Eka tankki menossa E10:llä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Eilen käytiin ajelemassa parinsadan kilsan lenkki emännän autolla, Nissan Note 1.6 105 hv. Mä puikoissa, nollasin ajotietokoneen lähtiessä. Menomatkalla kulutus 6,4 ja keskinopeus 89km/h. Määränpäässä tankkasin auton vahingossa E10:llä. Emäntäki tätä ihmetteli, että miksi sä tuota tankkasit, kun häntä olet kehoittanut tankkaamaan E5:lla. Sanoin, jota tutkimuksethan näistä tehtiin ja niissä todettiin, että ei ole merkittävää eroa. Nollasin ajotietokoneen taas ja ajeltiin kotia, kulutus 6,8 ja keskinopeus 82km/h.

Lähtiessä auto oli kylmä (kolmisen tuntia ollut roikassa) eli menomatkalla päällä istuinlämmittimet, pakkasta -22...-25. Paluumatkalla auto lämmin, mutta oli pimeä eli joutui käyttämään pitkiä valoja, tosin ei H4:ssa juurikaan virrankulutuksessa eroa lyhyen ja pitkän välillä. Istuimen lämmittimiäkään ei tarvinu pitää päällä. Pakkasta -23...-27

Kaiken kaikkiaan kulutuksen olisi pitänyt olla paluumatkalla pienempi, koska kuiten suurin kulutukseen vaikuttava asia eli nopeuden kautta tuleva ilmanvastus oli paluumatkalla pienempi. Mutta kun näin ei ollut, niin näkisin polttoaineen vaikuttavan.

Tutkimukset jatkuu...
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja woke »

Kyllähä tietenki noiden tietojen perusteella kulutus olisi pitänyt olla paluumatkalla pienempi. Itekki monesti tutkaillu kun on ollut auto missä on ajotietokone niin noita kulutuksia omalla työmatkalla. Siinä ei paljoa ole muuttujia eli reitin pystyy ajamaa hyvinki samoilla nopeuksilla ja kiihdytyksillä niin siltikin kulutuksessa on monenki desin heittoja ihan samalla kelilläkin.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
Qzaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 10.11.2010 17:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

Njääh, e-10 sivuston mukaan mersuihin vuosimallista 90 lähtien käy eekymppi aineeks. Ite nyt ajellu 4-5kk tolla omalla 88- ruiskutenavalla kympit tankissa, eikä ole kulutukset nousseet tai moottori hajonnut. Tiivisteetkin tuntus olevan vielä iskussa :crazy:
Eipä tarvii heitellä masinolia tankkiin :mrgreen:
190E -88
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Qzaz kirjoitti:Njääh, e-10 sivuston mukaan mersuihin vuosimallista 90 lähtien käy eekymppi aineeks. Ite nyt ajellu 4-5kk tolla omalla 88- ruiskutenavalla kympit tankissa, eikä ole kulutukset nousseet tai moottori hajonnut. Tiivisteetkin tuntus olevan vielä iskussa :crazy:
Eipä tarvii heitellä masinolia tankkiin :mrgreen:
Käytännön raja kulkee siinä että jos autossa on lambda-ohjattu KE-jetti, niin E10 käy. E40 saakka se toimii hienosti.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Qzaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 10.11.2010 17:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eka tankki menossa E10:llä

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

Huikko kirjoitti:
Qzaz kirjoitti:Njääh, e-10 sivuston mukaan mersuihin vuosimallista 90 lähtien käy eekymppi aineeks. Ite nyt ajellu 4-5kk tolla omalla 88- ruiskutenavalla kympit tankissa, eikä ole kulutukset nousseet tai moottori hajonnut. Tiivisteetkin tuntus olevan vielä iskussa :crazy:
Eipä tarvii heitellä masinolia tankkiin :mrgreen:
Käytännön raja kulkee siinä että jos autossa on lambda-ohjattu KE-jetti, niin E10 käy. E40 saakka se toimii hienosti.
No se selittää sitten paljon. :mrgreen: Ite olen tosiaan pitänyt viimeaikokina tuota koko E10 hysteriaa lähinnä naurettavana.
190E -88
Vastaa Viestiin