W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sovittelua.

Viesti Kirjoittaja A »

En tiedä onko kukaan maininnut, mutta saattaa tehdä tiukkaa saada toi laatikko mahtuun "karpaasitunneliin". Veikkaisin että siinä tulee vähän "pellikässyjä".
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Hieman päivitystä, näillä mennään nyt. Ja heti ettei unohdu; hemmetisti kiitoksia tallipäällikkö Juhalle :clap:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Ja sitten vähän tiukkoja paikkoja:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Laatikon ujuttamista tulipellin alle:

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Öljypohjan etupäätä...

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Öljypohja ja apurungon poikkipalkki...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Imupuolelta...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Hienosäätöä konehuoneessa...

Kuva

Kuva

Ja kone siellä:

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Ja konepelti kiinni:

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Sehän meni hienosti. Ei muutako ajelemaan 8)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jupehalm kirjoitti:Sehän meni hienosti. Ei muutako ajelemaan 8)
Jep, kävin tossa rundin heittämässä. Hyvin kulki.... :lol:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Koriin tehtyjä modauksia:

Akkuteline pois

Kuva

Helvetin monesta kohtaa pistehitsattu. Kaikkia ei edes pystynyt näkemään, piti pikkasen randomilla vetää... :)

Kuva

Poikkituennat tulipellistä sisälokasuojiin.

Kuva

Jätin tuollaiset 50mm pätkät myös runkoaisojen kohdalle sillä ajatuksella, että saan myöhemmässä vaiheessa helpommin rakennettua tuennat samoihin pisteisiin. Jäi imupuolella hieman liian pitkäksi, hankaloitti asennusta.

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sehä meni sinne mallikkaasti. tilaaki on senttikaupal :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tulee pikkasen väärässä järjestyksessä näitä päivityksiä :?

Kardaanitunnellista oli epäilyksiä mahtuuko ZF sinne.

Kuva

Kuvia alapuolelta.

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Näistä pitäisi nyt rakentaa yksi kokonainen. Eikös nämä kaverit ole hyviä kardaanihommissa; Ko-Met Oy, Juvanmalmi?

Kyselin tekniikka-puolella neuvoa kardaanilinjasta; mten suora sen tulee olla? Sain hyviä linkkejä ja pitää tutustua niihin tarkemmin.

Kuva

Kuva

EDIT: Laitetaan tähän pikkasen speksejä

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut hismajestics, La 23.02.2013 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Erittäin hyvä ketju ja hienosti dokumentoitu!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja unski »

suosittelisin vain hommaamaan lyhyemmän alkupätkän esim. w107-w116 malleista ja laitat tasapainottaen. Minullakin on useita, kunhan kerrot vain mitat.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Käyttämällä w114 loppupätkää, ja lyhennyttämällä w124 alkupätkä oikean mittaiseksi JOS boorit on samat, näin olen itse tehnyt w124->w123 tekniikanvaihdoissa, niissä ainakin käynyt..

Tällä hetkellä w123 3.0 m104 työn alla, jotain pientä vinkkiä saattaa täältä löytyä mutta ei kai mitään ihmeempiä..

Edit: vai onko tuossa juuri niin että w114 alkupätkä on pidempi? Vaihtaa w124:sen päädyn w114 kardaanin alkupäähän? Se valmiin kardaanin pituushan on mitattava sieltä autosta?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja unski »

noita w114:n kardaanin loppuosan booreihin sopivia alkupätkiä löytyy n. 5cm:välein... n. 30cm tumpista, melkein metriseen. Itse en alkaisi hitsailemaan ja kasailemaan osista, kun valmiinkin saa. Ohajintappi ja rättinivelen ruuvikehä ovat mielestäni pysyneet samoina.

Edit: vai onko nyt niin, että w124:ään tuli "välimallin" pulttikehä vanhempien 4- ja 6-koneisten sekä 8-koneisten pulttikehien halkaisijoiden väliin. Siinä tapauksessa saattaa tietysti olla hankalampi löytää sopivaa alkupätkää, kun w124:ssä taitaa keskilaakeri olla huomattavasti taaempana kuin w124:ää vanhemmissa malleissa. Silloin voisi tietysti vilkaista sattuisiko w114:n vaihteiston kardaanin laippa sopimaan w124:n laatikkoon... sitten löytyy taas vaihtoehtoja.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Sehän siinä juuri on kun pitäisi oikealla pulttijaolla ja pituudella löytää, oikeasta pultinreijän halkaisijastakaan ei ole haittaa, tuossakin näyttää olevan w124:n kardaanissa isommat reijät.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja petri »

Täällähän on tapahtunut paljon.

Pakettihan mahtui hienoisti paikalleen, jopa paremmin mitä alustavat mittailut antoivat odottaa :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja unski »

Katselin noita vanhoja kuvia ja yhtäkkiä tästä tuli mieleen, että mitenköhän se uretaani painuu kasaan, kun tuo kumi menee normaalisti n. 3-4 cm kasaan kun moottori lasketaan siihen päälle...senhän nyt tässä tapauksessa voi tietysti ottaa huomioon kuin tekee uudet korvakot, mutta mikäli kikkaa käyttäisi esim. V8:n moottorin heilunnan vaimentamiseen...

Kuva

Timo
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Sen alkuperäisen kardaanin lyhentäminenkään mikään suuri työ ole, tekee sen vaan oikein.
Vaihtaa vaan vanhasta laatikosta kolmikäpälän uuteen, pitäs sopia. Nopeastihan sen kokeilee...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos ei tahdo löytyä valmista kardaania, tosiaan mainitsemasi Ko-Met Oy hoitaa homman luotettavasti! Ilmoittaa vain halutun kokonaispituuden ja mistä kohtaa lyhentää / jatkaa. Ei mitään teknisiä ongelmia kaverin drifteri secissä kometin tekemällä kardaanilla, toisinkuin jollain pellehermanneilla kun itse hitsailtu keppejä tallissa nollat taulussa :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ääni kometille,valkkaa toisiinsa sopivat palat ja kiikuttaa sinne halutun mitan kanssa. Nyt siellä oli taas hässäkkää ku acs lähestyy,secin kardaani meni taas torstaina sinne.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Sultzi kirjoitti:Jos ei tahdo löytyä valmista kardaania, tosiaan mainitsemasi Ko-Met Oy hoitaa homman luotettavasti! Ilmoittaa vain halutun kokonaispituuden ja mistä kohtaa lyhentää / jatkaa. Ei mitään teknisiä ongelmia kaverin drifteri secissä kometin tekemällä kardaanilla, toisinkuin jollain pellehermanneilla kun itse hitsailtu keppejä tallissa nollat taulussa :lol:
laineracing kirjoitti:Ääni kometille,valkkaa toisiinsa sopivat palat ja kiikuttaa sinne halutun mitan kanssa. Nyt siellä oli taas hässäkkää ku acs lähestyy,secin kardaani meni taas torstaina sinne.
Jep, Ko-Metiin oltu yhteydessä, homma kyllä hoituu.

@laineracing, mikä tämä "acs" on?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:Sen alkuperäisen kardaanin lyhentäminenkään mikään suuri työ ole, tekee sen vaan oikein.
Vaihtaa vaan vanhasta laatikosta kolmikäpälän uuteen, pitäs sopia. Nopeastihan sen kokeilee...
Sultzi kirjoitti:Jos ei tahdo löytyä valmista kardaania, tosiaan mainitsemasi Ko-Met Oy hoitaa homman luotettavasti! Ilmoittaa vain halutun kokonaispituuden ja mistä kohtaa lyhentää / jatkaa. Ei mitään teknisiä ongelmia kaverin drifteri secissä kometin tekemällä kardaanilla, toisinkuin jollain pellehermanneilla kun itse hitsailtu keppejä tallissa nollat taulussa :lol:
laineracing kirjoitti:Ääni kometille,valkkaa toisiinsa sopivat palat ja kiikuttaa sinne halutun mitan kanssa. Nyt siellä oli taas hässäkkää ku acs lähestyy,secin kardaani meni taas torstaina sinne.
Jep, Ko-Metiin oltu yhteydessä, homma kyllä hoituu.

@laineracing, mikä tämä "acs" on?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

American Car Show ;)

Meinasitko käskyttää tätä pannua ihan orkkis w114 takakelkan ja murikan kautta?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Sultzi kirjoitti:American Car Show ;)

Meinasitko käskyttää tätä pannua ihan orkkis w114 takakelkan ja murikan kautta?
acs, hmm... :oops:

Näillä mentäis ainakin näin aluksi. Mun ymmärryksen mukaan W114 perän tulisi kestää (helpostikin?) tämä kone. Tietty, niinkuin tuolla toisessa topicissa tullut seurattua ja keskusteltua, 5-link W124:sta kiinnostaa kovasti. Ehkä kuitenkin pikkasen liian iso puuha mulle juuri tässä vaiheessa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. M104 sinne.

Viesti Kirjoittaja unski »

Kyllähän tuo w114:n takaripustus on vahva, varmaan kestää paremmin rääkkiä kuin w124:n systeemi. W107 SLC:stä voi sitten poimia mieleisen bolt-on taka-akseliston tai pelkän perän, joka varmaankin kestää... esim. w107 350-450 tai w116 350-450SE:ssä on sama perä kuin 450 SEL 6.9:ssä. (6.9 AMG:ssä on 375 hp / 380 PS ( DIN ) / 4750 and 600 Nm /)...Itse asiassa nuo samat rojut on vielä w124:n ns. "kunkkuperissä" sisällä...

Taka-akselisto ajo-ominaisuudet riittää Suomen oloihin, onhan noilla ajettu rataa iät ja ajat. Tietysti, jos erikoisuutta tavoittelee ja on kovasti tekemisen puute...niin mikä ettei....(itse en alkaisi moiseen savottaan)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin