Automaattilaatikko hajosi (722.6). HOMMA OK !

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti:Oiskohan tuo vanha MAF:fi myynnissä...?????
Ei, pidetään itsellä varalaitteena :wink:
KOS kirjoitti: Coolerin vaihdon jälkeen toimi paripäivää ja TAAS vikaohjelmalle ja auto Veholle.
No meillä pelasi jonkun viikon, kunnes vastaavanlaisia oireita uudestaan.
Aamulla huomenna Veholle :roll:
KOS kirjoitti:Toisin viimeksi kun vaihdettiin tuo paineenmunnin niin ilmamäärämittari oli antanut vikokoodia, mut auto toimi normaalisti sen paineenmuutntimen vaihdon jälkeen niin ei nyt ihan huvikseen viittiny maksaa 409 eeroa tuosta MAF:fista...
Hessumobiili: 215 e
KOS kirjoitti: Ja Vehon kautta vauhtia hakemaan ja uudet polttoaineen suodattimet vaihdettiin omasta pyynnöstä..
Minäkin vaihdatin, kuten myös ilmasuodattimen ja akun.... :evil:
KOS kirjoitti: Onko sulla loppunut tuo sammuilu ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen..??
Kyllä.
KOS kirjoitti: Alkaa TODELLA käymkään lompuukin päälle tän auton ylläpito...
Todellakin, puhumattakaan hermoista :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

KOS kirjoitti: Coolerin vaihdon jälkeen toimi paripäivää ja TAAS vikaohjelmalle ja auto Veholle.
Ari66 kirjoitti:No meillä pelasi jonkun viikon, kunnes vastaavanlaisia oireita uudestaan.
Aamulla huomenna Veholle :roll:
Pistähän huomenna kommenttia mikä sulla antaa vikakoodia!!!

..mun veikkaus on et jompikumpi niistä "painekytkimistä" jotka toimivat alipaineella ja jotka säätävät ahtopainetta tai pakokaasun takaisinkierrätystä antaa vikakoodia.

Ovat molemmat samanlaisia ja voi kokeilla vaihtaa niitä keskenään.......
Maksaa 117€ kipale Veholla ja on made in USA ja Mersun logolla varustettu.

On TODELLA nopea ja helppo vaihtaa itekkin kuhan vaan tietää kumpi niistä on sökö.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Toisin viimeksi kun vaihdettiin tuo paineenmunnin niin ilmamäärämittari oli antanut vikokoodia, mut auto toimi normaalisti sen paineenmuutntimen vaihdon jälkeen niin ei nyt ihan huvikseen viittiny maksaa 409 eeroa tuosta MAF:fista...
MAF:n testaus on niin yksinkertaista että pitäisi onnistua jopa veholla. Hyppylangat ilmamassamittarin liittimien ja liitinpistokkeen väliin, näin päästään mittaamaan singaalit auton käydessä. Ohjaussingaalin tulee tyhjäkäynnillä olla noin 1.1v ja tämän singaalin on oltava suht tasaista, näkee oskiloskoopilla oikein hyvin. MAF:n reagointi yhtään minkäänlaiseen hönkäykseen selviää kun ottaa maf:n rungon ilmanputsarin päästä irti ja vaikkapa puhaltaa anturiin -> oskiloskoopissa pitäisi näkyä reagointi (jännitteen nousu) ohjaussingaalissa.

Nämä tuli opiskeltua ihan kantapään kautta oman auton ilmamassamittarin ongelmaa selvitellessä. Ennenkuin menet ostamaan veholta uutta massamittaria käy katsomassa vaikka tuolta: http://www.agescigela4.it/message_2950.asp löytyykö pierburgilta korvaavaa anturia.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

juha kirjoitti:MAF:n testaus on niin yksinkertaista että pitäisi onnistua jopa veholla.
Nyt kyllä yliarvioit Vehon ammattitaitoa :lol:

...jaahas bisnes opportunity näkyvissä, pitääkin tästä perustaa paja, jossa ronkitaan noita mersujen antureita, vika ryöppy on vasta tuloillaan ja jäävuoren huippu näkyvillä.

Tuntuu että jokainen 'korjaus' on ollut jotain sellaista, että vikakoodit on nollattu samalla kun on vaihdettu jotakin ja auto on toiminut taas jonkun aikaa kunnes alkuperäinen ongelma on taas aiheuttanut rajanylityksen ja vikatilan päälle tulon. Kertoo jotakin mersun itsediagnostiikan surkeasta tasosta, sinällään sääli...Vehon roskiksesta löytyy siis käypää anturia ja maffia, joten ei muutakuin kierrättämään sieltä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taannoin haettiin yhdestä 290turboD Väykystä vikaa kun auto ei kulkenut kunnolla, vikamuistista löytyi jotain niihin "rasioihin", joista KOS kertoi, viittaavaa.

Kokeiltiin uusilla osilla eikä auttanut, viimein sitten oli puhe työkaverini kanssa että jossain letkustossa täytyy olla vuoto.

Muutama tunti meni etsiessä, mutta vika löytyi; omistaja oli itse kolarikorjausta tehdessään hitsannut autoa, ja sula metallitippa oli pudonnut muovisen alipaineputken päälle tehden siihen pienen reiän.

Reikä oli jossain ohjainlaitteiden kotelon alla näkymättömissä.

Sen kun paikkasi niin alkoi kulkea...
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti:...jaahas bisnes opportunity näkyvissä, pitääkin tästä perustaa paja, jossa ronkitaan noita mersujen antureita, vika ryöppy on vasta tuloillaan ja jäävuoren huippu näkyvillä.
Hetkinen... katsopa sivu 6 :wink:
Sivutoimipisteen voit perustaa :lol:

MAF Center - Helsinki
Korjaukset ammattitaidolla ja pitkäaikaisella kokemuksella

Työhinnasto:
-aloituspalaveri 100 e
-anturin irroitustyö 50 e
-puhdistustyö ammattilaisen tekemänä 195 e
-anturin asennustyö 50 e
-laskutuslisä 10e
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mitä Veholla tuumattiin..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti:Mitä Veholla tuumattiin..??
Ilmamassamittari rikki.

Kirjoittelen asiasta lisää myöhemmin, jahka olen hankkinut ensin Volvon tilalle.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ari66 kirjoitti:Kirjoittelen asiasta lisää myöhemmin, jahka olen hankkinut ensin Volvon tilalle.
Meinaatko vaihtaa autoa?
124.023
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hemingway kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Kirjoittelen asiasta lisää myöhemmin, jahka olen hankkinut ensin Volvon tilalle.
Meinaatko vaihtaa autoa?
Eikun autoon.
Eihän tuo ehjää päivää näe.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No et kai nyt sentään...??

Itekki oon kyllä harkinnu ku vikaohjelmalla taas ajan...
...ilmamassamittarin tilasin eilen.

Oliko se Hessumobiilin anturi Boschin tekemä?

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti: Oliko se Hessumobiilin anturi Boschin tekemä?
On.
Käsittääkseni ihan sama kuin Vehon myymä.
Anturin kiinnitys-Torxit tosin vähän erilaiset kannaltaan, mutta sehän ei menoa haittaa kun paketti toimitetaan putkineen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ari66 kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Kirjoittelen asiasta lisää myöhemmin, jahka olen hankkinut ensin Volvon tilalle.
Meinaatko vaihtaa autoa?
Eikun autoon.
Eihän tuo ehjää päivää näe.
:shock: Mikähän se on mahtollisesti se auto, jos sopii kysyä?
124.023
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

MB123 tietysti, siitähän Arilla on kokemusta ja tietää Autoksi..
Kyllä niissä Vulvissakin riittää tekemistä kun tulevat tiettyyn ikään, kyllä se taitaa olla niin että auton tulee olla ennen "tietokoneaikaa" valmistettu jos meinaa päästä sellaisilla vioilla jotka ovat kohtuu hintaisia ja osin jopa itse korjattavissa :lol: Eipä taida olla sellaista autoa vielä tehty jossa ei vikoja joskus olisi.

Setäni joka on ollut ikänsä diplomaatti hommissa on omistanut useita mersuja (n 10-15 ehkä). Hän sanoi että niin kauan kuin 123 (300d) ja aikaisemmin 115 (220D) valmistettiin niin hänen ei koko aikana, eli noin 5 auton omistuksen aikana, kertaakaan täytynyt käydä korjaamolla, myöhemmin kun hänellaä on ollut 124, 140 (siis -90 luvun S mersu :?: :oops: ) ja 201 ja 210 niin jokaista on joutunut käyttämään useita kertoja korjauksessa. Jokainen auto on ollut noin 3 vuotta ja 25tkm, siitä kun olisi aikanaan saanut hyvän 123D:n. Nyt eläkeläisenä hän on ajellut 124 230E:llään jo vuosia.
300td -91, manuaali.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole Ari66 ainoa joka on kyllästynyt lyömään päätään seinään Mersujen kanssa ja aikoo vaihtaa merkkiä. :(

Tunnen monta miestä jotka ovat olleet samanlaisessa kierteessä Väykyn tai Viton kanssa, moni on viisastunut ja vaihtanut merkkiä > ei tarvitse koko ajan korjata. :D

Tosin joillakin on myötäsyntyinen lahja hankkiutua vaikeuksiin; ensin tyhjennetään lompsa mersunromun kanssa ja sitten hoksataan vaihtaa Peugeot 406 HDi > joutuu ottamaan asuntovelan verran lainarahaa että saa pidettyä kunnossa.
:wink:
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Ei ole Ari66 ainoa joka on kyllästynyt lyömään päätään seinään Mersujen kanssa ja aikoo vaihtaa merkkiä. :(
Joo...no ehkä tämä tästä...
On nyt vaan niin mitta täynnä, ettei tiedä itkisikö vai nauraisiko :)

Oli kyllä melkoinen pettymys tämä "yksilö" entisiin autoihin verrattuna, jopa Fiat 127:aan verrattuna.
Silläkin sentään pidemmän pätkän pääsi ilman, että piti autoa yhtenään korjata.
Ja autoilla on sentään hintaeroa....

Kesällä pitäisi lomareissu tehdä, mutta alkaa arveluttamaan, pysyykö tuo ropponen kasassa kymmentätuhatta kilometriä :?
Toisaalta, eihän se varsinaisesti tielle vielä ole jättänyt... (kop-kop).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

dealer kirjoitti:...samanlaisessa kierteessä Väykyn tai Viton kanssa, moni on viisastunut ja
Bannia tuommosesta :D :lol: :lol: :lol:
Ari66 kirjoitti:Toisaalta, eihän se varsinaisesti tielle vielä ole jättänyt... (kop-kop).
No niin, turhaa valitusta siis, minut tuo on sentään jättänyt jo kahdesti viimeisen 50 tkm matkalla mutta silti en lannistu. On sitä pahempaakin koettu. :roll:

Hei, nyt meni taas yksi öljynvaihtoväli ilman suurempia murheita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ari66 kirjoitti:
Oli kyllä melkoinen pettymys tämä "yksilö" entisiin autoihin verrattuna, jopa Fiat 127:aan verrattuna.
Silläkin sentään pidemmän pätkän pääsi ilman, että piti autoa yhtenään korjata.
Ja autoilla on sentään hintaeroa....
Joo mulla kans samat fiilikset tuon mun auton kanssa :-(

Onneksi on kesä tulossa niin -72 Kupla käyttöön eikä mee vikaohjelmalle.
:-)
Ja on kaikki tehot on käytettävissä ja huolettomia kilometrejä kuhan muistaa vaan tankata.

ON niitä vikoja muissakin merkeissä näissä "tietokone autoissa"!!!!!!!!!

~KImmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Tuliko Arilla vielä lisäpuhtia kun vaihdoit puhdistetun tilalle uuden maf:in?
Nimimerkkillä puhdistuksella noin 0,5s löydetty, vielä vähintään saman verran hukassa...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mulla tuo puhdistuksesta saatu hyöty jäi melko lyhytaikaiseksi...
..toimi sen jälkeen n. 100km KOVAA ajoa.
Sen jälkeen taas vikaohjelmalla..
:-(

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

KOS kirjoitti:Mulla tuo puhdistuksesta saatu hyöty jäi melko lyhytaikaiseksi...
..toimi sen jälkeen n. 100km KOVAA ajoa.
Sen jälkeen taas vikaohjelmalla..
:-(

~Kimmo~
Mullahan ei ole vikaohjelmalla käynytkään (vielä...), mutta jonnekin katosi reilu sekka kiihtyvyydestä...
Kun putsasin maf:in niin kiihtyvyys ei muuttunut vasta kun otin yhden lähdön W:llä, jonka jälkeen alko kulkemaan S:llä kans... :roll:
On tämä näitten sähköhärvelien kanssa outoa.
Ongelmana tuntuu olevan itse lähtötapahtuma eli alakierroksilla ompi heräämisen puutetta ja ennen 1:llä tuntui kunnon "muulinpotkaisu", ei enää..
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

pyhimys kirjoitti:
KOS kirjoitti:Mulla tuo puhdistuksesta saatu hyöty jäi melko lyhytaikaiseksi...
..toimi sen jälkeen n. 100km KOVAA ajoa.
Sen jälkeen taas vikaohjelmalla..
:-(

~Kimmo~
Ongelmana tuntuu olevan itse lähtötapahtuma eli alakierroksilla ompi heräämisen puutetta ja ennen 1:llä tuntui kunnon "muulinpotkaisu", ei enää..
oisko dösä ajanu perään silloin kun tuntu se potkaisu :D :D
www.thaiklupi.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

pyhimys kirjoitti:Tuliko Arilla vielä lisäpuhtia kun vaihdoit puhdistetun tilalle uuden maf:in?
No semmosta mutuahan se. Ehkä.
Merkittävää eroa niillä ei todellisuudessa varmaankaan ollut.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ari66 kirjoitti:
KOS kirjoitti: Oliko se Hessumobiilin anturi Boschin tekemä?
On.
Käsittääkseni ihan sama kuin Vehon myymä.
Anturin kiinnitys-Torxit tosin vähän erilaiset kannaltaan, mutta sehän ei menoa haittaa kun paketti toimitetaan putkineen.
Tähän korjaus (selvisi tänään).
Boschin omalla nimellään myytävissä ilmamassamittareiden anturin kiinnityksissä ei ole torxeja, vaan viisikulmaruuvit.
Harvinainen ruuvimalli, mutta avaimia löytyy (erittäin) hyvin varustetuista työkaluliikkeistä.
(Esim. Helsingin Työkalukeskus tai jotain sinne päin...).
Torxit on MB:n versiossa ja ne ovat sellaiset, että avaimessa pitää olla reikä keskellä.

Ja tuollaista viisikulma-avaintahan ei tarvitse, jos ottaa ruuvit alkuperäisestä tai vaihtaa koko hoidon putkineen kerralla.
Avain on näppärä, jos pitää putken paikallaan ja vaihtelee vain anturia.
(Kuten meikäläinen näemmä joutuu tekemään harva se viikko). :twisted:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Miten sulla auto toimii nyt..??

Mulla oli siinä orggis putkessa jossa Mersun ja Boschin koodit kans sellaset ruuvit joissa oli sellanen "tappi" keskellä..
Sahasin siihen rautasahalla sellasen uran et sai auki tavallisella isolla ruuvimeisselillä ja putsata sen ite anturin kunnolla.

Tänään Sjoelta kotiin VR:llä ja illalla uutta MAF:fia testaamaan.

~KImmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Uusi ilmamäärämittari paikoillaan ja vikaohjelmalla edelleen käy....
:-(

Alkaa kotikonstit loppua..

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti:Miten sulla auto toimii nyt..??
Nyt se toimii vanhalla alkuperäisellä puhdistetulla mittarilla.
Uudempi ei enää puhdistuksesta toipunut vaan päästi savut pihalle.
Nyt ei sitten ole enää vara-maffia :cry:
KOS kirjoitti:Mulla oli siinä orggis putkessa jossa Mersun ja Boschin koodit kans sellaset ruuvit joissa oli sellanen "tappi" keskellä..
Sahasin siihen rautasahalla sellasen uran et sai auki tavallisella isolla ruuvimeisselillä ja putsata sen ite anturin kunnolla.
Eli Torx.
Avaimia löytyy kaupasta, ei tartte sahailla :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Paljonkos KOS:lla on tyhjäkäynnin latausjännite ?

Minä olen edelleenkin vahvasti siinä uskossa ettei nuo sähköhimmelit toimi ellei se latausjännite ole päälle 14 Volttia, mutta en minä mikään asiantuntia ole ... :?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Latausjännite 14.12 volttia....

Tilannetta voi seurata tuolta mun topicista.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Arille tiedoksi, että Volvossa on saman valmistajan MAF kuin Mersussakin. Ja volkkarissa. ja audissa. taitaa olla tojotassakin... Volvon etupää on kalliimpi korjata kuin mersun.
E 290TDT Avantgarde
Vastaa Viestiin