EX 190E:t (3v seikkailu tenavien kanssa loppui)
Mistä kohtaa tämä oikein aukeaa vai tarviiko siihen voimaa? Eli lyhyesti, vikaa tiataa olla tuolla uumenissa. En halua sitä rikkoakkaan.... aukeaako tuolta liittimien päästä vai sulakkeen päästä? Kivasti tuo oikein haisee metrien päähän palaneelle piirilevylle..
EDIT: AUkesihan se... Kolvi kuumenee.

EDIT: AUkesihan se... Kolvi kuumenee.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ylijännitesuojarele
Avotsie, osat näyttää tältä suolistettuna.

Ja kuten huomaa niin onhan nuo melekosen hapettuneet!

Itseasiassa olivat niin hapettuneet etteivät olleet tinassa ollenkan kiinni, vaan kokonaan irti. Siis nuo kaksi alavasemmalla vaakasuorassa rivissä ja kaksi ylävasemmalla pystyssä rivissä

Ylijännitesuojarele yli jännite suoja rele

Ja kuten huomaa niin onhan nuo melekosen hapettuneet!

Itseasiassa olivat niin hapettuneet etteivät olleet tinassa ollenkan kiinni, vaan kokonaan irti. Siis nuo kaksi alavasemmalla vaakasuorassa rivissä ja kaksi ylävasemmalla pystyssä rivissä

Ylijännitesuojarele yli jännite suoja rele
Virtalukko vaihdettu. Olipa jämpti saaha sisään, ja meinasikin tiukkaa tehdä. Sit hoksasin että se lukkopatruunan jousilipare oli vääntynyt sillee ihan vähän kanittaen joten eihä se menny millää ilveel. Otin lipareen vanhasta lukosta ja sujahti kuin SE yks SINNE.
Nonni luultavastihan nää vanteet tulee sitte tähän tenavaan... ellen löydä jostakki 260 mallia 199 värissä. Mutta toistaiseksi tämä topic käyköön näiden edellä.
Kuten jo jossakin huomattukin niin ostin siis BBS RS vanteet Blocketista todella halvalla ja uskomattoman tuurin yms kautta minä ne myös sain. Nämä tosin vaativat 1000km ylimäärästä ajoa mutta samalla välitin yhden mersun mannersuomeen (ei foorumilaiselle).
Vanteiden specsit:
RS008 7 x 16 24.0 112.00 5 66.5 MB 116,123,124,126,201 (1"+0,5"+5,5")
RS009 8 x 16 11.0 112.00 5 66.5 MB 107,116,123,126 (2"+ 0,5" + 5,5")
Pultit M7 32mm

Edelliset vanteethan olikin jo kokeiltu tenavan alle samoilla specseillä ku tuo 8", ja se näyttikin Tältä ja tältä
Mutta mistäs tässä nyt lähtisi värkkäämään? Takakaaria ei liene tarvitse isosti muokata kun tuossa kuvassa rengastuksena on 205/50/16 ja se tulee pari milliä yli vanteesta. Mutta mietin jos laittaisikin 185 tai 195 kumin tuohon päälle, niin mikä olis STRO normiston mukainen? Tai mikä näyttäs vaan ... Germaaniselta.
Edit; Nyt muutamia pultteja jo irroitellut ja mikäs noita on irroitellessa ihan tavallisella 12 kantaisella hylsyavaimella... Hyvin istuu ja pyörii. Ruuvit ja vannekehät onhyvässä lakassa. Tietenki lakka irtoaa kun kiertää. Tiukassa on ruuvit.
Hyvin lähtee kyllä ihan perustyökaluillakin mallia IKH/Biltema.

Kuten jo jossakin huomattukin niin ostin siis BBS RS vanteet Blocketista todella halvalla ja uskomattoman tuurin yms kautta minä ne myös sain. Nämä tosin vaativat 1000km ylimäärästä ajoa mutta samalla välitin yhden mersun mannersuomeen (ei foorumilaiselle).
Vanteiden specsit:
RS008 7 x 16 24.0 112.00 5 66.5 MB 116,123,124,126,201 (1"+0,5"+5,5")
RS009 8 x 16 11.0 112.00 5 66.5 MB 107,116,123,126 (2"+ 0,5" + 5,5")
Pultit M7 32mm

Edelliset vanteethan olikin jo kokeiltu tenavan alle samoilla specseillä ku tuo 8", ja se näyttikin Tältä ja tältä
Mutta mistäs tässä nyt lähtisi värkkäämään? Takakaaria ei liene tarvitse isosti muokata kun tuossa kuvassa rengastuksena on 205/50/16 ja se tulee pari milliä yli vanteesta. Mutta mietin jos laittaisikin 185 tai 195 kumin tuohon päälle, niin mikä olis STRO normiston mukainen? Tai mikä näyttäs vaan ... Germaaniselta.
Edit; Nyt muutamia pultteja jo irroitellut ja mikäs noita on irroitellessa ihan tavallisella 12 kantaisella hylsyavaimella... Hyvin istuu ja pyörii. Ruuvit ja vannekehät onhyvässä lakassa. Tietenki lakka irtoaa kun kiertää. Tiukassa on ruuvit.
Hyvin lähtee kyllä ihan perustyökaluillakin mallia IKH/Biltema.

Viimeksi muokannut Sergey, Ma 24.11.2008 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On se näppärä toi Klannin jousipuristin! Meni vaivaset pari tuntia koko hommassa ihmettelyineen päivineen. Harmikseni totesin että autossa on ykkosen kumit takana ja kakkoset edessä ni joutu tilaamaan heti eteen ykköset ja taakse kakkoset, ne tulee huomenna. Eli huomenna sama rumba
Noh nyt o harjoteltu, seuraavaks ollaa tositoimissa.
Btw tää on aito "SUOMI" auto
Kyllä nämä ahvenanmaalaiset sitten rakastaa mua ku vetäsen toho päälle viel sinisen teipin ristiin katolle ja takalasiin tarra "Finnjävel" tai "Suomi, Finland - Perkele!"
Nii ja anteeksi auton paskaisuus. 1000km suolasateessa tekee tollasta eikä o ehtiny peseksimään. Edellä ajaneesta rekastaki vielä pari litraa dieseliä auton päällä
Ainii rengastuksena on melko epäsopivat eli takana 215/55/16 ja edessä 205/50/16 joka on vähä parempi. Mietin edelleen sitä että mikä rengaskoko olis hyvä... Eteen 185/60 ja taakse 195/55?

Btw tää on aito "SUOMI" auto

Nii ja anteeksi auton paskaisuus. 1000km suolasateessa tekee tollasta eikä o ehtiny peseksimään. Edellä ajaneesta rekastaki vielä pari litraa dieseliä auton päällä

Ainii rengastuksena on melko epäsopivat eli takana 215/55/16 ja edessä 205/50/16 joka on vähä parempi. Mietin edelleen sitä että mikä rengaskoko olis hyvä... Eteen 185/60 ja taakse 195/55?

- biglimited
- Vakiokalustoa
no auton alla oli vain kaksi
ku kaksi on jo purettu
Mut ku tuli aurinkoinen sää ja toisen foorumin lainajousipuristimet kans kolahti postiin, niin pakkoha se oli kokeilla ku ens keväänä vast ois saanu esimakua.
Pitäs vaa saaha jostaki toi tuuman kehä, mielellää tietty orginaali BBS mutta muutki kelpaa. E-Bayssä olis yks mutku päypäl juttu o mulle edellee outo. jne yhyy kuivat kootut selitykset.
Linkki ebay.de
Edit, mitkä kumit sit olis hyvät tuolla? ykköset joka nurkkaan vai taakse kakkoset ja eteen ykköset? Mikähän niiden konkreettinen ero on milleissä?

Pitäs vaa saaha jostaki toi tuuman kehä, mielellää tietty orginaali BBS mutta muutki kelpaa. E-Bayssä olis yks mutku päypäl juttu o mulle edellee outo. jne yhyy kuivat kootut selitykset.
Linkki ebay.de
Edit, mitkä kumit sit olis hyvät tuolla? ykköset joka nurkkaan vai taakse kakkoset ja eteen ykköset? Mikähän niiden konkreettinen ero on milleissä?
Vaihtelin sitte jouset ja kumit niihi. Aikasemmin oli 260 jouset ja "2" kumit edessä sekä takana katkenneet vakiojouset ja "1" kumit.

Nytten sitten tuli ihan kunnon sopivat jouset ja kaikissa jousissa on ykkösen kumit. Pitääkö tosta etupäästä vielä laikata pois puolikierrosta? taakse en haluis laittaa kakkosia koska sillon tuleva saksalook kärsii.

BTW se bilteman jousipuristin maksaa ruotsissa 199€.

Nytten sitten tuli ihan kunnon sopivat jouset ja kaikissa jousissa on ykkösen kumit. Pitääkö tosta etupäästä vielä laikata pois puolikierrosta? taakse en haluis laittaa kakkosia koska sillon tuleva saksalook kärsii.

BTW se bilteman jousipuristin maksaa ruotsissa 199€.
Ehdotuksia miten se tehdään tällä setupilla? rälläkällä pala pois ja punasta väriä päälle? Lesjöforssit on.eepi kirjoitti:Kyllä sitä sais edestä tiputtaa, turhan matala perse nyt.
Samuli, 714€ homma. vapaana olis "Sergey" kyltti viel.
Viimeksi muokannut Sergey, La 22.11.2008 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pakardinen
- Mersumies
Ehottomasti etuvietereistä vähän pois, on vielä turhan keuliva...
Muuten, jos sen sinisen ristin maalaat katolle, niin kökkökahvit tarjoan heti, kun seuraavan (l. ensimmäisen) kerran nähään!
Muuten, jos sen sinisen ristin maalaat katolle, niin kökkökahvit tarjoan heti, kun seuraavan (l. ensimmäisen) kerran nähään!

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
No ostin mä jo sinistä 25cm kontaktimuovia 6 metriä
Kai sitä pitää sit mennä kuittaa Kahvet ku käy Puumalas mökil 
Mulla o noi jousipuristimet ainassa viel tän viikonlopun ni pitäs jumppaa toi keulan mataluus kuntoon ASAP. EI vaa taho enää tunkit mahtua alle

Mulla o noi jousipuristimet ainassa viel tän viikonlopun ni pitäs jumppaa toi keulan mataluus kuntoon ASAP. EI vaa taho enää tunkit mahtua alle

- Pakardinen
- Mersumies
Nonni, toi KLANN puristin o kyllä painonsa arvoisesti kultaa! mene ku vartti irrottaa jousi ja laittaa takas modattuna. Eli kiepin otin pois niistä, mitta lokarin reunasta vanteen keskelle väheni muistaakseni 12mm ja tuloksena on tosiaan vähän tasapainoisemman näköinen tapaus:

Nyt o KasiReikätalvinastapyörärenkaat alla ja perkele yks on 195/65/15 ja tietty se ottaa lokarin kanttii kii vaikka lokareita ja puskureitaki vähä käsiteltiin. Säätänä joutuu menee huomen taas rengasliikkeesee utelee että oliskoha niil vaihtaa se astetta pienempään.
Nyt o edessä 195/55/15 ja ei juurikaan ota kiinni
Isoimmissa töyssyissä ääriasennoissa. Takana on 195/60/15. Piti myös sahata 60x125 lankusta autoon mukaan pikku luiskat että saa tunkkailtua autoa jos ja kun rengas puhkeaa. Orkkis tunkinreijissä kun ei oo jälellä kuin ne reijät ja ympäristö puuttuu (vielä, katsastus joulu-helmikuu).
Samalla hoksasin että lähivalot osoittaa n. 4m päähän parhaimmillaan ja pitkät jopa 10m päähän
Madallus on tuottanut tulosta edessä 12cm ja maltillisemmin takana.

Samalla hoksasin että lähivalot osoittaa n. 4m päähän parhaimmillaan ja pitkät jopa 10m päähän

- Pakardinen
- Mersumies
Nyt mä oon tyytyväinen rengastukseen ja asentoon. Toho eteen helman alle mahtuu perinteinen malluaski kyljelleen. Renkaina on edessä siis Nokian Hakka4 195/55/15 ja takana Hakka3 195/60/15. Perkeleen kurakeli, lupailee säämies viikonlopuks +6 ja itseasiassa se on jo nyt +5. rapa lentää, onneks ei oo suolaa vaan hiekkaa vaan. Ja seki on punasta
Noilla 185/65/15 ei pystynyt ajamaan ollenkaan

Viimeksi muokannut Sergey, Ke 26.11.2008 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Asentohan on nyt ihan täydellinen! Pienehkö etuketo aivan niin ku pitää ollakkin, tenavassakin kun on tuo takakaari sen verta alempana kuin etukaari että jos on auto täysin vaaterissa menee takarengas kurakaaren sisään kun edessä menee vielä sormi kaaren ja renkaan väliin
hyi stana!
Muutenki alkaa näyttämää hyvältä vielä kun kelien salliessa näytät pesusientä
Miten tuossa korisarjassa muuten on noiden helma kilkkeiden kiinnitys? Olisi huomattavasti kliinimmän näköinen jos tuo helmalevike + etu ja takakylkimuovit olisi yhtä puuta?

Muutenki alkaa näyttämää hyvältä vielä kun kelien salliessa näytät pesusientä

Miten tuossa korisarjassa muuten on noiden helma kilkkeiden kiinnitys? Olisi huomattavasti kliinimmän näköinen jos tuo helmalevike + etu ja takakylkimuovit olisi yhtä puuta?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Pesusientä ja hiontalaitteistoa sekä väriruisketta meinasin keväällä. TOi dieselpaskaki o oikee kunnol imeytyny toho autoo kiinni. ketuttaa oikeen ku auto ei ees oo diesel 
Tuolla oli toises topicissa valkonen matta coupe jossa on kaikki mun ensi kesän suunnitelmat jo toteutetuna. Eli joku ehti ensin ja mä vaa sit kopsaan. En mä ala vaihtamaan väriä autosta koska se on liian iso työ tämän hintaluokan autolle, meinasin eka että laittas 199. En mä viidenkympin autoon ala niin paljo aikaa ja rahaa laittamaan vaikka paaliin mielummi ja uutta 260 tilalle ruottista. Jouset oli pakko vaihtaa ku ne oli poikki
Ainiin, liekkö autossa joku huonosti pelaava termostaatti kun niin alhaista lämpöä näyttää mittari näin talvella hyvä että kuuteenkymppiin nousee.

Tuolla oli toises topicissa valkonen matta coupe jossa on kaikki mun ensi kesän suunnitelmat jo toteutetuna. Eli joku ehti ensin ja mä vaa sit kopsaan. En mä ala vaihtamaan väriä autosta koska se on liian iso työ tämän hintaluokan autolle, meinasin eka että laittas 199. En mä viidenkympin autoon ala niin paljo aikaa ja rahaa laittamaan vaikka paaliin mielummi ja uutta 260 tilalle ruottista. Jouset oli pakko vaihtaa ku ne oli poikki

Ainiin, liekkö autossa joku huonosti pelaava termostaatti kun niin alhaista lämpöä näyttää mittari näin talvella hyvä että kuuteenkymppiin nousee.
sulta näyttää puuttuvan sama pieni levikesarjan osa tuolta oikean takarenkaan vierestä!!! jos joku jaksais tehä vaikka lasikuidusta samallaisen osan... oisin valmismaksamaankin ...!!
tekis sit samal kaks kappaletta niin varmaan löytys ostaja sillekkii..!!
:D
no nyt kun katoin tarkemmin niin ei se tainnutkaan puuttua... tarkoitan tuota kaareen tulevaa osaa... oli niin likainen vaan...!
tekis sit samal kaks kappaletta niin varmaan löytys ostaja sillekkii..!!
:D
no nyt kun katoin tarkemmin niin ei se tainnutkaan puuttua... tarkoitan tuota kaareen tulevaa osaa... oli niin likainen vaan...!
EI kyllä olet oikees. mulla puuttuu tuo tunkin reijän peitepala SEKÄ nuo kaaren etumaiset osat SEKÄ kaikki lokarin irtokaaret. Ne etumaiset o ite tehty kuidusta. Ja en en ala tekee uusia. kauhee työ eikä vieläkää ole siistit. Pitää kysästä veholta mitä mahtas maksaa. Tietysti voidaan kysyy myäs täältä foorumilta jos joku van tietää.