om606 viritys

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: om606 viritys

Viesti Kirjoittaja veskola »

JVa79 kirjoitti:<...>mutten ole yhtäkään tapausta kuullut viimeiseen 10 vuoteen, että jotain ongelmaa olisi ollut.
Minä olen kuullut ja lukenut useammasta tapauksesta useamman merkin kohdalla. Tässä ei ole kukaan käsittääkseni puhunut meneekö ne läpi ja millä todennäköisyysprosentilla vaan ainoastaan, että se ei noudata lain pilkkua. Oma autoni on vähäpäästöinen ja ollut 'laittomilla' viriosilla vuodesta 2004 saakka. Taitaa tuo talvikäyttiskin olla ahtimenvaihtoauto, en jaksanut edes tarkkaan katsoa muuta kuin, että näyttää tarpeeksi pieneltä, joten ongelmaa ei ole.

Tämä projekti taisi sitten olla tässä kun ei jatkoa kuulu :roll: harmi mutta noin minä vähän arvelinkin käyvän.

No niin, lue nyt vaikka tuolta noiden virkaintoa, vaikka on päästöinen auto kyseessä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 46#p880546" onclick="window.open(this.href);return false; :x
Lisää tietoa: www.skg.fi
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

veskola kirjoitti:
JVa79 kirjoitti:<...>mutten ole yhtäkään tapausta kuullut viimeiseen 10 vuoteen, että jotain ongelmaa olisi ollut.
Minä olen kuullut ja lukenut useammasta tapauksesta useamman merkin kohdalla. Tässä ei ole kukaan käsittääkseni puhunut meneekö ne läpi ja millä todennäköisyysprosentilla vaan ainoastaan, että se ei noudata lain pilkkua. Oma autoni on vähäpäästöinen ja ollut 'laittomilla' viriosilla vuodesta 2004 saakka. Taitaa tuo talvikäyttiskin olla ahtimenvaihtoauto, en jaksanut edes tarkkaan katsoa muuta kuin, että näyttää tarpeeksi pieneltä, joten ongelmaa ei ole.

Tämä projekti taisi sitten olla tässä kun ei jatkoa kuulu :roll: harmi mutta noin minä vähän arvelinkin käyvän.

No niin, lue nyt vaikka tuolta noiden virkaintoa, vaikka on päästöinen auto kyseessä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 46#p880546" onclick="window.open(this.href);return false; :x
No joo, minusta on vaan vähän tekopyhää puhua, että haluaa noudattaa lain pilkkua ja virittää ei vähäpäästöistä autoa, jossa rekisteriotteeseen merkitään 150hp tehot, mutta todellisuudessa siellä on 450hp. Lopputulos on minun mielestä ihan yhtä laiton, vaikka ehkä jollakin on sitten puhtaampi omatunto, kun on ainakin säädettävisssä lailliseksi.
Jos jollakin on tosiaan diisselimersun rekisteriotteessa merkityt tehot 450hp tai vaikka enemmän tai mikäli nämä jotka tuosta laillisuudesta täällä joka väliin puhuu, pitävät autonsa tehot todella siinä +20% vertailumoottorista, niin otan sanani takaisin :)
Nuo Ruislezen mainitsemat pomppaamissyyt on minun mielestä ihan perus juttuja, kun jotain sellaisia muutoksia halutaan otteeseen joista on syytä epäillä, että tehot lisääntyy (riippumatta siitä onko 50-luvun vai 90-luvun auto). Samat vaatimukset on ollut vähäpäästöisillä autoilla, joita tiedän. Tuo ahtimen säätöjen sinetöintikin hoituu esim. punaisella kynsilakalla, jonka voi sitten seuraavaan katsastukseen uusia, jos on jostain syystä päässyt vuoden aikana kulumaan pois ;)
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

En tiedä keneen yrität viitata, joka olisi kehoittanut noudattamaan lain pilkkua tai kuka on tekopyhä, ja koska lainasit tekstiä niin pieleen meni. Minähän juurikin olen ohjeistanut ihan toiseen suuntaan. Topiikin alussa oltiin laittamassa hx50stä w210iin ja sen leimaan saamisessa ei pyhyys eikä edes budhismi auta, niin pöljää katsuria ei suomesta löydy, jolla 50nen menee läpi vuodesta toiseen. Coolereita katsotaan jo enemmän sormien läpi. Vai olikos joku esimerkki ei tutulla leimatusta 50 ja w210 yhdistelmästä?
Lisää tietoa: www.skg.fi
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

veskola kirjoitti:En tiedä keneen yrität viitata, joka olisi kehoittanut noudattamaan lain pilkkua tai kuka on tekopyhä, ja koska lainasit tekstiä niin pieleen meni. Minähän juurikin olen ohjeistanut ihan toiseen suuntaan. Topiikin alussa oltiin laittamassa hx50stä w210iin ja sen leimaan saamisessa ei pyhyys eikä edes budhismi auta, niin pöljää katsuria ei suomesta löydy, jolla 50nen menee läpi vuodesta toiseen. Coolereita katsotaan jo enemmän sormien läpi. Vai olikos joku esimerkki ei tutulla leimatusta 50 ja w210 yhdistelmästä?
Ei ollut suoranaisesti kenellekään viitattu ja anteeksi jos loukkasin. Sinun tekstiäsi lainasin koska oletin, että tarkoitit minulle sen linkin katsastusmiesten tarkkuudesta. Yleisesti vaan täällä foorumilla on mielestäni tullut kohtuuttomasti epäilyksiä ja toruja laittomuuksista, jos joku on mennyt jotain mainitsemaan isomman turbon vaihdosta vähäpäästöiseen. Eikä tarkoitus ole kyseenalaistaa sitä laittomuutta, mutta ihmettelen vaan tätä asennetta. Saattaa olla että tässä on joku ihan selkeä pointti, mitä en vain ole hoksannut, mutta minä en käsitä miten joku -98 mallin väyrysen turbon vaihto voi olla niin paljon hankalampaa, kuin esim. tämä -> http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5226934" onclick="window.open(this.href);return false; ja noita japseja varsinkin on Suomi pullollaan ja maahantulokatsastuksistakin ovat menneet viritettyinäkin läpi, vaikka sitä tosin alkuun moni epäili.
Tuosta linkin autosta minulla ei ole mitään tietoa, mutta ainakin ilmoituksen rekisteritunnus supraan kuuluu ja oletan että auto on liikennekäytössä (varmaan olisi löytynyt parempikin esimerkki, mutta arvasin, ettei montaa "laillista" IV-koppasta Supraa löydy, niin katsoin niitä).
Vr6power
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Vr6power »

Nyt kun näitä 90-luvan vähäpäästöisiä saa laillisesti muutoskatsastaa isolla ahtimella. Onko kukaan tehnyt tämä loppuun asti??
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Minulla on väykky 300td ja muutoskatsastettu hx35:lle. Lokakuussa 2015 muutoskatsastin.
Vastaa Viestiin