Vanhan ässän turvallisuus ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

No jos ensinnä koeluonteisesti luet ajatuksella läpi Folksamin sivut ja sitten tuon alemman TKK:n kolaritutkimuksen ja katsot kuinka paljon vammautumisriski on laskenut 201 ->202 ->203 ja 124 -> 210

Painovertailussa oli kylläkin 210 ja 211, ei 220 :) Eli vanha ja uusi E-srj. Kuten sanoin, otin Mersujen painot NCAPin sivuilta, auto on vaa-attu ennen mälläystä. Uusien autojen painot hain Tuulilasin nettisivuilta, Mersun, Smartin, Nissanin ja Volkswagenin sivuilta.

On se periaatteessa aika ihmeellistä vielä minun mielestäni jankata asiasta, että voisiko esimerkiksi se W201 olla sittenkin parempi kuin esimerkiksi W202, eikai se kehitys takaperin ole voinu mennä? Tietysti vannoutuneen "Mersu Miehen" mielestä autojen muovisuuden ja tingeltangelien määrän kasvun ja niiden toimimattomuuden suhteen, mutta aika kevein perustein meinaatte alkaa esittämään tätä teoriaa. W202 on saanut kaksi tähteä viidestä. Aika hyvin jos vanhempi, kevyempi, vähemmällä tietotaidolla kasattu W201 pystyisi kepittämään uudempansa tässä kisassa.

Edit: Meidän pitäisi varmaan alkaa järjestämään jotakin Mersufoorumin yhteisvierailua Stuttgartin tehtaalle, että kaikki näkevät miten uutta autoa pistetään kasaan. Octoberfestin aikaan -06 sopii varmaan suurimmalle osalle? :wink:

Edit2: Kolaritestausta NCAP tyylisestihän ei ole ollut W201, W124, W126 ja W140 aikana, vasta näiden jälkeen. Ensimmäisen erän W202 ja W210 joutuivat "tähän uuteen koitokseen" siis liki kylmiltään, ei voida sanoa, että ainakaan "pirkkamersua" (By: HVM) olisi keriitty suunnittelemaan tätä testiä silmällä pitäen, paavoa ehkä jo keriittiinkin. Mutta jos ne olis ollu niin hyviä niin tottakai sieltä olisi pitänyt ripsotella kolmee, neljää tähtöstä jos se turvallisuus olisi ollut hanskassa jo teinitähden aikaan, sitähän olisi tarvinnut vain jalostaa hieman.
Viimeksi muokannut Mariini, Ma 24.10.2005 15:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

OT:tä.

Allekirjoittaneen signaturessa mainitun 210:n omapaino on rekisteriotteessa 1730 kg (en vielä vaa'alla ole käyttänyt).
Jos se pitää paikkansa, ajopainossaan "ajomassa" on kahden tonnin korvilla, todennäköisesti voi vähän ylikin. Mene ja tiedä.
Kyseessä tosin farmarimalli, josta muutama lisäkilo.

(Painovertaus erääseen aiemmin omistamaani omapainon 1420 kg autoon, joka vaa'alla oli 1680 kg. Suunnilleen samat sälät on aina mukana).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Luin vielä edellisen sivun postauksia ja tuli sellainen asia mieleen, että jos se paljon mainostettu 2400 kg:n tappaja-Phaeton todella tulee päälle, niin kuinka moni on siinä vaiheessa mielummin asetettuna tonnin mulkosilmä-micraan (tai vastaavaan) kuin kahden tonnin (osa malleista reilusti yli) omamassaiseen W140:een?

Harvemmin vastapuolta voi valita, mutta W140:llä on suuremmat edellytykset säilyä hengissä.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Jälleen tyhmänä: HEP! Siis jos muuna vaihtoehtona olisi ainoastaan +7v auto. Volsu ja Micra on kuitenkin kumpikin teknisesti uusia, se Volski suojaa sitä Micraakin paljon enemmän kuin W140. Uudet isot autot on "nöyrempiä" vaikka ne isot painoerot olisivatkin edelleen olemassa.

Edit: Tämä "uhkarohkeus" perustuu siis siihen, että se liike-energia saadaan sidottua uusissa paremmin autoon itseensä eikä sitä välity matkustajiin. W140 ja Phaetonissa VW imisi niin paljon ässän liike-energiaa kuin mahdollista, mutta se ei välttämättä riittäisi ässän 'pehmeään' pysähtymiseen.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mariini kirjoitti:Painovertailussa oli kylläkin 210 ja 211, ei 220 :)
Tuossa sattui typo, tarkoitinkin 210 en 220 mut painot oli kyl aivan oikein eli noissakaan tuota painoeroa ei ollut kuin tuo 60kg tuon "300" sijaan ja muutenkin nuo painot ovat kaikki ylä- tai alakanttiin..
Eikö nämäkin väitteet kuulu mutu-osastoon jos autoja ei ole kerta edes testattu kyseisissä testeissä jos nyt aivan faktasta puhutaan?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

"Äääähhhh...."

Uudempi malli on ajettu seinään, vanhempaa ei. Uudempi malli oli huono. Seuraava malli taas on huomattavasti parempi. :arrow: Kehitystä.

Jos 201 on viiden tähden auto, minkä vuoksi TKK antaa sille korkeamman loukkaantumisindeksin tieliikenneonnettomuudessa kuin 202:lle? Kysyn vaan.

Painoeroja tulee helposti +/- 100kg suuntaansa riippuen mallista, varusteista ja korityypistä. Ei kannata takertua ellei ero ole huomattava eri tahojen välillä.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mikäs ristiretki ja noitavaino täällä on menossa :shock: . Saksasta on tuotu n. 10.000 W124:ää suomalaiseen liikenteeseen ja muut aikalaiset päälle, joten niiden kanssa on elettävä vielä pitkään, kiitos Oy Suomi Ab:n autoverotörppöilyn :x .

Jos täällä ollaankin nyt paalaamassa kaikki alle 95-malliset ja ilmeisesti vain Mersut kuolemanloukkuina, niin myös muita 10-15 vuotiaita merkkejä on teiden päällä pilvin pimein. Mutta kun ketjua lukee, niin ne ovat ilmeisesti turvallisempia kuin samanikäiset Mersut. Näinkö on? Kritiikkiä myös muulle autokannalle, jotka toinen toisiaan kolhivat. 80-lukuinen Volvo tai Bemu ei liene sen turvallisempi sen Alto-kuskin kannalta.

Mitä uusiin autoihin tulee, niin ne ovat teknisinä ratkaisuina turvallisempia kuin vanhemmat. Periaatteessa koko vertailuasetelma on tarpeeton - eri aikakausien tuotteiden vertailussa ei ole lähtökohtia oikeaan tai väärään lopputulokseen.

Varmasti Pöyhönen juoksee satasen nopeammin kuin Viren, vaikka Lasse on oli oman aikansa kunkku - ja eri matkoilla :lol: Mutta polulla pysyy vielä sekin :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tottakai, jos paalitetaan kaikki w124:sta vanhemmat Mersut niin tottakai sinne pitäisi viedä kaikki Kadetit, Carinat, Camryt, bemarin koodeja en tunne, 80,100 ja 200 Audit etc...

Ei tämä ollut pelkästään "Merkkien Merkkiä" vastaan :)

Lisää... http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1615_normal.html
Laguna ja Laguna II on aika hyvä vertailupari mitä vaikuttaa se puoli vuosikymmentäkin. Harmi, että ihan uusimpia ei tuolla vielä ole.
Viimeksi muokannut Mariini, Ma 24.10.2005 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Kaapo kirjoitti:Mikäs ristiretki ja noitavaino täällä on menossa :shock: . Saksasta on tuotu n. 10.000 W124:ää suomalaiseen liikenteeseen ja muut aikalaiset päälle, joten niiden kanssa on elettävä vielä pitkään, kiitos Oy Suomi Ab:n autoverotörppöilyn :x .

Jos täällä ollaankin nyt paalaamassa kaikki alle 95-malliset ja ilmeisesti vain Mersut kuolemanloukkuina, niin myös muita 10-15 vuotiaita merkkejä on teiden päällä pilvin pimein. Mutta kun ketjua lukee, niin ne ovat ilmeisesti turvallisempia kuin samanikäiset Mersut. Näinkö on? Kritiikkiä myös muulle autokannalle, jotka toinen toisiaan kolhivat. 80-lukuinen Volvo tai Bemu ei liene sen turvallisempi sen Alto-kuskin kannalta.

Mitä uusiin autoihin tulee, niin ne ovat teknisinä ratkaisuina turvallisempia kuin vanhemmat. Periaatteessa koko vertailuasetelma on tarpeeton - eri aikakausien tuotteiden vertailussa ei ole lähtökohtia oikeaan tai väärään lopputulokseen.

Varmasti Pöyhönen juoksee satasen nopeammin kuin Viren, vaikka Lasse on oli oman aikansa kunkku - ja eri matkoilla :lol: Mutta polulla pysyy vielä sekin :shock:

Ääääh, ei kukaan mitään missään koskaan ole paalaamassa, yritetään lukea objektiivisesti eikä takerruta yksityiskohtiin tai yhteen virkkeeseen. Asiallinen keskusteluhan tämä on mutta muistuttaisin arvon herroja lukemaan ja ymmärtämään lukemansa ennen vastaamista viesteihin sillä siitä seuraa se juupas eipäs... esimerkkinä toi micra vs. ässä, se oli varmaan tarkoitettu vähän kärjistetyksi esimerkiksi mutta pointti on se että uudet pikkuautot on todella hurjasti kehittyneet kolariturvallisuuden saralla.

Minäkään en pidä mersua sen parempana kuin volvoa tai bemaria, en sen jälkeen kun olen lueskellut onnettomuustilastoja ja netin jupinoita. TIeto lisää tuskaa, sehän on selvä se. Yleisesti varmaan kaikissa automerkeissä pätee sama kehitys eli 10v vanhat autot on aivan eri tasolla kolariturvallisuudessa tämän päivän autoihin verrattuna. Merkissä kuin merkissä. Se EI TARKOITA sitä että 10 tai 15v vanhat autot on tulleet vaarallisemmaksi mitä ovat olleet. Uudet ovat vaan selkeästi parempia.

Jotenkin mulla on semmonen fiilis että tätä threadia luetaan vähän kuin piru raamattua liian värillisten (tähden värisien) lasien läpi? Nyt puhutaan kuitenkin kasasta peltiä joka sisältää pääosin samoja komponetteja kuin toiset peltikasat joiden keulalla on salamaa sun muuta logoa :wink:
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

juha kirjoitti:
Kaapo kirjoitti: Mitä uusiin autoihin tulee, niin ne ovat teknisinä ratkaisuina turvallisempia kuin vanhemmat.

Periaatteessa koko vertailuasetelma on tarpeeton - eri aikakausien tuotteiden vertailussa ei ole lähtökohtia oikeaan tai väärään lopputulokseen.

Varmasti Pöyhönen juoksee satasen nopeammin kuin Viren, vaikka Lasse on oli oman aikansa kunkku - ja eri matkoilla :lol: shock:
... esimerkiksi mutta pointti on se että uudet pikkuautot on todella hurjasti kehittyneet kolariturvallisuuden saralla.

Se EI TARKOITA sitä että 10 tai 15v vanhat autot on tulleet vaarallisemmaksi mitä ovat olleet. Uudet ovat vaan selkeästi parempia.
Näin on - tuossa yllä se on kaikki kiistattomasti totena ja yhteisymmärryksessä ilmaistu - eikö ollutkin helppoa. Kun turha vääntö pelkistetään, tulos on tämä.
Tarvittiinko sen toteamiseen nyt näin pitkää ketjua :shock: :lol: :lol: :shock:

Tampereella tehtiin vuosia sitten liikennetutkimus, jonka tuloksena oli: aamulla klo 7-9 tuloliikenne kaupunkiin on vilkasta. Vastaavasti klo 16-18 liikenne on vilkasta keskustasta pois. Raportti oli puolikkaan puhelinluettelon paksuinen ja tekijöinä oikein kirjanoppineita. Tulos oli yllättävä, eikö totta :lol: .

Tutkittiin myös eläkeläisten liikkumistottumuksia. Yhteenveto oli, notta jos eläkeläinen kävelee kadulla ripeästi tai peräti ottaa juoksuaskelia, hänellä on ilmeisimmin kiire.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Jos ei mitään muuta...

Niin ainakin saatiin talviunille nukahtamassa ollut foorumi hereille :D
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mariini kirjoitti:Jos ei mitään muuta...

Niin ainakin saatiin talviunille nukahtamassa ollut foorumi hereille :D
Erinomaisesti, tosin viikonlopun aikana syntyneet pitkät topicit pitäisi osin kriminalisoida - menee maanantain duunista turhan paljon reisille niitä tavatessa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Todellakin.. ja muutes paljon fiksumpi aihe kun esim. joku tuonti vs. suomi-auto jankutus :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

höpöä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Miksi sitten takertua WV Phanteonin ja W140 painoeroon
joka on samankokoisilla moottoreilla muutaman prosentin luokkaa ? Eihän tässä ole mitään järkeä tai logiikkaa...

Ps. eikä se Panteon välttämättä ole aina se raskaampi vaihtoehto
malleista riippuen

No joo, se niistä pilkuista.


Mariini kirjoitti:"Äääähhhh...."

Painoeroja tulee helposti +/- 100kg suuntaansa riippuen mallista, varusteista ja korityypistä. Ei kannata takertua ellei ero ole huomattava eri tahojen välillä.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Perkele, selain tilttas ja taas meni tekstit... "Uudestaan, uudestaan!"

Tunnustan, että en tiedä paljonko W140 painaa, sen vuoksi "asettelin" W126:en Phaetonin kilpailijaksi. Kun näiden kahden välillä on se puolisen tonnia painoeroa, vaikka kuinka itkettäisiin ja haettaisiin se 560SEL. Phaeton ei silti ulkoisesti ole kauhean kookas, toisin kuin Mersut.

Jos W140:en ja Phaetonin painoero on +/- 100kg, siinä ei enää ole suurta heittoa. Mutta kummassa silti ennemmin istuisi, turvallisuuden kannalta? Viimeinen W140 tuli -96(?) ja Phaetonin tuotanto käynnistyi -03.(?)
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

phaeton

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Phaeton ei ulkoisesti kookas ? Eihän tässä ole edelleenkään
mitään järkeä tai logiikkaa. Onhan se W140 muutaman sentin
pitempi kuin Phaeton, mutta esim W126 koppa on Phaetonia lyhyempi.

Niin tuota heitin tuolla aikaisemmin sinulle samankaltaisen kysymyksen
jonka nyt heitit minulle:
Eli Prinsessa Dianan kolarista. Eli jos olisit ollut ko. kolarissa,
olisitko ollut mielummin W140 mercedeksen kyydissä, vai
esimerkiksi uudella Fiat Puntolla, koska se sai NCAPissa täydet viisi tähteä ?

(OT: tutkimusraportin mukaan kaikki olisivat toennäköisesti
jääneet ko. kolarissa henkiin jos olisivat olleet turvavöissä !)

MV

Oliskohan se W140 viimenen tullut ulos luokkaa -97

Mariini kirjoitti: Tunnustan, että en tiedä paljonko W140 painaa, sen vuoksi "asettelin" W126:en Phaetonin kilpailijaksi. Kun näiden kahden välillä on se puolisen tonnia painoeroa, vaikka kuinka itkettäisiin ja haettaisiin se 560SEL. Phaeton ei silti ulkoisesti ole kauhean kookas, toisin kuin Mersut.

Jos W140:en ja Phaetonin painoero on +/- 100kg, siinä ei enää ole suurta heittoa. Mutta kummassa silti ennemmin istuisi, turvallisuuden kannalta? Viimeinen W140 tuli -96(?) ja Phaetonin tuotanto käynnistyi -03.(?)
Ex monta W-kirjainta.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

-98 on viimeiset W140:t tulleet ulos.

Tämä pistänee Mariinille viimeinkin jauhot kurkkuun. :D

http://www.mobile.de/SID2YMDZ7zJWw6viSI ... 1179279549&

Tämmösen ostan kun rikastun. :lol: Sitten törmäilen panzerwagenilla köyhät ruttuun. :lol:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Johan tapahtu herätys forumilla. :lol: Ei tarvinnut, kun kirjoittaa Micra voittaa turvallisuudessa vanhan 126 6-0 . :twisted: Täytyy, kyllä myöntää, että on tullut kyllä täyttä asiaa puolin, että toisin. :wink:
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mika Vee, tuohon maailmanaikaan en olisi viitsinyt istua istua Micrassa, myönnän.

Jos saisin tietooni kuinka lujaa siinä ajettiin ja mihin se osui, muistaakseni se oli siltapilari (ko/kö?) niin voisin punnita tuota tilannetta tämän uusimman Micran ja W140 välillä. Joku nyt nauraa siellä kotikatsomossa ihan hulluna, mutta antakaapa kun selitän:

Iso massa on vaarallisempi sisälläolijoille periksiantamattomaan esteeseen törmättäessä kuin pieni, isolla on paljon enemmän kineetistä energiaa. Tähän perustuu se miksi pikkukippo saa NCAPissa 5 tähteä nykyisin ja joku iso Jeeppi 3. Ison ja pienen törmäystä ei voi verrata tähdin 1/1:een, mutta seinään ajettaessa voi.

Mutta jos ollaan siellä vuodessa xn kun Diana meni, ja sen ajan kalustolla on pakko valita niin minunkin taitaa olla pakko taipua W140 kannalle.

E320, osta pois :D Minä koitan olla varovainen siihen asti kunnes lähden itse autokauppaan, mutta en uskalla 100%:en varmasti sanoa onko ensimmäinen autoni Lexuksen tuleva iso coupé vai CL 500 :wink:

Vakuutus on sitä varten jos me "kohtaamme" :wink: :wink:
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Olisihan se sangen harmillista jos joku päästäis perään, niskathan siinä taittuis taakseppäin. Köyhällä ei ole oo varaa, niin pitää olosuhteiden(kin) pakosta ajaa vanhalla romulla.

Kerran oon ojaan päästäny taajama vauhdista ja kyllähän se vähän leukaan otti kun ei niitä vöitä ole :lol: . Pikkuisen piti oikoa puskuria ja lasikuitu lokari halkes. Kyllä olis vituttanu jos noukka olis ollu tulipelliin asti läjäs.

Tuliko muuten aiemmin selväksi jo että uusissa autoissa nämä niin kutsutut suurjuusteräkset on painon vähentämistä varten eikä korin lujuutta varten. (meidän äiti tekee teidän äireen ruuat) Rauta impperiumin vastaisku tekovian(DKV:n) ynnämuiden mössöalumiinikorien vastustuskykyiseksi vastustajaksi.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Rakentava ehdotus arvon väittelijöille :wink:

Nyt tästä tarinoinnista viisastuneena kukin tahollaan on skarppina ja seuraa uutisointia kolareista joissa mersu on ollut osallisena sekä mahdollisia jatkossa tehtäviä testejä NCAP:n tai muiden vastaavien laitosten toimesta.

Kerätään vaikkapa kuukauden/kolmen kuukauden/puolen vuoden ajalta dataa tänne ja analysoidaan sitten sitä.
Kohtahan alkaa talviliukkaatkin, joten odotettavissa on että tapahtuu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mariini kirjoitti: Jos W140:en ja Phaetonin painoero on +/- 100kg, siinä ei enää ole suurta heittoa. Mutta kummassa silti ennemmin istuisi, turvallisuuden kannalta?
Turvallisuuesta en tiiä, mutta mieluummin mersussa. Johan siinä paikallinen palolaitos nauraisi itsensä tärviölle jos tulisivat irrottamaan meikäläistä Phaetonista ja hoksaisivat, että "niin oli muka mersumiestä mutta volkkarilla saatana ajeli". Ei kiitos. Jos lähdetään, niin lähdetään tyylillä. Nyrkkisääntönä pidettäköön, että mitä useammissa ja pienemmissä laatikoissa haudataan, sitä parempi. :roll: :lol: :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tosta Diana hässäkästä vielä sen verta että ei kai se uusi micra voi kovin turvallinen enää olla liki 200km vauhdissa jos se nyt edes kulkee niin kovaa?
Dianan mersu kun pamahti 120mailin tuntinopeudesta tuota pylvästä päin joten eikö ole aika uskomatonta että tuossa vauhdiissa siinä kyydissä säilyi ketään hengissä? tai että jopa kaikki olisi mahdollisesti selvinneet hengissä jos olisi ne vyöt vaan olisi ollut kiinni?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Säästetäänhän niillä painoa, mutta toisaalta niitten on tarkoitus jäykentää rakennetta, mutta taas ympäristölainsäädäntö ja kulutus asettaa tavoitteet jäykkään ja kalliiseen materiaaliin, jota ei tarvita niin paljon kuin tavallista terästä ja joka ei paina yhtä paljon.

Jaguar XJ on luokan kevein alukoppa... Audi tulee toisena. Muissa on sitten enemmän ja vähemmän rautaa, Phaeton on nykyajan malmilaiva, siinä ei paljoa kevytmetallia ole.

Ari66, ei ollut Mercedes, mutta näkyi iltapäivälehdessä olleen taas Ylivieskassa tämän talven tragedia. Taas meni useampi kerralla...

Mikä kippo nyt ei nykypäivänä kulkisi kahtasataa, kaikki ne menee, vaikka ei tarttisikaan...
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Heheh, jotta saadaan huumoria lisää niin sano nyt Mariini vielä ihan suoraan että pakkovalintatilanteessa jätät W140:n parkkiruutuun ja lähdet mielummin uudella sammakko-micralla luottavaisin mielin kohti sitä vauhdilla lähestyvää Phaetonin nöyrää keulaa.

Micra pysähtyisi siihen tietty uutena autona turvallisen pehmeästi, toisin kuin ässä, vai miten näitä aikaisempia oppeja on ymmärrettävä. Järjetöntä.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Oli muuten ikävän näköinen kolari tänä aamuna revonlahden yläpuolella revonnevan kohdalla, mitsu lancer ehkä -91 ja tojota anjovis.
Anjovis oli menny mitsun takanurkasta sisää, että mitsussa oli vasen takarengas takapenkin paikalla, kaiketi mitsu oli pyörähtänyt ja kylki edellä toiselle kaistalle.. Tie ei ollut kuiten jäässä.
Ja mitenkö tämä liittyy tähän.. eikai mitenkään, tuli vaan mieleen. :shock:
ja joka ei tiedä missä revonlahti on, paha aukko sivivtyksessä, se on Oulun alapuolella n. 50km
Viimeksi muokannut Jarno.v, Ma 24.10.2005 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä se 2 markkaa tuntuu aika saavutus vieläki olevan ainaki joillekin uusille pikku käppyröille mitä ajanu :D kyllähän se micraki varmaan kulkee sen verta mut se on sit joku ûbermultivalvesportmalli..
Toissa viikol oli kans pahan näköstä ku prätkä auto törmäilly motaril :cry:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sanon.

Koska uudet autot suunnitellaan sen pienemmän ehdoilla myös.

Volvo esimerkiksi kurmoottaa pikkuautojaan, kuten Renault, mallisarjansa isoimmilla malleilla, että kumpikin suojaisi toisiaan mahdollisimman hyvin. Volvo XC90 esimerkiksi on suojaamassa pieniä autoja alhaalla olevalla palkilla, joka estää pikkuauton liukumista maasturin alle. Myös uusiin kuorkkeihin suunnitellaan tätä uutta etupuskuria, joka ottaisi vastaan sen iskun, mahdollistaisi niitten hlö-autojen turvarakenteiden osumisen siihen kuorkin keulaan ja estäisi auton liukumisen etuakselin alle.
Tiedät paikan, kokeile
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Leka kirjoitti: Micra pysähtyisi siihen tietty uutena autona turvallisen pehmeästi, toisin kuin ässä, vai miten näitä aikaisempia oppeja on ymmärrettävä. Järjetöntä.
Pehmeä vs. kova kysymykseen liittyen: mahtaa tuo G-mersu olla taas yksi niitä autoja, jotka tekevät joka tapauksessa pahaa jälkeä:
http://www.whnet.com/4x4/gcrash.html
Kori- ja runkorakenne näyttäisi olevan melkoisen peräänantamatonta tavaraa. Voi olla jonkinmoiset rasitukset maasturin matkustajillakin, mutta erittäin mielenkiintoista olisi nähdä esimerkiksi juuri uusi Avensis vs. G-kolarikuva.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Rungollinen auto on aina ongelma, runko ei jousta.

"American safety"
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin