Vanteet + alusta W124...
Nii just! istuskelin täs viime kesänä kännissä oman autoni kyydissä ja kaveri ajoi, niin suojista huolimatta oli vanne ruvella, eikä vanne ollut yhtään ulkonevaepk kirjoitti:ja ketä huijaa itseään että vannesuoja suojais tosissaan yhtään mitään kun johonkin päin vedetään

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kyl kyl.epk kirjoitti:225-40 tietysti , menee jo aikas matalaks 35 sarjalaisilla, mitä tarviit ? jos haluut vanne suojaa niin kaippa se olis 235 tarvista laittaa, voi ihkun jäädä vanteen huulta noilla 225:lla näkyy.
mutta ketäs sitä suojaa haluu ees ku näyttää paremmalta noilla 225 (+ parempi ajaa) , ja ketä huijaa itseään että vannesuoja suojais tosissaan yhtään mitään kun johonkin päin vedetään
Voiko tuo vanteen huuli ottaa maahan jos käännät oikein linkkuun jossakin kurvissa?
Mahtuuko tuo 235 rengas pyörimään edessä kun on madallettu näinkin paljon?
220.128 Black Mirror
Eikait se kinni pääse ottamaan, mun mielestä ei mahu 235 eteen ellei oo tehty jotain niille kaarille, ainaki jommalta kummalta puolelta raapii varmasti..minun mielestä..Kryptonite kirjoitti:epk kirjoitti:
Voiko tuo vanteen huuli ottaa maahan jos käännät oikein linkkuun jossakin kurvissa?
Mahtuuko tuo 235 rengas pyörimään edessä kun on madallettu näinkin paljon?
Merseedespents
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Noh nykyisessä faijan cupeessa on 235/40R17 ja mahtuu hienosti kääntymään eikä raavi mistään. Tosin auto on huomattavasti korkeampi ja vanne on tuumaa pienempi..vk00 kirjoitti:Kryptonite kirjoitti:Eikait se kinni pääse ottamaan, mun mielestä ei mahu 235 eteen ellei oo tehty jotain niille kaarille, ainaki jommalta kummalta puolelta raapii varmasti..minun mielestä..epk kirjoitti:
Voiko tuo vanteen huuli ottaa maahan jos käännät oikein linkkuun jossakin kurvissa?
Mahtuuko tuo 235 rengas pyörimään edessä kun on madallettu näinkin paljon?
tosiaan kävi vaan mielessä kun jos käännät kaikki vasemmalle, niin se vasen pyörä taittuu aika pahasti, niin jos huulta tulee paljon ulos ja profiili on pieni, niin luulis raapivan maata..
Parasta vielä kun noissa huulissa ei tällä hetkellä ole minkäänlaista kanttarijälkeä niin haluaisin että ovat jatkossakin tuossa kunnossa..
Eli jos jollakin on oikeaa käytännön kokemusta huulivanteista ja matalista profiileista, niin ei muutakun kommentia topickin jatkoksi, kiitokset etukäteen.
220.128 Black Mirror
kyllä tuo 235 on myrkkyä sulle edessä, koska se rupee raapii edestä sisäkoteloa runsaasti, kaaren lisäksi jos tontissa on. Eikä se vanne ota maahan pienellä profiililla, meinaan noi ei pahat ees vielä, katsoppa jotain 225-30-20 vannetta ja rengastaKryptonite kirjoitti:
Voiko tuo vanteen huuli ottaa maahan jos käännät oikein linkkuun jossakin kurvissa?
Mahtuuko tuo 235 rengas pyörimään edessä kun on madallettu näinkin paljon?
Noh nykyisessä faijan cupeessa on 235/40R17 ja mahtuu hienosti kääntymään eikä raavi mistään. Tosin auto on huomattavasti korkeampi ja vanne on tuumaa pienempi..
tosiaan kävi vaan mielessä kun jos käännät kaikki vasemmalle, niin se vasen pyörä taittuu aika pahasti, niin jos huulta tulee paljon ulos ja profiili on pieni, niin luulis raapivan maata..
Parasta vielä kun noissa huulissa ei tällä hetkellä ole minkäänlaista kanttarijälkeä niin haluaisin että ovat jatkossakin tuossa kunnossa..
Eli jos jollakin on oikeaa käytännön kokemusta huulivanteista ja matalista profiileista, niin ei muutakun kommentia topickin jatkoksi, kiitokset etukäteen.

225-40 kokoa suosittelen, 35 menee jo matalaksi koko auto, töyssyt tuntuu yms. yms. Ei sitä rengassuojaa ole yhtään sen enempää jos vertaa 225-235 noille vanteille, riippuu jo ihan rengasmerkistäkin. Mun mielestä ei se suoja tee mitään kun on kerran kumia, ei tunnu ratissa missään ennenkuin sulla on se vanne eikä kumi kanttarissa, kyllä tarkka kaveri ajaa mitenpäin tahansa ilman että vanne kanttarissa

Viimeksi muokannut epk, Ma 07.01.2008 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitokset EPK:lle tiedosta!
Pistin nuo Falkenin 225/40R18 tilaukseen.. Onpahan sekin hoidettu pois alta.. Ei tarvii taas ruuhkan aikaan miettiä näitä asioita ja ihmettele miksi jokaisessa rengasliikkeessä on helvetin moiset jonot..
Pistin nuo Falkenin 225/40R18 tilaukseen.. Onpahan sekin hoidettu pois alta.. Ei tarvii taas ruuhkan aikaan miettiä näitä asioita ja ihmettele miksi jokaisessa rengasliikkeessä on helvetin moiset jonot..
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Voin pistää kuvaa sit joskus kk päästä, jos muistan..vk00 kirjoitti:Laitas Kryptonite kuva kun saat kumit vanteelle, niin näkeepähän miten se siihen istuu, olikos sulla 18x8,5 vanne?
Tosin vaikka renkaat ehkä tulevat viikossa, mutta kk en pistä vanteille renkaita, koska annan vanteiden kuivaa kunnolla, plus täytyy vahata useampaan kertaan ennen kuin rupeaa renkaita pistämään päälle..
tosiaan kun vanteista ei kylläkään maalata kuin keskusta, mutta rosterihuulet kiilloitetaan uusiksi ja lakataan kunnolla. Tämän lakan täytyy antaa kovettua rauhassa..
näissä merkeissä..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 08.01.2008 21:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
195.45.14" et5 vanne 8,5"/14" ja 195.45.14" et15 vanne 9"/14" tällänen setti oli duunikaverilla caddyssä
se näytti melko huimalta
Että kyllä se kumi venyy vaan kummasti 



M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Aika matalat kumit meinaat laittaa....savlari kirjoitti:Mistä sais edullisesti RH AA Topline vanteet??
Koko sais olla eteen 8 x 17" ja taakse 9 x 17".
Sain yhden tarjouksen jo 695 sarja.
Etuvanteen ET=35
Takavanne ET=29
Eks ton kokoset pitäs mennä hyvin w124 farkun alle, ajattelin 215/40 kumit noille.
Meinaan vaan et mulla on 7" vanteella 215/40 17 kumit... Ja autona w201
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Mul on kaverin 330i avo bemarissa 9,5" R18 edessä 215/40 kumilla ja takana 10,5" R18 225/35 kumilla. Kyl ne hyvin venyy. Oon nähnyt yhden 10,5" R18 vanteen jolla oli 215/40 kumi päällä. Tulee härskit reunat ton jälkeen ja Virkavalta tykkää...
Mul oli ittellä 190 alla 9" R17 vanteet joka nurkassa ja 215/40 kumit. Hyvin mulla ainakin pelas, enkä saanut vannetta kolhittua kertaakaan vaikka aika vauhdilla välillä mentiin.
Mul oli ittellä 190 alla 9" R17 vanteet joka nurkassa ja 215/40 kumit. Hyvin mulla ainakin pelas, enkä saanut vannetta kolhittua kertaakaan vaikka aika vauhdilla välillä mentiin.
Enpä tiedä Suomen liikkeistä, http://www.tyremate.com/ mutta tuolla näkyy olevan. Kohtuu hintaisia ja saa jopa tarpeeksi leveänäkin.
Heh... Tuo firma onkin halvin mitä olen ruottista löytänyt. On näköjää sama liike missä käyny kuolaamassa pari kertaa. Tytäryhtiö suomessa. Helvattu kun on niin monta autoa jotka nyt tarvii renkaat että pitää melkee arpoo mihi ostais. Tietenki kun kahteen tarvii ostaa vain kumit, niin sehän tietenkin houkuttais, selviäis 800€, ja jättäs ce:n vanteet ja kumit syksyyn.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- justafsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma 07.01.2008 18:58
Ajattelin kesävanteiksi hommata 17 tuumaiset RH toplinet, eteen 8 tuumaa, et 35 ja taakse 9 tuumaa, et 29. Minkä kokoiset renkaat noille pitäis sitten hankkia, että ei tee tiukkaa, mutta kuitenkin lailliset? Pieni madallus ilmeisesti löytyy. Takana on mk1 golffin kaaret, eli pitäis vähän leveämmätkin klemmit mahtua taakse.
Nyk. w124 300e -86
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
kertokaapas tietävämmät että meneekö tämän kokoiset vanteet miten tuommoseen w124 mersuun madalluksen kanssa. madallusta on sen verran että renkaan ja lokarin väliin menee vaaka suorassa tasaisella just ehkä 2 sormea..
ET35, Leveys 7,5", renkaat 225/45 ja vanteen koko 17"
jos ei pyöri niin mahtuuko pyörimään kapeammalla kumilla? vai saako tuohon laitettua edes kapeampaa? (En tiedä vanne asioista paljon mitään..)
ja eikö se mersun jako ollut 5x112?
ET35, Leveys 7,5", renkaat 225/45 ja vanteen koko 17"
jos ei pyöri niin mahtuuko pyörimään kapeammalla kumilla? vai saako tuohon laitettua edes kapeampaa? (En tiedä vanne asioista paljon mitään..)
ja eikö se mersun jako ollut 5x112?
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Pitäs kyllä mahtua pyörimään.Nozzz kirjoitti:kertokaapas tietävämmät että meneekö tämän kokoiset vanteet miten tuommoseen w124 mersuun madalluksen kanssa. madallusta on sen verran että renkaan ja lokarin väliin menee vaaka suorassa tasaisella just ehkä 2 sormea..
ET35, Leveys 7,5", renkaat 225/45 ja vanteen koko 17"
jos ei pyöri niin mahtuuko pyörimään kapeammalla kumilla? vai saako tuohon laitettua edes kapeampaa? (En tiedä vanne asioista paljon mitään..)
ja eikö se mersun jako ollut 5x112?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Pieni vinkki: pistä eteen 8.5 vanne, sillä siinä on sitä huultakin jo. Näyttää hivenen töpöltä jos edessä ei ole huulta paljon paskaakaan ja takana taas on kunnolla._ahma_ kirjoitti:Ajattelin kesävanteiksi hommata 17 tuumaiset RH toplinet, eteen 8 tuumaa, et 35 ja taakse 9 tuumaa, et 29. Minkä kokoiset renkaat noille pitäis sitten hankkia, että ei tee tiukkaa, mutta kuitenkin lailliset? Pieni madallus ilmeisesti löytyy. Takana on mk1 golffin kaaret, eli pitäis vähän leveämmätkin klemmit mahtua taakse.
220.128 Black Mirror
Meneeköhän nuo vanteiden huulten leveys jotenkin merkkikohtaisesti? Vai, mitä käsitin, ettei 8" vanteesta huulta löydy paljoa? Mikä on paljoa, onko se suhteellista?
Meinaan vaan, että itsellä on 8" vanteessa 60mm huuli (ei ole RH vanteet), onko se sitten vähän? Mulle se on kyllä aivan riittävä, ehkä oon hieman vanhan aikainen.
Paljonko näissä 9" ja 10" vanteissa sitten oikein on tota huulta? 100mm?

Meinaan vaan, että itsellä on 8" vanteessa 60mm huuli (ei ole RH vanteet), onko se sitten vähän? Mulle se on kyllä aivan riittävä, ehkä oon hieman vanhan aikainen.
Paljonko näissä 9" ja 10" vanteissa sitten oikein on tota huulta? 100mm?


C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
"huuli" on ihan merkkikohtaista. Vanteen ET ja leveys vaikuttaa paljonko sitä huulta on mahdollista olla. Tietty sellaista "wannabee" reunaa kapeissakin on, mutta ei sellaisia voi laskea reunavanteiksi...eli siis sellainen missä puolat kaartuu.
Yksiosaisissa RH toplinessä ei muuten ole valikoimassa 8,5" leveää 17" kokoisena...2 osaisissa sitten on. 18" löytyy yksiosaisistakin 8,5" vanne.
Yksiosaisissa RH toplinessä ei muuten ole valikoimassa 8,5" leveää 17" kokoisena...2 osaisissa sitten on. 18" löytyy yksiosaisistakin 8,5" vanne.
No nyt sain itsekkin selvyyttä tähän asiaan, itsellä kaartuu kyllä puolat, mutta melkosen vähän.AM kirjoitti:"huuli" on ihan merkkikohtaista. Vanteen ET ja leveys vaikuttaa paljonko sitä huulta on mahdollista olla. Tietty sellaista "wannabee" reunaa kapeissakin on, mutta ei sellaisia voi laskea reunavanteiksi...eli siis sellainen missä puolat kaartuu.
Vissiin 225/40/18 on passelit renkaat 18" vanteille, c124, jossa on se sportline alusta, eli hieman matalempi mitä vakiona kai?
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Millähän eväillä tuota autoa (300ce 24v) sais hieman laskettua tuosta nykysestä muodostaan.. Kuulin, että tuo sportline alusta on jo sen verran matalampi kuin normaali alusta, että se H&R -30mm jouset ja bilsteinin sprintit kuulemma madaltaisi tuota enään tuosta enempää.. Onkohan täyttä puppua vai ihan asiaa?
Ei mikään hirvee hinku ole matalammaksi saada, mutta olishan se tietysti kivemman näkönen hieman matalampana. 1:sen kumit jousiin mulla on jo kaapissa, vaan täytys nostaa auto pukeille ja ruveta vaihtamaan, tällä hetkellä sielä jousissa lojuu 2:sen kumit, joten ei se noillakaan hirveesti laske kuitenkaan.
Vai rälläkkä käteen ja ...
Ei mikään hirvee hinku ole matalammaksi saada, mutta olishan se tietysti kivemman näkönen hieman matalampana. 1:sen kumit jousiin mulla on jo kaapissa, vaan täytys nostaa auto pukeille ja ruveta vaihtamaan, tällä hetkellä sielä jousissa lojuu 2:sen kumit, joten ei se noillakaan hirveesti laske kuitenkaan.
Vai rälläkkä käteen ja ...

C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki