W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sovittelua.
En tiedä onko kukaan maininnut, mutta saattaa tehdä tiukkaa saada toi laatikko mahtuun "karpaasitunneliin". Veikkaisin että siinä tulee vähän "pellikässyjä".
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Hieman päivitystä, näillä mennään nyt. Ja heti ettei unohdu; hemmetisti kiitoksia tallipäällikkö Juhalle



















//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Ja sitten vähän tiukkoja paikkoja:












//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Laatikon ujuttamista tulipellin alle:




//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Öljypohjan etupäätä...




//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Öljypohja ja apurungon poikkipalkki...










//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Imupuolelta...










//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Hienosäätöä konehuoneessa...


Ja kone siellä:



Ja kone siellä:

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Ja konepelti kiinni:




//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Sehän meni hienosti. Ei muutako ajelemaan 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Jep, kävin tossa rundin heittämässä. Hyvin kulki....jupehalm kirjoitti:Sehän meni hienosti. Ei muutako ajelemaan

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Koriin tehtyjä modauksia:
Akkuteline pois

Helvetin monesta kohtaa pistehitsattu. Kaikkia ei edes pystynyt näkemään, piti pikkasen randomilla vetää...

Poikkituennat tulipellistä sisälokasuojiin.

Jätin tuollaiset 50mm pätkät myös runkoaisojen kohdalle sillä ajatuksella, että saan myöhemmässä vaiheessa helpommin rakennettua tuennat samoihin pisteisiin. Jäi imupuolella hieman liian pitkäksi, hankaloitti asennusta.

Akkuteline pois

Helvetin monesta kohtaa pistehitsattu. Kaikkia ei edes pystynyt näkemään, piti pikkasen randomilla vetää...


Poikkituennat tulipellistä sisälokasuojiin.

Jätin tuollaiset 50mm pätkät myös runkoaisojen kohdalle sillä ajatuksella, että saan myöhemmässä vaiheessa helpommin rakennettua tuennat samoihin pisteisiin. Jäi imupuolella hieman liian pitkäksi, hankaloitti asennusta.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
sehä meni sinne mallikkaasti. tilaaki on senttikaupal 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Tulee pikkasen väärässä järjestyksessä näitä päivityksiä
Kardaanitunnellista oli epäilyksiä mahtuuko ZF sinne.

Kuvia alapuolelta.



Kardaanitunnellista oli epäilyksiä mahtuuko ZF sinne.

Kuvia alapuolelta.


//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Näistä pitäisi nyt rakentaa yksi kokonainen. Eikös nämä kaverit ole hyviä kardaanihommissa; Ko-Met Oy, Juvanmalmi?
Kyselin tekniikka-puolella neuvoa kardaanilinjasta; mten suora sen tulee olla? Sain hyviä linkkejä ja pitää tutustua niihin tarkemmin.


EDIT: Laitetaan tähän pikkasen speksejä


Kyselin tekniikka-puolella neuvoa kardaanilinjasta; mten suora sen tulee olla? Sain hyviä linkkejä ja pitää tutustua niihin tarkemmin.


EDIT: Laitetaan tähän pikkasen speksejä


Viimeksi muokannut hismajestics, La 23.02.2013 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Erittäin hyvä ketju ja hienosti dokumentoitu!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
suosittelisin vain hommaamaan lyhyemmän alkupätkän esim. w107-w116 malleista ja laitat tasapainottaen. Minullakin on useita, kunhan kerrot vain mitat.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Käyttämällä w114 loppupätkää, ja lyhennyttämällä w124 alkupätkä oikean mittaiseksi JOS boorit on samat, näin olen itse tehnyt w124->w123 tekniikanvaihdoissa, niissä ainakin käynyt..
Tällä hetkellä w123 3.0 m104 työn alla, jotain pientä vinkkiä saattaa täältä löytyä mutta ei kai mitään ihmeempiä..
Edit: vai onko tuossa juuri niin että w114 alkupätkä on pidempi? Vaihtaa w124:sen päädyn w114 kardaanin alkupäähän? Se valmiin kardaanin pituushan on mitattava sieltä autosta?
Tällä hetkellä w123 3.0 m104 työn alla, jotain pientä vinkkiä saattaa täältä löytyä mutta ei kai mitään ihmeempiä..
Edit: vai onko tuossa juuri niin että w114 alkupätkä on pidempi? Vaihtaa w124:sen päädyn w114 kardaanin alkupäähän? Se valmiin kardaanin pituushan on mitattava sieltä autosta?
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
noita w114:n kardaanin loppuosan booreihin sopivia alkupätkiä löytyy n. 5cm:välein... n. 30cm tumpista, melkein metriseen. Itse en alkaisi hitsailemaan ja kasailemaan osista, kun valmiinkin saa. Ohajintappi ja rättinivelen ruuvikehä ovat mielestäni pysyneet samoina.
Edit: vai onko nyt niin, että w124:ään tuli "välimallin" pulttikehä vanhempien 4- ja 6-koneisten sekä 8-koneisten pulttikehien halkaisijoiden väliin. Siinä tapauksessa saattaa tietysti olla hankalampi löytää sopivaa alkupätkää, kun w124:ssä taitaa keskilaakeri olla huomattavasti taaempana kuin w124:ää vanhemmissa malleissa. Silloin voisi tietysti vilkaista sattuisiko w114:n vaihteiston kardaanin laippa sopimaan w124:n laatikkoon... sitten löytyy taas vaihtoehtoja.
Timppa
Edit: vai onko nyt niin, että w124:ään tuli "välimallin" pulttikehä vanhempien 4- ja 6-koneisten sekä 8-koneisten pulttikehien halkaisijoiden väliin. Siinä tapauksessa saattaa tietysti olla hankalampi löytää sopivaa alkupätkää, kun w124:ssä taitaa keskilaakeri olla huomattavasti taaempana kuin w124:ää vanhemmissa malleissa. Silloin voisi tietysti vilkaista sattuisiko w114:n vaihteiston kardaanin laippa sopimaan w124:n laatikkoon... sitten löytyy taas vaihtoehtoja.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Sehän siinä juuri on kun pitäisi oikealla pulttijaolla ja pituudella löytää, oikeasta pultinreijän halkaisijastakaan ei ole haittaa, tuossakin näyttää olevan w124:n kardaanissa isommat reijät.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Täällähän on tapahtunut paljon.
Pakettihan mahtui hienoisti paikalleen, jopa paremmin mitä alustavat mittailut antoivat odottaa
Pakettihan mahtui hienoisti paikalleen, jopa paremmin mitä alustavat mittailut antoivat odottaa

S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Katselin noita vanhoja kuvia ja yhtäkkiä tästä tuli mieleen, että mitenköhän se uretaani painuu kasaan, kun tuo kumi menee normaalisti n. 3-4 cm kasaan kun moottori lasketaan siihen päälle...senhän nyt tässä tapauksessa voi tietysti ottaa huomioon kuin tekee uudet korvakot, mutta mikäli kikkaa käyttäisi esim. V8:n moottorin heilunnan vaimentamiseen...

Timo

Timo
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Sen alkuperäisen kardaanin lyhentäminenkään mikään suuri työ ole, tekee sen vaan oikein.
Vaihtaa vaan vanhasta laatikosta kolmikäpälän uuteen, pitäs sopia. Nopeastihan sen kokeilee...
Vaihtaa vaan vanhasta laatikosta kolmikäpälän uuteen, pitäs sopia. Nopeastihan sen kokeilee...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Jos ei tahdo löytyä valmista kardaania, tosiaan mainitsemasi Ko-Met Oy hoitaa homman luotettavasti! Ilmoittaa vain halutun kokonaispituuden ja mistä kohtaa lyhentää / jatkaa. Ei mitään teknisiä ongelmia kaverin drifteri secissä kometin tekemällä kardaanilla, toisinkuin jollain pellehermanneilla kun itse hitsailtu keppejä tallissa nollat taulussa 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Ääni kometille,valkkaa toisiinsa sopivat palat ja kiikuttaa sinne halutun mitan kanssa. Nyt siellä oli taas hässäkkää ku acs lähestyy,secin kardaani meni taas torstaina sinne.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Sultzi kirjoitti:Jos ei tahdo löytyä valmista kardaania, tosiaan mainitsemasi Ko-Met Oy hoitaa homman luotettavasti! Ilmoittaa vain halutun kokonaispituuden ja mistä kohtaa lyhentää / jatkaa. Ei mitään teknisiä ongelmia kaverin drifteri secissä kometin tekemällä kardaanilla, toisinkuin jollain pellehermanneilla kun itse hitsailtu keppejä tallissa nollat taulussa
Jep, Ko-Metiin oltu yhteydessä, homma kyllä hoituu.laineracing kirjoitti:Ääni kometille,valkkaa toisiinsa sopivat palat ja kiikuttaa sinne halutun mitan kanssa. Nyt siellä oli taas hässäkkää ku acs lähestyy,secin kardaani meni taas torstaina sinne.
@laineracing, mikä tämä "acs" on?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Jep, Ko-Metiin oltu yhteydessä, homma kyllä hoituu.hismajestics kirjoitti:sepulaakeri kirjoitti:Sen alkuperäisen kardaanin lyhentäminenkään mikään suuri työ ole, tekee sen vaan oikein.
Vaihtaa vaan vanhasta laatikosta kolmikäpälän uuteen, pitäs sopia. Nopeastihan sen kokeilee...Sultzi kirjoitti:Jos ei tahdo löytyä valmista kardaania, tosiaan mainitsemasi Ko-Met Oy hoitaa homman luotettavasti! Ilmoittaa vain halutun kokonaispituuden ja mistä kohtaa lyhentää / jatkaa. Ei mitään teknisiä ongelmia kaverin drifteri secissä kometin tekemällä kardaanilla, toisinkuin jollain pellehermanneilla kun itse hitsailtu keppejä tallissa nollat taulussalaineracing kirjoitti:Ääni kometille,valkkaa toisiinsa sopivat palat ja kiikuttaa sinne halutun mitan kanssa. Nyt siellä oli taas hässäkkää ku acs lähestyy,secin kardaani meni taas torstaina sinne.
@laineracing, mikä tämä "acs" on?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
American Car Show 
Meinasitko käskyttää tätä pannua ihan orkkis w114 takakelkan ja murikan kautta?

Meinasitko käskyttää tätä pannua ihan orkkis w114 takakelkan ja murikan kautta?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
acs, hmm...Sultzi kirjoitti:American Car Show
Meinasitko käskyttää tätä pannua ihan orkkis w114 takakelkan ja murikan kautta?

Näillä mentäis ainakin näin aluksi. Mun ymmärryksen mukaan W114 perän tulisi kestää (helpostikin?) tämä kone. Tietty, niinkuin tuolla toisessa topicissa tullut seurattua ja keskusteltua, 5-link W124:sta kiinnostaa kovasti. Ehkä kuitenkin pikkasen liian iso puuha mulle juuri tässä vaiheessa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.
Kyllähän tuo w114:n takaripustus on vahva, varmaan kestää paremmin rääkkiä kuin w124:n systeemi. W107 SLC:stä voi sitten poimia mieleisen bolt-on taka-akseliston tai pelkän perän, joka varmaankin kestää... esim. w107 350-450 tai w116 350-450SE:ssä on sama perä kuin 450 SEL 6.9:ssä. (6.9 AMG:ssä on 375 hp / 380 PS ( DIN ) / 4750 and 600 Nm /)...Itse asiassa nuo samat rojut on vielä w124:n ns. "kunkkuperissä" sisällä...
Taka-akselisto ajo-ominaisuudet riittää Suomen oloihin, onhan noilla ajettu rataa iät ja ajat. Tietysti, jos erikoisuutta tavoittelee ja on kovasti tekemisen puute...niin mikä ettei....(itse en alkaisi moiseen savottaan)
Timppa
Taka-akselisto ajo-ominaisuudet riittää Suomen oloihin, onhan noilla ajettu rataa iät ja ajat. Tietysti, jos erikoisuutta tavoittelee ja on kovasti tekemisen puute...niin mikä ettei....(itse en alkaisi moiseen savottaan)
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.