Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 564
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Pisteenä Iin päälle tuon 250TD:n valmistenumero näyttää alkavan 124080 eli 200:nen kaasaribensafarkku alunperin, liekö sitten dieselöity jo ennen suomeen tuloa.
Tuo 320TE sen sijaan kelpaisi 8)
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3975
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

IMG_0548.png
Jokseenkin hassun näköinen data esim. KL-Varaosien sivulla tuon rekkarilla. Siis diesel 2,5 litraa ja moottorityyppi M102.922…

Ja tosiaan -87 valmistettu auto, joka naamioitu faceliftiksi ja museorekisteröity. Sisusta muutenkin erikoinen. Faceliftin kojelauta ja hanskalokeron kansi. Faceliftin vaaleat lisäistuimet ja sitten jonkun muun faceliftin mustat istuimet ja ovipahvit. Kojelaudan alla olevat vaaleat jutut ja keskikonsoli yms. vaaleat voivat olla alkuperäistäkin.

Onkohan toi oikeasti metalliväri, kuten myynti-ilmoituksessa lukee? Ei kai semmoista ollut saatavilla tuohon aikaan (paitsi sinimusta 199, joka tuo ei ole).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 564
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja racer123 »

VINnin mukaan tuo on tosiaan perusmusta 040, jonka jotkut dekooderit tunnistaa väärin ja siitä johtuu tuo "canada special edition" :D
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvänen aika, tosiaan vielä tuokin... Lastvin ja catcar kertoo, että auto on ollut 200 bensa ja 8/1986:

Mercedes-Benz datacard

Siitä tuo sotku johtuukin, tekniikanvaihdosta:

sotku.jpg

Jarrutehostimen putki on peräisin 200D:stä kun sitä on hieman joutunut jatkamaan, kiinnike ollut eri kohdassa aiemmin kuten myös mötikkä joka vastaa ilmanottoputkeen:

Jatko.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Avatar
lapmiro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 14.09.2023 10:29

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja lapmiro »

Siis mitenkä tuo on voinut mennä koskaan läpi museotarkastuksesta, tai sitten minäkin rupean käyttämään autoni samassa paikassa. Viimeisimmän kuukauden olen paikallisen tarkastajan kanssa käynyt läpi tuota meidän MX-5:sta ja tuntuu olevan todella tarkkaa, ainakin täällä. Aluksi ei meenattu päästää läpi, sillä autossa on aito Momon ratti, tummat takavalot ja rosterinen putkisto. Noh kaivoin Mazda diilerien kuvastoja, jotta löytyi valokuvia näistä diileri optioista. Senkin jälkeen ollut hyvin tarkkaa että auto on ensiluokkaisessa kunnossa ja nykyään tarkastetaan myös auton alusta ja esimerkiksi tukivarsissa ei saa olla lainkaan pintaruostetta.
W124 harrastaja Ylä-Savosta

1990 300CE, 1991 200D, 1993 E 250 TD
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

dealer kirjoitti: Pe 02.05.2025 19:54 Tuo V-K:n linkkaama laitos on kyllä melkoinen "museoajoneuvo".

Autohan voi toki olla aivan OK käyttöautoksi, mutta huh huh. Hauskasti nuo mustat kilvet vielä vähän niin kuin pisteenä i:n päällä :D
2018, jolloin tehty ISOT peltityöt ja muut kunnostukset, yhteensä mennyt 10k€.
Tarkoitetaankohan tuossa, että silloin olisi laitettu kymppitonni kunnostukseen ? Yhteensä 10k€ varmasti on kuitteja huolloista ja korjauksista yli 30 vuotta vanhassa autossa jos on tallessa, mutta hirveässä kunnossa olisi ollut jos tuollainen summa olisi mennyt nopeasti.

Maalaus on mitä on, takavalot kamalat, lisäistuin eri kuosilla (ei alkuperäinen eikä vaihdettujen penkkien, vaan kolmas...), takaoven verhoilut peltiruuveilla kasassa, takapuskurin törmäyslista kamalassa kunnossa, sisustus osittain vaihdettu, penkit hirveän likaiset, tuulitunneli puuttuu, kaiuttimen ritilä ruostuneilla ruuveilla (?) kiinni kojelaudassa, radio uudempi...
Lisäksi oikean puolen lokasuojan reunaa ei ole ymmärretty kaventaa niin että muovilistan etuosa istuis paikalleen, irvistää hienosti.

Ei tuollainen kymppitonni ole mitään jos ruosteista autoa ruvetaan kuitin kanssa kunnostamaan, sata tuntia menee äkkiä ja siihen parilla tonnilla osia niin ollaan jo kympissä. Sen jälkeen maalaus, joko parilla tonnilla tuollainen aivan kauhea minkä sais itsekin autotallissa tehtyä tai 4-7 tonnia kunnolliseen.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 755
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Todellinen "Special Edition".

Joku rajahan tuossa museokatsastuksessakin pitäisi olla, ettei kaikki mene läpi.

Tosin sitä en ymmärrä, että auton täytyisi olla, kuin suoraan tehtaan linjalta tai jopa vähän parempi. Kaikenlaisissa museoissa on tullut matkan varrella käytyä ja en todellakaan ole nähnyt uudenveroisia virhettömiä esineitä. Kyllä mielestäni museoautossakin saa olla ajan patinaa, toki ei nyt mitään ruosteongelmaa eikä repsottavia paikkoja ainakaan päälle päin. Aikakauden lisävarusteet (ei aina orggis) kuvaavat mielestäni autossa myös ajan henkeä. Mutta tuollaiset em. "Special Editionin" viritykset kyllä ansaisevat "niskalaukauksen".
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

S202 kirjoitti:Ei tuollainen kymppitonni ole mitään jos ruosteista autoa ruvetaan kuitin kanssa kunnostamaan, sata tuntia menee äkkiä ja siihen parilla tonnilla osia niin ollaan jo kympissä. Sen jälkeen maalaus...
Totta.
Mutta mutta, itse ajattelin lähinnä kahta epäkohtaa tuossa, ei niinkään sitä että saisiko sen kympin menemään, siksi mainitsinkin että "hirveässä kunnossa olisi ollut"

Auto on tuotu Suomeen vuonna 2017 (myyjän mukaan). Se onkin ensirekisteröity Suomeen vuonna 2018.

- Miksi olisi tuotu niin käsittämättömän huonokuntoinen 124 että noilla kilometreillä pitäisi kymppitonnilla korjata ?

- Mikä tahansa auton historia olisikaan, niin nollavarusteisen tuollaisen kunnostaminen sellaisena aikana 10000 eurolla, kun paaaaaljon halvemmalla sai oikein hyväkuntoisia asiallisesti varusteltuja vastaavia olisi niin järjetöntä, että ei kukaan sellaista tee/teetä.

Myyjän mukaan auto onkin jo varattu huomisiltaan saakka, eli kohta joku onnellinen uusi omistaja pääsee ajelemaan sillä 8)
wiimax.fi
Vastaa Viestiin