltaan rispautuneen. Pitää yrittää oikaista tuo siistimpi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Nonni, poppi pauhaa pagodassa
. Väsäsin tänään radio-osan paikoilleen, kakkosyksikkö on vielä irti mutta ns savut (onneksi ei kirjaimellisesti) otettu Blaukkarista. Hyvin kuuluu, ihan eri lailla kun ennen korjaamokeikkaa.
Vähän piti valmistaa palasia, eli tein kiinitysraudat jolla laite vedetään kiinni peltiseen kojelautaan. Lisäksi nuppien akseleiden kohdalle tein alumiinista palikat joka keskittää laitteen siihen kojelaudan aukkoon, muuten se vaan nuljuaa siinä. Alumiinipalat myös vetää laitetta sisään jolloin päälle asennettava etulevykin asettuu melko lähelle kojelaudan pintaa - pieni rako siihen vielä jää. Pitää käydä Telemestä kysymässä olisiko niihin akseleihin ohuempia muttereita; nyt niissä on melkein normi paksuiset ja kun ne vaihtaa ohuempiin saa etulevyn vielä lähemmäs kojelautaa. Varmaan tuohon joku oma sovitekin olisi ollut mutta tuli nyt jo aparaatti neljättäsataa maksamaan niin vähän kannusti nikkaroimaan osia itse
.
Vahvistinosa vielä sinne jemmaan, maajohdolle hyvä kiinnitys ja radion tuenta takaa niin pääsee kasaamaan lämppärin ilmanohjauspömpeliä paikoilleen. Potkupahveja pitää myös nikkaroida, jos yrittäis tehdä itse sellaisesta "voimapahvista". Niin ja kaiutin, sitä pääsee mallaamaan kunnolla vasta kun on jalopuut hankittu.
Päreitä en vielä tilannut mutta muuta sälää kylläkin on Saksasta tulossa
.

Vähän piti valmistaa palasia, eli tein kiinitysraudat jolla laite vedetään kiinni peltiseen kojelautaan. Lisäksi nuppien akseleiden kohdalle tein alumiinista palikat joka keskittää laitteen siihen kojelaudan aukkoon, muuten se vaan nuljuaa siinä. Alumiinipalat myös vetää laitetta sisään jolloin päälle asennettava etulevykin asettuu melko lähelle kojelaudan pintaa - pieni rako siihen vielä jää. Pitää käydä Telemestä kysymässä olisiko niihin akseleihin ohuempia muttereita; nyt niissä on melkein normi paksuiset ja kun ne vaihtaa ohuempiin saa etulevyn vielä lähemmäs kojelautaa. Varmaan tuohon joku oma sovitekin olisi ollut mutta tuli nyt jo aparaatti neljättäsataa maksamaan niin vähän kannusti nikkaroimaan osia itse

Vahvistinosa vielä sinne jemmaan, maajohdolle hyvä kiinnitys ja radion tuenta takaa niin pääsee kasaamaan lämppärin ilmanohjauspömpeliä paikoilleen. Potkupahveja pitää myös nikkaroida, jos yrittäis tehdä itse sellaisesta "voimapahvista". Niin ja kaiutin, sitä pääsee mallaamaan kunnolla vasta kun on jalopuut hankittu.
Päreitä en vielä tilannut mutta muuta sälää kylläkin on Saksasta tulossa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Tällainen tuli nyt radiosta, eli Blaupunkt Frankfurt TR putkiradio. Tässä on mersun pienet nupit eli pitäisi olla juurikin omaan autooni sopiva.



Asennus voelä kesken eli hakkuriosa pitää kiinnittää ym ym mutta tuo soitin nyt istuu tuossa kojelaudassa kohtalaisen hyvin.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Tunnelmakuvia tallista:




Eli takakontin kimpussa. Saksan paketti saapui, muuten ok mutta takakontin matto näyttää mallilta jossa ei varapyörälle upotusta...




Eli takakontin kimpussa. Saksan paketti saapui, muuten ok mutta takakontin matto näyttää mallilta jossa ei varapyörälle upotusta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Nysv nysv hidasta hommaa, kontti pintavärissä, putsattu massasta irtopalikoita kuten kaikki takavalojen osat, kasattu uusilla linsseillä, niputettu kaikki ulkopuoliset osat. Johtonippuja siistitty, tietenkin yksi maajohto katkesi, oikean sivupahvin fiksailua - huomenna pitäs maalata se. Oikeassa pahvissa kiinni tankin huohotusjärjestelmä purnukkoineen, vasen puoli tarttee loihtia itse makalaukkupahvista.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Onneksi otin kuvia takakontista, kamera kertoo missä maalikerros jäi ohueksi - silmällä ei muuten näe...


Tässä ennen johtojen suojia...


Takavaloista tuli aika hyvät vaikka sössinkin tarvikelinssien kanssa, onnistuin irroittamaan maalia niiden sisäpinnasta ja piti ostaa oikean sävyistä paikkamaalia jolla korjasin vauriot. Jarruvalot on kateissa, sinne ei tule sähköä... tarttee ottaa kuvia noista lyhdyistä.
Uutta mattoa soviteltu, se on ainoa saatavana oleva malli ja siihen pitää tehdä aukko vararenkaan upotukselle.

Täss kuva radiosta jossa nyt etulevy asennettu lähemmäs kojetaulun pintaa:

Saim mbclassicsilta tarjouksen jalopuusarjasta, walnut, hinta 520,- euroa. Kuvaa en saanut, tartee pyytää se vielä että minkälainen tuo puun kuvio on.
Rekisterivaloihin tulee ilmeisimmin linssit ja niiden alle tiivisteet, ne on kadonneet. Niitä saa Alexanderilta ko firmasta edulliseen hintaan. Siellä valoissa on jo tavallaan muovinen lasi mutta nyt kun niputin koristelistoja tajusin että ne varsinaiset "kuvut" puuttuu.


Tässä ennen johtojen suojia...


Takavaloista tuli aika hyvät vaikka sössinkin tarvikelinssien kanssa, onnistuin irroittamaan maalia niiden sisäpinnasta ja piti ostaa oikean sävyistä paikkamaalia jolla korjasin vauriot. Jarruvalot on kateissa, sinne ei tule sähköä... tarttee ottaa kuvia noista lyhdyistä.
Uutta mattoa soviteltu, se on ainoa saatavana oleva malli ja siihen pitää tehdä aukko vararenkaan upotukselle.

Täss kuva radiosta jossa nyt etulevy asennettu lähemmäs kojetaulun pintaa:

Saim mbclassicsilta tarjouksen jalopuusarjasta, walnut, hinta 520,- euroa. Kuvaa en saanut, tartee pyytää se vielä että minkälainen tuo puun kuvio on.
Rekisterivaloihin tulee ilmeisimmin linssit ja niiden alle tiivisteet, ne on kadonneet. Niitä saa Alexanderilta ko firmasta edulliseen hintaan. Siellä valoissa on jo tavallaan muovinen lasi mutta nyt kun niputin koristelistoja tajusin että ne varsinaiset "kuvut" puuttuu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Outo homma! Jarruvalokatkaisija oli jumissa eli se tappi ei työntynyt ulos. Koko toinen pää oli mustan pehmeän massan peitossa, ihan kuin jotain olisi sulanut siellä. Talttasin ruuvarilla irti sellaista töhnää ja tavallaan ympyrän muotoinen massapala irtosi... sitten tappi työntyi ulos. Ja a vot jarruvalot palaa taas. Näinköhän nuo toimi viime kesänä kun katsastin...
Kaasupolkimen kumin voisi uusia; lämä on ollut tiskissä sen verran että kumi on kulunut puhki
. Toiset poljinkumit on jo ostettu muistaakseni...jos ei niin tarttee hankkia.
Maalasin kontista piiloon sen punaisella kuultavan pohjamaalin... ja kansi tuli maalattua sisäpuolelta harmonisuuden vuoksi
.
Kaasupolkimen kumin voisi uusia; lämä on ollut tiskissä sen verran että kumi on kulunut puhki

Maalasin kontista piiloon sen punaisella kuultavan pohjamaalin... ja kansi tuli maalattua sisäpuolelta harmonisuuden vuoksi

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Mistä nykyään saa matkalaukkukartonkia?karra kirjoitti:Oikeassa pahvissa kiinni tankin huohotusjärjestelmä purnukkoineen, vasen puoli tarttee loihtia itse makalaukkupahvista.
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Tom of FinlandAndreas kirjoitti:Mistä nykyään saa matkalaukkukartonkia?karra kirjoitti:Oikeassa pahvissa kiinni tankin huohotusjärjestelmä purnukkoineen, vasen puoli tarttee loihtia itse makalaukkupahvista.

Juu sain maililla vuosi sitten linkit pariin paikkaan mutta Sonera hävitti mailini parin vuoden ajalta...
eli se on voimapahvia tai voimakartonkia, googlella löytyy. Itse tullen sitä saamaan täältä:
http://www.directa.fi/yritykset/4396099/Benelli/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Onkos nämä kartongit sinnepäin?
http://www.pa-hu.fi/fi/tuotteet/materiaalit/kovapahvit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulemma heiltä on saanut ns matkalaukkupahvia.
http://www.pa-hu.fi/fi/tuotteet/materiaalit/kovapahvit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulemma heiltä on saanut ns matkalaukkupahvia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Viikko sitten nostettiin bensatankki paikoilleen Juha_M117:n kanssa ja koekäytettiin moottoria; hyvin pelasi puolen vuoden seisonnan jälkeen.
Auto nyt pukeilla ja olen raaputellut pohjasta massaa irti jotta näkee mitä siellä alla on. Etupuskurissa on muutama kolhu, oikeastaan siellä alapuolella - pitää kokeilla saisiko joku seppä niitä oikastua koska kromi on ehjä niin ei vittisi uutta tarvikepuskuria hommata.
Tänään olen naponut takakonttiin pikkusälää paikoilleen ja mallailin rättikaton kaukalon pohjalle kernistä tehtävää verhousta. Vanha oli maalattu siniseksi ja oli osittain kuivanut sekä rapistunut palasiksi. Virtalukon ympärille asensin kromirenkaan ja kumitiivisteen, se oli saksan paketissa. Uusi paketti pitäs tilata mbclassicsilta ja siihen tulee rekisterivalot tiivisteineen ja pikkusälää mm ovikatkaisija sekä vähän lisää mm. kumiosia.
Foorumilta sain lisäksi pikkusälää takakonttiin ja sisällekin, eli "nuppien aihioita".
Auto nyt pukeilla ja olen raaputellut pohjasta massaa irti jotta näkee mitä siellä alla on. Etupuskurissa on muutama kolhu, oikeastaan siellä alapuolella - pitää kokeilla saisiko joku seppä niitä oikastua koska kromi on ehjä niin ei vittisi uutta tarvikepuskuria hommata.
Tänään olen naponut takakonttiin pikkusälää paikoilleen ja mallailin rättikaton kaukalon pohjalle kernistä tehtävää verhousta. Vanha oli maalattu siniseksi ja oli osittain kuivanut sekä rapistunut palasiksi. Virtalukon ympärille asensin kromirenkaan ja kumitiivisteen, se oli saksan paketissa. Uusi paketti pitäs tilata mbclassicsilta ja siihen tulee rekisterivalot tiivisteineen ja pikkusälää mm ovikatkaisija sekä vähän lisää mm. kumiosia.
Foorumilta sain lisäksi pikkusälää takakonttiin ja sisällekin, eli "nuppien aihioita".
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Sain foorumin kautta pari nuppia (W110) kojelautaan; tupakansytkäriin sekä lämppärin puhaltimen säätönuppiin. Zyndärin nupin kiinnitin kun vedin M6 kierteen siihen sytkärin akseliin. Lämppärin moottorin säädön tein poraamalla nupin sisäreiän 6 mm kokoiseksi ja kyljestä ns top-ruuvi läpi. Sain vinkin Telemestä; sillä lailla tehty radion nuppeja "sokeista" nupeista eli reikä kylkeen ja siihen ruuvi vaikka sokeripalaliittimestä. Oman M3 ruuvin löysin miljoonalaatikosta. Pitää vielä lyhentää kierreosaa, on turhan pitkä eli ulkona se kanta nyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Auton pohja ja ripustukset alkavat nyt olla läpikäytyjä. Tämäkin auto on jouunut sen perinteisen suomalais-ugrilaisen massaushysterian uhriksi eli alustamassaa vaan ja reilusti. Siten voidaan myynti-ilmoitukseen laittaa että "pohja massattu"
.
Aika hyvin näkee missä on ruostetta alla, ne kohdat avasin ja putsasin & hioin ja pohjaksi ruosteensyöjää. Sitten maali ja paukkupullosta kotelonsuojaa saumoihin ja rakoihin. Päälle peltipintoihin suihkutan pullosta kovettuvaa kiveniskumassaa. Tuo kekkoslovakian aikainen massa on tahmeaa, sitkeää, tahraavaa, leviävää ja kaiken puoli ilkeää, sanoisinko jopa v ittumaista...
Ripustuksen osat kaaputtelin massavapaaksi, ja pintaruosteet pois ym ym mutta maali vaan päälle.
Vaihdoin tänään vaihdelaatikon kannatinkumin, siinäkin oli perinteinen metsäläisasentaja päässyt loistamaan; no vajaa 25 vuotta sitten ei osia varmaan saanut niin helposti kun nykyään. Pyöreä kartiomallinen kumikannake oli antautunut ajan saatossa joten kekseliäs rasvanäppi oli leikannut roiskeläppäkumista sinne onton kannatinkumin sisään pyöreitä limppuja 4 kpl. Ne oli jopa viistetty jotta pino istui hyvin sinne kartion sisään. Jos se kytkimen ravistus nyt tuosta tokeentuisi, toki minun pitää uusia vielä kardaanin kannatinkumi, sekin on yhtä riekaleina kuin loppuunajettu kortsu pattayalaisen hotellin roskiksessa. Mutta sen teen montulla vasta; nyt jo selkää kolottaa kun maannut useat illat auton alla kylmällä lattialla...

Aika hyvin näkee missä on ruostetta alla, ne kohdat avasin ja putsasin & hioin ja pohjaksi ruosteensyöjää. Sitten maali ja paukkupullosta kotelonsuojaa saumoihin ja rakoihin. Päälle peltipintoihin suihkutan pullosta kovettuvaa kiveniskumassaa. Tuo kekkoslovakian aikainen massa on tahmeaa, sitkeää, tahraavaa, leviävää ja kaiken puoli ilkeää, sanoisinko jopa v ittumaista...
Ripustuksen osat kaaputtelin massavapaaksi, ja pintaruosteet pois ym ym mutta maali vaan päälle.
Vaihdoin tänään vaihdelaatikon kannatinkumin, siinäkin oli perinteinen metsäläisasentaja päässyt loistamaan; no vajaa 25 vuotta sitten ei osia varmaan saanut niin helposti kun nykyään. Pyöreä kartiomallinen kumikannake oli antautunut ajan saatossa joten kekseliäs rasvanäppi oli leikannut roiskeläppäkumista sinne onton kannatinkumin sisään pyöreitä limppuja 4 kpl. Ne oli jopa viistetty jotta pino istui hyvin sinne kartion sisään. Jos se kytkimen ravistus nyt tuosta tokeentuisi, toki minun pitää uusia vielä kardaanin kannatinkumi, sekin on yhtä riekaleina kuin loppuunajettu kortsu pattayalaisen hotellin roskiksessa. Mutta sen teen montulla vasta; nyt jo selkää kolottaa kun maannut useat illat auton alla kylmällä lattialla...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Tätä Karran projektia en vielä ole livenä nähnyt jaosko tulevana kesänä sitten!
Mutta tänään tuli vierailtua tallissa jossa jokunen projekti ja kiesus sentään kun oli upeasti rakennettu,ei vielä valmis SL 190 kerman valkoisena juuri saamassa uudelleen kromattuja orkkis osia ylleen!Toiset ne vaan osaa huoh.

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Ehkäpäjaakko.putkisaari kirjoitti:Tätä Karran projektia en vielä ole livenä nähnyt jaosko tulevana kesänä sitten!![]()

Polvi on hieman p*skana joten kävin vasta tänään postilaatikolla sitten tiistain. Vaimolle kun se ei jostain syystä käy pirtaan, siis katsoa postit - jotenkin outoa...Timo L. toisaalla kirjoitti:Kai luit MB Classicista jutun R113:n katosta?
Olihan se lehti siellä joo, muiden seassa


Napostelin äsken bensa- ja jarruputket paikoilleen uusilla kiinnikeillä ja kumeilla. Edellinen Masentaja oli vetänyt ne kiinni pohjaan reikäpannalla ja kumiletkusta leikatuilla pätkillä

Niin auton alla kyllä makaan ja kierähtelen kuin saimaannorppa mutta se ylösnousu ja sinne pujottautuminen on hieman hankalaa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Siirryin konehuonen puolelle; irroittelin osia jotta pääsee putsaamaan paikkoja sekä maalaamaan. Aloin nyhtämään irti myös tulipellin eristemattoa - tilasin Saksasta uuden. Akun alla oleva kehys on myös pulteilla kiinni ja sen pohjajalevy irrallinen pelti joka on jo edellisen saksantilauksen jäljiltä kotona kuten varsinainen akun kehys kierretankoineen. Alempi kehys pitää viedä raepuhallettavaksi ja jos samalla sais maalin siihen.
Vaihteiston takakannake joka on itse asiassa aika iso plootu kävikin teräsraesuihkussa ja pintaan se sai epoksimaalin.
Takapään jousituksen pohjauskumit tai varsinaisesti niiden kiinnityslaput pääsi soodapuhallusdemonstraation kohteeksi ja se proseduuri irroitti hyvin massan sekä maalin ollen samalla hellä itse pohjauskumeille.
Mallailin maskin taakse tulevia ritilöitä ja alemmat kiinnitysreiät osuu kohdilleen, ylempiä en löytänyt korista. Tarttee varmaan porata mutta se saattaa vaatia konepellin irroituksen
.
Vaihteiston takakannake joka on itse asiassa aika iso plootu kävikin teräsraesuihkussa ja pintaan se sai epoksimaalin.
Takapään jousituksen pohjauskumit tai varsinaisesti niiden kiinnityslaput pääsi soodapuhallusdemonstraation kohteeksi ja se proseduuri irroitti hyvin massan sekä maalin ollen samalla hellä itse pohjauskumeille.
Mallailin maskin taakse tulevia ritilöitä ja alemmat kiinnitysreiät osuu kohdilleen, ylempiä en löytänyt korista. Tarttee varmaan porata mutta se saattaa vaatia konepellin irroituksen

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Akun teline purettu irti; oli ruostunut poikki ja se on nyt korjattavana. Sekä akun että jarrutehostajan alla on pelleissä ruostetta. Massaa ja hilseilevää maalia kaaputettu irti ja pesin vielä liuottomella ko paikat sekä tulipellin josta se eristematto nyt kaavittu irti.
Tilasin merkkiliikkeestä lämppärin putkien läpivientikumit tulipeltiin; toinen oli n 70 senttiä ja toinen vajaan kympin - no keskihintahan oli siedettävä...
Tilasin merkkiliikkeestä lämppärin putkien läpivientikumit tulipeltiin; toinen oli n 70 senttiä ja toinen vajaan kympin - no keskihintahan oli siedettävä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Sain nyt kuvia aikaiseksi. Tässä takaosaa, auto on vähän likainen eikä puskureita ole kiilloitettu, pyyhitty vaan tärpätillä maalisumua pois.


Tässä sitten konehuonetta, pintaruosteita on poistettu ja käsitelty:







Tässä sitten konehuonetta, pintaruosteita on poistettu ja käsitelty:





1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Pistä tommoset kunnon renkaat http://www.pagodenteile.de/107.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Itelle tilaan heti kun rikastun tarpeeksi
Itelle tilaan heti kun rikastun tarpeeksi

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Joo aika paljon saisi rikastuaAapo.T kirjoitti:Pistä tommoset kunnon renkaat http://www.pagodenteile.de/107.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Itelle tilaan heti kun rikastun tarpeeksi

Tarttis kattoo ostaisko uuvet etupuskurit, noissa on patinaa eli kolhuja ja naarmuja mutta ei ruostetta. Päältä päin, siis yläviistosta katsottuna OK, mutta alaviistosta (eli nosturilla) näkee että on kolhittu. Jalopuut pitäa tilata, puoli kilo euroa maksaa ne

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Lupasin laittaa kylkilinjasta kuvia, molemminpuolin. Omasta näkee että vasen takakylki vaihdettu, ei kaarru oven takaa niin kuin oikea jonka on oikea
.




Tonne maskin taakse pitäs "orava" ritilää sovittaa, löysin klaikki kiinnitysreiätkin nyt
.

Putsari pitää vielä irroittaa niin päässe putsailemaan kaikki kolot.

Linjoja keulasta:







Tonne maskin taakse pitäs "orava" ritilää sovittaa, löysin klaikki kiinnitysreiätkin nyt


Putsari pitää vielä irroittaa niin päässe putsailemaan kaikki kolot.

Linjoja keulasta:


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus
Minusta taas mielummin vasen takakylki kuvien mukaan näyttäisi istuvan paremmin ovilinjassaan kuin oikea. Kuvista tosin on aina hankalampi katsoa kuin luonnossa eikä eroa kyllä meinaa nähdä.karra kirjoitti:Lupasin laittaa kylkilinjasta kuvia, molemminpuolin. Omasta näkee että vasen takakylki vaihdettu, ei kaarru oven takaa niin kuin oikea jonka on oikea.
Mitä itseasiassa tarkoitat tuolla kuvaamallasi kaartumis erolla, en kuvista sellaista osaa nähdä. Tarkoititko sitä ilmiötä joka syntyy kun ennen pintamaalausta peltien kittauksen jälkeen niitä hiotaan epähuomiossa reunoistaan aavistuksen liikaa. Tällainen erottuu kylkeä peilaamalla siten, että jokainen pellin saumakohta näyttäisi olevan sisäänpäin kaartuva lyhyeltä matkalta (alle 1cm).
Ilmiö syntyy kai kun hiotaan ovi-ja kylkipellin reunat oven ollessa auki joko vapaalla kädellä tai tukipala ei pysy aina pinnan suuntaisena.
Jos kyse on tästä ilmiöstä, niin sanoisin että se kaartuva puoli on väärin ja suora puoli oikein.
(Saikohan kukaan kiinni tuosta mitä tarkoitin
