Juu, rouvan pikku Nissanilla jo mennäänkin, Eemeli kalliina pihakoristeena oottaa huoltoa. Jahka kuntoon huomenna tulee, niin ostakaa poisW204Koksi kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 21:25 Harmittavaa jos noin pienillä kilometreillä on harmia noin paljon, ehkä olet tottunut Japanilaiseen laatuun ja E-Mersu ei vaan nykyään samaan pysty.
Vaimolla Lexus, ei tarvitse ihmetellä konttorille mennessä muuta kuin kaikki valot että palaa.
Minulla jo toinen mersu, mutta ei vielä hylkyjä...
W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Edit: Nyt auto laitettu kuntoon paikallisessa merkkihuollossa ja hammastangon säätöhommat huolto sai sentään takuisiin Mersun piikkiin. Hinta tippuu jo huokeasti.Savulahna kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 22:30Juu, rouvan pikku Nissanilla jo mennäänkin, Eemeli kalliina pihakoristeena oottaa huoltoa. Jahka kuntoon huomenna tulee, niin ostakaa poisW204Koksi kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 21:25 Harmittavaa jos noin pienillä kilometreillä on harmia noin paljon, ehkä olet tottunut Japanilaiseen laatuun ja E-Mersu ei vaan nykyään samaan pysty.
Vaimolla Lexus, ei tarvitse ihmetellä konttorille mennessä muuta kuin kaikki valot että palaa.
Minulla jo toinen mersu, mutta ei vielä hylkyjä...![]()
Jos vielä Vehon kanssa päästään sopuun tukivarsien laitosta, niin taidan Mersu-miehenä pysyä, jos nyt hetken ehjänä pysyy
Edit: Vehonkin kanssa päästiin sopimukseen kuluista, joten Mese pysyy pihassa.
Viimeksi muokannut Savulahna, La 08.01.2022 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Voi poistaa, säätöä...
Re: W213 E-sarja topikki
Jarrulevyt on näissä luokattoman kehnot, nytkyttelee jo alle 100k.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 E-sarja topikki
Nyt uutena ominaisuutena lämmityslaitteen puhaltimenmoottori vikisee aika ajoin, etenkin kaarteissa.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 E-sarja topikki
Tai sitten keskikonsolin sisältä jäähdytys puhallin. Se on ominaisuus.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Sieltäkö se ihme rallatus tai räpinä (miksi sitä ääntä nyt kuvailisi) kuuluu? Jostain kojelaudasta olen yrittänyt kuunnella sen tulevan, mutta en löydä mistä se ääni tulee. Aika ärsyttävä ominaisuus.
2019 S213
Re: W213 E-sarja topikki
Ei ole ollut tukivarsissa tai iskareissa ongelmia. Ajokilometrejä 125 000 Vastaavalla tavalla kuitenkin yksi rengas kulunut kutakuinkin sakkorenkaaksi, kun muissa renkaissa noin 4 mm kulutuspintaa. Kyseessä Nokian Hakka black kesärengas. Arvilin, että vikaa on itse renkaassa. Tämän luettuani pistää miettimään, onko kuitenkaan niin. Kulunut kuitenkin tasaisesti. Jarrut eivät ole laahanneet, eivätkä jonkun pyörän jarrupalat poikeuksellisen kuluneet.Savulahna kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 20:41 Taitaa tosissaan olla w213:ssa nuo etutukivarret/iskarit turhan heikot?
Itsellä uusissa etutukivarret 73t:n kohdalla. Ajellut olen todella varovaisesti. Myös etu-iskarit edellinen omistaja vaihtanut 48t:n kohdalla, kun katsastuksessa tullut hylky.
Ostin auton Veholta reilu 10 kk sitten (e220d 49t -18,) antoivat takuun 2v/40t, mutta ei kuulemma alatukivarret kuulu takuisiin.
Lisäksi alusta lähtien yksi rengas kulunut paljon enemmän kuin muut renkaat. Talvikitkat alussa 6mm 8t:n ajon jälkeen yhdessä renkaassa 3mm, lopuissa 5-6mm. Ja uudet kesärenkaat 12t:n jälkeen yksi 3mm ja loput 5-6mm. Eli jotain pielessä jo alusta lähtien. Tälläkään ei mitään vaikutusta Vehon mukaan takuisiin.
Minun eka Mersu, mukava auto ajaa, mutta ei taida kestä mitään ja kalliiksi tulee vaihdella iskareita, tukivarsia ja renkaita.
S213 -17, W212 -11
-
- Mersumies
- Viestit: 553
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W213 E-sarja topikki
Mikähän rengas on kulunut? Voisi ehkäpä auttaa pohtimaan syytä siihenRobertx kirjoitti: ↑La 01.01.2022 11:40Ei ole ollut tukivarsissa tai iskareissa ongelmia. Ajokilometrejä 125 000 Vastaavalla tavalla kuitenkin yksi rengas kulunut kutakuinkin sakkorenkaaksi, kun muissa renkaissa noin 4 mm kulutuspintaa. Kyseessä Nokian Hakka black kesärengas. Arvilin, että vikaa on itse renkaassa. Tämän luettuani pistää miettimään, onko kuitenkaan niin. Kulunut kuitenkin tasaisesti. Jarrut eivät ole laahanneet, eivätkä jonkun pyörän jarrupalat poikeuksellisen kuluneet.Savulahna kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 20:41 Taitaa tosissaan olla w213:ssa nuo etutukivarret/iskarit turhan heikot?
Itsellä uusissa etutukivarret 73t:n kohdalla. Ajellut olen todella varovaisesti. Myös etu-iskarit edellinen omistaja vaihtanut 48t:n kohdalla, kun katsastuksessa tullut hylky.
Ostin auton Veholta reilu 10 kk sitten (e220d 49t -18,) antoivat takuun 2v/40t, mutta ei kuulemma alatukivarret kuulu takuisiin.
Lisäksi alusta lähtien yksi rengas kulunut paljon enemmän kuin muut renkaat. Talvikitkat alussa 6mm 8t:n ajon jälkeen yhdessä renkaassa 3mm, lopuissa 5-6mm. Ja uudet kesärenkaat 12t:n jälkeen yksi 3mm ja loput 5-6mm. Eli jotain pielessä jo alusta lähtien. Tälläkään ei mitään vaikutusta Vehon mukaan takuisiin.
Minun eka Mersu, mukava auto ajaa, mutta ei taida kestä mitään ja kalliiksi tulee vaihdella iskareita, tukivarsia ja renkaita.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Minulla syö renkaan sisäreunaa apparin puolen takanurkassa aika reippaasti ja pyöränkulmat on katsottu moneen kertaan. Johtunee toki myös rengaskoosta, joka on kesällä takana 295/25R21 ja talvella 245/40R19. Auto 2017 220d 4matic.
Ketjuun liittyen uusia ongelmia, kilometrejä nyt 115 500. Ennen joulua pimeni ilmeisesti kuskin peilissä oleva sivukamera ja lisäksi sytytti moottorin vikavalon, jonka katsoivat Veholla etänä liittyvän kusijärjestelmään. Valon syttymisestä olen ajanut jo lähes parituhatta km, eikä ainakaan vielä ole lyönyt 800 km rajoitusta päälle. Urea kuitenkin liikkunee järjestelmässä, koska toisinaan näyttää jäljellä olevan ajomatkan mittarissa, vaikka yleensä siinä lukee vain "täyttömäärän mittaus ei mahdollista".
Joulukuussa auto seisoi muutaman päivän paikallaan ja siinä ajassa perä oli valahtanut aivan maahan, mikä ilmeisesti ei ole normaalia. Viime talvena lävähti kerran Airmaticin vikavalo ruutuun kovalla pakkasella ja herjasi sitä aikansa, mutta tästä ei ilmeisesti jäänyt mitään koodia muistiin. No, autossa on onneksi huoltosoppari, niin ei tarvitse sen enempää murehtia.
Muuten kulkine on todella mieluisa, mutta onhan niitä ongelmia ollut tässä reilun 2,5 vuoden ja n. 80 tkm aikana, mitä olen sillä ajellut. Äkkiseltään jos muistelee, niin ainakin on uusittu molemmat tukivarret eteen, kuskin oven saranat, takaluukun johtosarja, keskikonsolin Airmaticin nostonappi kahteen kertaan ja ovenkahvan ledivalo muistaakseni kolmeen oveen.
Ketjuun liittyen uusia ongelmia, kilometrejä nyt 115 500. Ennen joulua pimeni ilmeisesti kuskin peilissä oleva sivukamera ja lisäksi sytytti moottorin vikavalon, jonka katsoivat Veholla etänä liittyvän kusijärjestelmään. Valon syttymisestä olen ajanut jo lähes parituhatta km, eikä ainakaan vielä ole lyönyt 800 km rajoitusta päälle. Urea kuitenkin liikkunee järjestelmässä, koska toisinaan näyttää jäljellä olevan ajomatkan mittarissa, vaikka yleensä siinä lukee vain "täyttömäärän mittaus ei mahdollista".
Joulukuussa auto seisoi muutaman päivän paikallaan ja siinä ajassa perä oli valahtanut aivan maahan, mikä ilmeisesti ei ole normaalia. Viime talvena lävähti kerran Airmaticin vikavalo ruutuun kovalla pakkasella ja herjasi sitä aikansa, mutta tästä ei ilmeisesti jäänyt mitään koodia muistiin. No, autossa on onneksi huoltosoppari, niin ei tarvitse sen enempää murehtia.
Muuten kulkine on todella mieluisa, mutta onhan niitä ongelmia ollut tässä reilun 2,5 vuoden ja n. 80 tkm aikana, mitä olen sillä ajellut. Äkkiseltään jos muistelee, niin ainakin on uusittu molemmat tukivarret eteen, kuskin oven saranat, takaluukun johtosarja, keskikonsolin Airmaticin nostonappi kahteen kertaan ja ovenkahvan ledivalo muistaakseni kolmeen oveen.
Re: W213 E-sarja topikki
Selvästi muita enemmän kulunut rengas on oikea takarengas. Rengaskoko 225/55R17. Tiedän toki, että säännöllinen ajoreitti, jossa on enemmän mutkia tai käännöksiä voi aiheuttaa renkaiden epätasaista kulumista. Arvelen, että siitä ei ole kuitenkaan kyse.EemeliErkki kirjoitti: ↑La 01.01.2022 12:26Mikähän rengas on kulunut? Voisi ehkäpä auttaa pohtimaan syytä siihenRobertx kirjoitti: ↑La 01.01.2022 11:40Ei ole ollut tukivarsissa tai iskareissa ongelmia. Ajokilometrejä 125 000 Vastaavalla tavalla kuitenkin yksi rengas kulunut kutakuinkin sakkorenkaaksi, kun muissa renkaissa noin 4 mm kulutuspintaa. Kyseessä Nokian Hakka black kesärengas. Arvilin, että vikaa on itse renkaassa. Tämän luettuani pistää miettimään, onko kuitenkaan niin. Kulunut kuitenkin tasaisesti. Jarrut eivät ole laahanneet, eivätkä jonkun pyörän jarrupalat poikeuksellisen kuluneet.Savulahna kirjoitti: ↑Ti 28.12.2021 20:41 Taitaa tosissaan olla w213:ssa nuo etutukivarret/iskarit turhan heikot?
Itsellä uusissa etutukivarret 73t:n kohdalla. Ajellut olen todella varovaisesti. Myös etu-iskarit edellinen omistaja vaihtanut 48t:n kohdalla, kun katsastuksessa tullut hylky.
Ostin auton Veholta reilu 10 kk sitten (e220d 49t -18,) antoivat takuun 2v/40t, mutta ei kuulemma alatukivarret kuulu takuisiin.
Lisäksi alusta lähtien yksi rengas kulunut paljon enemmän kuin muut renkaat. Talvikitkat alussa 6mm 8t:n ajon jälkeen yhdessä renkaassa 3mm, lopuissa 5-6mm. Ja uudet kesärenkaat 12t:n jälkeen yksi 3mm ja loput 5-6mm. Eli jotain pielessä jo alusta lähtien. Tälläkään ei mitään vaikutusta Vehon mukaan takuisiin.
Minun eka Mersu, mukava auto ajaa, mutta ei taida kestä mitään ja kalliiksi tulee vaihdella iskareita, tukivarsia ja renkaita.
S213 -17, W212 -11
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Jaa no tänäänpä mooottorin vikavalo ei syttynyt lainkaan ja myös AdBluen määrän mittaus toimii. Reilun viikon ja lähes 2000 km se vikavalo paloi mittaristossa.melastinen kirjoitti: ↑La 01.01.2022 15:05 Ketjuun liittyen uusia ongelmia, kilometrejä nyt 115 500. Ennen joulua pimeni ilmeisesti kuskin peilissä oleva sivukamera ja lisäksi sytytti moottorin vikavalon, jonka katsoivat Veholla etänä liittyvän kusijärjestelmään. Valon syttymisestä olen ajanut jo lähes parituhatta km, eikä ainakaan vielä ole lyönyt 800 km rajoitusta päälle. Urea kuitenkin liikkunee järjestelmässä, koska toisinaan näyttää jäljellä olevan ajomatkan mittarissa, vaikka yleensä siinä lukee vain "täyttömäärän mittaus ei mahdollista".
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo urea-tankin ongelma oli mullakin viime talvena kovimmilla pakkasilla. Hallissa aina vaan sulatushoitoa, millä valo sammuu. Eipähän ne huollossakaan sen kummaisenpaa sille osannut tehdä.melastinen kirjoitti: ↑La 01.01.2022 21:33Jaa no tänäänpä mooottorin vikavalo ei syttynyt lainkaan ja myös AdBluen määrän mittaus toimii. Reilun viikon ja lähes 2000 km se vikavalo paloi mittaristossa.melastinen kirjoitti: ↑La 01.01.2022 15:05 Ketjuun liittyen uusia ongelmia, kilometrejä nyt 115 500. Ennen joulua pimeni ilmeisesti kuskin peilissä oleva sivukamera ja lisäksi sytytti moottorin vikavalon, jonka katsoivat Veholla etänä liittyvän kusijärjestelmään. Valon syttymisestä olen ajanut jo lähes parituhatta km, eikä ainakaan vielä ole lyönyt 800 km rajoitusta päälle. Urea kuitenkin liikkunee järjestelmässä, koska toisinaan näyttää jäljellä olevan ajomatkan mittarissa, vaikka yleensä siinä lukee vain "täyttömäärän mittaus ei mahdollista".
Ym (tukivarret, iskarit, hammastanko, renkaan-kuluminen) ongelmien lisäksi vaihtoivat juuri 12" näytön autoon takuisiin. Neljäs-osa näytöstä pamahti yhtä-äkkiä siniseksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Tänään se moottorivalo syttyi taas eli eiköhän siellä jotain vikaa ole. No, ensi viikolla menee Vehoon tutkittavaksi..
Re: W213 E-sarja topikki
Onko tämä ominaisuuden aiheuttaja kaivettavissa helposti esiin?, voiko sille antaa laakereihinöljyä vai tilattava suoraan uusi puhallin.
En tiedä liittyykö mitenkään pakkasiin nyt se ei kirsku, edes kurveissa

W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo urea-tankin ongelma oli mullakin viime talvena kovimmilla pakkasilla. Hallissa aina vaan sulatushoitoa, millä valo sammuu. Eipähän ne huollossakaan sen kummaisenpaa sille osannut tehdä.
Ym (tukivarret, iskarit, hammastanko, renkaan-kuluminen) ongelmien lisäksi vaihtoivat juuri 12" näytön autoon takuisiin. Neljäs-osa näytöstä pamahti yhtä-äkkiä siniseksi.
[/quote]
Mistä johtuu että suomessa ei saa myydä suomessa valmistettua ”jäätymätöntä” adblue nestettä? Täällä sitä tehdään ja viedään kanadaan jossa vähintään yhtä kylmät talvet kuin suomessa. Veikkaan että olisi merkistä riippumatta aika paljon vähemmän urea pönttöjen jäätymisiä tai mitään muitakaan adblue ongelmia kun järjestelmä toimisi aina, ei vain -11 pakkaseen asti kuten nykyisillä suomessa myytävillä nesteillä. Saisikohan jonkun lakimuutoksen jotenkin aikaan, nykyään kun täytyy kaikissa autoissa olla nuo murheenkryyni systeemit, voisi kuvitella että pakollisissa järjestelmissä saisi myös käyttää aineita jotka eivät jäädy ja näin esim halkaise ureaputkistoja/suuttimia/tankkeja.
Ym (tukivarret, iskarit, hammastanko, renkaan-kuluminen) ongelmien lisäksi vaihtoivat juuri 12" näytön autoon takuisiin. Neljäs-osa näytöstä pamahti yhtä-äkkiä siniseksi.
[/quote]
Mistä johtuu että suomessa ei saa myydä suomessa valmistettua ”jäätymätöntä” adblue nestettä? Täällä sitä tehdään ja viedään kanadaan jossa vähintään yhtä kylmät talvet kuin suomessa. Veikkaan että olisi merkistä riippumatta aika paljon vähemmän urea pönttöjen jäätymisiä tai mitään muitakaan adblue ongelmia kun järjestelmä toimisi aina, ei vain -11 pakkaseen asti kuten nykyisillä suomessa myytävillä nesteillä. Saisikohan jonkun lakimuutoksen jotenkin aikaan, nykyään kun täytyy kaikissa autoissa olla nuo murheenkryyni systeemit, voisi kuvitella että pakollisissa järjestelmissä saisi myös käyttää aineita jotka eivät jäädy ja näin esim halkaise ureaputkistoja/suuttimia/tankkeja.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: W213 E-sarja topikki
Kerro lisää tuosta jäätymättömästä ureasta. Mikä laki sitä estää myymästä Suomessa?Devi82 kirjoitti: ↑Ti 04.01.2022 20:33 Mistä johtuu että suomessa ei saa myydä suomessa valmistettua ”jäätymätöntä” adblue nestettä? Täällä sitä tehdään ja viedään kanadaan jossa vähintään yhtä kylmät talvet kuin suomessa. Veikkaan että olisi merkistä riippumatta aika paljon vähemmän urea pönttöjen jäätymisiä tai mitään muitakaan adblue ongelmia kun järjestelmä toimisi aina, ei vain -11 pakkaseen asti kuten nykyisillä suomessa myytävillä nesteillä. Saisikohan jonkun lakimuutoksen jotenkin aikaan, nykyään kun täytyy kaikissa autoissa olla nuo murheenkryyni systeemit, voisi kuvitella että pakollisissa järjestelmissä saisi myös käyttää aineita jotka eivät jäädy ja näin esim halkaise ureaputkistoja/suuttimia/tankkeja.
Re: W213 E-sarja topikki
Hain auton. Ei ollut tankki täynnä, sen sijaan oli ilmestynyt talvirenkaat orggisvanteilla. Nyt alkaa uuttera ominaisuuksien opettelu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Onko w213 huonompi autona kuin w212? Kohtuullisen paljon problem kun ketjua lukee, tosin otanta kuitenkin aika pieni w213 kannasta mitä on liikenteessä.
Re: W213 E-sarja topikki
Miten määrittelet huonomman ja paremman? Meinaatko pelkästään vikaherkkyyttä? En osaa vastata mutta veikkaan että 212 olisi saman ikäisenä ongelmattomampi mutta 213 nyt kun tämän päivän kalustoa verrataan? Ei kai mersua nykyään enää osteta luotettavuuden takia vaan on se "parempi" auto muista syistä?ennentauti kirjoitti: ↑Ti 04.01.2022 22:19 Onko w213 huonompi autona kuin w212? Kohtuullisen paljon problem kun ketjua lukee, tosin otanta kuitenkin aika pieni w213 kannasta mitä on liikenteessä.
Re: W213 E-sarja topikki
Onnittelut hankinnasta.


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Vikaherkkyyttä ja kestävyyttä, esim.nivelet.
-
- Mersumies
- Viestit: 3101
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W213 E-sarja topikki
Mistä johtuu että suomessa ei saa myydä suomessa valmistettua ”jäätymätöntä” adblue nestettä? Täällä sitä tehdään ja viedään kanadaan jossa vähintään yhtä kylmät talvet kuin suomessa. Veikkaan että olisi merkistä riippumatta aika paljon vähemmän urea pönttöjen jäätymisiä tai mitään muitakaan adblue ongelmia kun järjestelmä toimisi aina, ei vain -11 pakkaseen asti kuten nykyisillä suomessa myytävillä nesteillä. Saisikohan jonkun lakimuutoksen jotenkin aikaan, nykyään kun täytyy kaikissa autoissa olla nuo murheenkryyni systeemit, voisi kuvitella että pakollisissa järjestelmissä saisi myös käyttää aineita jotka eivät jäädy ja näin esim halkaise ureaputkistoja/suuttimia/tankkeja.Devi82 kirjoitti: ↑Ti 04.01.2022 20:33 Tuo urea-tankin ongelma oli mullakin viime talvena kovimmilla pakkasilla. Hallissa aina vaan sulatushoitoa, millä valo sammuu. Eipähän ne huollossakaan sen kummaisenpaa sille osannut tehdä.
Ym (tukivarret, iskarit, hammastanko, renkaan-kuluminen) ongelmien lisäksi vaihtoivat juuri 12" näytön autoon takuisiin. Neljäs-osa näytöstä pamahti yhtä-äkkiä siniseksi.
[/quote]
Joku kaupunkilekenda taas.....

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W213 E-sarja topikki
Tässä hetken 300de hybridiä metsästäneenä.. Mitä eroa on multibeam ja led high performance valoilla?
S213 E300de -20
Re: W213 E-sarja topikki
Multibeamit on ns. älykkäät ledit eli osaa varjostella vastaantulijoita yms. Led High Perfomance ei taida omata mitään automatiikkaa, ehkä poiskytkennän varusteista riippuen.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W213 E-sarja topikki
Siis tarkoitit että high beam assist puuttuu mutta jotain automatiikkaa ne hämärällä ja sateella syttyvät ajovalot sentään on. Kaikki jotka on multi-beameillä ajellut haluaa ne perusvalojen sijaan jos vaan suinkin mahdollista.
Re: W213 E-sarja topikki
Tervehdys foorumille pitkästä aikaa.
Ajoin aikaisemmin vm -09 W212 E350 4-Matic bensaversiolla. Sain lopultakin vaihdettua tuoreempaan ja nyt alla on W213 220d 4-Matic. En ole ennen omistanut dieselautoa ja kysyisin seuraavaa: Onko normaalia että taajama-ajossa lämpimän OM654 -moottorin lämpötila seilaa jo pikku pakkasilla ylös-alas välillä n. 75-85C? Kun esim. pysähdyn liikennevaloihin, lämpömittarin "neula" vajoaa alaspäin!
Lämpöä kabiinissa riittää ja kaikki toimii aivan normaalisti. Hiukkaspolton aikana lämmöt kyllä nousevat -> 90C ja pysyvät siinä tukevasti.
Ja kesällä ja syksyllä lämmöt olivat yleensä aina tuon 90C.
EDIT: Veholla eivät tietenkään sanoneet juuta eikä jaata
Ajoin aikaisemmin vm -09 W212 E350 4-Matic bensaversiolla. Sain lopultakin vaihdettua tuoreempaan ja nyt alla on W213 220d 4-Matic. En ole ennen omistanut dieselautoa ja kysyisin seuraavaa: Onko normaalia että taajama-ajossa lämpimän OM654 -moottorin lämpötila seilaa jo pikku pakkasilla ylös-alas välillä n. 75-85C? Kun esim. pysähdyn liikennevaloihin, lämpömittarin "neula" vajoaa alaspäin!
Lämpöä kabiinissa riittää ja kaikki toimii aivan normaalisti. Hiukkaspolton aikana lämmöt kyllä nousevat -> 90C ja pysyvät siinä tukevasti.
Ja kesällä ja syksyllä lämmöt olivat yleensä aina tuon 90C.
EDIT: Veholla eivät tietenkään sanoneet juuta eikä jaata
e-class
Re: W213 E-sarja topikki
Meillä on ollut kesästä alkaen OM654 takatuuppari vaimon ajossa ja kännykästä olen sen kulutuslukemia seuraillut. Ensimmäisten kovempien pakkasten aikaan alkoi kulutuslukemat nousta reippaasti. Harmi että kännykkä ei osaa lukea auton moottorilämpöjä, lopulta kuski oli saanut vilkaistua mittaria ja oli kuulemma jossain 65 asteessa 17 km:n työmatkan jälkeen. Mittarin mukaan kesällä työmatkan keskikulutus 4 litran pinnassa, parhaimmillaan näyttää alle ja nyt pakkasilla taisi mennä enimmillään yli 8. Siinä kyllä saattanut olla pätkäajoa kauppaan välissä ja ehkä joku DPF-poltto samaan syssyyn.tähtisumu kirjoitti: ↑Pe 07.01.2022 20:28 Tervehdys foorumille pitkästä aikaa.
Ajoin aikaisemmin vm -09 W212 E350 4-Matic bensaversiolla. Sain lopultakin vaihdettua tuoreempaan ja nyt alla on W213 220d 4-Matic. En ole ennen omistanut dieselautoa ja kysyisin seuraavaa: Onko normaalia että taajama-ajossa lämpimän OM654 -moottorin lämpötila seilaa jo pikku pakkasilla ylös-alas välillä n. 75-85C? Kun esim. pysähdyn liikennevaloihin, lämpömittarin "neula" vajoaa alaspäin!
Lämpöä kabiinissa riittää ja kaikki toimii aivan normaalisti. Hiukkaspolton aikana lämmöt kyllä nousevat -> 90C ja pysyvät siinä tukevasti.
Ja kesällä ja syksyllä lämmöt olivat yleensä aina tuon 90C.
EDIT: Veholla eivät tietenkään sanoneet juuta eikä jaata
Näissä autoissa on ihan tiukat lamellikaihtimet ja moottorin kyllä luulisi lämpenevän jos kaihtimet vain pysyy kiinni. Tuntuu että aukeavat liian herkästi vai miksiköhän vanhanaikaiset pahvit syylärin edessä auttoi aika mukavasti. Ei vaan uskalla laittaa ihan tiukkaan kun ei tiedä muistaako kuski ollenkaan lämpömittaria vilkuilla. Saattaa kyllä olla ettei rauhallisessa ajossa tule vaaraa ja eiköhän auto jotain näyttävää ruutuunkin heittäisi. Ihan typyerää vaan laittaa pahvia kun autossa on hyvät kaihtimet.
Pitäisi ehkä joskus kylmällä ajaa itse lenkki ja kokeilla. Mukava olisi kuulla muilta lisää kokemuksia.
Re: W213 E-sarja topikki
Samankaltainen havainto OM654 4matic -20. Noin kymmenen asteen pakkasella kylmäkäynnistys ja 20km ajomatka pääosin 80km/h nopeudella. Puolessa välissä matkaa lämmöt heilui jokseenkin 65 asteen paikkeilla. Välillä hieman laski ja välillä nousi 70 asteen kieppeille tasaisen ajon aikana. Aivan viimeisen kilometrin aikana lämmöt saavutti 80 astetta. Keskikulutus taisi jäädä 6,5l paikkeille, tai ei juurikaan sen alle.