Nyt sain sunnuntaina kaverin kanssa tehtyä jarruhommat. Kolme jumittavaa satulaa irti, päreiksi, puhtaaksi ja kasaan uusilla tiivisteillä. Kyllä kulukee kevyesti, voi hellanlettas sentään.

Vaan mitenkäs se lienee?
No näinpä minä jostain muistelinkin lukeneeni.
Tästä kannatti aloittaa.Pakardinen kirjoitti: ↑Ti 15.03.2022 08:35 Helpot tietysti ensin pois. Termari poispoikkeen ja sen testaus.
Paitsi; että tais käyä niin, että tuli ostettua "kesätermostaatti".Pakardinen kirjoitti: ↑Ma 28.03.2022 22:21 Vaihoin tänään termostaatin. Nyt sahaa lämmöt 80 - 82 asteessa. Pidän ongelmaa ratkaistuna!![]()
On mainio! Tilasin Virosta olutta. Postnord "hoiti" kuriirihommat Suomen päässä. Kun paketti tuli perille, niin oli hävinnyt 5 purkkia tämän puljun käsittelyssä! On kyllä niin ala-arvoinen firma, ihmettelen kun ei saada kuriin tuollaista tunaria Suomessa.Pakardinen kirjoitti: ↑Ke 13.04.2022 11:36 Vapari 603:een näkys Mätänetti myyvän 85 asteista. Eiköpä tuo lie käypänen tuohon turbokoneeseenkin. Pitääpä harkita...
Mutta; vanhat ystäväni PostNordilla eivät taaskaan pettäneet. Eilen lähettelin Autodocille kyselyä, että missäs kummassa minun iskarit? Sain sitten viimeinkin sieltä seurantakoodin.
31.3. tilasin. 4.4. on PostNord lähteny kuljettamaan. Neljä päivää ne on sitte seisonu Tampereella ja toiset neljä päivää Kuopiossa. Tänä aamuna on lähteny Kuopiosta eteenpäin... Että eipä mitään hätää, kyllä se rillipiru alkuasukki siellä korven keskellä joutaa pakettiaan oottamaan, kiirekös tässä.![]()
Että kyllä jos minä henkirikoksen tekisin ja pitäs jäljet saaha hävitettyä, niin pakkaisin ruumiin ja antasin sen PostNordille kuljetettavaks. Jos ei nyt paketti kokonaan häviäis, niin jäljet kyllä ainakin ehtis kylmetä. Mainio firma!![]()
Niin. Nämähän muuten kävi vuoden päivät takaperin kaverin tyttären miehellä oikaistavana. Eipä niissä ollu kun yhessä vanteessa pientä mussuttamista. Yhessä vanteessa on sisäkehällä pieni lommo, jonka tiesinkin. Sitä ei kuulemma uskaltanu ruveta lyömään suoraks. Olishan se laatuvanne sen kyllä kestäny...
Millä tekniikalla tämä S123 on ollut alunperin, ja onko tuossa vielä alkuperäinen takaakseli kiinni autossa? Muistaakseni ainakin 300D malleissa on erilainen kardaani kuin 200D tai 240D malleissa.Pakardinen kirjoitti: ↑Su 26.06.2022 08:43 Täytyy kokeilla tuohon pyyhkijäongelmaan jotain 5sateesta -tyyppistä taikatemppua.
Vanteet täytyisi kaikki huoltaa. Vasen takanen jo kerran tyhjenikin, vuoto oli vanteen ja renkaan välistä. Paikkausvaahto saattoi ratkaista ongelman väliaikaisesti. Kaikki muutkin renkaat näköjään hukkaa painettaan pikkuhiljaa, pitäis suhauttaa vaahdot joka renkaaseen. Renkaat siis veks ja vanteiden sisäpintojen kunnostus... Äh. Nyt ei oikein kerkeis...
Sitten siihen asiaan:
Liekö noissa 123:ssa kaikissa samankokoinen kardaani? Että jos ostan kardaanin tukilaakerin (lähinnä siis sen kumin), niin onko ihan sama minkä mallin laakerin hommaa?![]()