ei siellä ollu ku männän kappaleita :SKakemake kirjoitti:Näyttäsi että on jotain ylimäärästä ollut pytyssä pyörimässä.
Kannen kuvassa taitaa olla jotain ylimäärästä tuossa pakoventtiilin yläpuolella vasemmalla?
s124 300TDT TEHOT HÄVISI [Toimii taas!]
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
-s124 300tdt -92
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Mistä? Miksi?Mgo- kirjoitti:männän kappaleita :S
Eihän palotilaan voi tulla männän kappaleita, kuin männän laesta. Mikä sen sitten on hajottanut?
Edit: Tässä kuvassahan:

näkyy, että männän laesta tuossa kello varttia vaille kolmen tienoilla puuttuu pala. Mikä h****tti sen sieltä on irrottanut...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
sitä tässä on pähkäilty että mikä sen kappaleen on irrottanu!... sen kokonen palanen löyty muuta ei löytynyt...Pakardinen kirjoitti:Mistä? Miksi?Mgo- kirjoitti:männän kappaleita :S
näkyy, että männän laesta tuossa kello varttia vaille kolmen tienoilla puuttuu pala. Mikä h****tti sen sieltä on irrottanut...?[/i]
-s124 300tdt -92
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
No onko jo ihme? 
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
onPakardinen kirjoitti:No onko jo ihme?
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
En tiedä onko jälkikäteen spekuloinnista yhtään mitään iloa...mutta laitetaan nyt kun kerran kysyit.
Silloin kun poljit sitä ekan kerran mäntään tuli lämpöleikkaantuminen laen kuumentuessa ja pieni murtuma. Murtuma aiheutti myös ongelmia puristukseen. Uusi kansi paikalleen mutta murtumaa ei huomattu. Edelleen oli puristukset kateissa, kone käymään ja rantua kunnes palanen irtosi ja teki tuhonsa.
Niin ja ihmehän se ei ole sillä:
"Auto on vakio. ... no oha mulla tuossa ahtomittari ja 1.7 baaria se ahtaaki ku hukkaportti on jumissa"
jo 0,8 Bar on liikaa vakioahtimella varsinkin jos ei ole cooleria ja jos kierroksia on nostettu. Siellä onpakopaine ollut yli 5 Bar joten ei ihme jos se lämpöleikkaa. Öljyruiskutkaan ei ihmeisiin pysty.
Silloin kun poljit sitä ekan kerran mäntään tuli lämpöleikkaantuminen laen kuumentuessa ja pieni murtuma. Murtuma aiheutti myös ongelmia puristukseen. Uusi kansi paikalleen mutta murtumaa ei huomattu. Edelleen oli puristukset kateissa, kone käymään ja rantua kunnes palanen irtosi ja teki tuhonsa.
Niin ja ihmehän se ei ole sillä:
"Auto on vakio. ... no oha mulla tuossa ahtomittari ja 1.7 baaria se ahtaaki ku hukkaportti on jumissa"
jo 0,8 Bar on liikaa vakioahtimella varsinkin jos ei ole cooleria ja jos kierroksia on nostettu. Siellä onpakopaine ollut yli 5 Bar joten ei ihme jos se lämpöleikkaa. Öljyruiskutkaan ei ihmeisiin pysty.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
.
Viimeksi muokannut Mgo-, La 13.10.2012 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
tätä itsekkin mietin että siinä männässä on ollut halkeama jo siitä lähtien... täytyy muistaa että sillon polettaessa oli kansi halki 2 ja 4 pyty imukanavista ja tiputti jäähytysnestettä sylinteriin. tämä on varmasti osasyyllinen. ja tietty se hukkaportti. monien tekijöiden summa lienee. Lähinnä vain harmittaa se kun ei huomannut ekan kerran avattaessa mitään ihmeellistä männissä...veskola kirjoitti:En tiedä onko jälkikäteen spekuloinnista yhtään mitään iloa...mutta laitetaan nyt kun kerran kysyit.
Silloin kun poljit sitä ekan kerran mäntään tuli lämpöleikkaantuminen laen kuumentuessa ja pieni murtuma. Murtuma aiheutti myös ongelmia puristukseen. Uusi kansi paikalleen mutta murtumaa ei huomattu. Edelleen oli puristukset kateissa, kone käymään ja rantua kunnes palanen irtosi ja teki tuhonsa.
saap tarjoilla om603, om605 ja om606 koneita! ja evullisesti tietenkin
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Vaikea tuommosia on huomata, varsinkin kun se halkeama kylmänä varmaankin on mennyt kiinni ja jos nokea ei ole jynsännyt irti. Se kannen halkeaminenkin on varmasti seurausta tuosta kovasta pakopaineesta.
Jos tämä on vähäpäästöinen niin kannattaa varmasti kuitenkin ainakin se ahdin suurentaa saman näköiseksi mutta suuremmilla siivillä ja eikös noi pikkumasteritkin ole menneet läpi katsastuksista. Tai sitten pitää malttaa pitää ahdot alle 0,8 Barin. Itse kyllä laittaisin sellaisen coolerivalmiuden ja suora putki sitten paikalleen katsastuksen ajaksi. Jos sen laittaa vaikka lokariin vasraavalla tavalla kuin on öljynjäähdytin niin eihän se sieltä paljoa katsastusmiestä häiritte.
Hieno tämä suomen lainsäädäntö kun vehkeet pitää riskeerata lain pilkun takia.
No tämä on sitä racingia, ei muuta kun leuka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.
Jos tämä on vähäpäästöinen niin kannattaa varmasti kuitenkin ainakin se ahdin suurentaa saman näköiseksi mutta suuremmilla siivillä ja eikös noi pikkumasteritkin ole menneet läpi katsastuksista. Tai sitten pitää malttaa pitää ahdot alle 0,8 Barin. Itse kyllä laittaisin sellaisen coolerivalmiuden ja suora putki sitten paikalleen katsastuksen ajaksi. Jos sen laittaa vaikka lokariin vasraavalla tavalla kuin on öljynjäähdytin niin eihän se sieltä paljoa katsastusmiestä häiritte.
Hieno tämä suomen lainsäädäntö kun vehkeet pitää riskeerata lain pilkun takia.
No tämä on sitä racingia, ei muuta kun leuka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
itseasiassa en ole varma onko tuo vähäpäästöinen vai ei. on vuosiimallia -92 mutta tuontiauto... olen kuullut että näitä tuontiautoja on jätetty merkkaamatta vähäpäästösiks. Ainakin viime katsastus on mennyt läpi ilman kattia. on mulla tuohon ahtimet ja coolerit ja hukkaportit odottamassa.veskola kirjoitti:Vaikea tuommosia on huomata, varsinkin kun se halkeama kylmänä varmaankin on mennyt kiinni ja jos nokea ei ole jynsännyt irti. Se kannen halkeaminenkin on varmasti seurausta tuosta kovasta pakopaineesta.
Jos tämä on vähäpäästöinen niin kannattaa varmasti kuitenkin ainakin se ahdin suurentaa saman näköiseksi mutta suuremmilla siivillä ja eikös noi pikkumasteritkin ole menneet läpi katsastuksista. Tai sitten pitää malttaa pitää ahdot alle 0,8 Barin. Itse kyllä laittaisin sellaisen coolerivalmiuden ja suora putki sitten paikalleen katsastuksen ajaksi. Jos sen laittaa vaikka lokariin vasraavalla tavalla kuin on öljynjäähdytin niin eihän se sieltä paljoa katsastusmiestä häiritte.
Hieno tämä suomen lainsäädäntö kun vehkeet pitää riskeerata lain pilkun takia.![]()
No tämä on sitä racingia, ei muuta kun leuka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.
olikos sulla vielä se 603?
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
On mulla mutta minä tässä olen katsellut käyttöautoksi taas farkkua kun on se niin mainio peli talvella. Kokkolasta hakisin sen moottoripoksahtaneen, jos olisi traileri...ja ehkä haenkin joka tapauksessa. Se saa olla vähäpäästöinen kun en meinaa virittää
yhtään paljon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
ajo-oikeudetta ajo, 500 e / laaki + käyminen poliisiasemalla. Siis jos vetelet traileria. Nuppi saa jatkaa matkaa, kärry jää.
nimimerkillä kokemusta on
nimimerkillä kokemusta on
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Hyvä että lähimmäiset pitävät kaidalla polulla
mutta eikös sakot riipu tuloista 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Taitaa riippua siitä onko se rikesakko vai päiväsakkoa (veskola kirjoitti:Hyvä että lähimmäiset pitävät kaidalla polullamutta eikös sakot riipu tuloista
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ei kai 500€ rikesakkoa ole olemassa, tosin en minä noista tiedä kun en juuri sakkoja ole ottanut. Rikesakkoa en ole saanut koskaan 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
nonii myyt sen koneen mulle ni ei tarvii sakkoja ottaaveskola kirjoitti:Ei kai 500€ rikesakkoa ole olemassa, tosin en minä noista tiedä kun en juuri sakkoja ole ottanut. Rikesakkoa en ole saanut koskaan
-s124 300tdt -92
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2696
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Omakätisessä virityksessä on tuollaisia pikku kauneusvirheitä mutta harrastus ja vauhti maksaa, dieselilläkin.Mgo- kirjoitti:
tätä itsekkin mietin että siinä männässä on ollut halkeama jo siitä lähtien... täytyy muistaa että sillon polettaessa oli kansi halki 2 ja 4 pyty imukanavista ja tiputti jäähytysnestettä sylinteriin. tämä on varmasti osasyyllinen. ja tietty se hukkaportti. monien tekijöiden summa lienee. Lähinnä vain harmittaa se kun ei huomannut ekan kerran avattaessa mitään ihmeellistä männissä...
saap tarjoilla om603, om605 ja om606 koneita! ja evullisesti tietenkin
Muutenhan tehoa olisi nostettu jo Daimler-Benz yhtymän toimesta mutta kun se kestävyys katoaa.
Yleisesti ottaen on helpompi voittaa kenossa kuin löytää omien kokeilujen perusteella tehokas, luotettava ja kestävä kombinaatio yli sen tehtaalla suunnitellun ja testatun kokoonpanon. Joissakin asioissa Mersu tekee typeriä ratkaisuja mutta noin pääsääntöisesti kokoonpanot ovat siedettäviä.
Mutta järjellähän näitä ei perustellakaan.
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
tietysti aina virittäminen on leikkimistä kestävyyden kustannuksella. onneks nämä mersun koneet on ihanan halpoja, kerra vuotee voi vaihtaa koneenE200kompressor kirjoitti:Omakätisessä virityksessä on tuollaisia pikku kauneusvirheitä mutta harrastus ja vauhti maksaa, dieselilläkin.Mgo- kirjoitti:
tätä itsekkin mietin että siinä männässä on ollut halkeama jo siitä lähtien... täytyy muistaa että sillon polettaessa oli kansi halki 2 ja 4 pyty imukanavista ja tiputti jäähytysnestettä sylinteriin. tämä on varmasti osasyyllinen. ja tietty se hukkaportti. monien tekijöiden summa lienee. Lähinnä vain harmittaa se kun ei huomannut ekan kerran avattaessa mitään ihmeellistä männissä...
saap tarjoilla om603, om605 ja om606 koneita! ja evullisesti tietenkin
Muutenhan tehoa olisi nostettu jo Daimler-Benz yhtymän toimesta mutta kun se kestävyys katoaa.
Yleisesti ottaen on helpompi voittaa kenossa kuin löytää omien kokeilujen perusteella tehokas, luotettava ja kestävä kombinaatio yli sen tehtaalla suunnitellun ja testatun kokoonpanon. Joissakin asioissa Mersu tekee typeriä ratkaisuja mutta noin pääsääntöisesti kokoonpanot ovat siedettäviä.
Mutta järjellähän näitä ei perustellakaan.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
nyt ollaan jännän äärellä. tuli vaihettua koko kone ja samat ongelmat jatkuu. kyllä se nyt lähtee ahtamaan jossain 2200rpm kohilla mutta sitä ennen on laiskempi kuin 200d
mistähä sais alipaineletkukaaviota ku ei hajua että onko letkut oikein?
hienosuodattimen tuloon tulevassa letkussa on ilmakuplia mutta keskimmäisessä ja paluussa ei. kuuluuko näin olla?
rupee kyllä miettii jo mahottomiakin asioita ku tuohon nyt kokeiltu kaikkea jo.
hienosuodattimen tuloon tulevassa letkussa on ilmakuplia mutta keskimmäisessä ja paluussa ei. kuuluuko näin olla?
rupee kyllä miettii jo mahottomiakin asioita ku tuohon nyt kokeiltu kaikkea jo.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ei siellä missään kuulu ilmaa olla. Toimiiko loota kuitenkin normaalisti eli isoilla vaihteilla kierrokset nousee suoraan sinne kahteen tonniin kun kaasua painaa ja sitten vasta lähtee kiihtymään?Mgo- kirjoitti:nyt ollaan jännän äärellä. tuli vaihettua koko kone ja samat ongelmat jatkuu. kyllä se nyt lähtee ahtamaan jossain 2200rpm kohilla mutta sitä ennen on laiskempi kuin 200dmistähä sais alipaineletkukaaviota ku ei hajua että onko letkut oikein?
hienosuodattimen tuloon tulevassa letkussa on ilmakuplia mutta keskimmäisessä ja paluussa ei. kuuluuko näin olla?
rupee kyllä miettii jo mahottomiakin asioita ku tuohon nyt kokeiltu kaikkea jo.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
taitaa se loota toimia muuten normisti mutta ei pykälä aina pienempää kun painaa kaasun pohjaan. Se ny varmaa johtuu tuosta tehottomuudesta?Siekkinen kirjoitti:Ei siellä missään kuulu ilmaa olla. Toimiiko loota kuitenkin normaalisti eli isoilla vaihteilla kierrokset nousee suoraan sinne kahteen tonniin kun kaasua painaa ja sitten vasta lähtee kiihtymään?Mgo- kirjoitti:nyt ollaan jännän äärellä. tuli vaihettua koko kone ja samat ongelmat jatkuu. kyllä se nyt lähtee ahtamaan jossain 2200rpm kohilla mutta sitä ennen on laiskempi kuin 200dmistähä sais alipaineletkukaaviota ku ei hajua että onko letkut oikein?
hienosuodattimen tuloon tulevassa letkussa on ilmakuplia mutta keskimmäisessä ja paluussa ei. kuuluuko näin olla?
rupee kyllä miettii jo mahottomiakin asioita ku tuohon nyt kokeiltu kaikkea jo.
Eikai ne ilmakuplat voi tuota tehottomuutta aiheuttaa?
E: tuli mieleen etta on vielä sama hienosuodatin kiinni. Pitää vaihtaa se.
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Ei johu tuo tehottomuudesta vaan kickdownista. Sillä nyt ei kuitenkaan ole suuremmin merkitystä. Paitsi tottakai auto tuntuu laiskalle jos 30 vauhista lähet nelonen päällä kiihyttämäänMgo- kirjoitti:taitaa se loota toimia muuten normisti mutta ei pykälä aina pienempää kun painaa kaasun pohjaan. Se ny varmaa johtuu tuosta tehottomuudesta?
Eikai ne ilmakuplat voi tuota tehottomuutta aiheuttaa?
E: tuli mieleen etta on vielä sama hienosuodatin kiinni. Pitää vaihtaa se.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
siellä on joku väärin. vaikkaan, että pumpun ajotus on pielessä, pumpun morkooli on huonoissa säädöissä, taikka jotkut letkut sotkussa. lootalle ei tarvita muutakun alipainetta säätämään vaihtojen kovuutta ja se vaijeri säätämään vaihtokohtaa.
elikkäs. kun painat kaasua, niin samalla vaijeri kiristyy ja säätää, ettei loota vaihda isompaa silmään, ennenkun lasket kaasua, taikka kierrokset nousee tarpeeks. samalla, kun painat sitä kaasua, niin pumpun kyljessä säädin säätää alipaineen määrää lootalle pienemmäks. kun alipaine lootalla on pienempi, niin vaihdot on kovempia. ja kovuus taas kompensoidaan sillä, että kaasutettaessa moottori kehittää enemmän voimaa ja vaihteiden vaihdot tuntuu samalta, kun pintakaasulla ajettaessa. näin siis jos kaikki on niinku pitääkin. paitsi, että lisäks turbo laitteissa on se sininen ihme letkuviidakko mokkula, minkä pitäis ottaa siihen lootan toimintaan mukaan vielä ahtopainekkin. mutta sen toiminnasta en ole koskaan päässy jyvälle, vaan olen repiny ne niistä autoista pois, missä ne ei ole toiminu kunnolla.
elikkäs. kun painat kaasua, niin samalla vaijeri kiristyy ja säätää, ettei loota vaihda isompaa silmään, ennenkun lasket kaasua, taikka kierrokset nousee tarpeeks. samalla, kun painat sitä kaasua, niin pumpun kyljessä säädin säätää alipaineen määrää lootalle pienemmäks. kun alipaine lootalla on pienempi, niin vaihdot on kovempia. ja kovuus taas kompensoidaan sillä, että kaasutettaessa moottori kehittää enemmän voimaa ja vaihteiden vaihdot tuntuu samalta, kun pintakaasulla ajettaessa. näin siis jos kaikki on niinku pitääkin. paitsi, että lisäks turbo laitteissa on se sininen ihme letkuviidakko mokkula, minkä pitäis ottaa siihen lootan toimintaan mukaan vielä ahtopainekkin. mutta sen toiminnasta en ole koskaan päässy jyvälle, vaan olen repiny ne niistä autoista pois, missä ne ei ole toiminu kunnolla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
laatikko toimii iha ok nyt ku kävin vähä pitemä lenkin ajamassa. tehottomuus ei hävinny suodattien vaihdolla.
-pumpun ajoitus 17jykk (vakio pumppu) (ja oli ykkösen nokat ylöspäin)
-morkoolin "savuruuvvi" on nii yläällä ku tulee
-vaihdoin letkun mikä menee imulta morkoolille ja varmistin että ne liitokset ei oo tukossa
-hienosuodatin vaihettu
-ei havaittavissa ahtovuotoja
-tarkistin alipaineletkutkin ja kaikki oli oikeissa paikoissa
-moottori vaihettu............
-pumpun ajoitus 17jykk (vakio pumppu) (ja oli ykkösen nokat ylöspäin)
-morkoolin "savuruuvvi" on nii yläällä ku tulee
-vaihdoin letkun mikä menee imulta morkoolille ja varmistin että ne liitokset ei oo tukossa
-hienosuodatin vaihettu
-ei havaittavissa ahtovuotoja
-tarkistin alipaineletkutkin ja kaikki oli oikeissa paikoissa
-moottori vaihettu............
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Sitten kokeile ajaa lenkki niin että sammuttimen letku on irrallaan. Jos vaikka vuotais läpi ja alipaine menee koko ajan sammuttimelle.Mgo- kirjoitti:laatikko toimii iha ok nyt ku kävin vähä pitemä lenkin ajamassa. tehottomuus ei hävinny suodattien vaihdolla.
-pumpun ajoitus 17jykk (vakio pumppu) (ja oli ykkösen nokat ylöspäin)
-morkoolin "savuruuvvi" on nii yläällä ku tulee
-vaihdoin letkun mikä menee imulta morkoolille ja varmistin että ne liitokset ei oo tukossa
-hienosuodatin vaihettu
-ei havaittavissa ahtovuotoja
-tarkistin alipaineletkutkin ja kaikki oli oikeissa paikoissa
-moottori vaihettu............
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
eikö sillon sammutinvipu ois alaalla koko ajan auton käynnissä ollessa?Siekkinen kirjoitti:
Sitten kokeile ajaa lenkki niin että sammuttimen letku on irrallaan. Jos vaikka vuotais läpi ja alipaine menee koko ajan sammuttimelle.
palaan vielä tähän ekan viestin juttuun
tarkotetaako tällä ny stoppivipua vai morkoolia?tämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."
-s124 300tdt -92
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Voihan se olla niinkin mutta ei siinä kokeillessa mitään häviä. Tuo viesti tuossa meinaa morkoolia. Olitko jo kokeillu toisella pumpulla en muista enää?Mgo- kirjoitti:eikö sillon sammutinvipu ois alaalla koko ajan auton käynnissä ollessa?
palaan vielä tähän ekan viestin juttuuntarkotetaako tällä ny stoppivipua vai morkoolia?tämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
kyllähä sitä kokeiltiin toisella pumpulla ja toisella turbolla mutta sillon oli vanha kone joka sitten lopulta laukes. silloin ei ollu vaikutusta noitten vaiholla mutta en tiä mikä tilanne ois ny ku "uus" koneSiekkinen kirjoitti:Voihan se olla niinkin mutta ei siinä kokeillessa mitään häviä. Tuo viesti tuossa meinaa morkoolia. Olitko jo kokeillu toisella pumpulla en muista enää?Mgo- kirjoitti:eikö sillon sammutinvipu ois alaalla koko ajan auton käynnissä ollessa?
palaan vielä tähän ekan viestin juttuuntarkotetaako tällä ny stoppivipua vai morkoolia?tämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."
-s124 300tdt -92
-
Turbocompound
- Vakiokalustoa

- Viestit: 469
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
Eikö ajotus ole liian myöhäsellä neljä astetta.Mgo- kirjoitti:laatikko toimii iha ok nyt ku kävin vähä pitemä lenkin ajamassa. tehottomuus ei hävinny suodattien vaihdolla.
-pumpun ajoitus 17jykk (vakio pumppu) (ja oli ykkösen nokat ylöspäin)
Oletko muuten käyttänyt tankin sihdin pois ja puhdistanut?
http://www.youtube.com/watch?v=IbYMo4HafGY&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
Re: s124 300TDT TEHOT HÄVISI [KANSIREMPPAA]
eikö vakio ajoitus ole 15jykk? voisha tietty kokeilla vielä sillä 13jykillä mutta tuskinpa paranee. sihtiä ei oo tullu katottua, huomenna vois ihmetellä sitä sitten ellei se tässä farkkulankussa ole kovin vaikeassa paikassa...Turbocompound kirjoitti:Eikö ajotus ole liian myöhäsellä neljä astetta.Mgo- kirjoitti:laatikko toimii iha ok nyt ku kävin vähä pitemä lenkin ajamassa. tehottomuus ei hävinny suodattien vaihdolla.
-pumpun ajoitus 17jykk (vakio pumppu) (ja oli ykkösen nokat ylöspäin)
Oletko muuten käyttänyt tankin sihdin pois ja puhdistanut?
http://www.youtube.com/watch?v=IbYMo4HafGY&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
-s124 300tdt -92



