Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Hieno selitys lämmitysventtiilistä. En osaa vaan kuvitella, minkä näkösiä osia siellä on ja miten ilma tosiaan osaa mennä tankkiin, eikä uudelleen kiertoon. Pittää joku päivä purkaa se venttiili vaikka vara-autosta.

Minä ostin Oulusta jostaki Dieselkorjaamosta tiivisteet ja takaiskut kp-pumppuun, kun en jaksanut oottaa paikkakunnalle saapuvaksi niitä osia. Ei niitä takaiskuja ois tarvinnu vaihtaa, vaan eipä tuosta liene ollut haittaakaan. Yksi vika sinne jäi, kun se kantikas akselin pää oli kulunut salmiakiksi. Samoin välipala oli hieman kulunut, mutta laitoin osat samasa järjestyksesä takasin. En muista yhtäkkiä, mutta on siihen jo saattanut 200tkm tulla, joten saattoi se remontti jotenki onnistua vastoinkäymisistä huolimatta.

Olisikohan sulla nyt pitkän tartin vika selviämässä? Ite laitoin kuitenkin koeauton testiin, nappasin suuttimesta ylivuotoputken pois ja huomenna otetaan tartista mittaa..
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5841
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Merimies-Toni kirjoitti:Tänään pitikin käydä hinaamassa auto kotiin kun ei enää käynnistynytkään. No syykin selvisi, kun ruiskupumppu oli sylkäissyt liemet pihalle niin, että oli öljypohjakin märkä dieselistä. No nyt pitäis löytää alkuviikoksi korjaussarja jostain.

Vaikapa kl varaosta myy uudet tiivisteet ja ei kovin maksa vehosakaan,

muista katsoa miten muovi putket tulee korkeapaine pumpulle että seurava kysymys ei ole
miksi ei käynnisty pumppu remontin jälkeen
Mökkillä
'
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Noniin.. om611 lähti sekunnissa käyntiin, vaikka suuttimien ylivuotoputki oli vuorokauden ajan irti..
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Korjaaja kirjoitti:Noniin.. om611 lähti sekunnissa käyntiin, vaikka suuttimien ylivuotoputki oli vuorokauden ajan irti..
Ok. Toivotaan että mun ongelmat häviää korkeapainepumpun haalauksen jälkeen. Saan osatkin huomiselle, niin varmaan maanantaina jo eukko pääsee töihin tuolla jos ei tule suuria takaiskuja.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Ainakin OM611 naftaa ryystää piiiiiitkästä linjasta tankista asti pienen pieni "siirtopumppu" kp-pumpun yläpuolella. Voitte kuvitella, jos tästä linjasta: muoviputki filtterille, filtteriltä sitten kohti tankkia, jostain ryystää ilmaa niin ei varmasti saa kone yhtään naftaa. Ja se imu on sen verran voimakas, että pienen pieni vuoto riittää tähän ilman ryystämiseen. Kannattaa vaihdella muoviputket ja käydä linja läpi tankille asti. Ainakin 9/2001 200cdi:ssä on erillinen polttoaineen jäähdytin takavasemman renkaan etupuolella pohjassa. Sielläkin menee kumiletkuja, jotka voi päästää ilmaa sisäänsä, kun pikkupumppu lähtee ryystään naftaa kohti kp-pumppua. Jos nafta pumpattaisiin tankilta keulaan, niin näitä vaivoja ei olisi.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Näinhän se on, paitsi jos se korkeapaine pumppu sylkäisee tilkkeet pihalle, niin ei auta mikään.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Saattaa se silti olla, että siirtopumppu tulee tankin päähän jossain kohti, vaikka korkeapainepumpun haalaus vian korjaisikin.....
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Löytyiskö joltakulta korkeapainepumpun kannen pulttien momentteja? Näitä ei minun manuaaleistani löydy.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6496
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja MiHe »

ulkomuistista 25Nm... mutta kannattaa tarkistella jostain... (ei uskois että noin kevyesti kiinni kun niin iskumeisselillä takoo auki...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Ei noi mulla paljoa varustellut. No on se 25nm noin pienelle pultille ihan kohtuu lukema. Se tuli toisestakin lähteestä esiin, mutta internetistä noukitun tiedon aina mielellään tarkistaa parista lähteestä. Kiitos.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Pumpun tilkkeet vaihdettu ja tuntuis nyt lähtevän käyntiinkin ilman ylimääräisiä sahauksia.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5841
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Merimies-Toni kirjoitti:Pumpun tilkkeet vaihdettu ja tuntuis nyt lähtevän käyntiinkin ilman ylimääräisiä sahauksia.
Eli pumpun sisäien vuoto
Mökkillä
'
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Niin no. Olihan tuo lopulta ihan ulkoistakin. Sieltä oli 1 fuel galleryn o- rengas ihan paskana. Varmaan vuotanut jo hiukan pidempään, vaikee noita aina huomata kun ajoviima ja flekti heittää liemet ihan muualle.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5841
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Merimies-Toni kirjoitti:Niin no. Olihan tuo lopulta ihan ulkoistakin. Sieltä oli 1 fuel galleryn o- rengas ihan paskana. Varmaan vuotanut jo hiukan pidempään, vaikee noita aina huomata kun ajoviima ja flekti heittää liemet ihan muualle.
Tuopa riittäkin hyvin syyksi jo pelkästään ja siihen päälle ulkoinen vuoto,

no kuten todettu niin ne lisä takiskut on turhia
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin