W211 pelastus koivun alta
Re: W211 pelastus koivun alta
Kestihän sitä onnea ja autuutta sen 13 päivää. Ja taas meni vikatilaan. Mutta pari viikkoa toimi kyllä tosi hyvin.
Pitänee seuraavaksi vissiin alkaa sitä egr:ää tutkimaan. Pitääkö sitä sitten puhdistaa varalta. Vaikka starilla se kyllä liikkuu normaalisti. Mikähän siellä sitte olisi enää jäljellä.. jos se ahtopaineensäädin on ok kun käyty läpi ja korjattu sercapilla, niin onko se sitten uuden turbon aika, jos ei tuo egr edes tuota tulosta..
Pitänee seuraavaksi vissiin alkaa sitä egr:ää tutkimaan. Pitääkö sitä sitten puhdistaa varalta. Vaikka starilla se kyllä liikkuu normaalisti. Mikähän siellä sitte olisi enää jäljellä.. jos se ahtopaineensäädin on ok kun käyty läpi ja korjattu sercapilla, niin onko se sitten uuden turbon aika, jos ei tuo egr edes tuota tulosta..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Noita 2510-001 ja 2089-001 koodejako se aina herjaa?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W211 pelastus koivun alta
Niitä se on aina herjannut, nyt en ole käyttänyt johdon päässä, alkaa jo hävettää siellä kulkeminen, kun jatkuvasti saa rampata.. Mutta samat oireet edelleen, menee yhtäkkiä tehottomaksi, viimeksi alkoi nykimään kiihdyttäessä, mutta ehdin nostaa jalan kaasulta, niin ei ehtinyt mennä vikatilaan. Yleensä menee kerralla tehot, harvemmin nykii. Molemmissa sama lopputulos, jos ei kaasua höllää kun alkaa nykimään.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Tänään testiä ja kierroksia. Kakkonen silmässä kun polkee niin hyvin kiertää. Varmaan kymmenen kilometriä ajoin, kierrokset oli suunnilleen tyhjäkäynniltä sinne neljään tonniin. Ei vikaa, ei ongelmia. Eikä tule edes savua putkesta. Kierrokset ylös ja moottorijarrutusta alaspäin. Luulisi egr saavan liikettä. Ei kyllä dpf käynnistynyt myöskään vaikka luulisi että oli kuumana putki. Toki eihän tuosta tiedä milloin polttaa mutta ei ainakaan haissut pahalle kun välillä kävin autosta ulkona. Eli toimii ainakin manuaalina. Ja hyvin liikkuu. Katsotaan auttoiko yhtään kun antoi kunnolla kenkää..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Koodit otettu viime vapaalla ja oli samat kuin edellisellä kerralla. Dpf näytti taas yhtä grammaa. Miten se aina samaa voi näyttää.. autocom oli ohjelma tällä kertaa. Kaasua kun antoi niin sen mukaan egr liikkui myös kuten turbokin. Kaverin ohjelmaa testattiin siinä samalla, kun oli vasta sen saanut koneelle.
Voisiko tuo kierrosten nikottelu liittyä jotenkin dpf:n toimintaan?
Juuri tulin töistä, ohittamaan lähdin reilun 80 nopeudesta ja painoin kaasun pohjaan. Nousi taas sinne 2500-3000 kierrokseen ja hyppi jonkun sata kierrosta kunnes nostin kaasupoljinta, niin ei ehtinyt mennä vikatilaan. Ajoin auton talliin ja aivan hieman kierrokset eli tyhjäkäynnillä mittarin mukaan ja ehkä myös perstuntumalla. Sammutin auton ja alkoi hyvin voimakas naputus kuulua sieltä katin suunnalta.
Mietin että mahtoiko dpf olla polttohommissa mahdollisesti. Joka nyt sitten keskeytyi valitettavasti. Sitten kun alkoi jäähtyä se kuuma pönttö niin metalli naksahtelee siellä. Onneksi tuossa ei pitäisi olla niin tyhmä tuo dpf kuten volkkarissa, että pakko antaa palaa loppuun ajon aikana, muuten tulee ongelmia..
Eli voiko olla että kun dpf alkaa polttaa, niin jos samaan aikaan painaa kaasua, niin se jotenkin reagoi ja joko alkaa nylkyttää kone tai suoraan vikatilaan? Luuleeko että saa liikaa soppaa ja siksi yrittää tukehtua taikka jotain muuta?
Koodit oli edelleen se ahtopaineen säädin ja pakopaine, mitä tuli tulosta..
Voisiko tuo kierrosten nikottelu liittyä jotenkin dpf:n toimintaan?
Juuri tulin töistä, ohittamaan lähdin reilun 80 nopeudesta ja painoin kaasun pohjaan. Nousi taas sinne 2500-3000 kierrokseen ja hyppi jonkun sata kierrosta kunnes nostin kaasupoljinta, niin ei ehtinyt mennä vikatilaan. Ajoin auton talliin ja aivan hieman kierrokset eli tyhjäkäynnillä mittarin mukaan ja ehkä myös perstuntumalla. Sammutin auton ja alkoi hyvin voimakas naputus kuulua sieltä katin suunnalta.
Mietin että mahtoiko dpf olla polttohommissa mahdollisesti. Joka nyt sitten keskeytyi valitettavasti. Sitten kun alkoi jäähtyä se kuuma pönttö niin metalli naksahtelee siellä. Onneksi tuossa ei pitäisi olla niin tyhmä tuo dpf kuten volkkarissa, että pakko antaa palaa loppuun ajon aikana, muuten tulee ongelmia..
Eli voiko olla että kun dpf alkaa polttaa, niin jos samaan aikaan painaa kaasua, niin se jotenkin reagoi ja joko alkaa nylkyttää kone tai suoraan vikatilaan? Luuleeko että saa liikaa soppaa ja siksi yrittää tukehtua taikka jotain muuta?
Koodit oli edelleen se ahtopaineen säädin ja pakopaine, mitä tuli tulosta..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Ei se poltto häiritse, saattaa vaan antaa komeen vaalean pölläyksen kun polton ollessa vaiheesaa laputtaa lattiaan.
Pakopaineen ongelmalta kuulostaa, todellinen tai anturi (en nyt jaksanut lukea oliko nuo testattu illman putkea/vaihdettu osia)
Pakopaineen ongelmalta kuulostaa, todellinen tai anturi (en nyt jaksanut lukea oliko nuo testattu illman putkea/vaihdettu osia)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 pelastus koivun alta
Anturi vaihdettu ja reikä avattu poranterällä kokonaan auki. Ja ahtopaineensäädin jo kerran korjattu, alkuperäinen.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 pelastus koivun alta
No ei sitä irti ole käytetty. Tuhkaa sanoo että olisi gramma. Väkisin ei ole polttoa tehty. Toisaalta jos se olisi kokonaan tukossa, niin miten se toimisi sitten aina vaikka pari viikkoa ja vetoja löytyy ja yhtäkkiä vetää taas vian päälle. Luulisi että koko ajan olisi ongelmaa eikä kulje mihinkään. Mutuna..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Onko putken päässä nokea? Kennosto murtunut ja liikkuu, välillä pelaa välillä ei?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W211 pelastus koivun alta
Paperilla pyyhkäisin putken päästä sisältä. On nokea putkessa. Mutta ei savuta vaikka polkee kunnolla välillä.
Kylällä näin yhden s212 joku viikko sitten. Valkoinen auto ja perä aivan mustana...
En kyllä ole kuullut että kennot hajoaa. Luullut että pitkäikäisiä mersussa..
Kylällä näin yhden s212 joku viikko sitten. Valkoinen auto ja perä aivan mustana...
En kyllä ole kuullut että kennot hajoaa. Luullut että pitkäikäisiä mersussa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Pitkäikäisiä joo mutta aina välillä tulee vastaan semmoisia mistä kenno murtunut
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W211 pelastus koivun alta
On se nyt sentään suhteellisen harvoin, kun yrittää vikaa päälle. Vastuksen laiton jälkeen meni parisen viikkoa. Sen jälkeen mennyt viisi viikkoa ja kerran yrittänyt mennä vikaan, mutta huomasin kun alkoi vikomaan ja kierrokset hyppii, kun ei tiedä mitä tekee. Kaasua hölläsin ja meni ohitse. Sen jälkeen taas pystyi antamaan kenkää normaalisti.
Töistä tullessa tuntui että joku pieni ääni kuuluu jostain mikä ei autoon kuulu. Radio ei ollut päällä. Pysähdyin ja ei löytynyt mitään. Reilu kymmenen kilometriä ja uudestaan ajoin tutkimaan. Oikean puolen etunapa vähän lämmin. Eli laakeri. Eipä ole enää samanlainen homma kuin takavetoisessa ja on kyllä eri jämäkkä osa verrattuna takavetoon. Mb-osaan sai ajan nopeasti ja vaihtoivat siellä. Maksoi toki viikkorahat mutta sai nopeasti ajoon. En valita, tympeä homma olisi kotona tehdä. Kuulemma noita menee harvoin mutta minun kohdalle se tietenkin sattuu tällä tuurilla.
Talvirenkaat vaihdettu ja nekin hakkaa melkoisesti. Viime talvena oli samat ja ei ollut ongelmia. Ensi viikolla viedä ja käyttää koneessa, onko painoja tippunut vaiko mennyt joku kudos. Toivottavasti ei tarvitse uusia renkaita ostaa 2320 lukee kyljessä ja pintaa vielä olisi.
Suodattimet menee vaihtoon ennen talvea vielä ja löytyy hyllystä. Takaluukun kaasut myös valmiina. Katsoa yrittääkö itse vaiko vie jollekin joka tehnyt ennenkin.
Y-haara pitää ilmeisesti käyttää pois kun vaihtaa polttoainesuodattimen tuossa 642-moottorissa? Onko sen irrottamisessa mitään ihmeellistä? Isoja tähtipultteja siellä on, en tiedä millaisessa jalassa tai telineessä se siellä haarassa on.. tarviiko suodatin täyttää valmiiksi vai hoitaako jokin sähköpumppu homman kun virrat laittaa päälle?
Kaveri hommasi yhden ohjelman jolla penkoa vikakoodit jne. Siellä luki myös ilmansuodattimen vaihdon kuittaus. Onko tuo kuinka välttämätöntä? Viimeksi vaan vaihdoin ne eikä missään koneella kuitattu tehdyksi..
Tuikulla olisi ollu ajatus käyttää tällä viikolla, mutta ei noilla hakkaavilla renkailla kovin turhaan viitsi ajella. Mietitään sitä myöhemmin uudestaan.
Töistä tullessa tuntui että joku pieni ääni kuuluu jostain mikä ei autoon kuulu. Radio ei ollut päällä. Pysähdyin ja ei löytynyt mitään. Reilu kymmenen kilometriä ja uudestaan ajoin tutkimaan. Oikean puolen etunapa vähän lämmin. Eli laakeri. Eipä ole enää samanlainen homma kuin takavetoisessa ja on kyllä eri jämäkkä osa verrattuna takavetoon. Mb-osaan sai ajan nopeasti ja vaihtoivat siellä. Maksoi toki viikkorahat mutta sai nopeasti ajoon. En valita, tympeä homma olisi kotona tehdä. Kuulemma noita menee harvoin mutta minun kohdalle se tietenkin sattuu tällä tuurilla.
Talvirenkaat vaihdettu ja nekin hakkaa melkoisesti. Viime talvena oli samat ja ei ollut ongelmia. Ensi viikolla viedä ja käyttää koneessa, onko painoja tippunut vaiko mennyt joku kudos. Toivottavasti ei tarvitse uusia renkaita ostaa 2320 lukee kyljessä ja pintaa vielä olisi.
Suodattimet menee vaihtoon ennen talvea vielä ja löytyy hyllystä. Takaluukun kaasut myös valmiina. Katsoa yrittääkö itse vaiko vie jollekin joka tehnyt ennenkin.
Y-haara pitää ilmeisesti käyttää pois kun vaihtaa polttoainesuodattimen tuossa 642-moottorissa? Onko sen irrottamisessa mitään ihmeellistä? Isoja tähtipultteja siellä on, en tiedä millaisessa jalassa tai telineessä se siellä haarassa on.. tarviiko suodatin täyttää valmiiksi vai hoitaako jokin sähköpumppu homman kun virrat laittaa päälle?
Kaveri hommasi yhden ohjelman jolla penkoa vikakoodit jne. Siellä luki myös ilmansuodattimen vaihdon kuittaus. Onko tuo kuinka välttämätöntä? Viimeksi vaan vaihdoin ne eikä missään koneella kuitattu tehdyksi..
Tuikulla olisi ollu ajatus käyttää tällä viikolla, mutta ei noilla hakkaavilla renkailla kovin turhaan viitsi ajella. Mietitään sitä myöhemmin uudestaan.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Pa-suodatin on kiristyspannalla kiinni, 5mm tai 6mm kuusiokololla löysää pannan ja suodatin pois. Toki letkut irrotettava.juha1 kirjoitti: ↑Su 13.10.2024 15:55 Suodattimet menee vaihtoon ennen talvea vielä ja löytyy hyllystä. Takaluukun kaasut myös valmiina. Katsoa yrittääkö itse vaiko vie jollekin joka tehnyt ennenkin.
Y-haara pitää ilmeisesti käyttää pois kun vaihtaa polttoainesuodattimen tuossa 642-moottorissa? Onko sen irrottamisessa mitään ihmeellistä? Isoja tähtipultteja siellä on, en tiedä millaisessa jalassa tai telineessä se siellä haarassa on.. tarviiko suodatin täyttää valmiiksi vai hoitaako jokin sähköpumppu homman kun virrat laittaa päälle?
Suodattimen täyttäminen ei välttämätöntä, 10 kertaa virrat päälle ennen starttia niin pitäisi täyttyä.
Re: W211 pelastus koivun alta
Mutta y-haara käytettävä irti kuitenkin? Lähinnä säälittää ne punaiset tiivisteet, jos niiden kanssa pitää aina jumpata. Vissiin periaatteessa pitäis aina uusia..JanneW124 kirjoitti: ↑Su 13.10.2024 20:52Pa-suodatin on kiristyspannalla kiinni, 5mm tai 6mm kuusiokololla löysää pannan ja suodatin pois. Toki letkut irrotettava.juha1 kirjoitti: ↑Su 13.10.2024 15:55 Suodattimet menee vaihtoon ennen talvea vielä ja löytyy hyllystä. Takaluukun kaasut myös valmiina. Katsoa yrittääkö itse vaiko vie jollekin joka tehnyt ennenkin.
Y-haara pitää ilmeisesti käyttää pois kun vaihtaa polttoainesuodattimen tuossa 642-moottorissa? Onko sen irrottamisessa mitään ihmeellistä? Isoja tähtipultteja siellä on, en tiedä millaisessa jalassa tai telineessä se siellä haarassa on.. tarviiko suodatin täyttää valmiiksi vai hoitaako jokin sähköpumppu homman kun virrat laittaa päälle?
Suodattimen täyttäminen ei välttämätöntä, 10 kertaa virrat päälle ennen starttia niin pitäisi täyttyä.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
En ole kokeillut Y-haara paikallaan. Voi olla vähän ronkkimista.
Eikai sitä tiivistettä tarvitse aina vaihtaa, jos pysyy ehjänä?
Jos tuo sisältää ilmansuodattimet niin samalla haaran irrotuksella menee?Suodattimet menee vaihtoon ennen talvea vielä ja löytyy hyllystä.
Eikai sitä tiivistettä tarvitse aina vaihtaa, jos pysyy ehjänä?
Re: W211 pelastus koivun alta
PA-suodatin kannattaa täyttää polttoainejärjestelmän puhdistusaineella, niin tulee suuttimetkin putsattua samalla. Motonetistä saa Motoxia pullon alle kympillä ja on ihan toimivaa tavaraa ylläpitopuhdistukseen.
Re: W211 pelastus koivun alta
Täällä lähti taas auto hinurilla eteenpäin. Nyt vaikuttaisi läppien säätömoottorilta, toimii/ei toimi, sinänsä jännää jotta lyö geneeriset vikakoodit antureista ja samalla polttaa sulakkeita
Eli käytännössä vika voi olla missä vaan, joko anturi tai sensori, jotka ovat vieläpä sarjassa aka vika voi olla anturissa(missä vaan sarjassa olevassa 5V anturissa tai säätömoottorissa/ohjaimessa mokomalle
ja tehdasyhteydellä tähtilaitteella todennus ei ole tie onneen.
Aka no candoo, marmorin hätäapu asentaja teki online päivityksetkin ja silti star on sokea ongelmalle(ohjelmalle, jossa on kaikki tunnetut ongelmat marginaalisesti ohjelmoitu pois
)
Oli kyllä pätevä asentaja, osasi muutakin kuin lukea tietokoneen näyttöä
Melko varma kuitenkin, ettei monikaan osaa katsoa sulakkeita vian ilmetessä, josta oletusarvona olisi viallien säätömoottori johonkin, egr, läpät etc 15 amppeeria ei ole kovin hirmuinen kuorma ja kuitenkin ne on suojattu moisilla tilkkeillä

Eli käytännössä vika voi olla missä vaan, joko anturi tai sensori, jotka ovat vieläpä sarjassa aka vika voi olla anturissa(missä vaan sarjassa olevassa 5V anturissa tai säätömoottorissa/ohjaimessa mokomalle

Aka no candoo, marmorin hätäapu asentaja teki online päivityksetkin ja silti star on sokea ongelmalle(ohjelmalle, jossa on kaikki tunnetut ongelmat marginaalisesti ohjelmoitu pois

Oli kyllä pätevä asentaja, osasi muutakin kuin lukea tietokoneen näyttöä

Melko varma kuitenkin, ettei monikaan osaa katsoa sulakkeita vian ilmetessä, josta oletusarvona olisi viallien säätömoottori johonkin, egr, läpät etc 15 amppeeria ei ole kovin hirmuinen kuorma ja kuitenkin ne on suojattu moisilla tilkkeillä
Viimeksi muokannut Orlov, La 19.10.2024 08:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W211 pelastus koivun alta
Rehellisesti, on kyllä melko paska konsepti koko moottori, niin paljon ongelmia on porukoilla ollut moisen kanssa
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 pelastus koivun alta
Ympyrä alkaa olla lähellä sulkeumista ja koivun alusta kutsuu taas?
Todennäköisesti edellinen omistaja päätyi jostakin syystä tuohon ratkaisuun. Paljon sisäänrakennetuja ongelmia kertomuksesi mukaan, jatkuvasti hajalla.
Re: W211 pelastus koivun alta
Ei vielä koivun alle.
Mietin että voiko tuo homma liittyä laatikkoon jotenkin? Yksi päivä tässä annoin pitkästä aikaa runtua. Varmaan kakkosella kiihtyi ja kierrokset jäi sinne neljään tonniin. Ei ymmärtänyt laittaa seuraavaa vaihdetta sisään. Aikansa eli aika pitkään oli siinä neljässä ja sitte meni vikaan. Eikä sen jälkeen noussut kierrokset yli kahden tonnin.
Ajaessa sitten mietin että kaipa tuosta rekasta jotenkin edelle pääsee. Manuaalisesti kolmonen päälle ja kiihtyi hieman paremmin. Kierrokset nousi jo ylemmäs pienellä vaihteella, olikohan kolmen tonnin lähelle. Sitten nelonen ja sekin yli kahden tuhannen. Lopulta kun ohi päästy niin iso-dee päälle ja satasella normaalit jotain 1800 kierrosta. Vitosella ei mene yli kahden tonnin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin laatikko seuraa moottorin vääntöä. Mutta mistä se saa käskyn vaihtaa isommalle? Jos ei vaihda, niin jää junnaamaan siihen neljään tonniin, ihmettelee että mitä pitää tehdä ja kun ei osaa niin alkaa mököttää.
Ja seuraavalla kerralla kun lähti ajamaan, niin ei mitään tietoa, että sellaista ollutkaan.
Koodia ei ole vielä otettu mutta vanhat samat varmaan löytyy. Voisi samalla kokeilla polttaa hitupönttöä, niin onpa sekin puhdas sitte.
Pakko vielä kehua sitä bilteman imuvaihtajaa. 20min kun sillä vaihtaa öljyt tallissa kun kaikki valmiina. Eikä ollut edes kiire vielä.
Mietin että voiko tuo homma liittyä laatikkoon jotenkin? Yksi päivä tässä annoin pitkästä aikaa runtua. Varmaan kakkosella kiihtyi ja kierrokset jäi sinne neljään tonniin. Ei ymmärtänyt laittaa seuraavaa vaihdetta sisään. Aikansa eli aika pitkään oli siinä neljässä ja sitte meni vikaan. Eikä sen jälkeen noussut kierrokset yli kahden tonnin.
Ajaessa sitten mietin että kaipa tuosta rekasta jotenkin edelle pääsee. Manuaalisesti kolmonen päälle ja kiihtyi hieman paremmin. Kierrokset nousi jo ylemmäs pienellä vaihteella, olikohan kolmen tonnin lähelle. Sitten nelonen ja sekin yli kahden tuhannen. Lopulta kun ohi päästy niin iso-dee päälle ja satasella normaalit jotain 1800 kierrosta. Vitosella ei mene yli kahden tonnin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin laatikko seuraa moottorin vääntöä. Mutta mistä se saa käskyn vaihtaa isommalle? Jos ei vaihda, niin jää junnaamaan siihen neljään tonniin, ihmettelee että mitä pitää tehdä ja kun ei osaa niin alkaa mököttää.
Ja seuraavalla kerralla kun lähti ajamaan, niin ei mitään tietoa, että sellaista ollutkaan.
Koodia ei ole vielä otettu mutta vanhat samat varmaan löytyy. Voisi samalla kokeilla polttaa hitupönttöä, niin onpa sekin puhdas sitte.
Pakko vielä kehua sitä bilteman imuvaihtajaa. 20min kun sillä vaihtaa öljyt tallissa kun kaikki valmiina. Eikä ollut edes kiire vielä.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 pelastus koivun alta
Jos nyt ajatellaan loogisesti niin kovilla kierroksilla laatikon öljypumppu pumppaa suurella teholla ja jos se alkaa imemään ilmaa öljyn ohella niin paine romahtaa eikä ohjausyksikkö saa tarvitsemaansa tietoa vaihtokohdasta.juha1 kirjoitti: ↑La 19.10.2024 19:27 Ei vielä koivun alle.
Mietin että voiko tuo homma liittyä laatikkoon jotenkin? Yksi päivä tässä annoin pitkästä aikaa runtua. Varmaan kakkosella kiihtyi ja kierrokset jäi sinne neljään tonniin. Ei ymmärtänyt laittaa seuraavaa vaihdetta sisään. Aikansa eli aika pitkään oli siinä neljässä ja sitte meni vikaan. Eikä sen jälkeen noussut kierrokset yli kahden tonnin.
Ajaessa sitten mietin että kaipa tuosta rekasta jotenkin edelle pääsee. Manuaalisesti kolmonen päälle ja kiihtyi hieman paremmin. Kierrokset nousi jo ylemmäs pienellä vaihteella, olikohan kolmen tonnin lähelle. Sitten nelonen ja sekin yli kahden tuhannen. Lopulta kun ohi päästy niin iso-dee päälle ja satasella normaalit jotain 1800 kierrosta. Vitosella ei mene yli kahden tonnin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin laatikko seuraa moottorin vääntöä. Mutta mistä se saa käskyn vaihtaa isommalle? Jos ei vaihda, niin jää junnaamaan siihen neljään tonniin, ihmettelee että mitä pitää tehdä ja kun ei osaa niin alkaa mököttää.
Ja seuraavalla kerralla kun lähti ajamaan, niin ei mitään tietoa, että sellaista ollutkaan.
Koodia ei ole vielä otettu mutta vanhat samat varmaan löytyy. Voisi samalla kokeilla polttaa hitupönttöä, niin onpa sekin puhdas sitte.
Pakko vielä kehua sitä bilteman imuvaihtajaa. 20min kun sillä vaihtaa öljyt tallissa kun kaikki valmiina. Eikä ollut edes kiire vielä.
Pienemmillä kierroksilla öljy riittää eikä vikaa ilmene kun paluuvirtaus pitää laatikon öljynpinnan riittävällä tasolla.
Joten halpa konsti on varmistaa vaakasuoralla alustalla (jos se auto on suorassa?) että öljyä on kuumana riittävästi.
Re: W211 pelastus koivun alta
Kesäkuussa vaihdettu öljyt laatikkoon ja samalla jakolaatikko ja molemmat perät. Ei jaksaisi uskoa, että jätetty laittamatta liian vähän öljyä. Muistan kun oli hakemassa autoa, niin vielä silloin huoltaja katsoi tikkua koeajon jälkeen ja sanoi toiselle että pannaan vielä desi lisää. Tuntui olevan aika tarkkaa hommaa.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 pelastus koivun alta
Tuossa hiljattain täällä kyseli apuja MB:n omistaja joka kertoi vaihtojen muuttuneen muulinpotkuiksi laatikon öljynvaihdon jälkeen ja lopulta laatikkoon oli lisätty kaksi litraa öljyä.juha1 kirjoitti: ↑La 19.10.2024 23:13 Kesäkuussa vaihdettu öljyt laatikkoon ja samalla jakolaatikko ja molemmat perät. Ei jaksaisi uskoa, että jätetty laittamatta liian vähän öljyä. Muistan kun oli hakemassa autoa, niin vielä silloin huoltaja katsoi tikkua koeajon jälkeen ja sanoi toiselle että pannaan vielä desi lisää. Tuntui olevan aika tarkkaa hommaa.
Luottamus on hyvä mutta kontrolli vielä parempi.
Re: W211 pelastus koivun alta
Ei se sellainen ole. Toimii yleensä niin kuin pitääkin. Ja kyb vaihdettiin samalla. Ja pitäisi olla ihan ok huoltamo joka teki.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 pelastus koivun alta
Niin. Yleensä.
Jonkun kerran tullut tuo kierrosten nousu ja ihmettely, mutta tosiaan yleensä toimii kuten pitää ja vaihtaa pehmeästi. Ei potki.
Pannaan töpselin nokkaan ja katsotaan mitä taas löytyy. Ei kai tässä muutakaan voi.
Jonkun kerran tullut tuo kierrosten nousu ja ihmettely, mutta tosiaan yleensä toimii kuten pitää ja vaihtaa pehmeästi. Ei potki.
Pannaan töpselin nokkaan ja katsotaan mitä taas löytyy. Ei kai tässä muutakaan voi.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Esimerkiksi omaan S211 270CDI öljynvaihto, viimeksi taisin laittaa Valvoline All Climate 5w40 (MB 229.3) jonka litrahinta on 4,80 Halpahallin tarjouksesta, suodatin maksaa 2,5 euroa Aeromotorsilla eli vajaa 34 euroa per moottoriöljynvaihto.Pakko vielä kehua sitä bilteman imuvaihtajaa. 20min kun sillä vaihtaa öljyt tallissa kun kaikki valmiina. Eikä ollut edes kiire vielä.
Jäteöljyn ja suodattimen saa palauttaa jäteyhtiön lajittelupihalle asianmukaisiin paikkoihin ilman veloitusta.
Pahuksen hyvä laite, se imuvaihtaja.
wiimax.fi
Re: W211 pelastus koivun alta
Motox diesel injection cleaner näyttää olevan 5,99e 400ml.
Toinen sitten tuo motoxin diesel system trim. 6,99e.
Eipä ole tuollaista ainetta tullut ennen autoon työnnettyä mutta voisihan sitä kokeilla. Tuolla taitaa tulla suunnilleen koko suodatin täyteen.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: W211 pelastus koivun alta
Nämä minun höpötykset tässä ketjussa on vain keino etsiä yhtymäkohtia vianetsinnässä, kunhan taas saa lisätietoa marmorilta, niin jaan.
Kun piru toimii kuukausia kuin kello ja sitten yhtäkkiä taas ei

Selkeää on, että tietyt osat ikääntyy olosuhteiden vuoksi, sille vaan ei voi mitään. Mutta katsotaan mitä marmorilla taas selviää
