CDI203 kirjoitti:Meinaat että jos ei ole kake matkassa ja ei huvitta kellosta laitta pääle tai haluaa sammutta kesken lämmitys ajan?
sen nappuloist voi tehdä noi
ajatuksena olis laitta jos jostain löytys kohtuu hintaan
Ei vaadi muuta kuin sen katkaisin paneli häsäkän(olikohan numero N72/s) siihen, mustan tikkuaskin kokoisen mustan boxsin tilalle(ja reijän sille kepin ympärys paneelin) ja sitten sen yhden johdon sinne katkisin paneliin(saa valistuksen toimintaan)
No juu lähinnä meinasin että näkis milloin se wapasto on päällä ja sen vois siitä napista sammuttaa. Myös käynnistyis ois kiva tehdä napista suoraan. Jos tosiaan vaikka kake ei ole matkasssa. Joitakin kertoja Audilla käynyt niin että wapasto huutaa päällä ja moottorilämmöt 90 astetta..
Mulla ei sovi tuo liitin keskikonsoliin, mutta voi kait sen soveltaa sieltä kun kolvaa esim. johdot paikalleen..
Onkos audissa semmonen systeemi että lähtee pääle ajossa omia aikojaan ulko lämpötilan ohjaamana?
jos niin siihen lämpö anturin väliin katkasia niin saa syteemin pois pelistä
halutessa
(monissa nyky autoissa saman tyypinen systeemi mikä käyttä
webastoa"vaikka ei tarttis" turhan lyhyitä aikoja mistä johtuu nookentuminen ja muut toiminta onkelmat, huovat tukossa,akut tyhjänä ym)
joo sopiva liitin johdon nokkan tai vaikka suoraan saman piirin tinailee piuhan kiinni
(sillon kun autossa ei ole virta päälä tossa läppärin käyttö panelissa olevat "diki" numerot tulee näytöön kun webasto lähtee pääle)
Omassa mesessä tuo lisälämmitin toimi automaattisesti eikä sitä saanut pois mistään nappista. Onneksi mesellä onnistui toiminnan koodaus manuaaliseksi (starilla tietenkin).
Kaverille laitettiin tuolla http://www.mhturva.com ja sillä toimii tuollainen laite niin kauko-ohjaimesta, kuin myös ajotietokoneen kautta. Onnistui ainakin tuolla tuo ohjelmointi. Ihan varma en ole tuosta laitteen tyypistä, mutta uskoisin sen olevan kohtuu sama.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Saiskohan ton y-kaapelin kautta mikä menee kellolle niin sieltä kautta ohjattua ton webaston käyntiin.
Monta vuotta sitten asensin tommosen A-mallin webastoon ja siinä annettiin johonkin kellolle menevään johtoon +12v ja lähti käyntiin siitä.
Saiskohan ton y-kaapelin kautta mikä menee kellolle niin sieltä kautta ohjattua ton webaston käyntiin.
Monta vuotta sitten asensin tommosen A-mallin webastoon ja siinä annettiin johonkin kellolle menevään johtoon +12v ja lähti käyntiin siitä.
Eilisiltana saatiin Webaston polttoainepumppu ja -putki paikalleen ja eikun kokeilemaan kakesta. Heti alkoi puhisemaan ja pian alkoi kuulua pumpun raksutus ja sitten alkoi humina ja pieni savun nousu etupyörän kupeesta.
Eli sehän toimii!
Tänään auto seisoi ulkona pienessä parin asteen pakkasessa muutaman tunnin ja parinkymmenen metrin päästä sisätiloista painoin kakesta ON-nappia. Kävin vielä katsomassa pihalla ja siellähän se puhisi.
Noin 20 minsaa oli Webasto käynnissä ja oli lämmittänyt myös sisätilat noin 20-asteiseksi, moottorin lämpömittari näytti n 30 astetta.
Tarviiko tuota mitenkään koodatakaan?!
Kiitokset kaikille neuvoja antaneille foorumilaisille ja tietysti
pätevälle asentajakaverille.
Koodauksen jälkeen voi käyttä auton mitaristoon tulevaa ajastin kelloa(on auto esim aamulla valmiiksi lämpiämässä)
Koodauksen yhteydessä
Jännite rajajan säätö
Lämitys/puhallus ajan suhteen säätö
Tulee vika diagnoosin piiriin
Kaverille laitettiin tuolla http://www.mhturva.com ja sillä toimii tuollainen laite niin kauko-ohjaimesta, kuin myös ajotietokoneen kautta. Onnistui ainakin tuolla tuo ohjelmointi. Ihan varma en ole tuosta laitteen tyypistä, mutta uskoisin sen olevan kohtuu sama.
Tais vaan kaveris maksaa ittensä kipeeks. Itse sain asennuksen lähes kolmasosaan mitä toi pyysi ...
Pitäs laittaa Eberin lämmitin kaukosäädöllä tollaseen w211 270cdi -04 farmariin. Paketissa mukana lämmitin ja tarvikkeet+ jonkinlainen väylä boxi. Myyjä sanoi ettei tarvii mitään ohjelmointeja? Tarkoitus käyttää vain esilämmitykseen, moottori ja sisätilat. Onnistuukohan helposti onko kokemuksia?
Petteril kirjoitti:Pitäs laittaa Eberin lämmitin kaukosäädöllä tollaseen w211 270cdi -04 farmariin. Paketissa mukana lämmitin ja tarvikkeet+ jonkinlainen väylä boxi. Myyjä sanoi ettei tarvii mitään ohjelmointeja? Tarkoitus käyttää vain esilämmitykseen, moottori ja sisätilat. Onnistuukohan helposti onko kokemuksia?
Tuliko mukaan eberin oma kello?
ilman ohjelmointia ei saa mittaristossa olevaa auton oman järjestelmän kelloa toimintaa
Väylä boxsin(sovitimen) avulla saa puhaluksen toimintaan
jos paketissa asenus ohjeet ei ole paha tosin aikaa siihen kyllä menee...
Elikä eberin mukana tulee kaukosäädin joka toimii 1000m päästä ja jossa on viikkokello kolmella ajalla/päivä sekä tuuletus toiminto. Autoon sisälle tulee pieni valolla oleva katkaisin josta päälle ja pois myös ajon aikana. Eli ymmärsinkö oikein, jos poxi on puhallusta varten ei tarvii ohjelmointia.
Kaverille laitettiin tuolla http://www.mhturva.com ja sillä toimii tuollainen laite niin kauko-ohjaimesta, kuin myös ajotietokoneen kautta. Onnistui ainakin tuolla tuo ohjelmointi. Ihan varma en ole tuosta laitteen tyypistä, mutta uskoisin sen olevan kohtuu sama.
Tais vaan kaveris maksaa ittensä kipeeks. Itse sain asennuksen lähes kolmasosaan mitä toi pyysi ...
Soitit huonoon aikaan, w203 asennus vitosen homma kuitilla.
Linkkiä en pääse nyt katsomaan
Mutta 2 piuhaa mistä onistunee(jos linkin takana sama vekotin mitä joskus tuli it värkkätyä)
Tässä sarjassa
T70 eteen lähtevä johto (vike)
Tai Webastolta tuleva sivi
Jos irto kellolla niin musta
Onko kukaan kokeillu laittaa irtokytkintä tohon webaston käynnistämiseen/sammuttamiseen, emäntä kun lainailee tota coupee niin olis kuulemma mukava kun sais webaston käyntiin ajossa..
Linkkiä en pääse nyt katsomaan
Mutta 2 piuhaa mistä onistunee(jos linkin takana sama vekotin mitä joskus tuli it värkkätyä)
Tässä sarjassa
T70 eteen lähtevä johto (vike)
Tai Webastolta tuleva sivi
Jos irto kellolla niin musta
Onko kukaan kokeillu laittaa irtokytkintä tohon webaston käynnistämiseen/sammuttamiseen, emäntä kun lainailee tota coupee niin olis kuulemma mukava kun sais webaston käyntiin ajossa..
Muistaakseni onistuu kun laitta virtaa napaan 3(webaston 6napaisen liitimeen) menevään johtoon(pitäis onistua myös telestartila tulevaan johdon kautta)
Onkos tätä mesen orkkissettiä mahdollista käyttää ilman että se on noissa can väylissä kiinni, eli voiko tätä käyttää muissa vehkeissä? Ja tuleeko toi telestartti tuohon webaston johtosarjaan?
Jos kerran tuollasen diy gsm kytkennänkin saa pelaan niin...
Mites muilla webastot lämpenee? Itsellä tuntuu kun ei pelittäis kunnolla kun webasto käy 50 min niin ei auto ole kunnolla lämmin edes sisältä. Vertaan siis talon toiseen vehkeeseen jossa vastaava webasto ja 15 min käytöllä alkaa tulla sisällä jo hiki...
Jolle kirjoitti:Mites muilla webastot lämpenee? Itsellä tuntuu kun ei pelittäis kunnolla kun webasto käy 50 min niin ei auto ole kunnolla lämmin edes sisältä. Vertaan siis talon toiseen vehkeeseen jossa vastaava webasto ja 15 min käytöllä alkaa tulla sisällä jo hiki...
Toimiiko kiertovesipumppu? Näissä tyyppivika että jumissa. Koputtele sitä jollakin jos se ei surise kun wepasto käynnissä.
Kiertovesipumppu toimi ainakin jonkin aikaa sitten ja termari on uus alkuperäinen... Lämmöt nousee maksimissaan siihen 70 jos ajaa matka-ajoa ja hiukan ylemmäs kaupungilla.
Ja webaston ollessa päälä 50-60min ei siis nouse 50-60c?
kannatta mitata että se saa tarpeeksi polttoainetta+että ei tiputa liian aikaisin osa teholle
(ajossa uudella 92C termarilla lämpö nousi 87-90c just yhdessä mihin vaihdettin termari samalla kun pistettin webasto ja pakkasta oli -18c EGR paskan kierrätin tulpattuna)
Mikä lie murheena 203 farkku 200cdi -05. Webaston setti jota veho möi + siihen telestart 91 webaston kapula. Ajastimella ajotietokoneesta toimii ok mutta kaukosäätimellä ei lähde puhallin päälle. Webasto kyllä lämpiää kapulallakin aivan oikein.