
Arvostelen autosi
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Joo, se on paljonkin erilainen.epk kirjoitti:kerros laku miten se sitten eroaa, rivien välistä voi kyllä lukea ettet ole itse ajanut ko. rengastuksella olevaa autoa jos meinaat että on jotenkin erilainen hallita tai mitä sitten ikinä luuletkin
Ihan peruskoulutietoa on se, että vanne tukee rengasta sivua pitkin, joka toimii myös joustona ajettaessa. Kun tukea ei ole ja jousto puuttu homma ei ole oikein. Rengasvalmistajalla on varmasti melkoisesti erilainen kuva ko. renkaalle tarkoitetusta vanteesta. Tiedätkö sinä enemmän kuin he sitä en osaa sanoa, mutta epäilen.
Kun jousto puuttuu driftari saa sen tietenkin helpommin luisuun ja toisaalta jäykkä rakenne myös lopettaa luistot pehmeämmin. Tosin kokonaispito on tietenkin hieman pienempi äärirajalla, mutta sehän on nimenomaan tarkoituskin. En vaan ikimaailmassa ajaisi tuollaista kadulla.
Ja väärin, aina mennessäni radalle laitan lisää paineita parantamaan tukea ja tasapainottamaan renkaan käytöstä. Se vaikuttaa paljonkin auton käytökseen. Kokemusta kyllä on jo 80-luvulta lähtien. Kiihdytyskalustolla toimittiin taas toisinpäin, ja sekin vaikuttaa melkoisesti. Jos itse et huomaa eroja niin se on taas toinen juttu sekin.
Ulkonäkö on sitten se makuasia.
Kiitän arvostelusta.Pitää korjailla viat että rosvot saa pöllittyä auton pihastaAuTomaatti kirjoitti:Ei itseasiassa huvita... lauantai aamu ja väsyttää. Lisäksi kaljatkin loppu. Enemmän tekis mieli arvostella vaikka toi traktori taustalta, kun tää perus prisman parkkipaikan täyte. Elegance toi oli ehkä vuonna 1996... Muutama vuosi vielä ja saat tosta hyvän peltoauton. Lisäksi tossa ulkovalossa talon seinässä ei näyttäs olevan liiketunnistinta, joten kuka vaan rosvo voi tulla viemään tämän arvoauton pihasta ihan huomaamatta (jos saa käyntiin).araC280 kirjoitti:Arvostele tämä jos huvittaa![]()
[ http://www.minunauto.com/files/imagecache/picture_592x445/files/images/18568/mese%20002.jpg ]



Mercedes benz C280 vm1996 elegance
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Viimeksi kun ajelin yhdellä Skylinella (700hv) niin sitä kehuttiin että on ihan sairaan hyvä alusta ja pysyy tiessä kun tauti. Sanon mitä sanon. No, sanonpa vaan, että ajossa se meinasi urista heittäytyä katolleen ja pyöreää mutkaa oli ihan mahdoton ajaa. Ahvenistolla 1.35 ja vetelen omalla perheautollani varmaan melkein samat (sillä en ole kokeillut). Sanonpa vaan. Mutta jos laitan alle 20" vanteet 10" renkailla niin 100% varmasti se vaikuttaa ja minä huomaan sen. Tuo Skyline-kuski tuskin huomaisi vaikka ei olisi renkaita ollenkaan.epk kirjoitti:sitä vähän aattelinkin että teoreettisesti varmasti hullut erot, normi ajelussa ei mitään eroa onko samalla renkaalla 8 vai 8.5" tai vaikka kympin vanteella 225 taikka 265 , sanot mitä sanotmitä paineisiin tulee, ei se tarvii mitään tupla paineita että pysyis vanteella.
Samat kuolemattomat tarinat ovat ne kotiviritykset, joissa 200hv:stä on tullut 300hv, mutta just nyt vähän pätkii, ja tehopenkissä on 150hv jäljellä.
Eli pysyn kannassani rengasvalmistajan kanssa. Renkaan kylki on suunniteltu tuettavaksi (varsinkin mutkassa) ja jos sitä ei ole homma on huonosti.
Tästä on hyvä jatkaa muualle. Olemme vaan eri mieltä ja sillä sipuli.
perus läppähän sulla on menossa, kerrain ajot yhtä huonoa niin sitten voikin yleistää kaikki loput, kiitos ja kuittiLakulaku kirjoitti:Viimeksi kun ajelin yhdellä Skylinella (700hv) niin sitä kehuttiin että on ihan sairaan hyvä alusta ja pysyy tiessä kun tauti. Sanon mitä sanon. No, sanonpa vaan, että ajossa se meinasi urista heittäytyä katolleen ja pyöreää mutkaa oli ihan mahdoton ajaa. Ahvenistolla 1.35 ja vetelen omalla perheautollani varmaan melkein samat (sillä en ole kokeillut). Sanonpa vaan. Mutta jos laitan alle 20" vanteet 10" renkailla niin 100% varmasti se vaikuttaa ja minä huomaan sen. Tuo Skyline-kuski tuskin huomaisi vaikka ei olisi renkaita ollenkaan.epk kirjoitti:sitä vähän aattelinkin että teoreettisesti varmasti hullut erot, normi ajelussa ei mitään eroa onko samalla renkaalla 8 vai 8.5" tai vaikka kympin vanteella 225 taikka 265 , sanot mitä sanotmitä paineisiin tulee, ei se tarvii mitään tupla paineita että pysyis vanteella.
Samat kuolemattomat tarinat ovat ne kotiviritykset, joissa 200hv:stä on tullut 300hv, mutta just nyt vähän pätkii, ja tehopenkissä on 150hv jäljellä.
Eli pysyn kannassani rengasvalmistajan kanssa. Renkaan kylki on suunniteltu tuettavaksi (varsinkin mutkassa) ja jos sitä ei ole homma on huonosti.
Tästä on hyvä jatkaa muualle. Olemme vaan eri mieltä ja sillä sipuli.

Kuten kaikessa moottoriurheilussa, myös driftaamisessa haetaan mahdollisimman suurta pitoa, että saadaan mahdollisimman suuret nopeudet ja savumäärät mutkassa, ja näin ajamisesta näyttävämmän näköistä. Ymmärsinkö jotenkin viestisi väärin vai mitä oikein tarkoitat?Lakulaku kirjoitti: ...Kun jousto puuttuu driftari saa sen tietenkin helpommin luisuun ja toisaalta jäykkä rakenne myös lopettaa luistot pehmeämmin. Tosin kokonaispito on tietenkin hieman pienempi äärirajalla, mutta sehän on nimenomaan tarkoituskin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ke 05.08.2009 14:09
- Paikkakunta: Helsinki
Mun on pakko kommentoida tätä, kun niin mukava aiheJombe kirjoitti:Kuten kaikessa moottoriurheilussa, myös driftaamisessa haetaan mahdollisimman suurta pitoa, että saadaan mahdollisimman suuret nopeudet ja savumäärät mutkassa, ja näin ajamisesta näyttävämmän näköistä. Ymmärsinkö jotenkin viestisi väärin vai mitä oikein tarkoitat?Lakulaku kirjoitti: ...Kun jousto puuttuu driftari saa sen tietenkin helpommin luisuun ja toisaalta jäykkä rakenne myös lopettaa luistot pehmeämmin. Tosin kokonaispito on tietenkin hieman pienempi äärirajalla, mutta sehän on nimenomaan tarkoituskin.

Kuka hel**tin paisti ton driftauksenkin on keksinyt? Siis voiko turhempaa hommaa olla. Yhtä hienoa olis heitellä palavia 20 eurosia kalliolta alas. Siittäkin tulis savua ja lieskoja. No perkule mutta kai se niin on, että kun on ihmisiä jotka osaa ajaa ja ihmisiä jotka ei osaa, niin niitä ajotaidottomia alkaa vit**tamaan, se kun takaveto luuska lähtee aina käsistä. Tästä varmaan joku ajataidoton on saanut idean, että pitää keksiä joku tämmönen juttu missä paskin ajaja on paras, niin ei aina olis säälittävin jokaisessa ajojutussa. Mikäli kunnon drifting kiinnostaa, niin kyhätkää bambulautta ja menkää driftaamaan sillä keskelle atlantia atria lippis päässä. Siinä kun muutaman viikon driftaatte, niin luulis riittävän

Tää nyt ei alkujaan ollut drifting ketju ja leppoisasta mielipiteestäni johtuen tästä saadaan tänne varmaan loputon riita aikaan, mutta mä nyt päätin arvostella auton sijasta driftauksen tällä kertaa

- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Varmasti ymmärsit jotain muutakin väärin, mutta driftaamisessa haetaan mahdollisimman pitkiä ja näyttäviä luistoja, jolloin suuresta pidosta on haittaa nopeuden kasvaessa liikaa.Jombe kirjoitti:Kuten kaikessa moottoriurheilussa, myös driftaamisessa haetaan mahdollisimman suurta pitoa, että saadaan mahdollisimman suuret nopeudet ja savumäärät mutkassa, ja näin ajamisesta näyttävämmän näköistä. Ymmärsinkö jotenkin viestisi väärin vai mitä oikein tarkoitat?
Onko se sitten hauskaa vai ei on toinen juttu, kuten sekin onko vanteella oleva liian kapea rengas hyvän näköinen vai ei.
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
No vähän sitähän tää oli, että toisten mielestä nastarenkaat pitää asfalttiradalla paremmin kuin kesärenkaat. Joidenkin mielestä F1 on autourheilun kuninkuusluokka, mutta mun mielestä taas ei. Joku tykkää että pitää olla ilmajouset ja joku taas ottaa jouset veks että tietää missä tie kulkee. Nii, ja joku pitää sitä parempana, että renkaasta otetaan joustot ja tuet veks. Jokaiselle jotakin, mutta ihan sama mitä sanot niin radalla sen toimivuus mitataan jos sillä mitään merkitystä on. Jos olisi, niin kaikilla olisi radalla hassut pyörät alla. Mutta kun se ei pidä enää.epk kirjoitti:perus läppähän sulla on menossa, kerrain ajot yhtä huonoa niin sitten voikin yleistää kaikki loput, kiitos ja kuitti
Heh, heh. Miksi niissä driftingautoissa ei sitten käytetä mahdollisimman kaposia renkaita, jos suurta pitoa ei haeta?Lakulaku kirjoitti:Varmasti ymmärsit jotain muutakin väärin, mutta driftaamisessa haetaan mahdollisimman pitkiä ja näyttäviä luistoja, jolloin suuresta pidosta on haittaa nopeuden kasvaessa liikaa.Jombe kirjoitti:Kuten kaikessa moottoriurheilussa, myös driftaamisessa haetaan mahdollisimman suurta pitoa, että saadaan mahdollisimman suuret nopeudet ja savumäärät mutkassa, ja näin ajamisesta näyttävämmän näköistä. Ymmärsinkö jotenkin viestisi väärin vai mitä oikein tarkoitat?
no eikös alunperin ollut kyse katuautosta ja siinä olevasta rengastuksesta, sitä itse kommentoisin ainakin. Annetaan topikin jatkua tomaatin kommenteilla...Lakulaku kirjoitti:No vähän sitähän tää oli, että toisten mielestä nastarenkaat pitää asfalttiradalla paremmin kuin kesärenkaat. Joidenkin mielestä F1 on autourheilun kuninkuusluokka, mutta mun mielestä taas ei. Joku tykkää että pitää olla ilmajouset ja joku taas ottaa jouset veks että tietää missä tie kulkee. Nii, ja joku pitää sitä parempana, että renkaasta otetaan joustot ja tuet veks. Jokaiselle jotakin, mutta ihan sama mitä sanot niin radalla sen toimivuus mitataan jos sillä mitään merkitystä on. Jos olisi, niin kaikilla olisi radalla hassut pyörät alla. Mutta kun se ei pidä enää.epk kirjoitti:perus läppähän sulla on menossa, kerrain ajot yhtä huonoa niin sitten voikin yleistää kaikki loput, kiitos ja kuitti
Kisoissa ei kyllä mitään aikoja kellotella, että näin... Loppu tän threadin pilaaminen mun osaltani.Lakulaku kirjoitti:Siellä ajetaan myös aikaa. Kyse on tasapainoilusta. Seuraavaksi varmaan kysyt mikseivät aja nelivedolla...Jombe kirjoitti:Heh, heh. Miksi niissä driftingautoissa ei sitten käytetä mahdollisimman kaposia renkaita, jos suurta pitoa ei haeta?

Tämä EI ole driftaustopic!
Alan kohta vaatimaan rahoja takaisin. Itse maestro ei anna autoarvioita, kun täällä vain muuta höpötetään. Ei saa mestaria häiritä!
Alan kohta vaatimaan rahoja takaisin. Itse maestro ei anna autoarvioita, kun täällä vain muuta höpötetään. Ei saa mestaria häiritä!

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ke 05.08.2009 14:09
- Paikkakunta: Helsinki
Joo voisin kannattaa omaa topic:ia tälle tunteita herättävälle keskustelulle. Ei olis pitänyt sanoa aiheesta mitäänSaul kirjoitti:Tämä EI ole driftaustopic!
Alan kohta vaatimaan rahoja takaisin. Itse maestro ei anna autoarvioita, kun täällä vain muuta höpötetään. Ei saa mestaria häiritä!


- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Ei kellolla, mutta nopeudella on merkitystä. Kahdesta samasta siis nopeampi (nopeus on aika/matka-suure) voittaa.Jombe kirjoitti:Kisoissa ei kyllä mitään aikoja kellotella, että näin... Loppu tän threadin pilaaminen mun osaltani.
Mitä taas thredin arvosteluun tulee niin varsinaisena piikkinä perseessä tuntuu olevan tuo alkuperäinen leveysasia vanne vs. rengas. Tyypillisesti tuning on rajuimmillaan sitä, ettei autolla voi ajaa enää ollenkaan. Kisoissa (=teknisesstä toimivuudessa) tällaista rengastusta ei taas näe koskaan. Koskeeko mahdollisesti tuleva kommentti/arvostelu siis yhtä autoa vai koko tuningin sisäistä elämää jätän toki johtajalle itselleen.
ps, joo sori kaikille että keskustelu lipesi, mutta niinhän se parhaimmillaan tekeekin, baarissa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ke 05.08.2009 14:09
- Paikkakunta: Helsinki
Sweet nyt ehtii taas arvostellakin välillädealer kirjoitti:Tässä lisää arvosteltavaa.
Tuningia autossa ei suuremmin ole mutta pakkohan tähän topikkiin on jotain laittaa
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5_Lang_016_1.jpg ]


Nyt kun aloin uhittelemaan, niin tuli täysin hiljaista (eihän se nyt ollut tarkoitus, kunhan ei vain siitä driftauksesta kolmea sivua jauheta tässä topicissa), mutta palasipa sentään tuomarismies taas aktiivitilaan. 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Jihhuuu !!! Päivä on pelastettu, ehdin jo pelätä että AuTuomari on unohtanut autoni tyystin

Kalastusseuran tarra
:

Alako ihtiäki huolestuttaan muitten terveys 
Lämmitysroikan pistokkeesta ollaan vahvasti samaa mieltä, mutta en osannut ajatella niin maanläheisesti että sen takia voi sanoa auton olevan johtotähti ...
Kiitos !

Tästä näkisi mielellään lisäkuviakin

Kalastusseuran tarra


Oisko jos laittasin jonkulaisen kaukalon takapuskurin alle vaikka katistkaverkosta niin jäis ainaki suurimmat ajossa varisevat tukivarret ja kiertokanget siihen eikä ois vaaraks takana tulijoille ?Sen verran tuosta kuitenkin ajaessa tippuu öljyä ja muttereita, että pari vesipisaraa renkaista ei ole suurin ongelma takana ajavalle.


No ei siitäkään suurempaa lohtua oo, painoero on vaan 180 kiloo ja romurauan arvo on pohojalukemisa.koska auto on pidennetty malli on sen romuraudan arvokin suurempi perusmalliin nähden
Lämmitysroikan pistokkeesta ollaan vahvasti samaa mieltä, mutta en osannut ajatella niin maanläheisesti että sen takia voi sanoa auton olevan johtotähti ...

Kiitos !
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ke 05.08.2009 14:09
- Paikkakunta: Helsinki
Perhana näitä romuja alkaa olla tässä ketjussa esillä enemmän, kun paalaamon pihassa. Piti tässä ihan mesellä ajalu tunnelmaan päästäkseni katsella VHS nauhoilta kaikki kaudet Dallasia ja Dynastiaa. Siellä kun Bobbyt ja JR:ät ajelee isoilla mersuilla, niin tunnelma on hyväKinnunen kirjoitti:Annahan vilpittömät kommentit tästäki:
[ http://img232.imageshack.us/img232/3750/1213p.jpg ]



Kyllä on..AuTomaatti kirjoitti: Karstanpoistoaukot takana ovat ihan sopuisat vaikka epäselväksi jää onko toisessa laidassa samanlaiset (?)
Ai tähän malliin:AuTomaatti kirjoitti: Tuo 500 SEC on siinämielessä komea teksti, että suosittelen sitä rekisterikilpeen ja voit käyttää tuota myös nimenäsi tulevalla rap artistin urallasi, koska se on paljon katu-uskottavampi kuin joku säälittävä 50 Cent.


-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ke 05.08.2009 14:09
- Paikkakunta: Helsinki
Juurikin noin. Aavistin heti että olet musiikki miehiä, mutta en kyllä heti tunnista mikä puhallinsoitin kuvassa on kyseessäKinnunen kirjoitti:Ai tähän malliin:AuTomaatti kirjoitti: Tuo 500 SEC on siinämielessä komea teksti, että suosittelen sitä rekisterikilpeen ja voit käyttää tuota myös nimenäsi tulevalla rap artistin urallasi, koska se on paljon katu-uskottavampi kuin joku säälittävä 50 Cent.![]()

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ke 05.08.2009 14:09
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ..
No eihän tää ihan kärkipään thyyning rassi ole vaikka tossa noi kromipeilit onkin. Peräkoukku on ainakin tommosta seisokki mallia, mutta sama linja jatkuu muutenkin autossa. Sisustaa kun katsoo alkaa tulla merisairaaksi. Vielä kun olis sininen rattikin, niin se olis siinä. Tää on varmaan joku veneilijöille suunnattu malli. Käsin veivattavat ikkunat on plussaa, koska vanhan auton kanssa on tärkeä olla hyvässä fyysisessä kunnossa, kun ei tiedä millon pitää taas olla työntämässä. Suosittelen aamuin illoin 20 kertaa ylös/alas jokaiset ikkunat. Siinä jää Chuck Norrisin actominaiser kuntolaitteet ja muut tv shop vieterit kakkoseksi.leppä kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=fjKu-QX2V44
tuolla ois 500 €uron katiskasta kuvia, no muutama tonni meni remontissa hukkaan