
W123 200D museointi --> YETI
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ot: luxusta on se ,et R8 audit jäähyllä seinällä ja W/S 123 nelipilarilla 

Star
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Bomber4 kirjoitti:Ot: luxusta on se ,et R8 audit jäähyllä seinällä ja W/S 123 nelipilarilla

Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Nordblast NB Home haettiin tänään ja testailtiin saranoihin,toimi odotettua paremmin,alkuperäinen pinta ei vaurioitunut ollenkaan.Huomenna saadaan tarjous tuollaisesta isommasta NB Pro lite mallista.


Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tänään on saatu tarvittavien osien puolta kuntoon.
Laitoin tilauksen vetämään, http://oldtimer-ersatzteile24.de
4kpl oven stopparit
4kpl lukkojen vastakappaleet
3kpl lämmönsäätimen paneelin pohjat
Hintaa jäi toimituskuluineen karvan alta 270€,toivottavasti tulevat joskus perille,ainakin itselle tuntematon putiikki.
Ovien tiivisteet ovat matkalla matkahuollon välityksellä,kiitos jo alustavasti S202.
Veholta tulee huomenna tietoa epämääräisen osakasan hinnasta ja saatavuudesta.
Niistä lisää kunhan saa lisää infoa...
Laitoin tilauksen vetämään, http://oldtimer-ersatzteile24.de
4kpl oven stopparit
4kpl lukkojen vastakappaleet
3kpl lämmönsäätimen paneelin pohjat
Hintaa jäi toimituskuluineen karvan alta 270€,toivottavasti tulevat joskus perille,ainakin itselle tuntematon putiikki.

Ovien tiivisteet ovat matkalla matkahuollon välityksellä,kiitos jo alustavasti S202.
Veholta tulee huomenna tietoa epämääräisen osakasan hinnasta ja saatavuudesta.
Niistä lisää kunhan saa lisää infoa...
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tänään ei kiireiden takia paljoa keretty tekemään.Tuollaisen kourun pokkaus onnistui hyvin tuolla yhdistelmäkoneella.


Viimeksi muokannut hejola, Ke 18.11.2015 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Aattelin teettää noi kourut peltisepällä, ilmeisesti ihan helppo tehdä kun on oikeanlainen kanttauskone? Uus kouru sitten ehkäpä koriliimalla kiinni 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ei ihan ekalla yrityksellä tullut sopivaa.S202 kirjoitti:Aattelin teettää noi kourut peltisepällä, ilmeisesti ihan helppo tehdä kun on oikeanlainen kanttauskone? Uus kouru sitten ehkäpä koriliimalla kiinni
Muuten simppeli juttu kyllä,mutta vaikka tuo palakanttikone on palasyvdeltään melko ohut niin tuota pienintä kanttia ei kovin helpolla saanut tehtyä.4mm reijät meinasin porata ja laittaa hepeillä kiinni,pistehitsityyliin,niinkun vakionakin.
Sitä ennen tietysti,puhallus,hapotus ja sinkin meinasin palan alle laittaa.
Maalauksen aikaan sitten koriliimat saumoihin.
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Mites soodalla puhalletut pinnat pitää puhdistaa ennen maalausta?hejola kirjoitti:Nordblast NB Home haettiin tänään ja testailtiin saranoihin,toimi odotettua paremmin,alkuperäinen pinta ei vaurioitunut ollenkaan.Huomenna saadaan tarjous tuollaisesta isommasta NB Pro lite mallista.
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.5/IMG_2007.JPG/_full.jpg ]
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tapoja varmasti monia mutta,1/3 osa etikkaa ja 2/3 vettä.tahtoomersun kirjoitti:Mites soodalla puhalletut pinnat pitää puhdistaa ennen maalausta?hejola kirjoitti:Nordblast NB Home haettiin tänään ja testailtiin saranoihin,toimi odotettua paremmin,alkuperäinen pinta ei vaurioitunut ollenkaan.Huomenna saadaan tarjous tuollaisesta isommasta NB Pro lite mallista.
[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.5/IMG_2007.JPG/_full.jpg ]
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ovet rupeaa olemaan ok mallilla,huomenna 2 ovea maalarille.
Kuskin etuovi irroiteltiin tänään,tiivisteen alta paljastui melkoinen miina.Periaatteessa ihan korjattavissa,mutta vaihtoehtona varmaan järkevämpi olisi ottaa parempi kuntoinen aihio kokonaan.
!!!!!!!!!!!! Joten,jos mitenkään järkevän hakumatkan päästä Turusta liikkeelle lähtien,pelleiltään hyväkuntoinen sedan kuskin etuovi olisi hakusessa.Hyvästä hyvä hinta. !!!!!!!!!!!!!!!!
Kiitoksia S202 tiivisteistä!
Kuskin etuovi irroiteltiin tänään,tiivisteen alta paljastui melkoinen miina.Periaatteessa ihan korjattavissa,mutta vaihtoehtona varmaan järkevämpi olisi ottaa parempi kuntoinen aihio kokonaan.
!!!!!!!!!!!! Joten,jos mitenkään järkevän hakumatkan päästä Turusta liikkeelle lähtien,pelleiltään hyväkuntoinen sedan kuskin etuovi olisi hakusessa.Hyvästä hyvä hinta. !!!!!!!!!!!!!!!!
Kiitoksia S202 tiivisteistä!
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Eipä mitään, toivottavasti ovat sitten oem laatua 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tulipas siistin näköinen ovi. Putsattiinko tuota takanurkkaa jotenkin peltien välistä? Entäs tuo sisäpuolen maalaus, oliko tiivisteurassa mitään suojaa vai maalattiinko vaan? Eihän se maalisumu sielä kyllä mitään haittaakkaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ollut näppis rikki 2pv niin on hieman haitannut kirjoittamista.
Tiiviste istui ihan siinä missä OEM mallinenkin.Samalta hihnalta uskon tulleen.
Ne kohdat missä on tuplapelti,jos pintaruostettä näkyi niin ne naputettiin auki ja puhallettin/hapotettiin.Sinkkiä/epoksia väliin ja takaisin kiinni.
Koko sisäreuna ikkunan karmeja/kouruja myöten hiottiin ja maalattiin samalla uudestaan.Molemmista ovista.
Ulkopeltien alareunat maalattiin,ensimmäiseen kanttiin asti.
Tänään saapui mielenkiintoinen osa kasa Veholta,laittelen kuvia myöhemmin kunhan saan kuvat puhelimelta siirrettyä.
Saksan tilauksesta saapui tänään postin saapumislappu.

Tiiviste istui ihan siinä missä OEM mallinenkin.Samalta hihnalta uskon tulleen.
Ne kohdat missä on tuplapelti,jos pintaruostettä näkyi niin ne naputettiin auki ja puhallettin/hapotettiin.Sinkkiä/epoksia väliin ja takaisin kiinni.
Koko sisäreuna ikkunan karmeja/kouruja myöten hiottiin ja maalattiin samalla uudestaan.Molemmista ovista.
Ulkopeltien alareunat maalattiin,ensimmäiseen kanttiin asti.
Tänään saapui mielenkiintoinen osa kasa Veholta,laittelen kuvia myöhemmin kunhan saan kuvat puhelimelta siirrettyä.
Saksan tilauksesta saapui tänään postin saapumislappu.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Täytyy kans tilailla noi kiinnikesarjat. Oliko maalari mitä mieltä siitä fosforihaposta, riittääkö vedellä huuhtelu ja epoksia päälle? Tietysti vois koittaa huuhdella voimmakkaasti emäksisellä konepesuliuoksella 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Näppis is BACK 
Maalarin kanssa ei sen ihmeemmin tuosta pesemisestä puhuttu,ihan painepullolla med vesi nuo pestiin..Huolellinen kuivaus heti perään.
Tuossa aikaisemassa kuvassa myös Vehon kautta tulleet takaluukun sivumuovit,vararengaskotelon levy sekä tuo takimainen lukkopellin muovi lista.Lukkojen vastakappaleisiin tuli uudet pultit samalla Vehon kautta.
Melkein väitän että nämä ovat tovin seisseet Mersun saksan varastossa.
Sen verran hyvä asiakas rupeaa vissiin olemaan että sai oikein Mersun karvalakin kaupan tekijäisiksi.
Tämän päivän ihmettelyä,saksan paketti haettiin postista ja kaikki oli kuten pitikin.
Joku viisas voisi kertoa,MITÄ eroa on etu/taka ovien stoppareilla?
Eri varaosanumerot pusseissa luki kyllä.



Tietääkös joku mitä nämä ovat?
Halvat eivät olleet mutta eipä näitä mistään tunnu löytyvänkään,ehjänä...
Uuden NOS osan tuoksukin löytyy.


Maalarin kanssa ei sen ihmeemmin tuosta pesemisestä puhuttu,ihan painepullolla med vesi nuo pestiin..Huolellinen kuivaus heti perään.
Tuossa aikaisemassa kuvassa myös Vehon kautta tulleet takaluukun sivumuovit,vararengaskotelon levy sekä tuo takimainen lukkopellin muovi lista.Lukkojen vastakappaleisiin tuli uudet pultit samalla Vehon kautta.
Melkein väitän että nämä ovat tovin seisseet Mersun saksan varastossa.
Sen verran hyvä asiakas rupeaa vissiin olemaan että sai oikein Mersun karvalakin kaupan tekijäisiksi.

Tämän päivän ihmettelyä,saksan paketti haettiin postista ja kaikki oli kuten pitikin.
Joku viisas voisi kertoa,MITÄ eroa on etu/taka ovien stoppareilla?
Eri varaosanumerot pusseissa luki kyllä.



Tietääkös joku mitä nämä ovat?
Halvat eivät olleet mutta eipä näitä mistään tunnu löytyvänkään,ehjänä...
Uuden NOS osan tuoksukin löytyy.


-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Jos tarkoitat viimeisen kuvan kuppeja, niin ovat lämmönsäätö paneliin kytkimien pohja kupit! 

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Eikös oven toppareissa ole 2:ssa oven pieleen kiinnitettävä kieli pidempi kun toisessa parissa,vai näyttääkö se vain siltä.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
En mitannut mutta silmällä en huomannut ainakaan eroa...make280s kirjoitti:Eikös oven toppareissa ole 2:ssa oven pieleen kiinnitettävä kieli pidempi kun toisessa parissa,vai näyttääkö se vain siltä.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tänään laitettiin ovia takaisin nippuun.
Mitään eroa en noihin stoppareihin keksinyt,mutta netistä osanumeroiden mukaan laitettiin "oikeat" eteen/taakse.
Lukot yms saivat osakkseeen diesel kylvyn ja tovin hierontaa erinäisten harjojen muodossa.
Tiivisteet istuivat paikoilleen oikein mallikkaasti,kävin kotimatkalla hakemassa paikalliselta Shell huoltamolta monesti hyväksi todettua tavaraa tiivisteiden suojaksi.Huomenna perusteellinen läästiminen niihin.
Muutaman vuoden/150tkm reilusti madalletulla e60 ajaneena,TÄMÄ on ainoa tavara mikä pysyy kunnolla tiivisteissä ja joka poistaa 90% auton nitinöistä.Silikooni puikot voi heittää kuikkaan.
Ovien sisäpintoihin ruiskutettiin uudestaan tuo Finikor kotelosuoja.
Samalla käytiin jokainen irti oleva osa läpi erinäisillä pesu/hoitoainella.
Tuo kuskin etuovi on vielä auki,tiedossa olisi ruosteeton aihio mutta vielä kaupankäynti hieman kesken.







Mitään eroa en noihin stoppareihin keksinyt,mutta netistä osanumeroiden mukaan laitettiin "oikeat" eteen/taakse.
Lukot yms saivat osakkseeen diesel kylvyn ja tovin hierontaa erinäisten harjojen muodossa.

Tiivisteet istuivat paikoilleen oikein mallikkaasti,kävin kotimatkalla hakemassa paikalliselta Shell huoltamolta monesti hyväksi todettua tavaraa tiivisteiden suojaksi.Huomenna perusteellinen läästiminen niihin.
Muutaman vuoden/150tkm reilusti madalletulla e60 ajaneena,TÄMÄ on ainoa tavara mikä pysyy kunnolla tiivisteissä ja joka poistaa 90% auton nitinöistä.Silikooni puikot voi heittää kuikkaan.

Ovien sisäpintoihin ruiskutettiin uudestaan tuo Finikor kotelosuoja.
Samalla käytiin jokainen irti oleva osa läpi erinäisillä pesu/hoitoainella.
Tuo kuskin etuovi on vielä auki,tiedossa olisi ruosteeton aihio mutta vielä kaupankäynti hieman kesken.






Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Nehän ne.jaakko.putkisaari kirjoitti:Jos tarkoitat viimeisen kuvan kuppeja, niin ovat lämmönsäätö paneliin kytkimien pohja kupit!
Eivät kovin monessa w123 kyllä säilyneet ehjinä.Kannatti maksaa noin 80€

Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tulee väkisinkin mieleen, että tuon kun saat nippuun ja ajokuntoon kaiken ahertamisen jälkeen, niin raaskiiko sitä sitten enää ollenkaan viedä ulkoilmaan... 

Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hieno projekti sulla, seuraan mielenkiinnolla 

ex W 124 200d
Ex s210 220cdi
W124 300 d
Ex s210 220cdi
W124 300 d
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kiitos kiitos!
Sellaisella fiiliksellä mennään että kyllä vielä joskus on ihan tarkoitus ajaakkin
Yhtään yötä ulkona ei tämä kyllä tule koskaan minun toimesta näkemään,sen verran on aikaa ja rahaa jo nyt palanut.
Mutta sehän on sitä harrastamista
Asiasta aamutossuihin,visioissa on pidemmän aikaa jo muhinut mahdollisuus tulevasta vaihtoehto moottorista,JZ sijaan...
Mutta pidetään itseä ja muita vähän jännityksessä sen suhteen...
Muutama askel ennen koneen valinta hetkeä on vielä edessä,melko hyvin jo suunniteltuna.
Saa nuo ovet ja näin viimeiset maalaus hommat pulkkaan niin pääsee toteuttamaan muita,kiinnostavampia juttuja.
Ihan projektin alussa oli päämääränä että korihommat/alusta/sisusta pitää saada kuntoon,ennen kuin mitään varsinaista lukkoon lyödään tekniikan osilta.
Henk koht ei ole meinaan nuo korihommat ihan siellä kärkipäässä autoharrastamisen saralla.
Sain tänään kuvan ja varmistuksen tuosta etuovesta,loppuviikosta lähtee pohjois ruotsista,tornion kautta,etelää kohti
Ensi viikolla olisi toivon mukaan täällä.
Tänään soviteltiin tuollaista huuvaa,hitsaus pöydän päälle.Putket pitää tehdä uusiksi ja valot kehitellä sisäpuolelle.
Aika raffin näköinen vielä mutta,eiköhän siitä hyvän saa,kun vähän liimaa ja leikkaa.
En muista oliko juttua,mutta tig tehtiin tuollainen alumiini kotelo tuohon hitsipäydän alle,huom Maalattu Gun Metal sävyyn
Muuten rupeaa olemaan hitsipuolen kalusto kunnossa
-Tig Kemppi Mastertig MLS 2300 AC/DC+ACX paneeli+jalkapedaali+Albee Argon.Toinen pullo pitäisi vielä hommata juurikaasua varten.
-Mig Kemppi Evo200+Kemppi kärryt+Albee Hiili/Argon mix
-Maski Kemppi Beta 90X automaatti
-Elga kaasuhitsi sarja letkuineen/säätimineen odottelee pulloja vielä





Sellaisella fiiliksellä mennään että kyllä vielä joskus on ihan tarkoitus ajaakkin

Yhtään yötä ulkona ei tämä kyllä tule koskaan minun toimesta näkemään,sen verran on aikaa ja rahaa jo nyt palanut.
Mutta sehän on sitä harrastamista

Asiasta aamutossuihin,visioissa on pidemmän aikaa jo muhinut mahdollisuus tulevasta vaihtoehto moottorista,JZ sijaan...
Mutta pidetään itseä ja muita vähän jännityksessä sen suhteen...
Muutama askel ennen koneen valinta hetkeä on vielä edessä,melko hyvin jo suunniteltuna.
Saa nuo ovet ja näin viimeiset maalaus hommat pulkkaan niin pääsee toteuttamaan muita,kiinnostavampia juttuja.
Ihan projektin alussa oli päämääränä että korihommat/alusta/sisusta pitää saada kuntoon,ennen kuin mitään varsinaista lukkoon lyödään tekniikan osilta.
Henk koht ei ole meinaan nuo korihommat ihan siellä kärkipäässä autoharrastamisen saralla.
Sain tänään kuvan ja varmistuksen tuosta etuovesta,loppuviikosta lähtee pohjois ruotsista,tornion kautta,etelää kohti

Ensi viikolla olisi toivon mukaan täällä.
Tänään soviteltiin tuollaista huuvaa,hitsaus pöydän päälle.Putket pitää tehdä uusiksi ja valot kehitellä sisäpuolelle.
Aika raffin näköinen vielä mutta,eiköhän siitä hyvän saa,kun vähän liimaa ja leikkaa.

En muista oliko juttua,mutta tig tehtiin tuollainen alumiini kotelo tuohon hitsipäydän alle,huom Maalattu Gun Metal sävyyn

Muuten rupeaa olemaan hitsipuolen kalusto kunnossa
-Tig Kemppi Mastertig MLS 2300 AC/DC+ACX paneeli+jalkapedaali+Albee Argon.Toinen pullo pitäisi vielä hommata juurikaasua varten.
-Mig Kemppi Evo200+Kemppi kärryt+Albee Hiili/Argon mix
-Maski Kemppi Beta 90X automaatti
-Elga kaasuhitsi sarja letkuineen/säätimineen odottelee pulloja vielä





Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Jos oot joskus voimavirta miggiä vailla, tai joku muu, niin tämä http://www.ladek.fi/Koneet/pdf/Automig273i.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; on aivan saatanan hyvä hitsi. Tuolla hitsaa sitten jo vähän paksumpaakin tavaraa, ja 0.6 langalla sitten saa vaikka puolimillistä miten tykkää. Pari isompaa kemppiäkin löytyy eikä nekään tietenkään huonoja ole.
Toiko on se ovi joka tulee ruotsista? Toivottavasti on hyvä. Minkähän takia ne ei oo tehtaalla tiivistäny tuota etureunan saumaa
Toiko on se ovi joka tulee ruotsista? Toivottavasti on hyvä. Minkähän takia ne ei oo tehtaalla tiivistäny tuota etureunan saumaa

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Juu,mitä kuvasta selvää saa niin näyttää ainakin ruosteettomalta.S202 kirjoitti:Jos oot joskus voimavirta miggiä vailla, tai joku muu, niin tämä http://www.ladek.fi/Koneet/pdf/Automig273i.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; on aivan saatanan hyvä hitsi. Tuolla hitsaa sitten jo vähän paksumpaakin tavaraa, ja 0.6 langalla sitten saa vaikka puolimillistä miten tykkää. Pari isompaa kemppiäkin löytyy eikä nekään tietenkään huonoja ole.
Toiko on se ovi joka tulee ruotsista? Toivottavasti on hyvä. Minkähän takia ne ei oo tehtaalla tiivistäny tuota etureunan saumaa
Ympäri saakka menee kuitenkin maalaukseen niin ei muuten kunnolla niin kauheasti merkitystä,kunhan on mahdollisimman vähän ruostetta ja kutakuin suora.
Asiasta toiseen,rattia olen koittanut jo pidempään tähän löytää.Sikäli jollain olisi vaikka edes vihje tuollaisesta AMG ratista,niin olisi suuresti avuksi.Ei anna oikein luonto myöden maksaa ebay malleista sitä pyydettyä 500€
Mikä ratti tässä videon mallissa mahtaa olla,puhuttelee meinaan itseä ainakin.
https://www.youtube.com/watch?v=Kb8Qxuslorg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva malliksi AMG ratista;
http://www.mbca.org/sites/default/files ... l_w201.jpg
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Kyllä nyt taas menee hyvä mersu piloille! Ruosteet häviää savutus lakkaa ja kulku paranee
mitenkäs muutenkaan, kun "paja" muistuttaa melkein leikkaussalia siisteydeltään ja töitä tehdään näköjään kirurgin tarkkuudella 


Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Komiat on vehkeet ja talli
tää pelaa rosterin kanssa hyvin eikä tartte kalliita kaasuja tuhlailla http://www.hitsikauppa.fi/stainflux-juu ... p-872.html" onclick="window.open(this.href);return false;

värit väreihin ja loput maihin.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
tahtoomersun kirjoitti:Kyllä nyt taas menee hyvä mersu piloille! Ruosteet häviää savutus lakkaa ja kulku paraneemitenkäs muutenkaan, kun "paja" muistuttaa melkein leikkaussalia siisteydeltään ja töitä tehdään näköjään kirurgin tarkkuudella

Tuota on kyllä kovin kehuttu,täytyy laittaa hankinta listalle...masa201 kirjoitti:Komiat on vehkeet ja tallitää pelaa rosterin kanssa hyvin eikä tartte kalliita kaasuja tuhlailla http://www.hitsikauppa.fi/stainflux-juu ... p-872.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Varsinaisestihan tarkoitettu paikkoihin johon ei kaasua järkevästi saa,esim avonaisiin levyhommiin varmaan oikein hyvä.
Tässä videota vastaavasta tavarasta.
https://www.youtube.com/watch?v=__n5TA2CP3g
Sikäli hitsaus hommat kiinnostaa,varsinkin TIG niin tällä sivulla menee useampi ilta videoita katsellen.
https://www.youtube.com/channel/UCM0kHJ ... wtLuliKmHg
Tuolta nettisivuilta saa myös oikein kätevästi listat käytettävistä täyteaineista,perus säädöt,elektrodi materiaalit yms
http://weld.com/index.php/search-result ... pplication
Hommaa saatiin eteenpäin melko hyvin.
Tuollaiset loisteputkirungot tuli asennettua alumiini profiilin kanssa huuvan sisään.
Ilmanvaihtokanavat löysivät paikkansa ja huuva vietiin Kolibriin maalattavaksi.
Kärypoiston merkeissä,erityiskiitos Tontonille!
Hallin security puoli saatiin kuntoon pitkän päivän myötä,tasoa Fort Knox

Kiitos Ristimäelle!

