Minua kyllä häiritsee tuo näyttö. En ole pitänyt uusita A- ja B- sarjoistakaan tuon näytön takia. CLA:ta odotin innolla mutta tuo näyttö ja kyllä myös matala takatila veivät mielenkiinnon. Olen ajanut noita A,B,CLA -ta ja kaikissa olen ihmetellyt tuota näyttöä. Harmi että se tulee myös C:hen. Vaikeuttaa auton valintaa!
GLK:ssa vielä olisi tuo mittaristoon integroitu näyttö, uusi malli tosin tulossa pian, mennee tuohon samaan formaattiin, en vaan ymmärrä...
Minusta tämän päivän autoissa näytö on tärkeä, kun on tottunut käyttämään integroitua navia yms. ei vaan haluaisi tuollaista aftermarket-tyylistä kojelaudalle
jols kirjoitti:Minua kyllä häiritsee tuo näyttö. En ole pitänyt uusita A- ja B- sarjoistakaan tuon näytön takia. CLA:ta odotin innolla mutta tuo näyttö ja kyllä myös matala takatila veivät mielenkiinnon. Olen ajanut noita A,B,CLA -ta ja kaikissa olen ihmetellyt tuota näyttöä. Harmi että se tulee myös C:hen. Vaikeuttaa auton valintaa!
GLK:ssa vielä olisi tuo mittaristoon integroitu näyttö, uusi malli tosin tulossa pian, mennee tuohon samaan formaattiin, en vaan ymmärrä...
Minusta tämän päivän autoissa näytö on tärkeä, kun on tottunut käyttämään integroitua navia yms. ei vaan haluaisi tuollaista aftermarket-tyylistä kojelaudalle
Ideahan tuossa on se, että näyttö saadaan mahdollisimman ylös jotta näyttöä katsottaessa ei tarvitse siirtää katsetta merkittävästi tiestä. Jos saman yrittää ratkaista täysin integroidullla ratkaisulla niin joko kojelaudan ylälinjaa tarvitsee nostaa, joka ei käytännössä ole mahdollista tai sitten siirtyä kahden kyttyrän malliin ala nyky Volvot. Molemmat ovat epäkäytännöllisiä ja näyttävät rumilta. Mielestäni paras vaihtoehto olisi ylösnouseva näyttö ala nyky BMW tai vanhat Volvot, mutta tuo Mersun ratkaisu on mielestäni varsin ok ja parempi kuin täysintegroitu samalla paikalla.
Hyvä suuntaus näyttöjen osalta jos vielä jossain vaiheessa keksisivät jonkun tablettivalmistajan (Apple, Ss, Nokia tms) tehdä noista irroitettavia jolloin autossa toimisi ajoneuvon tietojen (radio, navi jne) toiminnoilla ja irtiotettuna tablettina sitten. Muutenhan nuo on täysin turhia "töllöttimiä" kojelaudassa....
Täällä nyt tunnutaan takertuvan "lillukanvarsiin" kun tuosta nyky-Mersujen "tabletista" kojelaudassa tehdään noin isoa ongelmaa...tottumuskysymyshän tuo on ja ihan toimiva ratkaisu.Juuri luen tuoretta Auto Zeitung lehteä,ja kyllä näyttää kaikin puolin upealta tuo uusi W205-sarja! Ja nimenomaan perinteisellä Mersun maskilla eli tähti konepellissä pystyssä...tähtimaskiset jätettäköön sporttimallien ilmeeksi.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:Täällä nyt tunnutaan takertuvan "lillukanvarsiin" kun tuosta nyky-Mersujen "tabletista" kojelaudassa tehdään noin isoa ongelmaa...tottumuskysymyshän tuo on ja ihan toimiva ratkaisu.
Miksi tyhmännäköiseen ratkaisuun pitäisi tottua kun muilla valmistajilla näytöt on rakennettu fiksuiksi, Audi Bmw Wv ja taitaa halpisautoissakin olla "integroidun" näköinen. Onhan tuo aivan yhtä typerän näköinen kuin Volvon "ilmava" keskikonsoli...siinäkin oikea insinöörityön näyte.
Tärkeämpi ainakin minulle että viihdyn sisätiloissa kuin ulkokuori jota en monesti pällistele, toki sen pitää herättää ulkopuolisten kiinnostus jotta "haluttavuuskriteeri" täyttyy....jollei, jätän hintalapun ikkunaan.
Ei millään pahalla, mutta molemmat saksalaiskilpailijat näyttävät kyllä tuossa kuvassa ulkoiselta habitukseltaan tyrmäävän mersu, audi 3-0 ja bimmeri 6-0. Ja kun sisäinen kauheuskin on jo tiedossa, niin kyllä allekirjoittaneen ainakin olisi paha perustella itselleen sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa kuin uuden auton osto, että miksi avaisin mersuliikkeen ovea...
Ei millään pahalla, mutta molemmat saksalaiskilpailijat näyttävät kyllä tuossa kuvassa ulkoiselta habitukseltaan tyrmäävän mersu, audi 3-0 ja bimmeri 6-0. Ja kun sisäinen kauheuskin on jo tiedossa, niin kyllä allekirjoittaneen ainakin olisi paha perustella itselleen sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa kuin uuden auton osto, että miksi avaisin mersuliikkeen ovea...
Eihän makuasioita pahalla kannata ottaakaan, mutta omaa silmää nuo autot miellyttävät järjestyksessä MB-BMW-Audi. Ja kaikki kolme nimenomaan miellyttävät, MB eniten. Jos C olisi riittävä kolmilapsisellle perheelle niin varmasti olisi helppo perustella miksi sellaisen hankkisin.
No Audin look on se sama tylsä "maatuska"-linjan ilme...eli joka mallisarjaan sama keula ja perä...korin pituutta,leveyttä ja korkeutta vain vaihdellaan...W205 perinteisellä Mersun maskilla (tähti konepellissä) näyttää tosi nätiltä,kuin pienennetty S-sarjalainen.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:No Audin look on se sama tylsä "maatuska"-linjan ilme...eli joka mallisarjaan sama keula ja perä...korin pituutta,leveyttä ja korkeutta vain vaihdellaan
Tjaa, minusta Audi on tylsä ja mitäänsanomaton niin ulkoa kuin sisältäkin (oli muovi vaikka kuinka laadukasta). BMW:n kolmonen ulkoa joka suunnasta kohtuu hirveä...ja siinä se vasta naurettava näyttö onkin; tönöttää kojelaudan päällä pystyssä. Tosin minusta faceliftaamaton W204 on edelleen paras AMG-paketilla
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Splitti51 kirjoitti:Voi hi**o C-sarjaankin tulee datsunin 1.6L dieselit syksyllä.
Tuo on kertakaikkisen valitettavaa kehitystä....otetaan "halpistekniikkaa" Premium-luokan autoon...ja Citan on samaa surullista osastoa..."Rellu" Mersuksi meikattuna...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Splitti51 kirjoitti:Citan on samaa surullista osastoa..."Rellu" Mersuksi meikattuna...
Tämä "Tatsia" kleinbus kuuluu kaiketi suht samaan sarjaan teknisesti: http://www.logan-mcv.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Kaskun ei ole samaa autoa vielä Ladana, niin valikoima olisi täydellinen "Hitleristä-Staliniin".
Kyllähän tuo uusi C näyttää hienolta ja nykymersut tyypillisesti näyttävät luonossa vielä paremmilta kuin kuvissa (erityisesti CLA). Pari huomiota. Nyt perinteisen tähden kanssa saa sentään pakoputket näkyville toisin kuin E faceliftissä. Uusi sulkeutuva moottorinilmanotto näyttää aika hurjalta. Vähän tuollainen keskiaikainen kilpipanssari. Voi olla luonnossa todella makean näköinen ja varmaan varsin käytännöllinen Suomessa kovilla pakkasilla.
TTL kirjoitti:Paitsi ettei sen panssarikilven kanssa saa Distronicia eikä taida saada koko ajoavustinpakettia. Ainakaan mb.de konfiguraattorin mukaan.
Tosiaankin Distroniccia ei saa tuon kanssa. Ei varmaankaan tutka toimisi kovin hyvin alumiinilevyjen takaa. Mutta muut ajoavustinpaketin kilkkeet saa kuitenkin vaikka Spur pakettina (eli kuolleen kulman avustin ja kaistavahti). Elämä on valintoja täynnä.