lisää hönkää om603:seen
Re: lisää hönkää om603:seen
Kukas tuollaista vaparin nokkaa kuulemma on suositellut vajaaventtiilisen kohdalla...jotenkin ei mene minulla jakeluun miten se auttaisi mitenkään ahtimen heräävyyteen.
Ainakaan omassa moottorissa ei ollut tuon suhteen mitään eroa kun kannen virtausta parannettiin.
Moniventtiilissähän jotain kikkailtiin vaparin nokalla, mutta en nyt muista mitä ja miksi...
Ainakaan omassa moottorissa ei ollut tuon suhteen mitään eroa kun kannen virtausta parannettiin.
Moniventtiilissähän jotain kikkailtiin vaparin nokalla, mutta en nyt muista mitä ja miksi...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
En taida sitä täällä yleisellä foorumilla ruveta huutelemaan kuka on sanonut, etenkin kun on kerta eriäviä mielipiteitä. Kokenut Mersu-moottoreiden virittäjä kuitenkin. Enpä taida sitä nyt kuitenkaan tähän hätään vaihtaa. Jos vaihdan ni vaihdan varmaan sitte vasta kun olen ensin uuden pumpun saanu paikalles Mynältä ja koittanu alkuperäsellä akselilla ni sit tietää parhaiten kun ite saa huomata onko vaikutusta vaiko ei ole.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Kuinkahan paljon muuten uskaltaa säätää maksimikierroksia pumppuun vakio kannella? Onkoha 6000 rpm siedettävä vai onko se jo liikaa?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Saattaa pakopaine vähän vaikuttaa asiaan, mutta kyllä 6000 pitäisi olla vielä ihan turvallinen, ellei nyt ihan löysät venttiilinjouset ole...ja antaahan se mäntä sitten nätisti vauhtia venttiilille.
Jos se paikallaan kiertää sen 6000 niin silloinhan pakopaine ajossa lähtee laskemaan jo ennen sitä eli ei ongelmaa.
Jos se paikallaan kiertää sen 6000 niin silloinhan pakopaine ajossa lähtee laskemaan jo ennen sitä eli ei ongelmaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
Esitin kysymyksen vähän väärin. Tarkotin oikeastaan ennemminkin vetäviä kierroksia enkä ryntäytyskierroksia. Ryntäytys- eli maksimikierroksia on varmaa turha nostaa kauheest sen enempää kun vetäviäkään. Eli tarkotin miten mahtaa kone kestää vetävien kierrosten nostamisen 6000 rpm tai ehkä jopa hiukan ylikin? Eihän sitä pakko etenkään isolla vaihteella ole aina sinne tappiin saakka vedättääkkään jos pahalta tuntuu. Ajattelin kuitenki et olis hyvä valmiiksi Mynän käskee säätää vetävät riittävän korkeel nii et mahdollisimman vähän tarvis ite säädellä pumpun ruuveja Mynän jäljilt. Vai joutuukoha tyhjäkäyntii säätelemää joka tapaukses ite vai saakohan Mynän mies säädettyy jo valmiiks sen sopivaks?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Kyllä mahtaa mennä pumppu vaan huonompaan säätöön jos meet koskeen kannen alle muihin kun vetävien isoon ruuviin Mynän jälkeen! Siellä on niin vankka kokemus että turhaan epäilet säätötaitoja.Elkku_ kirjoitti:Esitin kysymyksen vähän väärin. Tarkotin oikeastaan ennemminkin vetäviä kierroksia enkä ryntäytyskierroksia. Ryntäytys- eli maksimikierroksia on varmaa turha nostaa kauheest sen enempää kun vetäviäkään. Eli tarkotin miten mahtaa kone kestää vetävien kierrosten nostamisen 6000 rpm tai ehkä jopa hiukan ylikin? Eihän sitä pakko etenkään isolla vaihteella ole aina sinne tappiin saakka vedättääkkään jos pahalta tuntuu. Ajattelin kuitenki et olis hyvä valmiiksi Mynän käskee säätää vetävät riittävän korkeel nii et mahdollisimman vähän tarvis ite säädellä pumpun ruuveja Mynän jäljilt. Vai joutuukoha tyhjäkäyntii säätelemää joka tapaukses ite vai saakohan Mynän mies säädettyy jo valmiiks sen sopivaks?
IG: @pyrytakkunen
Re: lisää hönkää om603:seen
Mikäli sulla on vetävät 6000 rpm niin jossain vaiheessa ryntää liikaa kun lipsahtaa vaihde tai muuten vain, ja sitten tulee remontti.
Pyydä Mynää säätämään pumppu semoseksi kun haluat ja jätä omat säädöt minimiin...
Pyydä Mynää säätämään pumppu semoseksi kun haluat ja jätä omat säädöt minimiin...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
En missään nimessä säätötaitoja epäilekkään. Ajattelin vaan että jos sitä tyhjäkäyntiä ei vielä pumppupenkissä pysty säätämään lailliseksi, vaan vasta sitte ku pumppu koneessa kiinni niin olis koneen käydessä tarvinnu mahdollisesti säätää ite. Mutta tyhjäkäynninki ilmeisesti saa säädettyä jo penkissä Mynällä valmiiksi. Se on tosi hyvä vaan jos saa niin ite ei tarttis ruuveihin koskea lainkaan! Paitti syöttöä tietty mutta sitähän onki vissiin aika helppo säädellä sitte vaa siitä ulkosesta syötön säädöstä. Voin sitte vielä kysellä vaikka Mynän miehen mielipidettä niihin vetäviin kierroksiin että kuinka korkeelle ne sit uskaltaa säätää. Mulla on nyt ollu 5500 rpm vetävät vakio elementeillä ja tuntuu uuden ahtimen sun muiden palikoiden kans et puutuu veto kesken kaiken. Tietyst uusil elementeil voimaa tulee muutenki varmast aika paljo tulisemmin ni vaikee ajatel et tuntuuko sillonki viel kierrokset puutuvan kesken vedon.PTracing kirjoitti:Kyllä mahtaa mennä pumppu vaan huonompaan säätöön jos meet koskeen kannen alle muihin kun vetävien isoon ruuviin Mynän jälkeen! Siellä on niin vankka kokemus että turhaan epäilet säätötaitoja.

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Juu, pumppupenkin jälkeen ei ole tarvinnut tyhjäkäyntiin koskea. Se säädin siellä sisällä jotenkin osaa säätää sen kunhan pumppu on modattu oikein. Ainoastaan kierroksia ja syöttöä on tarvinnut välillä rajoittaa katsastukseen. Pyydä vetävät tarpeeksi ylös ja sitten siihen takaluukkuun se reikä, josta niitä kierroksia voi rajoittaa kun käy savutestissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
OK. Voi olla että ostan kuitenki valmiiks tehdyn pumpun kun nyt olis sopivasti yks tarjolla. Mynän mies on muutenki lomalla eikä tiä kui kaua siel meinaa viihtyy. Veisin sit kuitenki sen jo tehdyn pumpun Mynälle vielä varmuudeks säätöön jos se vaan tulee pajalle takas sieltä lomalta ens viikoks. Jos ei tule niin saa kelvata vanhoilla ssädöillä ja säädetään sit ite korvakuulolla jos on tarve. Kuuluuko muuten tyhjäkäynnin tasausliitin olla kiinni vai irti Mynän teettämissä pumpuissa, siellä päädyssä?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Kuinka paljon muuten 2.65 ASD perään menee öljyä ja mitä öljyä kannattaa käyttää?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Perään mersun omat öljyt, kannattaa tilata Kl-varaosalta. Joudut ottamaan kaksi 1L purkkia kun yksi ei ihan riitä. Ja osaa muuten olla kallista tavaraa 

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: lisää hönkää om603:seen
Kuuluuko kaikissa viistopääelementtipumpuissa olla ajotus 18 eykk vai voiko olla myös 16 eykk? Kun mun pumppuun Mynä määräs 16 eykk, kun oli siel säädössä, vaikka siin pitäs olla viistopääelementit kuulemma kolme vuotta sitte vaihdettuna. Laitoin ajotuksen ensi vahingos 14-15 eykk ja kävi aika terävästi ja nakutti etenki kierrosten noustessa ja savutti mustaa tyhjäkäynnillä vähän. Sitten sääsin sen uudellee 17 eykk ja nyt käy nätisti, vaikka hiukan karkeesti kylmänä tyhjäkäyntiä eikä savuta tyhjäkäynnillä yhtään.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta ite uskoisin suosiolla mynältä saatuja ohjeita.Elkku_ kirjoitti:Kuuluuko kaikissa viistopääelementtipumpuissa olla ajotus 18 eykk vai voiko olla myös 16 eykk? Kun mun pumppuun Mynä määräs 16 eykk, kun oli siel säädössä, vaikka siin pitäs olla viistopääelementit kuulemma kolme vuotta sitte vaihdettuna. Laitoin ajotuksen ensi vahingos 14-15 eykk ja kävi aika terävästi ja nakutti etenki kierrosten noustessa ja savutti mustaa tyhjäkäynnillä vähän. Sitten sääsin sen uudellee 17 eykk ja nyt käy nätisti, vaikka hiukan karkeesti kylmänä tyhjäkäyntiä eikä savuta tyhjäkäynnillä yhtään.
Re: lisää hönkää om603:seen
Kun käy kylmänä karkeasti tyhjäkäyntiä niin aletaan olemaan kohdillaan...luultavasti. Toi vähän otti korvaan että myöhäisemmällä ajoituksella se nakutti kierrosten noustessa, eikös se ole outoa ?
Joo eli mynän ohjeiden mukaan, mutta kannattaa pitää mielessä että 17 säädetty voi olla oikeasti 16.
Joo eli mynän ohjeiden mukaan, mutta kannattaa pitää mielessä että 17 säädetty voi olla oikeasti 16.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
Onhan se outoa, paitsi varmaan jos ajotus ei ole kohdallaan. Nyt se tuntuu olevan ja kierrostenki noustessa karkea käyntiääni tasaantuu kokonaan pois. Tuntuu muutenki toimivan noin juuri hyvin ja vetojakin on niin julmetusti että meinaa olla pahoja pito-ongelmia etenki noilla nastarenkailla ku ei oo viel kerinny vaihtaa kesärenkaita.siekkinen kirjoitti:Toi vähän otti korvaan että myöhäisemmällä ajoituksella se nakutti kierrosten noustessa, eikös se ole outoa ?


W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Tä, oonko ymmärtänyt mersun diisselistä jotain väärin vai kuuluuko sen oikeasti nostaa vesitilan painetta niin paljon että letkut irtoilee toistuvasti?Elkku_ kirjoitti:Tänään pistin uuden syylärin paikalle kun vanhasta oli letkulähtö murtunu sen verran rikki että letku floppas aina irti ku anto hiukanki enemmän kenkää

Re: lisää hönkää om603:seen
Noniin eipä sillä nyt sit montaa päivää tarvinnu ajella ku rupes kakkonen luistamaan jo aika pahasti.
Muutenkin toimii vähän erikoisesti kun välillä ei meinaa millää vaihtaa neloselta pienemmälle esimerkiks risteykses kääntymise jälkee vaik painais iha reippaastikki kaasuu ja välillä sit taas vaihtaa jo pienemmälläki kaasulla. Vaihteiston vaijeria olen säätäny riittävän kireelle, mut silti jättää välillä nelosen päälle vaikka antaa kaasua pienessä vauhdissa.
Eli laatikko on vahvistettu 4 vuotta sitte ja on luvattu että kestää 700 nm vääntöä. Laatikko toimiskin ensi täydellisesti muutaman päivän, kunnes eilen rupes präkäämään. Ensi oireet alko siitä kun nykäs pari kertaa kun vaihto 3-2 vaikka risteyksen jälkeen. Sit tarkastin öljyt heti sen jälkeen ja totesin että siellä oli liikaa sitä kun kerta olin tiistaina vaihtanu syylärin ni samalla öljyähän tulee jäähdyttimestä pihalle, jonka jälkeen lisäsin sitä laatikkoon mutta vahingossa liikaa kun kylmänä pinta on alempana ku lämpimänä. Eli pumpattiin eilen ylimääränen öljy pois laatikosta. Ylimäärästä öljyä oli n. 8 dl. Sitten laatikko toimi ihan hyvin jonkun aikaa ja eikä enää nykässyt, eikä luistanut täysilläkään vedätettäessa, kunnes yht äkkiä kaupungissa normaalissa ajossa huomasin että venyttää 1-2 vaihdon tosi pitkälle ja 2-3 vaihdon välillä jättää vapaan päällee pariksi sekunniksi enne ku vaihtaa kolmoselle. Sitte ajelin kotiin odottelemaan huomista, jospa säätö auttaisi.
Tänään sääsin ensi pumpun kyljestä alipainetta pienemmälle sen verran mitä pystyi niin että kaasu menee pohjaan. Ei auttanut. Siinä on kyllä muutenki magneettiventtiili joka katkasee paineen 0,4 barin ahtopaineella. Sitten lisäsin painetta 3,5 kierrosta laatikon kyljestä. Normaaliajossa kaikki vaihteet menee tosi kovaan päälle paitsi 1-2 vaihto menee aika pehmeesti. Sitte heti kun antaa enemmän kaasua kakkonen alkaa luistamaan ihan kunnolla niin että kierrokset nousis vaikka tappiin jos vaan antas nousta.
Ykkönen ei luista, eikä kolmonen kaasu pohjassakaan. Nelonenki luistaa kakkosen lisäksi hiukan.
Öljyillä on ajettu 24 tkm, mutta huomasin äsken kun kaivelin vahoja kuitteja kun laatikko on asennettu korjaamolla paikalleen niin siihen on laitettu ATF 134 öljyt sisään. Olen olettanut että siellä on perus ATF 220 sisällä, joten olen sitä myös lisännytkin ATF 134 joukkoon. ATF 134 on muutenkin ilmeisesti tarkotettu enemmän uudempiin sähköohjattuihin, etenkin 7-portaisiin mersun laatikoihin ja jos siihen vielä joukkoon sekottaa ATF 220 niin en tiedä onko siitä ottanut siipeensä.
Enkä tiedä mahtaako enää mitkään öljyn vaihdotkaan auttaa vai onko laatikko kokonaan jo entinen. Täytynee huomenna soittaa vahvistajalle onko mitään enää tehtävissä vai täytyykö samantien laittaa remonttiin/vaihtoon.

Eli laatikko on vahvistettu 4 vuotta sitte ja on luvattu että kestää 700 nm vääntöä. Laatikko toimiskin ensi täydellisesti muutaman päivän, kunnes eilen rupes präkäämään. Ensi oireet alko siitä kun nykäs pari kertaa kun vaihto 3-2 vaikka risteyksen jälkeen. Sit tarkastin öljyt heti sen jälkeen ja totesin että siellä oli liikaa sitä kun kerta olin tiistaina vaihtanu syylärin ni samalla öljyähän tulee jäähdyttimestä pihalle, jonka jälkeen lisäsin sitä laatikkoon mutta vahingossa liikaa kun kylmänä pinta on alempana ku lämpimänä. Eli pumpattiin eilen ylimääränen öljy pois laatikosta. Ylimäärästä öljyä oli n. 8 dl. Sitten laatikko toimi ihan hyvin jonkun aikaa ja eikä enää nykässyt, eikä luistanut täysilläkään vedätettäessa, kunnes yht äkkiä kaupungissa normaalissa ajossa huomasin että venyttää 1-2 vaihdon tosi pitkälle ja 2-3 vaihdon välillä jättää vapaan päällee pariksi sekunniksi enne ku vaihtaa kolmoselle. Sitte ajelin kotiin odottelemaan huomista, jospa säätö auttaisi.
Tänään sääsin ensi pumpun kyljestä alipainetta pienemmälle sen verran mitä pystyi niin että kaasu menee pohjaan. Ei auttanut. Siinä on kyllä muutenki magneettiventtiili joka katkasee paineen 0,4 barin ahtopaineella. Sitten lisäsin painetta 3,5 kierrosta laatikon kyljestä. Normaaliajossa kaikki vaihteet menee tosi kovaan päälle paitsi 1-2 vaihto menee aika pehmeesti. Sitte heti kun antaa enemmän kaasua kakkonen alkaa luistamaan ihan kunnolla niin että kierrokset nousis vaikka tappiin jos vaan antas nousta.

Öljyillä on ajettu 24 tkm, mutta huomasin äsken kun kaivelin vahoja kuitteja kun laatikko on asennettu korjaamolla paikalleen niin siihen on laitettu ATF 134 öljyt sisään. Olen olettanut että siellä on perus ATF 220 sisällä, joten olen sitä myös lisännytkin ATF 134 joukkoon. ATF 134 on muutenkin ilmeisesti tarkotettu enemmän uudempiin sähköohjattuihin, etenkin 7-portaisiin mersun laatikoihin ja jos siihen vielä joukkoon sekottaa ATF 220 niin en tiedä onko siitä ottanut siipeensä.

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Mikä lähdön näkönen paikka mahtaa olla ton OM603:sen kyljessä, siinä ahtimen öljynpainelinjan vieressä. Saiskohan siihen kätevästi öljynlämpömittarin anturin laitettua ettei tarttis öljypohjaa irrottaa?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Se on jäähytinnesteen tyhjennys roppu.
Laita se öljynlämpöanturi siihen öljynmäärä anturin laippaan joka on siinä öljypohjassa vasemmalla puolen.
Laita se öljynlämpöanturi siihen öljynmäärä anturin laippaan joka on siinä öljypohjassa vasemmalla puolen.
Re: lisää hönkää om603:seen
Mulla tekee omassa laatikko aivan samaa mitä sulla. Välillä ei vaan millään taho edes kolmosta laittaa päälle. Mullakin oli öljyä muutama desi liikaa. Ei vaan oikein mitään selkoa saa mistä tuo voi johtua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: lisää hönkää om603:seen
Juu mulla oli ainakin laatikko jo remontissa. Oli kakkosvaihteen panta loppu. Siihen vaihdettiin se panta, esirummut, pääakseli, öljypumpun hela ja stefa ja sitten ainaki joku jousi viel mikä pitäs vaikuttaa just siihen 1-2 vaihtoon . Tuli tällä viikolla pajalta korjauksesta ja ens viikolla olis tarkotus ruuvailla laatikko takasi paikalleen ni näkee miten pelittää.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Tietäiskö kukaan mihinkähän alipaineletkun, joka tulee siitä syöttöpumpun kyljessä olevasta vaihdelaatikon säätömötistä mittariston taakse kuuluis tarkalleen ottaen mennä? Tänään ku irrotin mittaristoa niin huomasin sen olevan irti.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Eikös se ole se letkunpää, joka vain päästää turhan alipaineen pois sieltä säätimeltä, eli se voi roikkua missä vain vapaana ??? Muistaakseni se on vedetty mittariston taakse vain, jotta se on vähän suojassa paskalta. Asiasta taidettiinkirjoittaa jokunen viikko sitten forumillakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
Vanha juttu mutta se on tosissaan vaan sitä "alipaineen pihalle päästämistä" varten. Itse säätimen alipaineletkut ei käy lenkkiä hytissä.Elkku_ kirjoitti:Tietäiskö kukaan mihinkähän alipaineletkun, joka tulee siitä syöttöpumpun kyljessä olevasta vaihdelaatikon säätömötistä mittariston taakse kuuluis tarkalleen ottaen mennä? Tänään ku irrotin mittaristoa niin huomasin sen olevan irti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: lisää hönkää om603:seen
Voisin lainata topickia vähäsen. Elikkä mikä olisi hyvä syöttöpumpun todellinen ennako OM606 koneelle, jossa on vakioturbo paikallaan ja OM603:sesta turbokoneesta vakiosyöttöpumppu? Jostain syystä syöttöpumpun oma ajoitusmerkki on vaihtanut paikkaa, joten ennako täytyy laittaa kurjenkaulalla. Syöttöpumppu on paikallaan ja olen ajanutkin jo autolla jonkun verran, mutta savuttaa hieman harmaata savua, joten sehän viittaisi siihen, että ajotus ei ole aivan kohdallaan? Tarkoitus olisi säätää syötöt maksimiin, mutta huolettaa sitten etten vaan riko konetta väärällä ennakolla.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: lisää hönkää om603:seen
22-24 eykk.Jupezki kirjoitti:Voisin lainata topickia vähäsen. Elikkä mikä olisi hyvä syöttöpumpun todellinen ennako OM606 koneelle, jossa on vakioturbo paikallaan ja OM603:sesta turbokoneesta vakiosyöttöpumppu? Jostain syystä syöttöpumpun oma ajoitusmerkki on vaihtanut paikkaa, joten ennako täytyy laittaa kurjenkaulalla. Syöttöpumppu on paikallaan ja olen ajanutkin jo autolla jonkun verran, mutta savuttaa hieman harmaata savua, joten sehän viittaisi siihen, että ajotus ei ole aivan kohdallaan? Tarkoitus olisi säätää syötöt maksimiin, mutta huolettaa sitten etten vaan riko konetta väärällä ennakolla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: lisää hönkää om603:seen
Nyt taitaa tossa OM603:ssa ruveta kansi/pahvi ruveta vedellä viimesiään, ku taitaa vähä falskata. Hukkaa jäähdytysnestettä, kerää painetta järjestelmään, nostaa lämpöjä paikallaan ilmastoinnin ollessa päällä ja edellis kerralla kun ajelin savutti harmaata aika reippaasti tyhjäkäynnillä.
Ajattelin ens viikolla ruveta hattua nostamaan pois sylintereitten päältä. Eli kumpi nyt sit mahtas olla järkevämpää, laittaa OM606:sen metallitiiviste vai tehdä lohkon tasopintaan veriura ja massatiiviste? Eikö lohkon tasopinta tarttis olla millinsuora, jos laittaa metallitiivisteen? Miten suoruus on paras tapa tarkistaa?
Ajattelin ens viikolla ruveta hattua nostamaan pois sylintereitten päältä. Eli kumpi nyt sit mahtas olla järkevämpää, laittaa OM606:sen metallitiiviste vai tehdä lohkon tasopintaan veriura ja massatiiviste? Eikö lohkon tasopinta tarttis olla millinsuora, jos laittaa metallitiivisteen? Miten suoruus on paras tapa tarkistaa?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Koneistamolle tarkistukseen. Jos et koko paskaa jaksa purkaa nii massapahvilla+veriura+liima?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-