Ja pitäs lähtä päälle ilman koodausta/ohjelmointia? Voisko joku varmentaa tän?Jolle kirjoitti:Kuulemani mukaan pitäis toimia ilman antenniakin, mulla tosin on gsm antennin perässä jakoboxin kautta kytkettynä ettei pitäis olla siitäkään kiinni
Edit: ja tosta sulakkeesta en tiedä, itselleni en ainakaan laittanu mtn sulakkeita takapäähän
Webasto ongelma w203.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tarkotin että lähteekö se wepasto päälle telestarilla ilman star koodausta?Jolle kirjoitti:Telestartin ohjelmointi pitäis onnistua ilman starin käyttöäkin
Kohta tulee lisäosat, soitti juuri UPS-kuljettaja..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mittasin wepaston sulakkeelle tulevan jännitteen niin 2V näytti? Voiko olla että sinne syötetään jännite vasta kun starilla laittu asetukset kohdilleen? Eihän kukaan viitis mitata vai onko tietoa että vois toimia 2 voltilla tuo? Laitoin oikean antenninkin mutta ei starttaa..
Tuolta telestart ohjeet:
http://www.nemrzni.sk/fileadmin/user_up ... 009_en.pdf
Tuolta telestart ohjeet:
http://www.nemrzni.sk/fileadmin/user_up ... 009_en.pdf
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mulla piti olla toi telestart Suomeksikin, mut en löytänyt tähän hätään.
Taisin itse tehä niin et kävin takana olevat kaikki sulakkeet yksitellen läpi ton ohjeen mukaan, joku niistä teki sen et kaukosäädin lähti pelaamaan..
Vaikeasti selitetty..(sulake pois 5s min, sulake takaisin max 5,s kaken off nappulaa)
Taisin itse tehä niin et kävin takana olevat kaikki sulakkeet yksitellen läpi ton ohjeen mukaan, joku niistä teki sen et kaukosäädin lähti pelaamaan..
Vaikeasti selitetty..(sulake pois 5s min, sulake takaisin max 5,s kaken off nappulaa)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Siis kytkithän lämmittimen sille tarkoitettuun sulakkeeseen? Se on "circuit 30" piiri ja kyllä siinä pitäisi olla täysi sähkö koko ajan.simppa80 kirjoitti:Mittasin wepaston sulakkeelle tulevan jännitteen niin 2V näytti? Voiko olla että sinne syötetään jännite vasta kun starilla laittu asetukset kohdilleen? Eihän kukaan viitis mitata vai onko tietoa että vois toimia 2 voltilla tuo? Laitoin oikean antenninkin mutta ei starttaa..
Tuolta telestart ohjeet:
http://www.nemrzni.sk/fileadmin/user_up ... 009_en.pdf
Siis taidat tarkoittaa kaukosäätimen opetusta vastaanottimelle? Tietenkin sitten on itse webaston vikatilan nollaus sulaketta irti käyttämällä, siitähän tuo yllä referoitu dokkarikin puhui.joskami kirjoitti:Mulla piti olla toi telestart Suomeksikin, mut en löytänyt tähän hätään.
Taisin itse tehä niin et kävin takana olevat kaikki sulakkeet yksitellen läpi ton ohjeen mukaan, joku niistä teki sen et kaukosäädin lähti pelaamaan..
Vaikeasti selitetty..(sulake pois 5s min, sulake takaisin max 5,s kaken off nappulaa)
NO NII!
Wepasto pelittää! Sain koodattua sen telestartin CDI203 ohjeiden mukaan. Eli revin sen liittimen irti telestartista ja antennin. (Se liitin on jotenkin erikoinen kun ei klipsua. Revin siis väkivallloin auki. Kokeiles Jolle sääkin).
Sitten muutama minuutti ja liitin takas ja OFF-nappia heti painamaan. Heräs wepasto käyntiin ON-napilla. Alkoi polttoainepumppu naksuttaa ja wepasto puhaltaa kylmää ilmaa pakarista. Painelin niitä ON ja OFF nappia yhtäaikaa niin kohta se wepasto pysähtyi ja alkoi uudeleen köhöttää ja nyt alkoi tulla ihan oikeaa pakokaasua ja imelä haju. Noh varmaan haju kun ei aikaisemmin käytetty. Ja kohta alkoi tulla lämmintäkin sisälle. Eli toimii nyt tolla telestartilla. Kävin ajeleen ja wepaston sai sammutettua kun painaa OFF nappia telestartista.
MAHTAVAA!!!

Wepasto pelittää! Sain koodattua sen telestartin CDI203 ohjeiden mukaan. Eli revin sen liittimen irti telestartista ja antennin. (Se liitin on jotenkin erikoinen kun ei klipsua. Revin siis väkivallloin auki. Kokeiles Jolle sääkin).
Sitten muutama minuutti ja liitin takas ja OFF-nappia heti painamaan. Heräs wepasto käyntiin ON-napilla. Alkoi polttoainepumppu naksuttaa ja wepasto puhaltaa kylmää ilmaa pakarista. Painelin niitä ON ja OFF nappia yhtäaikaa niin kohta se wepasto pysähtyi ja alkoi uudeleen köhöttää ja nyt alkoi tulla ihan oikeaa pakokaasua ja imelä haju. Noh varmaan haju kun ei aikaisemmin käytetty. Ja kohta alkoi tulla lämmintäkin sisälle. Eli toimii nyt tolla telestartilla. Kävin ajeleen ja wepaston sai sammutettua kun painaa OFF nappia telestartista.
MAHTAVAA!!!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
webaston asenus
Tarkastin aiemmin laittamani, telestarttin ohjeet,
Ovat oikeen, ei puhuta sulakkeista vaan johdon irrotamisesta voi otta irti myös toisesta päästä(telestartin puoleinenliitin hankala irrotta), mutta helpomalla päässe kun otta takkontissa olevasta sulakerasiasta sulakken 3ylhäältä irti (sitten noi muut konstit jos se ei auta)
Ovat oikeen, ei puhuta sulakkeista vaan johdon irrotamisesta voi otta irti myös toisesta päästä(telestartin puoleinenliitin hankala irrotta), mutta helpomalla päässe kun otta takkontissa olevasta sulakerasiasta sulakken 3ylhäältä irti (sitten noi muut konstit jos se ei auta)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Webaston asenus
Eli ohjeet tähän webaston asenus homman löytyy nyt täältä
kaikkien amatöörien, harastajien ja
itse asentajien käyttöön
kaikkien amatöörien, harastajien ja
itse asentajien käyttöön

Re: Webaston asenus
Miksi ei ammattilaisten käyttöön? Välillä kokenut harrastaja hallitsee nämä paremmin kuin jotkut ammattilaiset.CDI203 kirjoitti:Eli ohjeet tähän webaston asenus homman löytyy nyt täältä
kaikkien amatöörien, harastajien ja
itse asentajien käyttöön

Vuoden 2002 W203 220CDI malliin olen Webaston sähköjä laittelemassa ja vähän olisi epäselvää kytkennöissä:
Sininen liitin, jossa punainen vihreäraitainen ja ruskea johto?
Keltainen liitin, jossa paksu punainen johto mustalla raidalla?
Antennia ei paketissa ollut, oli vain T70 Telestart boxi antennijohdon pätkällä ja 2 irrallista puolen metrin antennijohtoa.
Y-haaroittimestakin täällä puhutaan, vaan ei ole sellaistakaan jos ei sitten tällä tarkoiteta kolmella antenniliittimellä olevaa boxia.
Autossa on ennestään GSM-antenniboxi.
Miten nämä kytketään eli voidaanko tässä käyttää puhelimen antennia?
Ja vielä tuo Can-liitäntään tuleva johto. Löytyy 11-paikkainen liitin, jossa 4 paikkaa toisessa päässä on käytössä.
Mikä näistä on tuo mainittu 4. liitäntäpaikka, numerointia ei ole?
Sininen liitin, jossa punainen vihreäraitainen ja ruskea johto?
Keltainen liitin, jossa paksu punainen johto mustalla raidalla?
Antennia ei paketissa ollut, oli vain T70 Telestart boxi antennijohdon pätkällä ja 2 irrallista puolen metrin antennijohtoa.
Y-haaroittimestakin täällä puhutaan, vaan ei ole sellaistakaan jos ei sitten tällä tarkoiteta kolmella antenniliittimellä olevaa boxia.
Autossa on ennestään GSM-antenniboxi.
Miten nämä kytketään eli voidaanko tässä käyttää puhelimen antennia?
Ja vielä tuo Can-liitäntään tuleva johto. Löytyy 11-paikkainen liitin, jossa 4 paikkaa toisessa päässä on käytössä.
Mikä näistä on tuo mainittu 4. liitäntäpaikka, numerointia ei ole?
Can väylä seuraavaan vapaaseen. Sinistä yksittäistä sinne keskikonsolin ylös ei tarvita. Oisko ne kaks liitintä jotka yhtä pitkiä niin eteen wepastolle?JOE kirjoitti:Vuoden 2002 W203 220CDI malliin olen Webaston sähköjä laittelemassa ja vähän olisi epäselvää kytkennöissä:
Sininen liitin, jossa punainen vihreäraitainen ja ruskea johto?
Keltainen liitin, jossa paksu punainen johto mustalla raidalla?
Antennia ei paketissa ollut, oli vain T70 Telestart boxi antennijohdon pätkällä ja 2 irrallista puolen metrin antennijohtoa.
Y-haaroittimestakin täällä puhutaan, vaan ei ole sellaistakaan jos ei sitten tällä tarkoiteta kolmella antenniliittimellä olevaa boxia.
Autossa on ennestään GSM-antenniboxi.
Miten nämä kytketään eli voidaanko tässä käyttää puhelimen antennia?
Ja vielä tuo Can-liitäntään tuleva johto. Löytyy 11-paikkainen liitin, jossa 4 paikkaa toisessa päässä on käytössä.
Mikä näistä on tuo mainittu 4. liitäntäpaikka, numerointia ei ole?
Olikohan sininen liitin taka saminlle? paikka 16? Paksupunan jossa keltanen sulake tulee etusulake rasiaan paikkaan 33 tai 34?
Lue tää topic rauhasa läpi ni osaat asentaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Olen näitä juttuja tässä selannut, vaan ei meinaa selvitä liekö
sitten vuosimallien aiheuttamia eroja.
Tuo siniharmaa on myös irrallaan vaan sitä ei tarvinne sinne
kojelautaan viedä.
Esim kojetaulun päässä olevan boxin paikkaan 35 tuo punavihreä/ruskea
ei sovi mitenkään eikä takaboxin paikkaan 16 sovi tuo iso liitin.
Webaston liittimet ovat jo paikallaan, noille kahdelle ei vielä ole
paikkaa löytynyt.
Täytyypä kurkata sinne konehuoneen boxiin.
sitten vuosimallien aiheuttamia eroja.
Tuo siniharmaa on myös irrallaan vaan sitä ei tarvinne sinne
kojelautaan viedä.
Esim kojetaulun päässä olevan boxin paikkaan 35 tuo punavihreä/ruskea
ei sovi mitenkään eikä takaboxin paikkaan 16 sovi tuo iso liitin.
Webaston liittimet ovat jo paikallaan, noille kahdelle ei vielä ole
paikkaa löytynyt.
Täytyypä kurkata sinne konehuoneen boxiin.
Konehuoneen boksiin ei tule mitään. Tuliko sulle mukana sellanen musta boksi? Mulla on yks ylimääräinen. Tulee keskikonsolin tietämille. No yks liitin tulee sinne tankin päällä polttoainepumpulle. Tais olla sininen. Kokeiles siihen pumpun johdon liittimeen. Kyllä se sarja sinne menee melko varmasti. Onko takaboksissa joku liitin sulla jo paikoillaan ja etusulakerasiassa se keltanen sulake pesä?JOE kirjoitti:Olen näitä juttuja tässä selannut, vaan ei meinaa selvitä liekö
sitten vuosimallien aiheuttamia eroja.
Tuo siniharmaa on myös irrallaan vaan sitä ei tarvinne sinne
kojelautaan viedä.
Esim kojetaulun päässä olevan boxin paikkaan 35 tuo punavihreä/ruskea
ei sovi mitenkään eikä takaboxin paikkaan 16 sovi tuo iso liitin.
Webaston liittimet ovat jo paikallaan, noille kahdelle ei vielä ole
paikkaa löytynyt.
Täytyypä kurkata sinne konehuoneen boxiin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
"etusulakerasiassa se keltanen sulake pesä?"
tälle paksulle piuhalle ainoa sopiva paikka löytyy takaboxista paikasta 18 tai 19, joissa on jatkuva virta.
Kojetaulun päässä paikassa 35 on vain paikka sulakkeelle "Auxiliary
heater", ei siihen noita kaapeleita liittimineen saa mitenkään.
Musta boxi, jossa 6-napainen liitin tuli mukana.
Naftapumpulle on musta suojattu liitin.
tälle paksulle piuhalle ainoa sopiva paikka löytyy takaboxista paikasta 18 tai 19, joissa on jatkuva virta.
Kojetaulun päässä paikassa 35 on vain paikka sulakkeelle "Auxiliary
heater", ei siihen noita kaapeleita liittimineen saa mitenkään.
Musta boxi, jossa 6-napainen liitin tuli mukana.
Naftapumpulle on musta suojattu liitin.
En tiedä onko sarja väärä, muuta kyllä se sulakepesä siinne kuskille sulakerasiaan tulee jossa on paikallaan 30A sulake ja lähtee punainen johto.JOE kirjoitti:
Kojetaulun päässä paikassa 35 on vain paikka sulakkeelle "Auxiliary
heater", ei siihen noita kaapeleita liittimineen saa mitenkään.
Naftapumpullehan on yksi läpivienti johtopätkä ja siihen tulee sitten johtosarjassa oleva liitin. Muistaakseni punaista nauhaa oli punottu sen ympärille?
Kuvassa neliöity:

Tuossa näkyy tuo keltainen sulakepohja:

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
No selkiiää tietystiJOE kirjoitti:Selkiää, kojetaulun päässä oleva sulakerasia täytyy vissiin purkaa, jotta sinne saa tuo punaisen kaapelin sulakkeineen...
Sitten olis vielä tuo sininen liitin, jossa punavihreä ja ruskea johto?
Ja antennipiuhat?

Eli purat siitä sulakerasian takaa sen muovin pois kuskin jalkajatilasta. Yks ruuvi ja muovi lähtee. Sitte näät miten muut sulakepesät on paikallaan niin se napasautetaan siinhen. Ei tarvi muuta purkaa.
Sinenliitin tulee taka SAM boksille ja oliko se liitin 16? se on siinä telestarin johtojen läheisyydessä. Ota se takaSAM iri nii näät mihin se tulee. Se tulee aikalailla sinne ylimpien sulakkeiden kohdalle taakse.
Antenni johdoissa voi joku muu auttaa kun mulla oli vissiin vähän erilaiset piuhat ja ei toimi vielä kun oikealla Telestartin antennilla vaikka GSm antennikin löytyy. Ei ole sopivaa väliä vielä löytynyt..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mikähän tällainen Webaston Mopf TT-C Diesel-malli on?
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 439b384c68
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 439b384c68
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Webaston asenus
Nämä ohjeet mitä tänne naputeelut käy suoraan myös 2002 vuoden mallin (ja moneen muuhun)simppa80 kirjoitti:No selkiiää tietystiJOE kirjoitti:Selkiää, kojetaulun päässä oleva sulakerasia täytyy vissiin purkaa, jotta sinne saa tuo punaisen kaapelin sulakkeineen...
Sitten olis vielä tuo sininen liitin, jossa punavihreä ja ruskea johto?
Ja antennipiuhat?
Eli purat siitä sulakerasian takaa sen muovin pois kuskin jalkajatilasta. Yks ruuvi ja muovi lähtee. Sitte näät miten muut sulakepesät on paikallaan niin se napasautetaan siinhen. Ei tarvi muuta purkaa.
Sinenliitin tulee taka SAM boksille ja oliko se liitin 16? se on siinä telestarin johtojen läheisyydessä. Ota se takaSAM iri nii näät mihin se tulee. Se tulee aikalailla sinne ylimpien sulakkeiden kohdalle taakse.
Antenni johdoissa voi joku muu auttaa kun mulla oli vissiin vähän erilaiset piuhat ja ei toimi vielä kun oikealla Telestartin antennilla vaikka GSm antennikin löytyy. Ei ole sopivaa väliä vielä löytynyt..
Se anteenin liitos löytyy joko tuolta oikeelta panelien alta mihin noi anteeni piuhat lähtee tosta purkista, tai pari vaihtoehtoista paikka kuskin puolen taka oven taka puolen olevasta tolpasta, takaikunan luukuosan verhoilun ylä osasta,
simppa80 laittamissa kuvissa näkyy etu sulakken paikka (keltainen pidike missä sulake valmiina)35 johdon saa vedettyä kun ottaa seisonta jarru polkimen vierssä olevan jalkatilan päälä olevan muovin pois
webastoon tulee ne kaksi liitintä (6napainen ja 2napainen teipattu mustalla teipillä)
haarotin on juuri se kolmella anteeni lähdöllä oleva(missä lukee joka lähdön kohdalla mikä siihen kytketään)
webaston anteenia ei ole (sarja tarkoitettu autoihin missä puhelimen ANTEENI valmiina)
liitäntä paikka 4 (ainakin kirjoitamissani jutuissa löytyy siinä radion ylä puolella olevasta katkaisia panelista, ei tarvii sitä toimiakseen)
sininen liitin taka sulakerasiaan(taka sam) paikkan 16 (sinne ei lisätä mitään sulakkeita)
kun lukee rauhassa nämä kaikki ohjeet alkaa onistumaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Käsitääkseni muuten ihan sama mutta kassaneet naaman kohotus mallin (Mopf) helpommin sopivan johto pakettin (CAN liitoksessa valmiiksi pitempi johto)Wulfride kirjoitti:Mikähän tällainen Webaston Mopf TT-C Diesel-malli on?
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 439b384c68
Hinta noussut aika kivasti tuon kaapelin saatossaCDI203 kirjoitti:Käsitääkseni muuten ihan sama mutta kassaneet naaman kohotus mallin (Mopf) helpommin sopivan johto pakettin (CAN liitoksessa valmiiksi pitempi johto)Wulfride kirjoitti:Mikähän tällainen Webaston Mopf TT-C Diesel-malli on?
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 439b384c68

Multa löytyy yks can jatko-johto..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Löytykö selvyyttä niille wepaston käsi käynnistys ja sammutus napeille mitkä tulisi johonkin vaihdekepin viereen? Ne vois olla ihan käytännölliset namiskat.
Eli laittoko kukaan ja mitä siihen vaaditaan?
Eli laittoko kukaan ja mitä siihen vaaditaan?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Meinaat että jos ei ole kake matkassa ja ei huvitta kellosta laitta pääle tai haluaa sammutta kesken lämmitys ajan?
sen nappuloist voi tehdä noi
ajatuksena olis laitta jos jostain löytys kohtuu hintaan
Ei vaadi muuta kuin sen katkaisin paneli häsäkän(olikohan numero N72/s) siihen, mustan tikkuaskin kokoisen mustan boxsin tilalle(ja reijän sille kepin ympärys paneelin) ja sitten sen yhden johdon sinne katkisin paneliin(saa valistuksen toimintaan)
viikon päästä taas eri vuosimallin asenetaan yksi saa nähdä onko jotain eroja
(2 heppua kun tekee kaksinkäsin niin näitä laitta yhdessä tiukassa päivässä 3)
sen nappuloist voi tehdä noi
ajatuksena olis laitta jos jostain löytys kohtuu hintaan
Ei vaadi muuta kuin sen katkaisin paneli häsäkän(olikohan numero N72/s) siihen, mustan tikkuaskin kokoisen mustan boxsin tilalle(ja reijän sille kepin ympärys paneelin) ja sitten sen yhden johdon sinne katkisin paneliin(saa valistuksen toimintaan)
viikon päästä taas eri vuosimallin asenetaan yksi saa nähdä onko jotain eroja
(2 heppua kun tekee kaksinkäsin niin näitä laitta yhdessä tiukassa päivässä 3)
Viimeksi muokannut CDI203, Ma 09.11.2009 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No juu lähinnä meinasin että näkis milloin se wapasto on päällä ja sen vois siitä napista sammuttaa. Myös käynnistyis ois kiva tehdä napista suoraan. Jos tosiaan vaikka kake ei ole matkasssa. Joitakin kertoja Audilla käynyt niin että wapasto huutaa päällä ja moottorilämmöt 90 astetta..CDI203 kirjoitti:Meinaat että jos ei ole kake matkassa ja ei huvitta kellosta laitta pääle tai haluaa sammutta kesken lämmitys ajan?
sen nappuloist voi tehdä noi
ajatuksena olis laitta jos jostain löytys kohtuu hintaan
Ei vaadi muuta kuin sen katkaisin paneli häsäkän(olikohan numero N72/s) siihen, mustan tikkuaskin kokoisen mustan boxsin tilalle(ja reijän sille kepin ympärys paneelin) ja sitten sen yhden johdon sinne katkisin paneliin(saa valistuksen toimintaan)
Mulla ei sovi tuo liitin keskikonsoliin, mutta voi kait sen soveltaa sieltä kun kolvaa esim. johdot paikalleen..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03