Kyllä tarkasti olen seurannut kulutusta, 7.0-7.5....sillä välillä on seka-ajon kulutus pyörinyt,tosin maantiepainoitteista ajoa kesäreissujen myötä...hyvin passaa mulle.VW Bora 2.0 vei puolisen litraa vähemmän sataselle.Kevyempi autohan se oli...RH kirjoitti:No mitäs se tykkää syödä gasoa? Noilla kilometreillä olet varmaan jo muutamankin tankillisen tyhjännyt. Meneekö pienemmällä kuin bora?
Juurikin noin saattaa jossain vaiheessa käydä...vaan nyt ja lähitulevaisuudessa ei ole taloudellisia mahdollisuuksia autonvaihtomanöövereihin...kylmä fakta...jääkylmä.Bercedes Menz kirjoitti:Etwasilla tuntuu olevan niin hirvee autokuume ja budjetti tiukaksi fiksattu, että väistämättä tulee ostettua autoja
a) joissa on jotain mätää
b) ne ei vie autokuumetta
Pian on Etwas taas ostamassa autoa ja se on meille foorumin seuraajille hyvä asia eli tämä mielenkiintoinen topikki jatkuu.![]()
Seuraavalla kerralla budjettia hiukan ylös ja jäitä hattuun. Jälkimmäinen ei ole helppoa, sen ymmärrän hyvin, sillä autokuumeessa tunne vie miestä.
Juu, Tampereen Ykkösautosta ostin.Vanhemmat herrasmiehet siellä kauppiaina,reilusti 60+ ikää.tn62634 kirjoitti:Niin olikos tää Ykkösautosta? Olen itsekin joskus aikoja sitten ostanut sieltä fiksatun Volvo 760 Turbo Intercoolerin...
Terve!Etwas Anders kirjoitti:Juurikin näin eli myyntifiksattu Mersu.Nyt kun olen kesän mittaan autoa pessyt, niin ruosteenalkua ilmestynyt ja lisääntymään päin...suurin piirtein joka pesun jälkeen uusista paikoista...ja että tuonnekin sitä...ruostetta...Toukokuussa kun kävin vakiautokorjaamollani öljyjä Mersuun vaihtamassa, niin asentaja totesi jo silloin,että "nythän tää kannattaa laittaa myyntiin,meinaan kohta ruostuu...on sen verran paljon sipistelty sieltä täältä..." Itse en silloin oikein uskonut,että ei kai nyt sentään...vaan oikeassa oli hän.
Ei tämä nyt sen kummemmin harmita, kun 2700 euron ostos kyseessä ja muuten niin siisti ja kaikki toimii ja pelaa..ja erinomaisen hyvä ajaa.Vaan kyllä autokauppias on aina autokauppias...vastuu siirtyy myyntipuheiden kuuntelijalle.
No joo... Pikaisesti laskettuna sellaisen 400€ säästäisit polttoaineissa, jos vaihtaisit 6l/100km vievään dieseliin tolla 13000km matkalla. Veroja ei huomioitu. Ja kai se autokin jotain maksaa... Ehkä kannattaa mennä ceemelillä vaan.Etwas Anders kirjoitti:Eipä tämäkään ollut bensa-Mersua ostaessa vielä tiedossa..mutta syyskuussa alkaa ammattitutkintokurssilla ramppaamisen vuoksi tulla kilometrejä mittariin ihan kiitettävästi.Eli kolmisen kuukautta 1000km/viikko...ainakin 13000 km lyhyehkössä ajassa...olisi joku CDI-Mersu elementissään ajokustannusten puolesta...tai edes kakkosnelonen-200D...mutta ei pysty autonvaihtoihin..näillä mennään...kulutus tulee olemaan noin 7,5 litraa/100km...suurinpiirtein 1000 litraa 95E bensaa hurahtaa mennä tuon kurssin myötä.
Taitaa mennä +- 0JanneW124 kirjoitti:No joo... Pikaisesti laskettuna sellaisen 400€ säästäisit polttoaineissa, jos vaihtaisit 6l/100km vievään dieseliin tolla 13000km matkalla. Veroja ei huomioitu. Ja kai se autokin jotain maksaa... Ehkä kannattaa mennä ceemelillä vaan.Etwas Anders kirjoitti:Eipä tämäkään ollut bensa-Mersua ostaessa vielä tiedossa..mutta syyskuussa alkaa ammattitutkintokurssilla ramppaamisen vuoksi tulla kilometrejä mittariin ihan kiitettävästi.Eli kolmisen kuukautta 1000km/viikko...ainakin 13000 km lyhyehkössä ajassa...olisi joku CDI-Mersu elementissään ajokustannusten puolesta...tai edes kakkosnelonen-200D...mutta ei pysty autonvaihtoihin..näillä mennään...kulutus tulee olemaan noin 7,5 litraa/100km...suurinpiirtein 1000 litraa 95E bensaa hurahtaa mennä tuon kurssin myötä.
Juu,kyllä huoltokirjaa tutkiessa selvisi,että Assyst-järjestelmä tässä on.Öljyä vie aikas vähän kun kymppitonnin aikana olen lisännyt max 0,5 litraa öljyä. 15000 km tulee täyteen viimeistään tammikuussa,meinasin kyllä uudet öljyt silloin vaihtaa kun ajo on aikalailla sekalaista...niin maantietä kuin kaupunkipätkääkin.Simo M. A. kirjoitti:Onko siinä vielä sitä ASSYST -järjestelmää? Siinä öljynvaihtoväli vaihtelee 15.000 - 22.500 km välein ajotavasta ja esim. öljynkulutuksesta (onko öljyä kulunut kuinka paljon / lisätty) riippuen. Itselläni esim. viime kesänä kun oli öljyä kulunut n. 16.000km ajolla mittatikun maksimirajasta lähes alarajaan saakka ja näytti öljynvaihtoon olevan 800km niin lisätessäni 7dl öljyä (8 litran öljytilavuus koneessa) hypähti huoltonäyttö lukemaan 2.200km. Jos ei ASSYSTiä ole vielä niin taitaa öljynvaihtoväli olla kiinteä 15.000km ohjeistuksen mukaan. Jos ajaa pitkää matkaa pääosin niin ei varmaan ole merkitystä vaihtaako 15.000 vai 20.000 välein. Pätkäajossa 15.000km varmaan järkevämpi.
Boranhan kauppasin velipojalle keväällä kun ostin tämän C180:n eli yhden auton taktiikalla mennään jatkossakin.Nastamuumio kirjoitti:Onhan sulla Borakonekin vielä? Meinaatko, että lisää vakuutusmaksuja mahtuu kyllä postilaatikkoon?
Minä itseasiassa yritin löytää aikoinani w201:stä. Oikeasti haastavaa, jos haluaa ehjän ja siistin.Etwas Anders kirjoitti:Boranhan kauppasin velipojalle keväällä kun ostin tämän C180:n eli yhden auton taktiikalla mennään jatkossakin.Nastamuumio kirjoitti:Onhan sulla Borakonekin vielä? Meinaatko, että lisää vakuutusmaksuja mahtuu kyllä postilaatikkoon?