Pienellä menee, entäs sinulla
Meikä saakin Mikkelin-reissulle viisilovisen 190D:n lainaan -- saa nähdä, millaiset lukemat tulee kun "pitkää siivua" pääsee vetämään. Ei ainakaan pitäis paljon kuuden litran päälle mennä, vai??[/quote]
No ei kyllä,kun bensakoneella pääsee näköjään jokakesäisen Tuurin reissun aina samaan 6,3 litraan..5-vaihteisella niinikään.
No ei kyllä,kun bensakoneella pääsee näköjään jokakesäisen Tuurin reissun aina samaan 6,3 litraan..5-vaihteisella niinikään.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Viime tankillinen mitattu tänään, piripintaan samassa paikassa.
8,6 l/100 km.
Matka-ajoa Hki-Pori-Hki reippaalla kaasujalalla ja loput kaupunki-/kaupunkiseutuajoa.
Porin keikka teki 520 km eli muuksi osuudeksi jäi ~220 km.
Mukana tyhjäkäyntiä jonkin verran, ilmastoinnin vuoksi.
8,6 l/100 km.
Matka-ajoa Hki-Pori-Hki reippaalla kaasujalalla ja loput kaupunki-/kaupunkiseutuajoa.
Porin keikka teki 520 km eli muuksi osuudeksi jäi ~220 km.
Mukana tyhjäkäyntiä jonkin verran, ilmastoinnin vuoksi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
W126 300SEL -88 koneena OM602 Eli 250D. Muuten vakio kampe.
Viimeisen 8000km keskikulutus 6.88
Yllättävän pienellä menee vaikka kenkää on annettu ja savutus on välillä päätä huimaavaa (syötöt tapissa).

Tankattu pääasiassa aina samalla asemalla ja aina täyteen.
Tarkotus oli tässä joskus joutessaan tarkistaa vielä pumpun ajoitus.
Viimeisen 8000km keskikulutus 6.88




Tankattu pääasiassa aina samalla asemalla ja aina täyteen.
Tarkotus oli tässä joskus joutessaan tarkistaa vielä pumpun ajoitus.
Vähäinen kokemus perheen uudestä jäsenestä mutta. Viikonloppuna tuli heitettyä
n. 700 km reissu ja keskinopeus 93 km/h niin ajotietokone näytti 4,6l sadalla.
Onko luottamista? Nelihenkinen perhe kyydissö koko ajan.
Alla siis toi diisseli W203
n. 700 km reissu ja keskinopeus 93 km/h niin ajotietokone näytti 4,6l sadalla.
Onko luottamista? Nelihenkinen perhe kyydissö koko ajan.
Alla siis toi diisseli W203
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Tästä on ollut tarinaa aikaisemmin; siis kulutus ei ole mahdoton, mutta 700 km matkalla ylläpidetty keskinopeus 93 km/h on kyllä kunnioitettava, jos sitä ei ole ajettu Saksassa tai pelkkiä moottoriteitä käyttäen.honkonen kirjoitti: Viikonloppuna tuli heitettyä n. 700 km reissu ja keskinopeus 93 km/h niin ajotietokone näytti 4,6l sadalla.
Onko luottamista?
Se tarkoittaa Mersun mittarit huomioiden jatkuvaa liki satasen mittarinopeutta läpi koko matkan ja jos esim. vastaan tulee 40/50/60/80 km/h rajoitusalue, taajama, tietyö tai kaupungin läpiajo, niin sen korvikkeeksi on poljettava melkoisen lujaa taas muilla taipaleilla

Pysähdyksiähän ei keskinopeusmittari laske, vaan ainoastaan liikkeelläoloaika mitataan, mutta silti lähes Cumball-tason suoritus

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Reitti oli Kotka-Tampere-Kotka ja vähän päälle motaria pitkin lähes koko matka. Eli ei Kouvolan ja Lahden kautta vaan sieltä Uudenmaan kautta.
Pe iltana meno ja su iltana tulo. Ei ruuhkaa.
Nyt kun ajettu sen matkan päälle kaupunkiajoa n. 120 km kulutus 5,0L sadalla.
Välillä vauhtia oli kyllä reippaasti kun tuli ohiteltua ja jäi vauhti päälle
Pe iltana meno ja su iltana tulo. Ei ruuhkaa.
Nyt kun ajettu sen matkan päälle kaupunkiajoa n. 120 km kulutus 5,0L sadalla.
Välillä vauhtia oli kyllä reippaasti kun tuli ohiteltua ja jäi vauhti päälle

EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Jaahas, täällähän oli juttua jenkkipeleistä. Nyt männä viikolla kävin Porissa Tahoella, 824 km tuli mittariin; menomatkalla 700 kg kärri perässä. Bensaa tankkasin noin 120 litraa eli sellaset 15 litraa sadalla meni. Onneksi saa firmalta kilometrirahat, jää sellasen vanhan tonnin vielä voitolleRH kirjoitti:Sukulaismiehellä oli reilu vuosikymmen sitten -75 Käkkylä myös 500CID koneella. Muistan vielä, että saatiin se kulkemaan joskus alle 20 litrankin satanen. Oli muuten melkoista yrittämistä , jotta tuon haamurajan alle pääsi. Tehojakin oli autossa iskutilavuuteen nähden muistaakseni melko mainiot noin 100kilowattia!jameri kirjoitti:
Toisaalta pientähän tuo on kesäautoon verrattuna Cadilac Eldorado Convertible -72, 8.2ltr täysmoottorilla, taitaa olla kone kunnossa kun vie sen minkä ohjekirja lupaa 35ltr / 100km, eli mersu menee itse asiassa todella pienellä.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Pieni mitattu kulutus 6,2 l/100km, eikä sekään ollu mitään "pennillä pisimmälle" ajoa, vaan ihan rajoitusten mukaista maantieajoa. Satasen keskinopeudellakin pysyy alle seittemän litran. Autossa tosin on viislovinen laatikko, nelilovisena kulutus oli yli litran kovempi. Ja autohan on W123 240D.
W123
W463
W463
Tehdas ilmoittaa 600 SE / S 600 malleille (mallimerkintä vaihtui 6/93) 4-vaihteisella automaatilla:koja kirjoitti:Kaverille on tulossa Espanjasta W 140 -95. Auto 600 SE V12 koneella.
Tietääkö kukaan millaisia kulutuksia tällainen Panzerwagen syö.
90 km/h: 11,8 l/100 km
120 km/h: 13,7 l/100 km
Kaupunki: 20,7 l/100 km
5-vaihteisella automaatilla (tuli 9/95 lähtien):
90 km/h: 10,0 l/100 km
120 km/h: 12,1 l/100 km
Kaupunki: 20,6 l/100 km
Eli kyllähän tuo bensa maistuu

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tulipa eilen heitettyä sellainen pieni kotisuomikatselmus tuonne Porvoo -Loviisa -suunnalle. Tankki täyteen lähtiessä, kun viisari keikkui valmiiksi lähellä pohjakosketusta. Kotiin tullessa tankkaus samalla mittarilla, kun alkoi kiinnostaa, miksi viisari seisoo edelleen tanakasti puolen tankin paremmalla puolella. Ajoa sentään takana jo noin 400km. Moottoritienopeuksiakin tuli sentään ajettua hyvät pätkät, varsinkin menomatkalla aamulla. Iltasella kotiin palatessa tosin olin sen verran väsynyt, että tuli ajettua vähän rauhallisemmin, vain siinä satasen pinnassa motarillakin, ja Hesasta Turun suuntaan liikenne pakotti melkolailla rauhalliseen etenemistapaan.
Ilmastoinnin napsautin kyllä tarkoituksella pois päältä jo aamulla, kun kelien puolesta sitä ei enää tarvinnut. Kompura kävi koko reissun aikana vain hetkittäin, kun kotimatkalle lähtiessä piti jäähdyttää auringossa seissyt auto ja matkalla paikoin taivaalta tuli niin paljon vettä, että ikkunoiden huurtuminen sisältä vaati koneellista kosteuden poistoa.
Niin, lopputulemana tankkiin lirusi rapia 25 litraa, eli pikaisesti suoritettu laskutoimitus antoi tarkoilla luvuilla keskikulutukseksi 6,6 sadalla. Ja auto on W202 220 bensakoneella!
Vaikkei määränpäässä ollutkaan tarvetta tankille, kiinnitti huomiota Loviisan 1,27 bensan hinta erikin asemilla, kun itse tuli mennen tullen tankattua noin 10 senttiä kalliimpaa menovettä.
Ilmastoinnin napsautin kyllä tarkoituksella pois päältä jo aamulla, kun kelien puolesta sitä ei enää tarvinnut. Kompura kävi koko reissun aikana vain hetkittäin, kun kotimatkalle lähtiessä piti jäähdyttää auringossa seissyt auto ja matkalla paikoin taivaalta tuli niin paljon vettä, että ikkunoiden huurtuminen sisältä vaati koneellista kosteuden poistoa.
Niin, lopputulemana tankkiin lirusi rapia 25 litraa, eli pikaisesti suoritettu laskutoimitus antoi tarkoilla luvuilla keskikulutukseksi 6,6 sadalla. Ja auto on W202 220 bensakoneella!
Vaikkei määränpäässä ollutkaan tarvetta tankille, kiinnitti huomiota Loviisan 1,27 bensan hinta erikin asemilla, kun itse tuli mennen tullen tankattua noin 10 senttiä kalliimpaa menovettä.

200 CDI
W210 200 CDI -2002 , ajotietokoneen mukaan 4600km pk-seudulla taajama-ajoa keskikulutus 6.7l/100.
Matka-ajossa pohjanmaan reissulla täydellä kuormalla tietska hakkasi 90km/h keski nopeudella 5.3l/100 lukemia.
Matka-ajossa pohjanmaan reissulla täydellä kuormalla tietska hakkasi 90km/h keski nopeudella 5.3l/100 lukemia.
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Jooo, täälläpäin viikon oleillut tallissa tollanen w201 mese 2.3L konehella. Kulutus toistaiseksi pyörinyt seka-ajossa siinä 12L kummallakin puolella. Taitaa olla ihan normaali kulutus tuolle rassille himpun reippaahkolla kaasujalalla. Ja laatikkonahan oli tomaatti.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vito 112CDI normaalia työmatka-ajoa täysvarustus mukana eli maantie/taajama 60/40 suhteessa 974 km ja tankkiin meni 65,2 litraa. Minusta ihan kohtuu kulutus... Talvella sitten talvirenkailla ja webastoa päivittäin käyttäen ollaan sitten "hieman" eri lukemilla. On se hyvä että on edes jotain positiivista sanottavaa tuosta vitosta....
C farkku 2.2cdi 2005