W126 Projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siihen takapyörän laakerin kiristys mutteriin on olemassa ihan oma työkalu, se on joskus sitten helevetin kovassa kiinni :wink:
ostin aikonaan sen työkalun kl-varaosilta ja itte tehin sitten lukitus vehkeet pyörän napaan ja samalla sillä saa katottua pahimmat välykset pois laakerista :)
älä sitten täytä sitä laakeri pesää ihan täyteen vaseliinia, se tulee pihalle sieltä seisontajarrun kenkiin :think:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:siihen takapyörän laakerin kiristys mutteriin on olemassa ihan oma työkalu, se on joskus sitten helevetin kovassa kiinni :wink:
ostin aikonaan sen työkalun kl-varaosilta ja itte tehin sitten lukitus vehkeet pyörän napaan ja samalla sillä saa katottua pahimmat välykset pois laakerista :)
älä sitten täytä sitä laakeri pesää ihan täyteen vaseliinia, se tulee pihalle sieltä seisontajarrun kenkiin :think:
juu niin on, meilla on vaan joku ite tehty. juu täytyy olla varovainen tuon vaseliinin kans, ettei mee heti uudet jarrukengät pilalle :lol: eiköhän sen kuntoon saa kun ei vaan usko lopu :)
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

noniin nyt olis takapyöränlaakeri vaihdettuna, meni mukavan kivuttomasti, ei se niin paha homma ollut mitä odotin. se kiristysruuvikin aukes aika helposti :) käsijarrunkengät olis kans vaihdettu molemmin puolin ja pakoputken vuotoa on kans tullut ihmeteltyä, sen verran on selvinnyt että vuotaa pakosarjalta siitä kohtaa missä ne kaikki kuus putkee supistuu tohon kolmetuumaseen. ihanasti sieltä keskeltä sitä putki solmua :lol: jotakin kuvia taas laittelen tuos alkuviikosta!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Kuva
siinä nyt sitte olis ässä tuoreella leimalla 8)

Kuva
tommosella härvelillä piti pakosarjaa korjata kun oli vuoto siellä keskellä putkisolmua, ja samoin räjäytettiin paineilmalla sitä töhnää sinne :lol: mutta kyllä se vaan pitää :)

Kuva
siellä on osat vähän supistumassa, meni nätisti paikoilleen.

Kuva
kevyt mattaus ja lisää lakkaa päälle, niin rupee kiiltämään...
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kuva varmaanki valehtelee, mutta näyttäs ihan siltä, että pyörännavassa olis aika huonot pyöränpultin kierteet :think:
kummalla ryppyholkilla laitoit, uudella vai vanahalla holokilla :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:kuva varmaanki valehtelee, mutta näyttäs ihan siltä, että pyörännavassa olis aika huonot pyöränpultin kierteet :think:
kummalla ryppyholkilla laitoit, uudella vai vanahalla holokilla :roll:
hyvin sitä ainakin sai ruuvattua. mikä niistä osista oli se ryppyholkki :oops:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no se ryppy holokki on se peltinen "kuprulla" oleva vajaa kaks senttiä levee rengas mikä tulee laittaa molempien laakereitten sisäkoolien väliin :wink:
jos laittaa vanhan, niin sitä tarttee naputtelemalla vasaralla, hiukan levittää ja sitten kun laittaa uuden niinkun pitääkin, on kyllä kiristys mutteri aika kiree vääntää sopivaan kireyteen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:no se ryppy holokki on se peltinen "kuprulla" oleva vajaa kaks senttiä levee rengas mikä tulee laittaa molempien laakereitten sisäkoolien väliin :wink:
jos laittaa vanhan, niin sitä tarttee naputtelemalla vasaralla, hiukan levittää ja sitten kun laittaa uuden niinkun pitääkin, on kyllä kiristys mutteri aika kiree vääntää sopivaan kireyteen :wink:
aaa se, juu me laitettiin uus, ja kyllä pitääs olla kireellä :) hyvä taas tietää/oppia tuokin termi ja muutenkin koko asia! :thumbup:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

semmonen tuli mieleen että paljos tonne automaattilootaan menee öljyä, jos turpiininkin tyhjää. ja paljonko pelkkään lootaan? vai saako sitä tyhjättyä, eikös joissakin malleis ainakin saa :?:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Eikös sinne mene yleensä joku 8-9 litraa :roll:
Pitäs siel turbiinissa proppu olla kunhan on oikealla kohdalla.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

sepulaakeri kirjoitti:Eikös sinne mene yleensä joku 8-9 litraa :roll:
Pitäs siel turbiinissa proppu olla kunhan on oikealla kohdalla.
juuuu. onko tuo määrä sitte turbiini tyhjennettynä vai pelkkä loota?
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja tango »

Sampuusi kirjoitti:semmonen tuli mieleen että paljos tonne automaattilootaan menee öljyä, jos turpiininkin tyhjää. ja paljonko pelkkään lootaan? vai saako sitä tyhjättyä, eikös joissakin malleis ainakin saa :?:
6.2 litraa. Siitä voi lähteä ja lisätä sitten, mikäli tarvitsee.
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

tango kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:semmonen tuli mieleen että paljos tonne automaattilootaan menee öljyä, jos turpiininkin tyhjää. ja paljonko pelkkään lootaan? vai saako sitä tyhjättyä, eikös joissakin malleis ainakin saa :?:
6.2 litraa. Siitä voi lähteä ja lisätä sitten, mikäli tarvitsee.
juu eli ostaa suoraa jonku 7-8 litraa niin ei sit pääse loppumaan :) ja tämä tilavuusko oli sitten turbiini tyhjättynä vai pelkkä loota?
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Sampuusi kirjoitti:
[ http://i2.aijaa.com/b/00620/12125425.jpg ]
kevyt mattaus ja lisää lakkaa päälle, niin rupee kiiltämään...
Miksi ensin mattaa ja sitten lakkaa, miksi se pitää tehdä noinkin hankalasti kun esim. motonetistä saa valmiiksi kiiltävää valojen tummennus lakkaa :) ei siinä ei tuokaan huonotapa varmaan oo mutta ehkä sillä tummennus sprayllä sais hiukkasen siistimmät omaan silmään :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tango kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:semmonen tuli mieleen että paljos tonne automaattilootaan menee öljyä, jos turpiininkin tyhjää. ja paljonko pelkkään lootaan? vai saako sitä tyhjättyä, eikös joissakin malleis ainakin saa :?:
6.2 litraa. Siitä voi lähteä ja lisätä sitten, mikäli tarvitsee.
tangon kanssa samaa mieltä, 6,2 litraa sinne laatikkoon, ensin laatikon öljypohjasta roppu auki (5mm kuusiokolo) sitten pyörittele turbiinin roppu kohilleen ja roppu auki (5mm kuusiokolo) ja sitten lootan öljysuodatin pois (ristipää ruuvit 3 kpl) ja uusi suodatin paikalleen, öljypohjan pesu ja uuden tiivisteen vaihto sekä tyhjennysroppujen tiivisteiden vaihto (kupari) :wink:
sitten vaan roput paikalleen ja kiristys ja ölypohja paikalleen, kiristys muttei liikaa sillä se särkee tiivisteen, tämän jälkeen mittatikunputkee myöten uudet öljyt, ensin sellasen 3-4 litraa käynnistetään, selataan vaihteet läpi, parkki päälle ja lisätään käydessä loput öljyt :wink:
käyntilämpösenä öljynpinnan tarkistus, mikä ei saa olla ylitte ylärajan :think:
ps. ennen kun laitat kuusiokolo avaimen roppuun niin puhista hyvin ropun kuusiokolo reikä ettei avain pääse muljahtamaan reijässä :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

pake1 kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:
[ http://i2.aijaa.com/b/00620/12125425.jpg ]
kevyt mattaus ja lisää lakkaa päälle, niin rupee kiiltämään...
Miksi ensin mattaa ja sitten lakkaa, miksi se pitää tehdä noinkin hankalasti kun esim. motonetistä saa valmiiksi kiiltävää valojen tummennus lakkaa :) ei siinä ei tuokaan huonotapa varmaan oo mutta ehkä sillä tummennus sprayllä sais hiukkasen siistimmät omaan silmään :)
ehkäpä toi pinta matataan villalla sen takia että siihen tarttuu se lakka :roll:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:
tango kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:semmonen tuli mieleen että paljos tonne automaattilootaan menee öljyä, jos turpiininkin tyhjää. ja paljonko pelkkään lootaan? vai saako sitä tyhjättyä, eikös joissakin malleis ainakin saa :?:
6.2 litraa. Siitä voi lähteä ja lisätä sitten, mikäli tarvitsee.
tangon kanssa samaa mieltä, 6,2 litraa sinne laatikkoon, ensin laatikon öljypohjasta roppu auki (5mm kuusiokolo) sitten pyörittele turbiinin roppu kohilleen ja roppu auki (5mm kuusiokolo) ja sitten lootan öljysuodatin pois (ristipää ruuvit 3 kpl) ja uusi suodatin paikalleen, öljypohjan pesu ja uuden tiivisteen vaihto sekä tyhjennysroppujen tiivisteiden vaihto (kupari) :wink:
sitten vaan roput paikalleen ja kiristys ja ölypohja paikalleen, kiristys muttei liikaa sillä se särkee tiivisteen, tämän jälkeen mittatikunputkee myöten uudet öljyt, ensin sellasen 3-4 litraa käynnistetään, selataan vaihteet läpi, parkki päälle ja lisätään käydessä loput öljyt :wink:
käyntilämpösenä öljynpinnan tarkistus, mikä ei saa olla ylitte ylärajan :think:
ps. ennen kun laitat kuusiokolo avaimen roppuun niin puhista hyvin ropun kuusiokolo reikä ettei avain pääse muljahtamaan reijässä :wave:
tämä selvä homma! tuli niin tarkat ohjeet että ei voi epäonnistua :thumbup: ainakaa oikeen pahoon :lol: kiiitos :)
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onkos se nyt tämä rojekti valamis :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:onkos se nyt tämä rojekti valamis :roll:
ei se vielä oo, ja eipä nuo autot oo koskaan valmiita :D illemmalla laittelen taas vähä jotakin kuvia!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

noniin nyt olis taas jokunen kuvaki :)

Kuva
siinä laatikon öljypohja pestynä ja uus suodatin vieressä ^

Kuva
takalasin tummennus käynnissä ja takavalot asennettuna ^ :)

Kuva
takalasi valmiina ^ näyttää niinkuin takavalot olisivat eri tummuiset mutta se on tuo salama joka vääristää hämärällä ilmalla :|

Kuva

Kuva
itse olen ainakin tyytyväinen :twisted: vanteet olivat ainakin hyvät ajaa, ei vatkannut eikä taristänyt meni tasaisesti muutenkin. hetkeksi varmaan keskeytyy tämä rojekti kun täytyy muijjan autoa kans vähän laitella. mutta kyllä tänne aina laittelen kun tulee jotai tehtyä!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sulla näkyy puuttuvan tiiviste etulokasuojan ja puskurin välistä :wink: kannattas maalata tuo takapuskuri, tulis luonnetta auton näköön :)
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

juu niin puuttuu :) juu se takapuskurin maalaus on seuraavana edessä, sitä pitää viel muutenkin vähän pakkeloida ja fiksailla :)
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Moro! sen verran on tullut rakenneltua että tänään tuli tehty takapäähän vähän jarruremppaa ja samalla maalailtua kynnysmuovit hopeella :) ei oo paljon nyt malttanut rakennella kun on auto kunnossa, on niin mukava näillä kesäkeleillä ottaa kuski ja lähtee vähä ajeleen :wink: laitan joku päivä kynnysmuoveista kuvia!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

palatko vaan vaihoit vai jotakin vallan hienostuneempaa (kumit) 8)
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

palat vaan vaihdoin, ja kouluutin(herkistelin) mäntiä kun laahas vähän tuo kuskin puoli. laahaa vieläkin välillä, eli pitää vissiin herkistellä lisää? :think:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sampuusi kirjoitti:palat vaan vaihdoin, ja kouluutin(herkistelin) mäntiä kun laahas vähän tuo kuskin puoli. laahaa vieläkin välillä, eli pitää vissiin herkistellä lisää? :think:
ehdottaisin ehottomasti, että purat koko satulan molemminpuolin ja putsaat satulan sylinterin reunat tarkasti ruosteesta pois sekä männät puhtaaksi ja uudet kumisarjat n. 15€ puoli, kasaat osat jarrurasvalla :arrow: eipähän sitten enään tarttee muutamaan vuoteen koskee satuloihin, ja älä unoha satulan välistä kumirengasta pois :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

tämä on sitten seuraavaksi työlistalla, onko kuinka paha homma? samalla sitten vois vetää hopeen maalin nuohin satuloihin 8)
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sampuusi kirjoitti:tämä on sitten seuraavaksi työlistalla, onko kuinka paha homma? samalla sitten vois vetää hopeen maalin nuohin satuloihin 8)
ei mikään paha, vaikein homma on ehkä saaha molemmat männät tulemaan ulos ilman väkivaltaa :wink:
palaan asiaan :!:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästy :lol: osaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen :)
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästy :lol: osaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen :)
se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeria :wink: sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA :!:
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin heleppo :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin