Paljon tinasit...paljon pilasit...viimein kolvisi kylmeni.veskola kirjoitti:Internetissä on hauskoja tarinoita tosielämästä![]()
Pakko vääntää tähän vähän offtopikkia kun on teettänyt tuo alumiinin tig hitsailu. DC puolella on tullut värkättyä jo pari vuotta ja sillä tuo jo käyttää ainakin siten että liimaus sujuu. Töihin hommattiin uusi Kempin mastertig jolla sitten aloittelin tuota alsan hitsaamista. Ihan tasaiselle pinnalle tuo hitsaaminen menee ihan ongelmitta mutta kun laittaa kaksi kappaletta yhteen niin voi sitä mustan savun ja "hitsauspallojen" & reikien määrää. Kaikkia parametreja tuli käytettyä ja yrittelin "muutamana" (lue: helvetin monena iltana) iltana päästä kärryille miten tuo onnistuu. Kaasulinssejä ja kaikkia kommervenkkejä tuli kokeiltua kun niitä suositeltiin.
lähde: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php? ... 9#msg36459" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä selviää syykin ongelmiin
Niin siis mullakin on usein ongelmana, että menen lykkäämään lisäaineen valokaareen aino joskus ja Puf ! Kun käsi ei toimi niin se ei toimi oikein.
Eli kun tietää hitsauksista ja jouttamisesta jotakin peruskäsitteitä...hitsattavan perusmateriaalin täytyy olla sulatilassa tai ainakin jousemislämpötilassa. Kyllä sen tietää mitä pulunpaskaa syntyy, jos edellämainitut asiat eivät ole kunnossa. Kaasun tuonti hitsaus- tai joutostapahtumaan on osa lämmöntuontia tapauksesta riippuen.