epk kirjoitti: Pitää siis tutkia... olin siinä käsityksessä, että isoilla syötöillä tuo ajoitus vaikuttaa tuntuvasti

?
no voi olla tosiaan, mitäs se sitten tekee hepoissa suunnilleen, jos nyt sittenkin täytyy muuttaa....
Mites sun pakoputki...ahdistaako? Sekin on sulla vielä vakio, niin senkin uudelleen rakentamalla tuo lisää herkkyyttä. Minulla ei pitäisi ahdistaa mistään ja ahdot nousee 0,7:ään jo ykkösvaihteella. Kakkosella 0,75 ja sitten ei enään nousekkaan, edes ylämäessä täysillä 4.lla. Hukkaportti siellä vahtii.... pois vaan, kunhan ei yli yhden menis
ahdistaa juu, alhaalta lähtee turbo mukaan, mutta ei nosta ahtoja kuin johonkin 0.4-0.5. pienillä vaihteilla
Ahaa... Eli nelosella vasta tuonne 0,8:aan.
Tuo tieto puhuu vielä enemmän sen puolesta, että minulla ottaa hukkaportti aukeaa. Ja ne ahdot tosiaan nousee jo 2:lla 0,75:een...eikä yli mene, vaikka mitä tekis ja vaikka mikä mäki ja vauhti olis päällä. Vedin kärryä viikonloppuna ja yhdistelmä painoi varmaan 2000kg, silti ei ahdot nousseet mäessäkään yli 0,75:n. Kiihtyi muuten vielä mäkiinkin ihan hyvin 4:lla. Joku jopa yritti ohi, kun rajoitus vaihtui 60-100:een, mutta ei se mennytkään... liekkö musta savu säikäyttänyt, vai eikö sillä potku riittänyt
En tiedä mitä se ajoitus hepoissa vaikuttaa, mutta kuulemma yhdenkin asteen heiton huomaa jo muustakin kun äänestä. Aion tarkistaa ajoituksen vielä tuosta omasta. ...jos se onkin vaikka vahingossa 14 astetta
Äsken kokeilin huvikseen, kuinka alhaalta turbo lähtee hyvin mukaan. Kakkosella lähdin ryömintävauhdista ja kaasu pohjaan. 40km/h ja ahdot nousi nopeasti tappiin. Pidin merkkinä 0,5 baria, mutta se meni niin äkkiä, kun ahdot nousi 0,3:sta murtosekunnissa 0,75:een. No nopeus nousi kanssa 30-70km/h parissa sekunnissa

Pitää koittaa myöhemmin uudelleen 3:lla, jos olis vähän pidempi aika seurailla. Kiekkamittaria ei vielä ole asennettu ja pitää sitten laskeskella noilla välityksillä.
Eilen kokeilin yöllä ajaa vähän kovempaa taas pitkästä aikaa. 165:een kiihtyi iloisesti ja sen jälkeen alkoi syötöt vähetä ja kierrokset koneesta loppua. jännä tunne, kun ahdot tippu siinä vauhdissa ja kiihtyvys hidastui. Kierroksia olis n. 4800r laskujen mukaan 3,46:n perällä. Varmaan aika hyvin pitää paikkansa. Vakiossa syötöt alkaa kai vähetä jo 4500 tai jopa alle. 400:aa pitäisi olla tuossa ylempänä "kuolokohta". 5-vaihteella olis tullut taas uusi sykähdys ja meno olis jatkunut villisti. Auton mittarivirhe on +-0.
Olis se toki mennyt vielä vaikka kuinka kovempaa, mutta alusta alkoi loppua ja poliisin pelko tuli tilalle.
EPK:llahan taisi kulkea, jos vakiona 170km/h mittarin mukaan. Aika pirteä peli taitaa olla turbon kanssa. Tai sitten mittari valehtelee
