61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

teesi kirjoitti:
Matti R kirjoitti:[Mistä olet saanut tuon tehtaalta lähtöpäiväyksen 05/03 ?
Erittäin hyvä kysymys! Vahva mielikuva, mutta mistä se olikaan jäänyt? Saksalaisen rekisteriotteen kopiossa lukee 'am 23.05.2003 in Flensburg durch das kraftfahrt-bundesamt erteilt worden ist, wird heute bescheinigt stuttgart den 15.10.2003.'

Huonolla saksan taidoillani katsoin tuota ensimmäistä päivämäärää, mutta nyt kun ajattelee, niin loogisesti se voisi olla auton tilauspäivä ja jälkimmäinen toimituspäivä? Tällöin päivämäärissä ei olisi mitään ihmettelemistä. Jos näin on, niin edellisetkin viestini voi poistaa tarpeettomina... :roll:
23.05.2003 on joku moottorin serttifiointi päivä,auto on lähtenyt tehtaalta 15.10.2003,niin silloinhan kaikki on ok !
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Itselleni tuli koko syyläriongelma puun takaa.. Tosin vielä ei ole vuotoa itsellä. Vaihtoehtoja vielä punnitaan ennaltaehkäisyyn.

Jos tuon syylärin vaihtais Nissens merkkiseen niin mitä tuosta allaolevasta listasta siihen pitää tilata? Vuosimalli sii 2002 ja malli 270CDI.

http://www.buypartsby.co.uk/radiators-f ... eng=2.7000
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Mtl kirjoitti:Itselleni tuli koko syyläriongelma puun takaa.. Tosin vielä ei ole vuotoa itsellä. Vaihtoehtoja vielä punnitaan ennaltaehkäisyyn.

Jos tuon syylärin vaihtais Nissens merkkiseen niin mitä tuosta allaolevasta listasta siihen pitää tilata? Vuosimalli sii 2002 ja malli 270CDI.

http://www.buypartsby.co.uk/radiators-f ... eng=2.7000

Jäähdytin ja siinä on sisällä valmiina öljynlauhdutin,mutta onhan sun autoon voitu se jo vaihtaa,yleensä ne särkyy jo ennen 100000km,Bher syyläriä siihen ei ole saatavana,selvitin aikoinaan tehtaalta,eivät ole valmistaneet muuta kuin piirustukset,ei W211 syyläriä ainoastaan interguulerin.Nissensinä on saatavana maksaa täällä muistaakseni jotain 700,lisäksi pitää vaihtaa öljynlauhduttajan letkut,jotka lähtee syyläsistä 2kpl,ainakaan mulla eivät saaneet ehyenä irti Veholla.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Ei kyllä se on juuri tuo Valeon huono malli. Otin sen yläkopan irti ja katoin sen sarjanumeron ja sitten tarkistin sen numeron vielä Veholta.

Tuo Nissens vaikuttaa aika edulliselta allaolevasta linkissä. Mitä osia siihen tarkalleen tarvitaan noista, pelkkä 62797A syylärikö?

http://www.buypartsby.co.uk/radiators-f ... eng=2.7000
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Mtl kirjoitti:Ei kyllä se on juuri tuo Valeon huono malli. Otin sen yläkopan irti ja katoin sen sarjanumeron ja sitten tarkistin sen numeron vielä Veholta.

Tuo Nissens vaikuttaa aika edulliselta allaolevasta linkissä. Mitä osia siihen tarkalleen tarvitaan noista, pelkkä 62797A syylärikö?

http://www.buypartsby.co.uk/radiators-f ... eng=2.7000

Joo syyläri ja kuvassa näkyvät ensimmäiset syyläristä lähtevät öljyputket,putket maksoi veholla alle 100 euroa,tarkista Suomen edustajalta onko syylärin numero oikea,vaikuttaa tosi edulliselta ja ihmetyttää jos hinta pitää paikkansa ja on oikea syyläri.


http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 600&SGN=07
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Mtl kirjoitti:Ei kyllä se on juuri tuo Valeon huono malli. Otin sen yläkopan irti ja katoin sen sarjanumeron ja sitten tarkistin sen numeron vielä Veholta.

Tuo Nissens vaikuttaa aika edulliselta allaolevasta linkissä. Mitä osia siihen tarkalleen tarvitaan noista, pelkkä 62797A syylärikö?

http://www.buypartsby.co.uk/radiators-f ... eng=2.7000


Nyt näyttää saavan tuota A2115003202 syyläri 299 eurolla,multa ottivat Veholla 1170euroa,josta tehdas makso muka puolet eli jäi maksaan 585euroa.
Näyttää olevan se sun ilmoittama Nissens kooltaan pienempi,mutta en tiedä onko se oikea sun autoon,selvitä asia,mutta W211 320CDI on juuri tuo A2115003202,hinta on jo sitäluokkaa että varmasti kannattaa vaihtaa,jos autossa vanhalla numerolla syyläri.



http://cgi.ebay.it/_Ricambi-e-Accessori ... 286.c0.m14
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Gurban
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 17.07.2009 22:39
Paikkakunta: Mynämäki

viisaammat voisi avittaa hieman..??

Viesti Kirjoittaja Gurban »

Eli: E270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näit glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??
eli onkost A2115003202 viel uudempi ja siin ei ainakaan ole vikaa ollut vai??
nii ja mullakin pitäs auton vm. olla 2004??? tiedä sitten???
Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, (tai siis uusin varmasti on A2115003202) mikäs sen vanhan numero oikeen oli mis "varmasti" tuo vuoto..?? :? :?

Kun asiaa kyselin Tekniikka MBhalta, vastaus oli:
-Asian varmistamiseksi tulisi tarkastaa onko jäähdyttimen päällä
valkoista väripistettä, joka on merkkinä siitä, että osat on jo
jossain korjaamolla vaihdettu, Minulla ei valitettavasti ole tietoa mistään numeromuutoksesta

valokoista väripistettä mulla ei ole!
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: viisaammat voisi avittaa hieman..??

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Gurban kirjoitti:Eli: E270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näit glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??
eli onkost A2115003202 viel uudempi ja siin ei ainakaan ole vikaa ollut vai??
nii ja mullakin pitäs auton vm. olla 2004??? tiedä sitten???
Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, (tai siis uusin varmasti on A2115003202) mikäs sen vanhan numero oikeen oli mis "varmasti" tuo vuoto..?? :? :?

Kun asiaa kyselin Tekniikka MBhalta, vastaus oli:
-Asian varmistamiseksi tulisi tarkastaa onko jäähdyttimen päällä
valkoista väripistettä, joka on merkkinä siitä, että osat on jo
jossain korjaamolla vaihdettu, Minulla ei valitettavasti ole tietoa mistään numeromuutoksesta

valokoista väripistettä mulla ei ole!



Valkoinen väripiste laitetaan kun syyläri vaihdetaan,merkiksi että se on vaihdettu.
Glykooliongelmaa ollut Malli 203 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kon moottori 111/271/112/OM646/OM611/612.990 ja vaihteisto 722.6

Malli 209 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka Kun moottori271/112/113/OM612 ja automaattivaihteisto 722.6

Malli 211 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kun moottori 271/113/OM628/647/648 Ja automaattilaatikko 722.6

Toimenpiteet tehtaalla 203,209,211 alkaen 9/2003 Muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.

Eli sun autossa pitäisi olla tämä muutettu tiivistyskonsepti.ja kaikki OK.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

On hienoa lukea ongelman ratkaisusta kun ,esim,jussilampi on viitsinyt vaivautua selvittämään ongelman ydintä ja nuo muutos korjaukset tehtaan ajankohdasta on monelle aivan oleellisia asioita.
Näin voimme olettaa ,että mös tehtaan (valmistajan)osalta ongelma on korjattu ja näin ei tartte kaikkia autoja sanoa vikaherkiksi ,esim vaihteiston osalta.
Tästä on monelle käytetyn auton ostajalle todella tärkeää tietoa. :wink: :wink:

Toivottavasti voimme taas luottaa mersun laatuun. :twisted:
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

nautseri kirjoitti:On hienoa lukea ongelman ratkaisusta kun ,esim,jussilampi on viitsinyt vaivautua selvittämään ongelman ydintä ja nuo muutos korjaukset tehtaan ajankohdasta on monelle aivan oleellisia asioita.
Näin voimme olettaa ,että mös tehtaan (valmistajan)osalta ongelma on korjattu ja näin ei tartte kaikkia autoja sanoa vikaherkiksi ,esim vaihteiston osalta.
Tästä on monelle käytetyn auton ostajalle todella tärkeää tietoa. :wink: :wink:

Toivottavasti voimme taas luottaa mersun laatuun. :twisted:

Sehän ois mukava jos laatuun vois luottaa,kuitenkin ihmetyttää kun mm.Kttopar kirjoittaa että tämä uusi vaihdettu syylärikin on korkannu ja jouduttu vaihtaan uudestaan.
Se että itse olen vaivautunut tutkimaan asiaa johtuu siitä kun autoon ei ole vielä jarrupaloja tarvinnut vaihtaa ja vaihteistoa 2 kertaa korjattu glykoolivaurion takia,ja asia nyt kuluttajariitalautakunnassa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 862
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Ei ne kestä uuden mallisetkaan Valeot !
Kertaalleen jo sekin vaihdettu. Paras ja halvin konsti on ottaa jäähdyttäjän korkista O-rengas pois.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Ei ne kestä uuden mallisetkaan Valeot !
Kertaalleen jo sekin vaihdettu. Paras ja halvin konsti on ottaa jäähdyttäjän korkista O-rengas pois.
Mun autostahan se oli pois,luulin että olen tehnyt hyvänkin keksinnön,että vaihteisto öljy menee syyläriin eikä toisinpäin,jos kennosto korkkaa,mutta silti glykoolia laatikossa 400mg litrassa,eli ei auttanut!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Omasta W211 400CDI:stä kerran laatikko vaihdettu. Auton nokalla on kaksi Valeon jäähdytintä peräkkäin, ensimmäinen n. 1cm paksu nro A2115000154. Toinen lähempänä moottoria n. 3cm paksu, tarra on niin kulunut, että siinä luki vain Valeo. Mitä ovat kumpikin jäähdytin?

Vaihteisto on kuittien mukaan huuhdeltu 105tkm kohdalla. 129tkm Kohdalla sitten meni hajalle ja tuolloin vaihdettu uusi laatikko. 140tkm kohdalla uusittu laatikon öljyt.

Nyt haluisin tietää, että onko rikkoutumisen aiheuttanut syyläri vai mahdollisesti jokin muu. Tällä hetkellä kilometrejä 189tkm. Heräsi pelko, että pitääkö nyt sitten vaihtaa syyläri ennen kuin tekee tuhojaan.
Luin aikaisemmin valkoisesta pilkusta syylärin päällä, ilmeisesti merkki korjauksesta? Tällästä ei omasta löytynyt.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Omasta W211 400CDI:stä kerran laatikko vaihdettu. Auton nokalla on kaksi Valeon jäähdytintä peräkkäin, ensimmäinen n. 1cm paksu nro A2115000154. Toinen lähempänä moottoria n. 3cm paksu, tarra on niin kulunut, että siinä luki vain Valeo. Mitä ovat kumpikin jäähdytin?

-Se ohuempi on ilmastoinnin lauhdutin, paksumpi itse syylari.

Nyt haluisin tietää, että onko rikkoutumisen aiheuttanut syyläri vai mahdollisesti jokin muu.

-Eikö se laatikon vaihtaja osaisi kertoa miksi loota oli hajonnut ?

Tällä hetkellä kilometrejä 189tkm. Heräsi pelko, että pitääkö nyt sitten vaihtaa syyläri ennen kuin tekee tuhojaan.
Luin aikaisemmin valkoisesta pilkusta syylärin päällä, ilmeisesti merkki korjauksesta? Tällästä ei omasta löytynyt.

-Mittauta glykoolit laatikosta, sillähän selviää vuotaako syylari vielä laatikkoon.
W203CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ohuempi on ilmastoinnille, paksumpi jähdytysnesteelle.

Ei noita mersun automaatteja oikein rikki saa, jos ei joku haveri ole siinä kaverina.

Jos ei syyläriä halua vaihtaa, niin on siinä sellainen mahdollisuus, että laittaa sille vaihteistoöljyn jäähdytykselle oman, erillisen kennonsa.
Putket vaan poikki ja letkut kunnollisilla klemmareilla kiinni.

Laatikon toiminnalle kuiteskin olisi parempi, jos ne öljyt kävisi siellä nesteen sisällä.
Pakkasella ne vähän lämpiää ja kesälläkin pysyvät tasaisemmassa "toimintalämmössä".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kerran jo kysynyt mikä moisen aiheuttanut ja onko aiheuttaja korjattu vai pelkästään laatikko vaihdettu. Kysymykseen vastattiin, että kai se aiheuttaja on korjattu.

Eli helpon nyt varmaan on soitella paikat läpi ja kysellä mitä tehty ja käskeä niiden ottaa selvää mitä remonttimies on tehnyt. Laatikon öljyt vois kyllä tarkistuttaa ja ehkä samalla vaihtaakin.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt kysellyt ja asia selvisi. Syylärissä ei ole ollut vuotoa, eikä muutakaan vikaa. Laatikko oli ns palanut kiinni. 100tkm ajettu, eikä öljyjä laatikosta vaihdettu jonka johdosta ne oli ollut niin korppua ettei ollut enään voidellut tarpeeksi ja siksi laatikko hajonnut. Huolto-ohjelmassa kuulemma 120tkm laatikon öljynvaihtoväli, mutta se on liian pitkä. Nykyään 60tkm on suositus.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tomp kirjoitti:Nyt kysellyt ja asia selvisi. Syylärissä ei ole ollut vuotoa, eikä muutakaan vikaa. Laatikko oli ns palanut kiinni. 100tkm ajettu, eikä öljyjä laatikosta vaihdettu jonka johdosta ne oli ollut niin korppua ettei ollut enään voidellut tarpeeksi ja siksi laatikko hajonnut. Huolto-ohjelmassa kuulemma 120tkm laatikon öljynvaihtoväli, mutta se on liian pitkä. Nykyään 60tkm on suositus.
Kuulostaa erikoiselta että laatikko ei kestäisi 100tkm ajoa ilman öljynvaihtoa. Tietääkseni öljynvaihtoa ei ole mersun huolto-ohjelmassa edes 120tkm välein.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt luin uutta Mersun palvelut ja varaosat -lehteä. Siinä sanotaan assyst plus-huolloista automaatin öljynvaihdosta seuraavasti: service 20 automaattivaihteiston öljynvaihto, huoltotyö suoritettava kun 60 000km (vain kerran) Eli ei ihme jos 120tkm kohdilla öljyt palaneet kiinni, eikä kertaakaan vaihdettu ennen. Autoa on huollettu Saksassa merkkiliikkeessä, ihme kun ei ole öljyjä vaihdettu.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Mistä foorumilaiset tai miksei muutkin, ovat hankkineet edullisesti uuden jäähdyttäjän kun on glygoolit olleet vaihteistossa tai muuten varmistaneet ettei niin käy?
Onko KL-varaosat edullisin, myyvät ilmeisesti nissensin.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

minulla on samanlainen paketti kuin käyttäjä Tomp:lla. Tosin auto on 220CDI farkku -04. autollani on ajettu kohta 300tkm, joten olisin utelias tietämään onko näin paljon ajetuissa ollut (paljon) samaa ongelmaa? laatikon öljyt on vaihdettu vajaa 10tkm sitten kun auton ostin ja glykolitesti tehty (ei vuotoa) tosin mitään todistetta testistä en saanut. syylärin valmistusaika on 08/02/04 ja made in france. luin tuosta valkoisesta pisteestä syylärin päällä merkkinä vaihdetusta, minulla on vihreä läikkä syylärin päällä. mahtaneeko tarkoittaa samaa? tietääkseni syyläriä ei ole vaihdettu.
Kiitokset kaikille asiantuntijoille ja muillekin hyvistä kommenteista. mielenkiinnolla niitä olen lueskellut ja saanut paljon uutta tietoa.
reiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 18.03.2010 21:52

Viesti Kirjoittaja reiska77 »

vaihdoin juuri mesen 200cdi -02 automaattiin. jäi vielä epäselväksi, kun tos keulalla ei ole kuin kaksi syylaria. toinen on ilmastoinnin ja sen perässä paksumpi BEHR merkkinen. Mutta mielestäni tohon kennoon ei mene mitään öljyletkuja? eli onko tässä nyt joku lauhdutin tuolla laatikon sisällä vai kuinka? ja jos on,niin ijs tis guud oor bääd :lol:
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 862
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Auto rekisteröity 11/03. Aivan hyvin auto on voitu valmistaa aiemmin kuin 09/03. Auton on voinut olla varastossa pari kolme kuukautta ennen myyntiä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Matti R kirjoitti:
Tomp kirjoitti:Nyt kysellyt ja asia selvisi. Syylärissä ei ole ollut vuotoa, eikä muutakaan vikaa. Laatikko oli ns palanut kiinni. 100tkm ajettu, eikä öljyjä laatikosta vaihdettu jonka johdosta ne oli ollut niin korppua ettei ollut enään voidellut tarpeeksi ja siksi laatikko hajonnut. Huolto-ohjelmassa kuulemma 120tkm laatikon öljynvaihtoväli, mutta se on liian pitkä. Nykyään 60tkm on suositus.
Kuulostaa erikoiselta että laatikko ei kestäisi 100tkm ajoa ilman öljynvaihtoa. Tietääkseni öljynvaihtoa ei ole mersun huolto-ohjelmassa edes 120tkm välein.
Nyt selvinnyt. Öljy on puuroutunut niin, että päässyt tukkimaan jotakin hydraulisia venttiilejä laaton sisällä. Näin ollen laatikko ei ole enää toiminut.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 862
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Samat ongelmat konsernin toisessa merkissä eli Chryslerilla.
Nuoremman pojan Neonista korkkasi jäähdytin tänään ja roistautti vaihteiston nesteet jäähdyttimen hukkaputken kautta noin 50 metrin matkalle tielle. Vaihteiston jäähdyryskierukka meni kokonaan poikki syylärin sisältä. Mersussa taitaa olla ongelma enemmän pientä vuotamista.

Ei taida tulla tehdas vastaan kun on 01 mallinen ja ajettu 145000 km.
Pari vuotta sitten korjattiin vaihteistoa 1700 €:lla.
Onneksi syyläri maksaa ebayssä 56 € ja toivon mukaan selviää ilman monia huuhteluja.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko kukaan saksankielen taitoinen sen verran että onko tää syyläri 270 cdi:hin sopiva. vuosimalli on 2004 ja kori w211 farmari (s211).

http://cgi.ebay.de/Kuher-MERCEDES-W211- ... 53de2822b1


Olisko kimppatilaus paikallaan jos on muitakin jota ongelma mietityttää...
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nh1131 kirjoitti:Onko kukaan saksankielen taitoinen sen verran että onko tää syyläri 270 cdi:hin sopiva. vuosimalli on 2004 ja kori w211 farmari (s211).

http://cgi.ebay.de/Kuher-MERCEDES-W211- ... 53de2822b1


Olisko kimppatilaus paikallaan jos on muitakin jota ongelma mietityttää...
Eipä kai tuossa paljoa saksankieltä tarvittu, OE osanumerot kattavat sekä manuaali- että automaattivaihteistoisen (E270 CDI) auton vaikka alkuperäinen syyläri tulee eri varaosanumerolla. Ei varmaan haittaa jos manuaalille tulee ne vaihteiston öljynlauhdutinosat.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Tomp kirjoitti:Nyt luin uutta Mersun palvelut ja varaosat -lehteä. Siinä sanotaan assyst plus-huolloista automaatin öljynvaihdosta seuraavasti: service 20 automaattivaihteiston öljynvaihto, huoltotyö suoritettava kun 60 000km (vain kerran) Eli ei ihme jos 120tkm kohdilla öljyt palaneet kiinni, eikä kertaakaan vaihdettu ennen. Autoa on huollettu Saksassa merkkiliikkeessä, ihme kun ei ole öljyjä vaihdettu.
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta alkuperäisen ohjeistuksen mukaan W211:een laatikon öljyjä ei tarvinnut vaihtaa (tai väli oli piiiitkä), mutta kun huomattiin asian negatiivinen puoli, niin se lisättiin osaksi huolto-ohjelmaa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Arno kirjoitti:
Tomp kirjoitti:Nyt luin uutta Mersun palvelut ja varaosat -lehteä. Siinä sanotaan assyst plus-huolloista automaatin öljynvaihdosta seuraavasti: service 20 automaattivaihteiston öljynvaihto, huoltotyö suoritettava kun 60 000km (vain kerran) Eli ei ihme jos 120tkm kohdilla öljyt palaneet kiinni, eikä kertaakaan vaihdettu ennen. Autoa on huollettu Saksassa merkkiliikkeessä, ihme kun ei ole öljyjä vaihdettu.
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta alkuperäisen ohjeistuksen mukaan W211:een laatikon öljyjä ei tarvinnut vaihtaa (tai väli oli piiiitkä), mutta kun huomattiin asian negatiivinen puoli, niin se lisättiin osaksi huolto-ohjelmaa.
Noin olen itse kuullut, että vaihtoväli ollut ennen piiitkä. Saksassa niitä kulemma harvemmin vaihdellaan, Suomessakin pitäisi kuulemma itse osata pyytää vaihtoa erikseen.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Arno kirjoitti:
Tomp kirjoitti:Nyt luin uutta Mersun palvelut ja varaosat -lehteä. Siinä sanotaan assyst plus-huolloista automaatin öljynvaihdosta seuraavasti: service 20 automaattivaihteiston öljynvaihto, huoltotyö suoritettava kun 60 000km (vain kerran) Eli ei ihme jos 120tkm kohdilla öljyt palaneet kiinni, eikä kertaakaan vaihdettu ennen. Autoa on huollettu Saksassa merkkiliikkeessä, ihme kun ei ole öljyjä vaihdettu.
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta alkuperäisen ohjeistuksen mukaan W211:een laatikon öljyjä ei tarvinnut vaihtaa (tai väli oli piiiitkä), mutta kun huomattiin asian negatiivinen puoli, niin se lisättiin osaksi huolto-ohjelmaa.
Muistin että säännöllinen öljynvaihto olisi tullut takaisin mutta noinhan se menee kuin Tomp sanoi eli huoltodokkareiden mukaan nykyään tehdään huolto-ohjelman mukaan kerran vaihto n. 60 000 kilometrissä mutta tuo vaihto on lisätty huolto-ohjelmaan vasta joskus 02/2005 tiedotteessa.

Itse pitää jossain vaiheessa miettiä pitäisikö vaihteiston öljyt vaihtaa/huuhdella vai riittäisikö jos päästää vaihteiston tyhjäksi (ilman muuntimen huuhtelua) eli vain osittainen vaihto.
Vastaa Viestiin