Hienoa työtä ja uraauurtavaa taas kerran.
Mulla meni vitosta laima vanhaksi ja näinhän siinä sitten kävi...

Nyt on aikaa alkaa rakentamaan

Tämähän se oli se ongelma juurikin.veskola kirjoitti:Mitä tuota kuvaa katsoo niin ongelma lienee apurullan ja ohjaustehostimen? valillä olevan pitkä pätkän ja siinä ylhällä nököttävän korkeapainepumpun etäisyys ?
Sille ei oikein voi mitään muuta kuin siirää jotain noista kolmesta...mutta sehän on pikkujuttu kun vaihtaa ohjaustehosimen sähköiseksi
Kuvasta näkee hyvin , ettei ole paljon varaa säädellä
Pakkohan se on laatuosiin panostaa, volkkarin osat multakin löytyy mersun moottorin sisältä.TDIfreak kirjoitti:Ettei vaan olisi volkkarin osalla paranneltu mersua.
Mäntä pumppuMikkoH kirjoitti:Jos nyt ymmärsin asian oikein että korkeapainepumpun tuottoa olisi tarkoitus säätää korkeapainepumpun imupuolta kuristamalla niin yksi asia kannattaa varmistaa. Onhan korkeapainepumpussa kavitaation esto venttiili? Kavitaatiota ilmenee helposti jos paine imupuolella pääsee liian alas. Kavitaatio pumpussa vaurioittaa pumpun sisäosia yllättävänkin paljon. Ehkä ymmärsin asian väärin kun en CDI:n polttoainejärjestelmäätunne, mutta kavitaatio asia kannattaa pitää mielessä jos tuottomäärään aiotaan vaikuttaa muulla kuin pumpun valmistajan suunnittelemilla tyyleillä.
Kavitaatiota syntyy aina tiettyjen edellytysten summana, oli mäntä-tai radiaalinen pumppu kysymyksessä.CDI203 kirjoitti:Mäntä pumppuMikkoH kirjoitti:Jos nyt ymmärsin asian oikein että korkeapainepumpun tuottoa olisi tarkoitus säätää korkeapainepumpun imupuolta kuristamalla niin yksi asia kannattaa varmistaa. Onhan korkeapainepumpussa kavitaation esto venttiili? Kavitaatiota ilmenee helposti jos paine imupuolella pääsee liian alas. Kavitaatio pumpussa vaurioittaa pumpun sisäosia yllättävänkin paljon. Ehkä ymmärsin asian väärin kun en CDI:n polttoainejärjestelmäätunne, mutta kavitaatio asia kannattaa pitää mielessä jos tuottomäärään aiotaan vaikuttaa muulla kuin pumpun valmistajan suunnittelemilla tyyleillä.