W212 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

S202 kirjoitti:Autoa pitäis saada lähemmäs tienpintaa. Säädettävää ajattelin mutta enpä taida viitsiä niin paljoa autoon laittaa, ainut varteenotettava vaihtoehto on kw. Toki jonkun kiinteästi madaltavankin vois laittaa niin ainakin iskarit toimis varmasti kunnolla. Mutta toisaalta vois vaan heittää pelkät jouset. Kokemuksia?
Tuo kiinnostaisi itseänikin. Tilaan kohtapuoliin varmaankin eibach pro kitin eli jouset eteen, ja asennutan paikalleen APP:lla jossa perä tiputetaan samalla oikealle korkeudelle ellei muuta tule eteen. Halvimpiin säädettäviin en uskaltaisi lähteä.
S212 350cdi
W210 320cdi
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Onnistuuko tuon ilmaperän pudottaminen ohjelmalla ilman mittariston herjoja?
Airmaticia ei saanut kovin paljoa tiputettua, kun tuli herja ja pudotti säkit tyhjäksi. Nyt tallin pöydällä odottaa huijaustangot, kun ehtisi laittamaan paikalleen ja säätelemään korkeuden.
S212 E350CDI
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Olen ymmärtänyt tuon yleisesti onnistuvan, ja puhelimessa näin myös lupailtiin. Tosin siinä vaiheessa kun mun auto on perse pystyssä ja "oho ei se putoakaan" niin kärsijöitä on vain yksi :)

Millaiset nuo tangot on, mihin ne tulevat? Mistä olet hankkinut, olivatko kalliit?
S212 350cdi
W210 320cdi
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Ne on eräänlaiset vanttiruuvit.
Ne vaihdetaan alkuperäisten...hmm, mikähän nimi lienee, joku korjaa...korkeuden tunnistusanturien tankojen paikalle.
Tilasin tuolta

Ja toimitus oli ennätysnopea. Sunnuntaina ilmoitin etutankojen mitan. Maanantaina klo13:20 ilmoitus, että paketti lähetetty. Tiistaina lähetti klo14:30 oven takana.
S212 E350CDI
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onko kukaan kokeillu toimiko tämä ohje w212 kanssa, täytyy ainakin itse kokeilla jossakin vaiheessa kun kerkiää
How to Lower Airmatic (SLF) no voltage limit.

Airmatic -> actuations move toward calibrated level automatic -> F3
then go development data -> actuations -> complet index of actuations -> drehwinkel o***etwerte schreiben -> F3 ->
put box how meny mm want lower(exsampel val -20 var -20 ha -15) pres F3
some time need pres SG Reset (scrol down found seim actuations complet index of actuations menu)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuplat
Viimeksi muokannut joskami, Pe 27.03.2015 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Tuosta en osaa sanoa, mutta mun autoa kun yritettiin taikinoida alemmas, niin ei pysty määrittelemään mitään lukemia, kuinka paljon haluaa pudottaa, vaan sinne pitää määritellä uudet luvut. Eli ei voi laittaa -15 alkuperäisestä, vaan pitää laskea alkutilanteesta, kuinka paljon haluaa pudottaa ja sen jälkeen laittaa se lukema. Ja joka kulma pitää määritellä erikseen.

Näin mä ymmärsin asian etenevän, kun tuo auto kävi piuhan nokassa.
S212 E350CDI
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tämä on hieman eri homma.. kuin normaali alustan säätäminen.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Eli helppo homma ku tietää mitä tekee :thumbup: edit, ei toimi 212...
tigi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 12.02.2011 11:57
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja tigi »

Tuommonen...

Kuva
W212 220cdi
ex- W204 320cdi AMG look
ex- W203 270cdi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

kyl kyl :) perhana kyl tää 212 kori on niin epäkiitollinen suhteiltaan, vaikka sullakin wheelgapit sun muut kohillaan niin kori silti metrin korkeella maasta :thumbdown:
tigi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 12.02.2011 11:57
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja tigi »

Näin on. Sama vika oli kyllä W204

Tuo nyt on talviasennossa eli 1-2cm ainakin hierotaan pois mutta nytkin matalin kohta on muistaakseni 7cm maasta ja auto on silti ku hirvitorni :)
W212 220cdi
ex- W204 320cdi AMG look
ex- W203 270cdi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

niin on, bemarilla sentään tajuttu että kun ajan saatossa kadotettu wheelgap, niin vieläkin ihan normikoko renkaillakin kori sentään pysynyt suht alhaalla, toisin kun mersulla. "Nyky" mersussa wheelpgappi suht olematon, vaan sitten kun rupeet madaltaa ni renkaat heti kiinni kaarissa ja kori silti helvetin korkeella PERKELE ! :evil: :lol:
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Mun mielstä toi on taas hyvä juttu, kun saa käyttöautossa kaaret täyteen ilman että autosta tulee överimatala. Ainakin elegance on kieltämättä kyllä niin jäätävä ilmestys vakiokorkuisena että pakkohan sille jotain on tehdä.
S212 350cdi
W210 320cdi
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Laitoin kesäkumet alle, 235/35 eteen ja 245/35 taakse. Vanteet 8,5x20 et35. Hyvin sopii eikä ota mihinkään kiinni. Vakioalusta vielä toistaiseksi, näyttää vielä jollain tavalla järjelliseltä vaikka korkea onkin, mutta tuntuu hölmöltä kun renkaat eivät anna pahemmin periksi ja alusta antaa taas liikaakin.
S212 350cdi
W210 320cdi
ponsse430
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 25.02.2012 11:05

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja ponsse430 »

osaisko kukaan sanoa millasel etllä kannattais laittaa vanteet ku oon aatellu spekseil "20 8.5 levee eteen ja taakse 9.5 tai 10? ja kumit tod näkösesti ois 245/35 275/30
ex. w220 430
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

Voisin sanoa että et kun on siinä 40 paikkeilla niin hyvä tulee. 35 nyt kuitenkin vähintään pitää olla.
S124 300TE
S211 E500
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Eikös noissa leveämmissä vanteissa takana ole yleensä et 42. Edessä useimmiten 35. 245/35 eteen voi olla huono idea, ymmärtääkseni raapii ainakin joillain rengasmerkeillä kun tila alkaa olemaan niin tiukassa. Mieluummin 245/30 tai 235/35. Itsellä tosiaan edessä 8,5 vanteella et35 235/35, ei ota kiinni mihinkään mutta aika tiukkaa alkaa olemaan. Toisaalta mikä sitten on kenellekin raapimista, joillekin se voi olla pieni hipaisu epätodennäköisessä ääritilanteessa, jonkun muun mielestä on ok että kaaret ovat jatkuvasti kirkkaalla pellillä hankaamisen takia kunhan pelti pysyy vielä muodossaan.
S212 350cdi
W210 320cdi
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Oon katellu 212 farkkuun eteen 8,5x19" ET 40 ja taakse 9,5x19" ET 35. etuvanne varmaan sopii, mutta tuleeko takavanne liian ulos 275/30 renkaalla?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

Siinä ja siinä ottaako kaareen. 265:lla renkaalla pitäis toimia.
S124 300TE
S211 E500
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Mulla on jo tommoset 275/30 kumet valmiina, niin ne ois tarkotus saada alle. toinen ET vaihtoehto ois 45, se varmaan ainakin sopis?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

Se sopii helposti. Mulla on kans takana 9,5x19 275:lla renkaalla, et on 46 ja kyllä se ulommaksi mahtuis tulemaan mutta en tiedä tulisko ihan 11 milliä. Siinä ja siinä.
S124 300TE
S211 E500
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Joo et45 ois varma valinta, mutta ois parempi ku sais vanteella aika kaarelle ni ei tarttis lätyillä pelata.. Autoa ei ole tarkotus laskea aivan tonttiin, mutta ei se hyvältä omaan silmään näytä, jos oikeen kaaren ulkopuolelle tulee.
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Mulla on takana 10x20" ET42 vanteella 285/25 ja mahtuu hienosti. Tulee omasta mielestä sopivasti kaarelle, mutta ei ole lähellekään mikään germanlookkeri.
Kun katsoin willtheyfit.comissa 9,5x19 ET35 275/30 setupia, niin näyttäisi, että nuo renkaat taitaa olla yhtä ulkona, mutta tuo mun vannesetti karvan verran vielä ulompana.
S212 E350CDI
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tuossa vaimon kulkineessa 20x10 Et 38 ja renkaana 275*30*20 ja hyvin mahtu pyörimään madallettunakin.
Kuvissa on kyllä hieman korkealla tuo perä..

Kuva

Kuva

Kuva
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

Osta sillä 35 eeteellä, suht helposti niistä vanteista voi pari milliä ottaa tarvittaessa pois. Jos mahtuu niin sorvaan itellekki taakse 12 milliset spacerit. Pitäis tuo h&r jousisetti vaihtaa alle, mutta eteen pitäis olla vissiin joku spesiaalimpi puristin, on niin pitkä jousi. Taakse menee varmaan vanhalla tyylillä :roll:
S124 300TE
S211 E500
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Kiitoksia paljon! Laittakaa ihmeessä kuvia autoistanne, ku on tuo vannemallin valintakin vielä vähän auki.. :)

Mistäs muuten porukka hommaillu farkkuihin etu madallusjousia?
rumapallisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja rumapallisti »

Haaparannan miitissä oli ihan tyylikäs farkku:

Kuva

Vanteet sopii kyllä minusta tosi hyvin!
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
tigi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 12.02.2011 11:57
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja tigi »

Tuossa vähän parempaa kuvaa tuosta omasta röntästä
Kuva
Kuva
W212 220cdi
ex- W204 320cdi AMG look
ex- W203 270cdi
dieseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 01.11.2010 20:31

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Vastaa Viestiin