STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Sulla on tuo hakemisto johon tuo yrittää kirjoittaa tuota lisenssiä on read only modessa. En nyt muista mihin tuo kirjoittaa tuon lisenssi filun. Nyt ei just oo star konettakaan tulilla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koitin parikymmentä minuuttia etsiä vastausta eri puolilta, vaan ei löydy. Eli STAR ja akkulaturi; kun STARilla ajaa testejä läpi, niin tulisi ymmärtääkseni käyttää akkulaturia, ettei jännitteet laske liian alas.
Eli; mihin napoihin laturi on turvallista kytkeä? Takakontin akun napoihin vai konehuoneeseen? Onko laturille tai latausjännitteelle mitään erityisempiä vaatimuksia, vai käykö hommaan mikä tahansa laturi mikä syöttää tarpeeksi virtaa?
Kytkentäjärjestys varmaankin niin että ensin akkulaturi latailemaan, sitten vasta MUX kiinni OBD-porttiin ja softat tulille?
Eli; mihin napoihin laturi on turvallista kytkeä? Takakontin akun napoihin vai konehuoneeseen? Onko laturille tai latausjännitteelle mitään erityisempiä vaatimuksia, vai käykö hommaan mikä tahansa laturi mikä syöttää tarpeeksi virtaa?
Kytkentäjärjestys varmaankin niin että ensin akkulaturi latailemaan, sitten vasta MUX kiinni OBD-porttiin ja softat tulille?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tai antaa auton olla käynissäVa902 kirjoitti:Koitin parikymmentä minuuttia etsiä vastausta eri puolilta, vaan ei löydy. Eli STAR ja akkulaturi; kun STARilla ajaa testejä läpi, niin tulisi ymmärtääkseni käyttää akkulaturia, ettei jännitteet laske liian alas.
Eli; mihin napoihin laturi on turvallista kytkeä? Takakontin akun napoihin vai konehuoneeseen? Onko laturille tai latausjännitteelle mitään erityisempiä vaatimuksia, vai käykö hommaan mikä tahansa laturi mikä syöttää tarpeeksi virtaa?
Kytkentäjärjestys varmaankin niin että ensin akkulaturi latailemaan, sitten vasta MUX kiinni OBD-porttiin ja softat tulille?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kiitos vastauksestasi. Tuo auton käynnissä pitäminenkin Staria / Xentryä käyttäessä tuntui jakavan mielipiteitä netissä, ja tässä tapauksessa jos sisätiloissa ilman pakokaasuimuria tekee, niin se ei ole ihan paras vaihtoehto.arska10 kirjoitti:Tai antaa auton olla käynissäVa902 kirjoitti:Koitin parikymmentä minuuttia etsiä vastausta eri puolilta, vaan ei löydy. Eli STAR ja akkulaturi; kun STARilla ajaa testejä läpi, niin tulisi ymmärtääkseni käyttää akkulaturia, ettei jännitteet laske liian alas.
Eli; mihin napoihin laturi on turvallista kytkeä? Takakontin akun napoihin vai konehuoneeseen? Onko laturille tai latausjännitteelle mitään erityisempiä vaatimuksia, vai käykö hommaan mikä tahansa laturi mikä syöttää tarpeeksi virtaa?
Kytkentäjärjestys varmaankin niin että ensin akkulaturi latailemaan, sitten vasta MUX kiinni OBD-porttiin ja softat tulille?

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mikä vaan laturi käy, konehuoneessa on kytkentä paikka (ainakin 212-208). Suunnilleen 12v, 4-5A . Esim tämä käy http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... 000035786/" onclick="window.open(this.href);return false;Va902 kirjoitti:Koitin parikymmentä minuuttia etsiä vastausta eri puolilta, vaan ei löydy. Eli STAR ja akkulaturi; kun STARilla ajaa testejä läpi, niin tulisi ymmärtääkseni käyttää akkulaturia, ettei jännitteet laske liian alas.
Eli; mihin napoihin laturi on turvallista kytkeä? Takakontin akun napoihin vai konehuoneeseen? Onko laturille tai latausjännitteelle mitään erityisempiä vaatimuksia, vai käykö hommaan mikä tahansa laturi mikä syöttää tarpeeksi virtaa?
Kytkentäjärjestys varmaankin niin että ensin akkulaturi latailemaan, sitten vasta MUX kiinni OBD-porttiin ja softat tulille?
Laita ensin laturi kiinni
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
OK, kiitokset vastauksestasi.simosami kirjoitti: Mikä vaan laturi käy, konehuoneessa on kytkentä paikka (ainakin 212-208). Suunnilleen 12v, 4-5A . Esim tämä käy http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... 000035786/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laita ensin laturi kiinni
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Automallin olisi voinut mainita vaikka viestistä pystyykin arvaamaan että takakontissa on consumer-akku. Takakontissa voisi olla vaikka stop-start akku ja pääakku moottoritilassa. Siihen akkuun tietenkin laturi kiinni mitä kuormitetaan kun autossa on virrat päällä (ei starttiakkuun jos autossa on erillinen starttiakku, ei SBC/AUX akkuun jos sellainen on, ei stop/start akkuun eikä vaihteensiirtäjän vara-akkuun jne.).Va902 kirjoitti:Koitin parikymmentä minuuttia etsiä vastausta eri puolilta, vaan ei löydy. Eli STAR ja akkulaturi; kun STARilla ajaa testejä läpi, niin tulisi ymmärtääkseni käyttää akkulaturia, ettei jännitteet laske liian alas.
Eli; mihin napoihin laturi on turvallista kytkeä? Takakontin akun napoihin vai konehuoneeseen? Onko laturille tai latausjännitteelle mitään erityisempiä vaatimuksia, vai käykö hommaan mikä tahansa laturi mikä syöttää tarpeeksi virtaa?
Kytkentäjärjestys varmaankin niin että ensin akkulaturi latailemaan, sitten vasta MUX kiinni OBD-porttiin ja softat tulille?
Akun lataaminen menee ihan samalla tavalla kuin akun lataaminen menee

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Hyvää laturiohjetta; tähän vois heittää anekdoottina casen missä itse pidin W211:seen asentamaani Defan 4A ylläpitolaturia kiinni kun starilla leikin. No sitten tein jotain testiä missä piti auto käynnistää. Tip-starttisekvenssi läpi eikä lähde. Koetin vielä kahdesti, ei lähde. No nyppäsin sitten laturin irti ja heti tulille. Jotenkin tuo laturi sekoitti auton systeemin että ei lähtenyt käyntiin, en kyllä vieläkään ymmärrä miksi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Voisiko Remuc suoraan akun napoihin kytkettynä oireilla samoin - kas kun pari kertaa Remucin kytkennän jälkeen on startti vaatinut avaimen uudelleen kääntöä?MiHe kirjoitti: Jotenkin tuo laturi sekoitti auton systeemin että ei lähtenyt käyntiin, en kyllä vieläkään ymmärrä miksi...
Mutta eipä näistä kymmen vuotiaista tiedä mikä vaiva mistäkin tulee.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Laittakaa maakaapeli suoraan runkoon, ei akun miinus napaan, se akkuohjainlaite voi siksi sekoilla.
Joskus aikoinaan ittekkin ihmettelin samaa virtasekoilua, loppui kun laittoi laturin miinuksen maihin.
Joskus aikoinaan ittekkin ihmettelin samaa virtasekoilua, loppui kun laittoi laturin miinuksen maihin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Hei.
Tulipa ostettua käytetty stari dell läppärillä. Siitä on kuitenkin menny joku lisenssi vanhaksi.
Osaisiko joku laittaa sen toimivaksi korvausta vastaan, vai onko se nyt roskis kamaa... ?
Tulipa ostettua käytetty stari dell läppärillä. Siitä on kuitenkin menny joku lisenssi vanhaksi.
Osaisiko joku laittaa sen toimivaksi korvausta vastaan, vai onko se nyt roskis kamaa... ?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Riippuu missä päin asustelet. Eikö myyjä voisi jeesata
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Noh, myyjä oli joskus hankkinut sen Virosta, eikä sitä ole vissiin käytetty kun muutaman kerran... eikä osaa auttaa...
Keskisuomessa asustelen, mutta tarvittaessa voin vaikka lähettää sen tutkittavaksi.

Keskisuomessa asustelen, mutta tarvittaessa voin vaikka lähettää sen tutkittavaksi.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tervehdys,
5 vuotta lojunut tuo kiinalaisten Actia kopio PartD C3 mux tykötarpeineen nurkassa toimimattomana. Nyt ajattelin kokeilla sen herättelyä uudella uskolla. Ohjelmat olen asentanut Panasonic CF-28 koneeseen eli natiivi xp asennus. 01/2011 on versio. Kaikki ohjelmat sain heräteltyä henkiin eilen. Xentry ei vaan suostu ottamaan yhteyttä autoon. W211:sella olen kokeillut. Aikoinaan hetken toimi w210:n kanssa mutta sitten kadotti yhteydyn.
Antaa virheen (1.2)-2.503.13003. Selftestissä oli aluksi tällainen "3001 error in can1 environment on part d2 board" virhe, mutta sen sain poistettua netistä löytyneen ohjeen avulla muuttamalla joitakin tiedostoja. Nyt selftestissä ei mitään ongelmia ilmene.
Vaihtelin mielestäni kaikki bin tiedostotkin kohdilleen mitä ulkomaan foorumeilta sain selville.
Muxiakin mittailtiin tänään ja muutamia juotoksia korjailtiin vaan eipä tullut miksikään. Onko se vika nyt tuossa kaapelissa? Se ei ole suora kaapeli vaan siinä loodassa on hässäkkä sisällä. Kaikki johdot ainakin näyttäs olevan kiinni. Mistäpä alkaisin vikaa etsimään? Olisko jollakin antaa vielä varmasti toimivat bin tiedostot niin tarkistaisin onko nuo kohdallaan. Sais rajattua tuon ohjelma vian pois niin pääsis keskittymään raudan kimppuun.
5 vuotta lojunut tuo kiinalaisten Actia kopio PartD C3 mux tykötarpeineen nurkassa toimimattomana. Nyt ajattelin kokeilla sen herättelyä uudella uskolla. Ohjelmat olen asentanut Panasonic CF-28 koneeseen eli natiivi xp asennus. 01/2011 on versio. Kaikki ohjelmat sain heräteltyä henkiin eilen. Xentry ei vaan suostu ottamaan yhteyttä autoon. W211:sella olen kokeillut. Aikoinaan hetken toimi w210:n kanssa mutta sitten kadotti yhteydyn.
Antaa virheen (1.2)-2.503.13003. Selftestissä oli aluksi tällainen "3001 error in can1 environment on part d2 board" virhe, mutta sen sain poistettua netistä löytyneen ohjeen avulla muuttamalla joitakin tiedostoja. Nyt selftestissä ei mitään ongelmia ilmene.
Vaihtelin mielestäni kaikki bin tiedostotkin kohdilleen mitä ulkomaan foorumeilta sain selville.
Muxiakin mittailtiin tänään ja muutamia juotoksia korjailtiin vaan eipä tullut miksikään. Onko se vika nyt tuossa kaapelissa? Se ei ole suora kaapeli vaan siinä loodassa on hässäkkä sisällä. Kaikki johdot ainakin näyttäs olevan kiinni. Mistäpä alkaisin vikaa etsimään? Olisko jollakin antaa vielä varmasti toimivat bin tiedostot niin tarkistaisin onko nuo kohdallaan. Sais rajattua tuon ohjelma vian pois niin pääsis keskittymään raudan kimppuun.
----------------------------------------------
Näillä mennään:
E 320 T cdi Elegance -07
S 320 cdi -04
A 170 cdi Elegance -02
E 200 cdi classic -99
Vito 115 cdi A -05
Actros 2540L -97
-----------------------------------------------
Exät:
C180 A elegance -96
Vito 112 cdi -02
W124 200d -86
MB2544 -88 kuormuri
Näillä mennään:
E 320 T cdi Elegance -07
S 320 cdi -04
A 170 cdi Elegance -02
E 200 cdi classic -99
Vito 115 cdi A -05
Actros 2540L -97
-----------------------------------------------
Exät:
C180 A elegance -96
Vito 112 cdi -02
W124 200d -86
MB2544 -88 kuormuri
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Eiköhän se itsetestissä näkyneen virheen poistuminen ole ollut sattumaa. Jos ei sama ongelma kiusaa niin joku muu joka itsetestissä ei näy.tolby1 kirjoitti:Tervehdys,
5 vuotta lojunut tuo kiinalaisten Actia kopio PartD C3 mux tykötarpeineen nurkassa toimimattomana. Nyt ajattelin kokeilla sen herättelyä uudella uskolla. Ohjelmat olen asentanut Panasonic CF-28 koneeseen eli natiivi xp asennus. 01/2011 on versio. Kaikki ohjelmat sain heräteltyä henkiin eilen. Xentry ei vaan suostu ottamaan yhteyttä autoon. W211:sella olen kokeillut. Aikoinaan hetken toimi w210:n kanssa mutta sitten kadotti yhteydyn.
Antaa virheen (1.2)-2.503.13003. Selftestissä oli aluksi tällainen "3001 error in can1 environment on part d2 board" virhe, mutta sen sain poistettua netistä löytyneen ohjeen avulla muuttamalla joitakin tiedostoja. Nyt selftestissä ei mitään ongelmia ilmene.
Vaihtelin mielestäni kaikki bin tiedostotkin kohdilleen mitä ulkomaan foorumeilta sain selville.
Muxiakin mittailtiin tänään ja muutamia juotoksia korjailtiin vaan eipä tullut miksikään. Onko se vika nyt tuossa kaapelissa? Se ei ole suora kaapeli vaan siinä loodassa on hässäkkä sisällä. Kaikki johdot ainakin näyttäs olevan kiinni. Mistäpä alkaisin vikaa etsimään? Olisko jollakin antaa vielä varmasti toimivat bin tiedostot niin tarkistaisin onko nuo kohdallaan. Sais rajattua tuon ohjelma vian pois niin pääsis keskittymään raudan kimppuun.
Parasta kuljettaa purkki naapuriin jossa vastaava laite ja kokeilla osia ristiin siellä.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
OT: mutta saman jatkoksi.Kumipää kirjoitti:Laittakaa maakaapeli suoraan runkoon, ei akun miinus napaan, se akkuohjainlaite voi siksi sekoilla.
Joskus aikoinaan ittekkin ihmettelin samaa virtasekoilua, loppui kun laittoi laturin miinuksen maihin.
Pitäisi uskoa fiksumpiaan - muutaman päivän starttaus temppuilen jälkeen muistin että Remuc....
Remuc irti ja ainakin tämä päivä täysin startti ongelmitta - seurantaa jokunen päivä ja Remuc uudelleen miinus runkoon ei akkuun...
Viimeksi muokannut taky, Ma 21.11.2016 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
xentry ei lähde päälle. xentryn logo tulee näkyviin mutta kaatuu ennekun tulee versionumerot näkyviin.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
onko kellään Xentry and Xentry Sim (XDOS _XP) STARTUP FIX.rar fixiä sillä ilmeisesti saa xentryn taas toimimaan?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
tuli kuntoon kun laittoi päivämäärän vanhemmaksi kuin 9.9.2016. kyseessä siis c4 12/2015
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Juu, mutta mistä Xentry versiosta mahtaa olla kyse? Jos joku suhteellisen uusi niin yksinkertaisin ratkaisu on kääntää läppärin kelloja taaksepäin (jos ei tarvii on-line palveluja).teemu5566 kirjoitti:onko kellään Xentry and Xentry Sim (XDOS _XP) STARTUP FIX.rar fixiä sillä ilmeisesti saa xentryn taas toimimaan?
EDIT: mitenkähän systeemi ei nyt muistuttanut uudesta viestistä jonka lähetit sillä aikaa kun editoin omaa vastaustani.
Muistaakseni juuri 12.2015 alkaen tämä uusi vanhenemisongelma. Samaa ratkaisua ei kannata kokeilla vanhemmissa softissa ellei varaudu lisäjumppaan.
Viimeksi muokannut DBFI, Su 04.12.2016 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tuli jo kuntoon
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Noniin eli oma stari teki temput. Ei enää saanut autoon yhteyttä, kahteen autoon koitettiin..molemmissa odb pistoke.. ja nyt näihin autoihin ei enää saa boschinkaan testerillä yhteyttä.. autot toki uuten toimii mut ei saa enää vikakoodeja pihalle.. joku sulake menny autoista vai boxit sököt
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mitä -vm ja mallia autot ovat. Helppotaisi kummasti jos tietäisi.känä kirjoitti:Noniin eli oma stari teki temput. Ei enää saanut autoon yhteyttä, kahteen autoon koitettiin..molemmissa odb pistoke.. ja nyt näihin autoihin ei enää saa boschinkaan testerillä yhteyttä.. autot toki uuten toimii mut ei saa enää vikakoodeja pihalle.. joku sulake menny autoista vai boxit sököt
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
En nyt suoraan muista tarkkoja tietoja mut w212 ja joku vm07 sprinteri.. jokatapaukses tämä stari tehny näille autoille jotain koska aikasemmin boschi luki näistä koodit ja nyt starin testin jälkeen ei millään yhteyttä.. nyt en uskalla enää laittaa staria kiinni mihinkään autoon ettei kohta joka auto oo samas tilas
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Syttyikö siihen muksiin vihreä valo kun kytkit tuon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joo muksiin tulee vihree valo edelleen.. mut ilmeisesti jotain hajottanu nyt näistä autoista kun ei enää toinenkaa testeri saa luettua.. onko muilla ollu vastaavaa? Viitti enää testailla tota muksia ennenku tietää mitä se nyt "hajottaa"
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Jos KL30 sulake ei pala niin mittaa aluksi paljonko se muksi haukkaa virtaa KL15 linjasta. Jos menee kohtuudella niin sitten muut piuhat mittaukseen.
Eikö kannattaisi autosta tarkistaa ne sulakkeet jotka OBD-porttia syöttää (WIS:istä löytyy tieto).
Eikö kannattaisi autosta tarkistaa ne sulakkeet jotka OBD-porttia syöttää (WIS:istä löytyy tieto).
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joskus muistan kuulleeni puheita että kinkkitesterillä kun tarpeeksi uuteen autoon menee niin ei vehonkaan testeri enää tahdo pelata... Oisko joku perä asiassa ja mahdollisesti sellaista tässä... Tahallista vai sattumaa että noin voisi käydä?känä kirjoitti:Joo muksiin tulee vihree valo edelleen.. mut ilmeisesti jotain hajottanu nyt näistä autoista kun ei enää toinenkaa testeri saa luettua.. onko muilla ollu vastaavaa? Viitti enää testailla tota muksia ennenku tietää mitä se nyt "hajottaa"
Jos tällainen on toistuvasti todettu niin mistä vuosimallista auton ja testerin osalta tällainen pulma ilmenee?
Enempi en ole asiasta kyllä kuullut mainittavan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ittellä ollu 3kpl kiinan mukseja ja kaikki on toiminut eri autoissa paitsi tuolla c3 muksilla ei pääse kiinni uudempiin w212 mersuihin.SD-Connectilla kyllä pääsee.AK47 kirjoitti:Joskus muistan kuulleeni puheita että kinkkitesterillä kun tarpeeksi uuteen autoon menee niin ei vehonkaan testeri enää tahdo pelata... Oisko joku perä asiassa ja mahdollisesti sellaista tässä... Tahallista vai sattumaa että noin voisi käydä?känä kirjoitti:Joo muksiin tulee vihree valo edelleen.. mut ilmeisesti jotain hajottanu nyt näistä autoista kun ei enää toinenkaa testeri saa luettua.. onko muilla ollu vastaavaa? Viitti enää testailla tota muksia ennenku tietää mitä se nyt "hajottaa"
Jos tällainen on toistuvasti todettu niin mistä vuosimallista auton ja testerin osalta tällainen pulma ilmenee?
Enempi en ole asiasta kyllä kuullut mainittavan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan