Tarkoittaa Suomeksi sanottuna, että hyvässä lykyssä joudut maksamaan omistus-ajaltasi veroseuraamuksen jos laitatutat jonkin muun ohjelman autoosi mikä siinä on aluperin ollut.Amideus kirjoitti:Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
+358 18B8FE99
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Höpö höpö,saakait suomessa omaa autoaJ.Kulmala kirjoitti:Tarkoittaa Suomeksi sanottuna, että hyvässä lykyssä joudut maksamaan omistus-ajaltasi veroseuraamuksen jos laitatutat jonkin muun ohjelman autoosi mikä siinä on aluperin ollut.Amideus kirjoitti:Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?
räpeltää,mutta typerää kateellisille tai ķatsastuksessa kehua!
Entä jos säätelyssä päästöt pienenee,palauttaako valtio autoveroa? Ohjelmointi on asiantuntevaa toimintaa jota harrastaa itse auton valmistajakin,tekemällä eri tehoversioita samasta moottorista. Hatun nosto!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei sitä saa omaa autoakaan muuttaa veroedun/haitan perusteella.jussilampi kirjoitti:Höpö höpö,saakait suomessa omaa autoaJ.Kulmala kirjoitti:Tarkoittaa Suomeksi sanottuna, että hyvässä lykyssä joudut maksamaan omistus-ajaltasi veroseuraamuksen jos laitatutat jonkin muun ohjelman autoosi mikä siinä on aluperin ollut.Amideus kirjoitti:Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?
räpeltää,mutta typerää kateellisille tai ķatsastuksessa kehua!
Entä jos säätelyssä päästöt pienenee,palauttaako valtio autoveroa? Ohjelmointi on asiantuntevaa toimintaa jota harrastaa itse auton valmistajakin,tekemällä eri tehoversioita samasta moottorista. Hatun nosto!
Valmistajalla on ohjelmat kulloiseen moottorityyppiin, jonka se ilmoittaa kansallisille tahoille, mitkä ovat CO2-päästöt kilometriä kohden.
+358 18B8FE99
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ole sulla helppoa jos ihmisten auton säätely sua ahdistaa. Onkai niitä säädelty jo toista sataa vuotta!J.Kulmala kirjoitti:Ei sitä saa omaa autoakaan muuttaa veroedun/haitan perusteella.jussilampi kirjoitti:Höpö höpö,saakait suomessa omaa autoaJ.Kulmala kirjoitti:Tarkoittaa Suomeksi sanottuna, että hyvässä lykyssä joudut maksamaan omistus-ajaltasi veroseuraamuksen jos laitatutat jonkin muun ohjelman autoosi mikä siinä on aluperin ollut.Amideus kirjoitti:Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?
räpeltää,mutta typerää kateellisille tai ķatsastuksessa kehua!
Entä jos säätelyssä päästöt pienenee,palauttaako valtio autoveroa? Ohjelmointi on asiantuntevaa toimintaa jota harrastaa itse auton valmistajakin,tekemällä eri tehoversioita samasta moottorista. Hatun nosto!
Valmistajalla on ohjelmat kulloiseen moottorityyppiin, jonka se ilmoittaa kansallisille tahoille, mitkä ovat CO2-päästöt kilometriä kohden.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, saaAmideus kirjoitti:Tervehdys! Saako tuollaiseen 115 CDI-koneeseen (automaatti ja 4Matic) pelkällä softalla 120 CDI:n reilun parin sadan hepan lukemat?
Vähän tiukille varmaan kuitenkin menee ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Millä tavalla tuo minua ahdistaa.. ei mitenkään, kerroinpahan realiteetit päästöisyysvaatimuksista ja veropetoksesta.jussilampi kirjoitti:Ei ole sulla helppoa jos ihmisten auton säätely sua ahdistaa. Onkai niitä säädelty jo toista sataa vuotta!J.Kulmala kirjoitti:Ei sitä saa omaa autoakaan muuttaa veroedun/haitan perusteella.jussilampi kirjoitti:Höpö höpö,saakait suomessa omaa autoaJ.Kulmala kirjoitti:Tarkoittaa Suomeksi sanottuna, että hyvässä lykyssä joudut maksamaan omistus-ajaltasi veroseuraamuksen jos laitatutat jonkin muun ohjelman autoosi mikä siinä on aluperin ollut.Amideus kirjoitti:Mitäs tuo nyt sitten tarkoitti?
räpeltää,mutta typerää kateellisille tai ķatsastuksessa kehua!
Entä jos säätelyssä päästöt pienenee,palauttaako valtio autoveroa? Ohjelmointi on asiantuntevaa toimintaa jota harrastaa itse auton valmistajakin,tekemällä eri tehoversioita samasta moottorista. Hatun nosto!
Valmistajalla on ohjelmat kulloiseen moottorityyppiin, jonka se ilmoittaa kansallisille tahoille, mitkä ovat CO2-päästöt kilometriä kohden.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
"Kulmala", nämä sinun jutut on nyt tarkkailulistalla viikonlopun ajan ja jos sama tyyli jatkuu hommaan sinulle elinikäisen porttikielleon tänne. Koskee myös sitä toista thrediä koskien "...lohkovika löytynyt..." joka on ollut tarkkailulistalla jo jonkin aikaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämän huomautikseksi kaikki ymmärtävät niin minäkin. Subjektiiviset kirjoittelut sekä sanavapaus on tällä foorumilla kiellettyä.veskola kirjoitti:"Kulmala", nämä sinun jutut on nyt tarkkailulistalla viikonlopun ajan ja jos sama tyyli jatkuu hommaan sinulle elinikäisen porttikielleon tänne. Koskee myös sitä toista thrediä koskien "...lohkovika löytynyt..." joka on ollut tarkkailulistalla jo jonkin aikaa.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tosin eri tavoinJ.Kulmala kirjoitti:huomautikseksi kaikki ymmärtävät niin minäkin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Toki kaikissa kirjoituksissa on tulkinnanvarraa. Mutta jos katselen muutamien kirjoittajien hyvinkin henkilökohtaisuuksiin menemistä ja solvaavaa kielenkäyttöä, saavat he foorumin sääntöjen vastaisesti kirjoitella suhteellisen vapaasti. Jää kysymys ja epäilys yhdenverataisesta tulkinnasta ylläpidon ja moderaattorien toiminnasta.tj86430 kirjoitti:Tosin eri tavoinJ.Kulmala kirjoitti:huomautikseksi kaikki ymmärtävät niin minäkin.
Mielestäni itse olen noudattanut foorumin sääntöjä kirjoituksissani.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikäs on sitten seuraava softan jälkeen? Miten laatikko kestää?tuikku kirjoitti:Juu, saaAmideus kirjoitti:Tervehdys! Saako tuollaiseen 115 CDI-koneeseen (automaatti ja 4Matic) pelkällä softalla 120 CDI:n reilun parin sadan hepan lukemat?
Vähän tiukille varmaan kuitenkin menee ...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Viton suuttimissa on paljon erilaisia, vaihtotarvetta ei tiedä, ennen kuin näkee softan.
Niissähän on jonkinlainen cooleri vakiona.
Ahtimen isonnus on perusjuttu.
Kunnossa ollessaan vaihteisto kestää kaikki normiviritykset.
Viton suuttimissa on paljon erilaisia, vaihtotarvetta ei tiedä, ennen kuin näkee softan.
Niissähän on jonkinlainen cooleri vakiona.
Ahtimen isonnus on perusjuttu.
Kunnossa ollessaan vaihteisto kestää kaikki normiviritykset.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
--snip--
Saahan autoa virittää 30% ilman mitään veroseuraamuksia. Ja onhan autoissa yksilöeroja jo tehtaalta tullessaan. Jos näihin on virkamieskoneistolla aikaa ja halua puuttua niin sitten on asiat suomessa oikein hyvin eikä muita epäkohtia ole ( tämä on sarkasmia, osa ei sitä muuten huomaa).
Aika teoreettinen mahdollisuus nuo veroseuraamukset, onkohan yhtään tapausta olemassakaan.
Saahan autoa virittää 30% ilman mitään veroseuraamuksia. Ja onhan autoissa yksilöeroja jo tehtaalta tullessaan. Jos näihin on virkamieskoneistolla aikaa ja halua puuttua niin sitten on asiat suomessa oikein hyvin eikä muita epäkohtia ole ( tämä on sarkasmia, osa ei sitä muuten huomaa).
Aika teoreettinen mahdollisuus nuo veroseuraamukset, onkohan yhtään tapausta olemassakaan.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tutkin tuota putkea taannoin, ja sitähän olikin tyhjennetty perusteellisemmin kuin luulin. Ajattelin että takavaimentimet on vain korvattu suoralla putkella kun puolivälissä autoa menevät putket oli orkkiksen näköiset, mutta myöhemmin aloin miettimään että eikös tuossa turbon jälkeen kuuluisi olla pieni katti? Nyt siellä näyttäisi kuitenkin olevan vaakaosuudella 76mm putkiPoutahaukka kirjoitti:1.4 saa pikaisesti ahdot käymään eikä mustaa tule, tosin eihän tuolla nyt ihan kesäkeli ole. Persdyno sanoo että voimaa on samaa luokkaa kuin "ykkösautossa" w212 350cdi 231hp, mutta onhan tuo tietysti kevyempikin, ja malliltaan sedan kun uudempi on farkku. Vaan eipä tässä jäniksen selässä olla. Pitää vähän tutustua mitä pakollisia asioita tuolle tarvitsee tehdä, ja sitten miettiä niitä ei_niin_pakollisia. Talliin kun saa raivattua tilaa niin sen coolerin voisi vaihtaa tässä pakkaskaudella. Miten tuonikäisessä voi putkea muokata ettei siitä tule murheita katsastuksessa? Äänet tuskin ovat ongelma, oletan että minkä oma korva kestää, niin sen kestää katsurin korvakin. Siihen varmaan riittää yksi läpivirtaava vaimennin. Tuleeko katin (kattien?) tyhjentämisestä harmia? W211 OM646 tyhjennettiin joskus hiukkaloukku, ja jälkeenpäin selvisi että siinä samassa paketissa taisi olla myös katalysaattori. Takanatulijat päivittelivät joskus hajua tuon jälkeen. Ohjelmallisesti tuota ei huomioitu mitenkään, ainoastaan hiukkaloukun poisto, eikä sekään mennyt ihan kuin stromsössä.

Cooleria en ole ehtinyt hommaamaan, tarkoitus oli laittaa se motonet yms. joka on suunnilleen alkuperäisen kokoinen, mutta tuota pakoputkea tutkiessa tuli mieleen miksei sinne laittaisi vähän isompaakin, mikä kohtuullisella värkkäämisellä onnistuu. Joku hieman korkeampi ja paksumpi, mutta huomattavasti leveämpi? Onko joku modannut itselleen isomman silleen että jälkeenpäinkin ajatellen tekisi homman uudestaan? Ilmastoinnista en haluaisi luopua tai edes tyhjentää tuon takia, enkä palkkia isommin leikellä. Voihan sitä vähän nakertaa, mutta sillä ajatuksella että auton uskaltaa hyvillä mielin antaa vaimolle

Tämä ei sinällään ole aiheellinen kysymys kohdallani ainakaan pitkään aikaan, mutta mietin jo aikanaan ponteva paawo-ketjua lukiessani eikö sitä 1350bar pumppua pysty mitenkään vahvistamaan isommille paineille? Oletanko oikein että polttoaineputkiston pystyy päivittämään järkevällä hinnalla? Jos em. hommat onnistuisivat, onko paineen nostossa ohjelmoinnin puolesta jotain rajoitusta? Ajatuksen tasolla kiinnostaa vaikken itselle olisi tekemässäkään.
Ajattelin hommata jonkun obd/bluetooth-palikan jonka saisi toimimaan iphonen ja/tai macin kanssa. Mielellään sellainen joka toimisi myös w212. Osaako joku vinkata hyväksi havaittua? Tarvitseeko w210 tarvittavan adapterin olla jotenkin erityinen toimiakseen, vai käykö mikä tahansa?
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No mites nämä 212 korin v6 cdi, niitähän on ne vanhemmat 300 ja 350 (231hp), sitten se uudempi 350 jossa 265hp. Onko tuo vanhempi 300 täysin sama kone kuin saman ikäinen 350 sisuskaluiltaan ? mitäs näistä irtoaa pelkällä ohjelmalla, riittääkä vakio cooleri vai meneekö sekin vaihtoon niinkuin 211 korissa.
Entäpä tuo uudempi 350, mennäänkö samoissa lukemissa vanhamman koneen kanssa jos ohjelmoi vai onko siinä jo jotain ratkaisevaa uutta palikkaa ?
entäpä itse ohjelman ajo, piuhalla vai vaatiiko juottamista ?
Entäpä tuo uudempi 350, mennäänkö samoissa lukemissa vanhamman koneen kanssa jos ohjelmoi vai onko siinä jo jotain ratkaisevaa uutta palikkaa ?
entäpä itse ohjelman ajo, piuhalla vai vaatiiko juottamista ?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aikaisemmat 300/350 samoja sisuksiltaan ja ahtimiltaan, ei merkittäviä eroja kuin esim w211 korissa.
Uudempi 265 heppanen on matalemmalla (15,5) puristussuhteella ja hiukka isommalla kuulis ahtimella, muutamakymmentä hv enemmän reserviä.
Coolerit on samaa kokoluokkaa kuin w211.
Taitanee olla ecun aukasuhommia kaikki.
Uudempi 265 heppanen on matalemmalla (15,5) puristussuhteella ja hiukka isommalla kuulis ahtimella, muutamakymmentä hv enemmän reserviä.
Coolerit on samaa kokoluokkaa kuin w211.
Taitanee olla ecun aukasuhommia kaikki.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Paljos noista ohjelmalla sitten irtoaa hp\nm
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
En ole sellaista 350,stä tehnyt, joten enpä tohdi mitään varmaa sanoa.
Luulisin että hiukan yli kolmen sadan saastevermeiden kanssa.
Tehottomammasta versiosta muutama hv enemmän, kun vanhasta moottorista.
Hyvin menee ilmaa läpi vakiona, mutta paineen nosto ei juurikaan lisää ilman määrää.
=> jossain muualla on kuristuksia.
Mutta jos hiukan jaksaa puuhastella, niin aivan riittävästihän noista V6,sista loppupelissä saa tehoa.
Niin paljon kun laatikko kestää.
En ole sellaista 350,stä tehnyt, joten enpä tohdi mitään varmaa sanoa.
Luulisin että hiukan yli kolmen sadan saastevermeiden kanssa.
Tehottomammasta versiosta muutama hv enemmän, kun vanhasta moottorista.
Hyvin menee ilmaa läpi vakiona, mutta paineen nosto ei juurikaan lisää ilman määrää.
=> jossain muualla on kuristuksia.
Mutta jos hiukan jaksaa puuhastella, niin aivan riittävästihän noista V6,sista loppupelissä saa tehoa.
Niin paljon kun laatikko kestää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, pitää tässä nyt todeta että ois jo heti ostaessa kannattanut kävästä 'tuikutuksessa' ton 211 280CDI:n kanssa.
Halvemmalla ei 'uutta autoa' saa.. käyttömukavuus yleisesti nousi heti reippaasti, varsinkin vaihteiston turhien luistojen kadotessa.
Nyt rupes vaan himottamaan se turbon/coolerin päivitys ja hiukkaspöntön poisto.
Annoit Tuikku hullulle liikaa tietoa =)
Halvemmalla ei 'uutta autoa' saa.. käyttömukavuus yleisesti nousi heti reippaasti, varsinkin vaihteiston turhien luistojen kadotessa.
Nyt rupes vaan himottamaan se turbon/coolerin päivitys ja hiukkaspöntön poisto.
Annoit Tuikku hullulle liikaa tietoa =)
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hiukkanspöntöstä sen verran että jos ei ongelmia w211 v6 niin kannattaa ehkä jättää paikoilleen. Kaasuun vastaaminen kyllä paranee sitten kun sen saa kunnolla toimimaan. Mutta se poisto näissä ei taida aina olla ihan yks selitteinen juttu..?TLP kirjoitti:
Nyt rupes vaan himottamaan se turbon/coolerin päivitys ja hiukkaspöntön poisto.
Annoit Tuikku hullulle liikaa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Luin tämän koko keskustelun läpi ja itsekkin liputan sen hiukkaspöntön puolesta. Niin kauan kun se on toimintakuntoinen niin ei siitä ilmeisesti haittaakaan ole. Moni niitä poistaa käytöstä ja toimii jonkun aikaa kunnes meneekin sitten vikatilaan. Mersusta ei ilmeisesti polton poisto käy ihan raksi ruutuun periaatteella vaan pakkopoltot joutuu kaluamaan kaikki läpi ihan ajankanssa.
Jollakin sivulla tuikku mainitsi että yhden pöntön hän on pelastanut ohjelmoinnilla. Ohjelmonnilla ei vikoja voi korjata yhtä tapausta lukuunottamatta. Tapaus on sellainen, että kyseessä on joku ns. Eco versio jossa moottorin tuottama lämpökuorma ei riitä polttamaan pönttöä puhtaaksi. Kun kuorma kasvaa niin polttokin onnistuu helpommin. Yksi tällainen auto on 1.6d drive volvo jossa lisälämpö tuotetaan erillisestä urea säiliöstä.
Periaatteessa jos käytetään matalan tuhkapitoisuusen öljyjä, pidetään huolloista kiinni, ajetaan välillä pidempää matkaa, tai kiusataan/ poljetaan autoa silloin tällöin niin pönttö on melko ikuinen.
se on hieno keksintö jos sitä osataan käyttää oikein. Toimivan pöntön disablointi tuo takuuvarmasti pönttöä enemmän ongelmia, ellei sitä saa oikein tehtyä.
Mut vaikkaanpa että sinä TLP olet käynyt kyllä tätä keskustelua itse tirehtöörin kanssa.
Jollakin sivulla tuikku mainitsi että yhden pöntön hän on pelastanut ohjelmoinnilla. Ohjelmonnilla ei vikoja voi korjata yhtä tapausta lukuunottamatta. Tapaus on sellainen, että kyseessä on joku ns. Eco versio jossa moottorin tuottama lämpökuorma ei riitä polttamaan pönttöä puhtaaksi. Kun kuorma kasvaa niin polttokin onnistuu helpommin. Yksi tällainen auto on 1.6d drive volvo jossa lisälämpö tuotetaan erillisestä urea säiliöstä.
Periaatteessa jos käytetään matalan tuhkapitoisuusen öljyjä, pidetään huolloista kiinni, ajetaan välillä pidempää matkaa, tai kiusataan/ poljetaan autoa silloin tällöin niin pönttö on melko ikuinen.
se on hieno keksintö jos sitä osataan käyttää oikein. Toimivan pöntön disablointi tuo takuuvarmasti pönttöä enemmän ongelmia, ellei sitä saa oikein tehtyä.
Mut vaikkaanpa että sinä TLP olet käynyt kyllä tätä keskustelua itse tirehtöörin kanssa.
W219 CLS350 vm.2005
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No Tuikku sanoi, jotta jos haluaa '400hp päivityksen', niin nuo hommat pitäis tehdä. Ei kait koko pönttöä pois, vaan sisukalut ulos ?simppa80 kirjoitti:Hiukkanspöntöstä sen verran että jos ei ongelmia w211 v6 niin kannattaa ehkä jättää paikoilleen. Kaasuun vastaaminen kyllä paranee sitten kun sen saa kunnolla toimimaan. Mutta se poisto näissä ei taida aina olla ihan yks selitteinen juttu..?TLP kirjoitti:
Nyt rupes vaan himottamaan se turbon/coolerin päivitys ja hiukkaspöntön poisto.
Annoit Tuikku hullulle liikaa
Siellä on ahdistusta pöntön kohdalla, joten siksi sen tarvitsisi päästä höökimään paremmin ja se ensimmäinen metri putkesta päivteltävä väljemmäksi.
Tietenkin saatoin ymmärtää väärin, mistä ahdistus poistuu, pitää tarkentaa jos ja kun rupeaa tota hommaa tekemään.
Mutta kuitenkin, se 1. metrin fiksaus, turbo ja välijäähy.
Tosin ihan kivasti pääsi jo pelkällä perus optimoinnilla kulkemaan, siihenkin olen varsin tyytyväinen.
Tietenkin 190hv->n.280hv ja väännön n.250Nm lisäys vaikuttaakin mukavasti.
Enää ei ylämäessä vakkari päällä edes yritä tarjota 6:sta käyttöön, vaan pitää 7 pesässä kun sen sinne kerran asettaa.
Kulutuskin putosi jonkin verran 600km matkan kokemuksella, varmaankin enimmäkseen tuon vaihteiston käytöksen johdosta.
Keskinopeus 101km/h (todellinen 98km/h) ja 7.3l. Aiemmin ei mennyt juurikaan alle 8:n tollasella nopeudella. Eli sen 0.6-0.7l/100km putosi kulutus.
Mulla toi mittari on synkannut makkilaskelman kanssa justiin eikä melkein tasan 20 000km ajan laskelmien kokemuksella. (samalta makilta mitattuna)
Tänään pitää testata miten se vaikutti numeroissa suorituskykyyn.
Vanhat kellotukset DashCommandilla vakiona vs. optimoitu
Edit: 0-100 testi nopeutui vajaa 2s. 8.7s->6.9s
Ei ehkä täysin muiden autojen mittausten kanssa verrannollinen, koska on tehty tiellä mikä ei ole välttämättä 100% vaaterissa. (molemmissa mittauksissa sama paikka)
Mutta sanotaanko näin että minulle riittää tuo ja se mitä en koskaan vakiolla mitannut, eli 80-120km/h kiihdytys, on käytännössä se tärkeämpi.
Sitä en ole optimoidullakaan testannut, mutta jo pers'tuntumalta auto on nimenomaan tuolla välillä rapiasti nopeampi.
Viimeksi muokannut TLP, Ti 05.05.2015 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tietysti sitten jos haluaa noin paljon tehoa lisää niin vaihtoehtoja ei ole. En lukenut tarpeeksi tarkasti. Sisuskalujen poisto vain yläkautta nii näyttääkin orginaalilta. Kyllä se kaasuun vastaamis herkkyys tulee selkeästi esiin kun tuon tulpan poistaa sieltä.TLP kirjoitti:No Tuikku sanoi, jotta jos haluaa '400hp päivityksen', niin nuo hommat pitäis tehdä. Ei kait koko pönttöä pois, vaan sisukalut ulos ?simppa80 kirjoitti:Hiukkanspöntöstä sen verran että jos ei ongelmia w211 v6 niin kannattaa ehkä jättää paikoilleen. Kaasuun vastaaminen kyllä paranee sitten kun sen saa kunnolla toimimaan. Mutta se poisto näissä ei taida aina olla ihan yks selitteinen juttu..?TLP kirjoitti:
Nyt rupes vaan himottamaan se turbon/coolerin päivitys ja hiukkaspöntön poisto.
Annoit Tuikku hullulle liikaa
Siellä on ahdistusta pöntön kohdalla, joten siksi sen tarvitsisi päästä höökimään paremmin ja se ensimmäinen metri putkesta päivteltävä väljemmäksi.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mieluummin vaikka tekee korvaavat putket ja jättää ehyen dpf:n talliin ootteleen.
Jos se katsuri sen huomaa, niin siks aikaa nakkaa paikalleen.
On kyllä virtauksen kannalta todella epäedullinen tuommonen iso tyhjä pönttö putkiston välillä.
Jos lähdetään hakemaan noinkin isoja tehoja, niin en missään nimessä jättäis tuollaista väliin.
Jos se katsuri sen huomaa, niin siks aikaa nakkaa paikalleen.
On kyllä virtauksen kannalta todella epäedullinen tuommonen iso tyhjä pönttö putkiston välillä.
Jos lähdetään hakemaan noinkin isoja tehoja, niin en missään nimessä jättäis tuollaista väliin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
3.5.2014:TLP kirjoitti:No Tuikku sanoi, jotta jos haluaa '400hp päivityksen', niin nuo hommat pitäis tehdä. Ei kait koko pönttöä pois, vaan sisukalut ulos ?simppa80 kirjoitti:Hiukkanspöntöstä sen verran että jos ei ongelmia w211 v6 niin kannattaa ehkä jättää paikoilleen. Kaasuun vastaaminen kyllä paranee sitten kun sen saa kunnolla toimimaan. Mutta se poisto näissä ei taida aina olla ihan yks selitteinen juttu..?TLP kirjoitti:
Nyt rupes vaan himottamaan se turbon/coolerin päivitys ja hiukkaspöntön poisto.
Annoit Tuikku hullulle liikaa
Siellä on ahdistusta pöntön kohdalla, joten siksi sen tarvitsisi päästä höökimään paremmin ja se ensimmäinen metri putkesta päivteltävä väljemmäksi.
tuikku kirjoitti:.
höpöhöpö
Päinvastoin, hiukkaspöntön poisto lisää pakokaasujen virtausvaihtelua ja siis myös pakopainetta.
edit: ite hakkasin dpf tyhjäks, perstuntumalla tuli herkemmäks ja pakopaineet laski (tarkastettu *:lla). Ollu jo vuoden eikä ongelmia.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Mitähän nyt yrität tällä jutullasi niin kuin kertoa ?
Ja sitten voisit miettiä, mitä kirjoitat.
Miten herkkyys voi lisääntyä, jos pakopaine pienenee ?
Kaasupolkimen parempi vaste kertoo juurikin nousseesta pakopaineesta, joka on sitä ahtimen käyttövoimaa ...
Käytännössä, mitä lähemmäs nollaa pakopaine menee, sen huonommaksi muodostuu ahtimen toimintaedellytykset.
Vai olisikko sinulla joku toinen selitys asiaan.
Mitähän nyt yrität tällä jutullasi niin kuin kertoa ?
Ja sitten voisit miettiä, mitä kirjoitat.
Miten herkkyys voi lisääntyä, jos pakopaine pienenee ?
Kaasupolkimen parempi vaste kertoo juurikin nousseesta pakopaineesta, joka on sitä ahtimen käyttövoimaa ...
Käytännössä, mitä lähemmäs nollaa pakopaine menee, sen huonommaksi muodostuu ahtimen toimintaedellytykset.
Vai olisikko sinulla joku toinen selitys asiaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Maantieajossa tuntu et ois herkemmin rullaillu, olevinaan näin muutosta kulutuksessaki, mut näihin on niin monta muuttujaa ja persdynon testituloksista nyt on turha alkaa sen enempää vääntämään kun on niin pienistä muutoksista tässä tapauksessa kyse. Pitäis olla jotai oikeita testipöytäkirjoja, muuten menee ihan juupaseipäs väittelyks 
Miks muuten pakopaineet tippu dpf tyhjennyksen jälkeen vaik luulis et nyt on virtaukset sekasi? Perhana ku ei tullu sillon otettua kuvia tai kirjoteltua mihinkää ylös ennen ja jälkeen tuloksia. Ei niitä nyt enää muista yhtään mitä ne on, saatika mitä ne oli

Miks muuten pakopaineet tippu dpf tyhjennyksen jälkeen vaik luulis et nyt on virtaukset sekasi? Perhana ku ei tullu sillon otettua kuvia tai kirjoteltua mihinkää ylös ennen ja jälkeen tuloksia. Ei niitä nyt enää muista yhtään mitä ne on, saatika mitä ne oli

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kyllä kyllä
Kyllä kyllä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No toihan se varmaan vois olla fiksuin ratkaisu.Kumipää kirjoitti:Mieluummin vaikka tekee korvaavat putket ja jättää ehyen dpf:n talliin ootteleen.
Jos se katsuri sen huomaa, niin siks aikaa nakkaa paikalleen.
On kyllä virtauksen kannalta todella epäedullinen tuommonen iso tyhjä pönttö putkiston välillä.
Jos lähdetään hakemaan noinkin isoja tehoja, niin en missään nimessä jättäis tuollaista väliin.
Noh, tällä hetkellä ei nyt niin kauheaa intoa ole tuota lisäpäivitystä tehdä.
Jos joudun turbon huoltamaan, niin sitten se paremmin höökivä tulee käytännössä samalla rahalla.... katsotaan nyt.
Täytyy sitten käydä tarkka keskustelu tehtävistä muutoksista Tuikun kanssa, että mitä siihen pitikään tehdä.
Itse kun en näitä hommia hanskaa...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Miten tuikku tuollanen ässä w221 320cdi muuttuu sun käsittelyn jälkeen? Tehojen puolesta vakionakin ihan ok ajaa nyt, mutta sellaisissa tilanteissa jossa turpiini luistaa ja sitten kun avaa kaasua lisää niin tuntuu että se luisto jää jotenkin turhan pitkään päälle ja kaikki teho menee harakoille.
Hiukkassuodatin tässä on vielä paikallaan, ja toistaiseksi toiminut vielä hyvin joten se nyt saa siellä vielä olla.
Hiukkassuodatin tässä on vielä paikallaan, ja toistaiseksi toiminut vielä hyvin joten se nyt saa siellä vielä olla.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011